Oke duidelijk. Zelf ervaar ik dit niet als een probleem, bij mij klopt "datum verwerkt" altijd tot op de dag en meestal krijg ik 1 batchbetaling aan het einde van de maand met daarin alle projecten waar ik in geīnvesteerd heb. Heel soms een nabetaling enkele dagen later als een project mist in de maandelijkse uitbetaling, en heel soms een willekeurige transactie als er sprake is van vervroegde of tussentijdse aflossing.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:27 schreef TisIk het volgende:
[..]
Mijn grootste probleem is dat ik een bedrag van NLI op mijn bankrekening binnenkrijg, ik geen idee waarvoor dat is.
Er zou toch gewoon bij moeten staan voor welk project het is en welke termijn?
En als het een combinatie is van meerdere projecten/termijnen, tenminste een soort transactienummer.
Het enige wat ik nu kan doen is naar de NLI Website gaan, bij Transacties naar de datum (ongeveer, is nooit precies) en het bedrag kijken en dan maar hopen dat ik een transactie kan relateren aan een betaling.
Zeker als er meerdere betalingen met hetzelfde bedrag zijn en bijna dezelfde datum, is dat heel lastig (en soms onmogelijk). Het kost in ieder geval veel tijd.
Die bundeling die jij beschrijft zal helpen. Hopelijk komt dat ook in de webversie. En hopelijk komt dan ook een transactienummer in de betaling (dat overeenkomt met een transactie bij 'Mijn Transacties' op de NLI website.).
Vaak komen er nog linkjes om 10:30quote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:08 schreef ovdm het volgende:
Namen Vastgoed B.V.
¤ 3.300.000 | 8,5 % rente | 24 maanden
Ik zat in een ander project van hun dat in december is afgelost. Helaas nog geen link ontvangen. Iemand anders al meer geluk?
ik vind dit echt stapelen voor gevorderden. Snap ook niet dat ze vanuit prive meer geld inbrengen als ze "onbelast vastgoed" hebben, hier haal je per saldo de goedkoopste financiering op.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:08 schreef ovdm het volgende:
Namen Vastgoed B.V.
Ik zat in een ander project van hun dat in december is afgelost. Helaas nog geen link ontvangen. Iemand anders al meer geluk?
Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik 600 projecten had lopen bij NLI. Nog los van de zwakke zekerheden bij NLI, maar dat zou een enorm gepuzzel worden aan het einde van de maand. Nu ben ik dagelijks een kwartiertje bezig met de verwerking bij Collin. Dat gaat supersnel. Dat er heel af en toe een stornering plaatsvindt doet er niet aan af.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:48 schreef JP01 het volgende:
[..]Ik vind dit in ieder geval persoonlijk een stuk beter systeem dan het gedoe met correctieboekingen achteraf bij Collin.
De hele regio zal wel een extra push krijgen door het te openen vliegveld lijkt mijquote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:08 schreef ovdm het volgende:
Namen Vastgoed B.V.
daar heb je wel een punt, alleen voordat ze vliegen vanaf lelystad zijn we wel een tijdje verder. De winst is afhankelijk van de looptijd want de rente gaat op een gegeven ogenblik wel echt zeer doen in de marge. Dan kan je natuurlijk veilen maar dan heb je weer een afslag op de koopsom. Kortom laten we niet teveel speculeren.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:58 schreef Fredericm het volgende:
[..]
De hele regio zal wel een extra push krijgen door het te openen vliegveld lijkt mij
Die correcties achteraf ben ik ook geen liefhebber van (afgezien of hoe ze met de derdengelden rekening omgaan ook 100% correct is). Waar ik bij ccf wel liefhebber van ben is dat elke mutatie herkenbaar/zichtbaar in het rc overzicht staat en zo alle transacties prima volgbaar zijn, dan accepteer ik die enkele correctieboeking maar gewoon.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:48 schreef JP01 het volgende:
Ik vind dit in ieder geval persoonlijk een stuk beter systeem dan het gedoe met correctieboekingen achteraf bij Collin.
Je kunt je inderdaad de vraag stellen of het ok is hoe ze met de correctieboekingen en derdengelden rekening om gaan. Maar het blijft voorlopig binnen de perken dus is wat mij betreft niet het grootste probleem.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:12 schreef tnhb het volgende:
[..]
Die correcties achteraf ben ik ook geen liefhebber van (afgezien of hoe ze met de derdengelden rekening omgaan ook 100% correct is). Waar ik bij ccf wel liefhebber van ben is dat elke mutatie herkenbaar/zichtbaar in het rc overzicht staat en zo alle transacties prima volgbaar zijn, dan accepteer ik die enkele correctieboeking maar gewoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik vragen welke obligaties je hebt? Zelf ben ik ook aan het kijken naar iets soortgelijks. Ik kwam zelf uit op ER Capital & IFH Holding.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:24 schreef TisIk het volgende:
- Aandelen, vnl. via wereldwijd gespreide ETF's (bijv. iShares Core MSCI World)
- High Yield obligaties (via Beleggingsfonds). Niets in 'gewone' obligaties omdat ze weinig rendement geven maar wel in het hoge VRH tarief vallen.
- Deposito's. Geven niet veel rendement maar vallen wel in het lage VRH tarief.
Ik doe niets met cryptovaluta, goud, zilver etc. Vind ik veel te speculatief.
Ook niets met opties, turbo's, etc. Ook speculatief en (voor mij als simpele belegger) veel te complex.
Bij NLI is ook elke transactie afzonderlijk inzichtelijk in het transactieoverzicht, inclusief de huidige status per transactie. Met als verschil dat als een transactie een "groen vinkje" krijgt dit ook daadwerkelijk al naar je bankrekening is overgemaakt.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:12 schreef tnhb het volgende:
[..]
Die correcties achteraf ben ik ook geen liefhebber van (afgezien of hoe ze met de derdengelden rekening omgaan ook 100% correct is). Waar ik bij ccf wel liefhebber van ben is dat elke mutatie herkenbaar/zichtbaar in het rc overzicht staat en zo alle transacties prima volgbaar zijn, dan accepteer ik die enkele correctieboeking maar gewoon.
Je zal wel veel meer zelf bijhouden dan ik gok ik, want 15 minuten per dag aan administratie voor crowdfunding vind ik eigenlijk best wel veel. Dat is een hele werkdag per maand. Zelf ben ik max een half uur per maand kwijt (en dan reken ik erg ruim), maar ik hou alleen een aantal algemene kenmerken per investering bij, waarvan alleen de huidige status en de (gemiddelde) maandelijkse termijn voor het huidige jaar af en toe bij hoeven te worden gewerkt. Daarmee heb ik een basis cashflow verwachting en een idee van hoe de investeringen er voor staan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik 600 projecten had lopen bij NLI. Nog los van de zwakke zekerheden bij NLI, maar dat zou een enorm gepuzzel worden aan het einde van de maand. Nu ben ik dagelijks een kwartiertje bezig met de verwerking bij Collin. Dat gaat supersnel. Dat er heel af en toe een stornering plaatsvindt doet er niet aan af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komen er meer bij dan dat er van het probleemprojecten-lijstje afgaan.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:29 schreef InVestEerder het volgende:
Daar hebben we er weer een bij CCF:Wat ook wel een beetje te verwachten was aangezien er bij Collin ook steeds meer nog lopende projecten bij komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komen er meer bij dan dat er van het probleemprojecten-lijstje afgaan.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:29 schreef InVestEerder het volgende:
Daar hebben we er weer een bij CCF:idem, ook bij deze is Cash niet blijkbaar KING. Gelukkig ook bij deze hypo-dekkingen, dus al te big bleeders kunnen het niet worden. Goede zekerheden zijn een must, zeker bij de vastgoed-projectenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komen er meer bij dan dat er van het probleemprojecten-lijstje afgaan.
Best veel? Met alleen al 600 projecten bij Collin? Dat is 20 keer zoveel als jouw totale porto. Dan hou je wel tijd over om reclame te makenquote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef JP01 het volgende:
[..]
Je zal wel veel meer zelf bijhouden dan ik gok ik, want 15 minuten per dag aan administratie voor crowdfunding vind ik eigenlijk best wel veel. Dat is een hele werkdag per maand. Zelf ben ik max een half uur per maand kwijt (en dan reken ik erg ruim), maar ik hou alleen een aantal algemene kenmerken per investering bij, waarvan alleen de huidige status en de (gemiddelde) maandelijkse termijn voor het huidige jaar af en toe bij hoeven te worden gewerkt. Daarmee heb ik een basis cashflow verwachting en een idee van hoe de investeringen er voor staan.
Dat ik dat nog zelf moet doen komt omdat ik naast NLI nog wat projecten bij MC en HCN heb lopen. Vanaf 2027 wordt het zodanig weinig dat ik genoeg zal hebben aan enkel de casflow prognose en de statistieken die NLI voor mij automatisch maakt en dan hoef ik zelf helemaal niets meer bij te houden.
Per project valt het natuurlijk wel mee, maar de totale tijd is wel significant. Heb je echt zoveel actieve projecten of zijn die 600 je totaal over alle jaren? In elk geval, mag ik vragen waarom je voor deze wijze van investeren hebt gekozen? Boven een bepaald aantal actieve investeringen (of het nou 50 of zelfs 100 is) heb je in praktische termen geen profijt meer van de extra spreiding, maar het kost wel steeds tijd en zorgen (niet alleen admin, maar ook steeds nieuwe projecten beoordelen, betalingen doen, updates lezen, achterstanden, etc).quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Best veel? Met alleen al 600 projecten bij Collin? Dat is 20 keer zoveel als jouw totale porto. Dan hou je wel tijd over om reclame te maken
Maar na 5 maanden in de problemen is wel weer heel snel. Dan moet er toch iets mis zijn bij de screening van deze CF Coach heer Henk B. Heeft iemand deze man al op de korrel ? Heeft hij net zo een track record als onze vrienden Peppie en Kokkie? Hoor graag meer.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat ook wel een beetje te verwachten was aangezien er bij Collin ook steeds meer nog lopende projecten bij komen.
En er was nog een tweede in oktober 2025 BV 2. Daar was ik achteraf gezien gelukkig net te laat voor. Dus 2 maanden na de laatste lening is er al een achterstandquote:Op woensdag 4 februari 2026 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Maar na 5 maanden in de problemen is wel weer heel snel. Dan moet er toch iets mis zijn bij de screening van deze CF Coach heer Henk B. Heeft iemand deze man al op de korrel ? Heeft hij net zo een track record als onze vrienden Peppie en Kokkie? Hoor graag meer.
Kijk eens aan, dus ook bij Collin zijn er projecten die na 2 maanden de fout in gaan. Ik begon al te twijfelen, want sommige investeerders schrijven dan een heel platform af.quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:39 schreef Fredericm het volgende:
[..]
En er was nog een tweede in oktober 2025 BV 2. Daar was ik achteraf gezien gelukkig net te laat voor. Dus 2 maanden na de laatste lening is er al een achterstand
Persoonlijk vraag ik mij altijd af of dit handig is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:33 schreef probablyunsure het volgende:
Nu op SBS6: De realityserie De Bogaartjes met de welbekende horeceondernemer en zijn familie
https://www.quotenet.nl/z(...)milie-de-bogaartjes/quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:33 schreef probablyunsure het volgende:
Nu op SBS6: De realityserie De Bogaartjes met de welbekende horeceondernemer en zijn familie
Ik wel. Maar dat is puur om het feit dat ik dan een vrij besteedbaar vermogen van minstens 6 ton zou hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:17 schreef obligataire het volgende:
Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik 600 projecten had lopen bij NLI.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |