Het nieuwe kabinet heeft meen ik groen licht gegeven aan het vliegveld. Was dit op 16-12-2025 al bekend en zou dat meegewogen hebben in de taxatie?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:28 schreef Fredericm het volgende:
De raz food woning ligt wel in de wijk vogelhorst. Vrij dicht onder de Lelystad aanvliegroute.
Toen het vliegveld gebouwd werd is dat genoemd als een van de wijken die er wat meer last van zouden krijgen.
Nee, dat is pas sinds paar weken bekend. Ook dit zijn nog plannen van een kabinet zonder meerderheid in Tweede en Eerste Kamer.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het nieuwe kabinet heeft meen ik groen licht gegeven aan het vliegveld. Was dit op 16-12-2025 al bekend en zou dat meegewogen hebben in de taxatie?
Er is groen licht gegeven. Was pas definitief bekend op 31 januari. De F35 stationering was natuurlijk wel bekend alleen die hebben een andere uitvliegroute. Ik denk dat het pas met de taxatie wordt meegenomen als de vliegtuigen over komen. Hopelijk valt het mee.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het nieuwe kabinet heeft meen ik groen licht gegeven aan het vliegveld. Was dit op 16-12-2025 al bekend en zou dat meegewogen hebben in de taxatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel echt een mooi resultaat. Deze lening was al goede 2 jaar achterstallig: eerst een wietplantage, ziekte en ik denk een hoop gebrek aan medewerking, maar vandaag staat mijn rekening courant vol met de aflossing en alle achterstallige rentebetalingen!
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:17 schreef Crowdyfunder het volgende:
Nieuwe bij GVE:
Bedrag: ¤ 1.250.000,-
Rente: 9%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Annuïtaire lening
Classificatie: 2
Linkje hieronder:Daar heb ik in 2016 al een keer in geinvesteerd onder Projectnummer15785SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm, had hier geen problemen verwacht, die grootbrood formule presteert o.h.a. goed. Die mogen nu ' big ' bijlopen in de schade. Vraag me wel even af hoe het verder gaat. Kan me voorstellen dat BB even afwacht wat de verkoop van het woonhuis oplevert voordat ze zelf de portemonnee gaan trekken. In dat laatste geval zullen we geen achterstallige en boeterente ontvangen neem ik aan aangezien de borg alleen leenbedrag dekt.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:37 schreef nostra het volgende:
CCF T*om B*uwer failliet. Borgstelling franchisegever voor hele lening + hypothecaire dekking, dus zou geen issue moeten zijn. Zie tot mijn verbazing dat ik er maar voor 80% van basisbedrag in zit, had gezien rente en zekerheden verwacht veel dieper te zitten.
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:17 schreef Crowdyfunder het volgende:
Nieuwe bij GVE:
Bedrag: ¤ 1.250.000,-
Rente: 9%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Annuïtaire lening
Classificatie: 2
Linkje hieronder:hmmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2024 dik verlies gedraaid
sterk gedaalde liquiditeit
0 zekerheden alleen een prive vermogen van een bejaarde waarvan het vermogen onbekend is
2 maanden depot max
wel een gokje? wat denken jullie?
Ik denk dat het erop of eronder is..
als dit niet lukt stevent de boel linea recta op een faillissement af.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:19 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Echt weer CRE, héél amateuristisch dit allemaal. De ene investeerder heeft het geld afgelopen weekend al ontvangen en anderen (waaronder ik) nog steeds helemaal niets. Daar zou natuurlijk een goede reden voor kunnen zijn, maar verspreid dan gewoon even een update. Ik ga niet in contact met hen, het geld zal eerdaags wel komen.
Het lijkt er overigens een beetje op dat zij nu het geld dat sommigen Private Placement investeerders al hebben betaald voor de herfinanciering, onder de oorspronkelijke crowdfund-investeerders aan het verdelen zijn.
Hoe dan ook gaat Harth**rn dit flink in z'n portemonnee voelen. Hij moet nu een rentepercentage gaan betalen dat Funding Circle-achtige vormen begint aan te nemen.afgelopen woensdag gebeld en cf toezegging vandaag hier ¤ ontvangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was in het regionieuws. Ik wist niet dat het een crowdfundproject was en zit er zelf ook niet in. Sneu voor de ondernemer.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:37 schreef nostra het volgende:
CCF T*om B*uwer failliet. Borgstelling franchisegever voor hele lening + hypothecaire dekking, dus zou geen issue moeten zijn. Zie tot mijn verbazing dat ik er maar voor 80% van basisbedrag in zit, had gezien rente en zekerheden verwacht veel dieper te zitten.
Ach ze hebben wel ervaring in het omgaan met een bijna financiele ondergang. Kan me herinneren dat ik hem in 2016 overgeslahen heb omdat ik het bedrijf financieel wankel vond.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:29 schreef Boyette het volgende:
[..]
hmm
0 zekerheden alleen een prive vermogen van een bejaarde waarvan het vermogen onbekend is
2 maanden depot max
Krakende wagens lopen het langst maar deze kraakt al heel lang. Komt een keer een moment dat de winkel omvalt ook al hebben ze ambitie en mooie produkten. De rente is niet in balans met het risico denk ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:29 schreef Boyette het volgende:
[..]
hmm
2 maanden depot max
Plus geen echte harde zekerheden. Had op zijn minst iets van hypotheekrecht verwacht met zo'n pand, maar dat is vaker bij GVE. Hecht daar veel meer waarde aan dan DR en HA.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Krakende wagens lopen het langst maar deze kraakt al heel lang. Komt een keer een moment dat de winkel omvalt ook al hebben ze ambitie en mooie produkten. De rente is niet in balans met het risico denk ik.
Ik heb sinds begin januari flink meer Collin projecten meegenomen dan HCN projecten, gaat meestal meer gelijk op, dus nu weer tijd voor wat bij HCN. Ik bewaar mijn centjes voor de nieuwe Pavarotti Mall of the Netherlands. Dat kan niet lang meer duren, de EBI ervoor heb ik al gevondenl, wordt projectnummer 1263.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:09 schreef Boyette het volgende:
2 leuke nieuw toekomstige op ccf jikb en vgt
Zal wel 5* worden, dus dan heb ik in ieder geval iets van een reservering, al zal het wel 50% worden.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:41 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik heb sinds begin januari flink meer Collin projecten meegenomen dan HCN projecten, gaat meestal meer gelijk op, dus nu weer tijd voor wat bij HCN. Ik bewaar mijn centjes voor de nieuwe Pavarotti Mall of the Netherlands. Dat kan niet lang meer duren, de EBI ervoor heb ik al gevondenl, wordt projectnummer 1263.
Ik kan me niet voorstellen dat dit minder dan 5* zal worden.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Zal wel 5* worden, dus dan heb ik in ieder geval iets van een reservering, al zal het wel 50% worden.
S*ocrateslaan 26, waarom onderhouden ze het huis niet? Het is het enige huis waar de houten delen helemaal kaal zijn. Zo rot alles weg.quote:
Toch probeer ik hem fors mee te pakken.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 21:46 schreef Fredericm het volgende:
[..]
S*ocrateslaan 26, waarom onderhouden ze het huis niet? Het is het enige huis waar de houten delen helemaal kaal zijn. Zo rot alles weg.
Welke schijf? Of beide schijven? Welke procentuele verhouding dan?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 22:16 schreef quepos het volgende:
[..]
Toch probeer ik hem fors mee te pakken.
Ik vind dit echt een hele eenzijdige analyse. 2024 is er verlies gedraaid, maar dat is te verklaren. Ondanks die feiten alsnog een positieve kasstroom van 720k.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:29 schreef Boyette het volgende:
[..]
hmm
2 maanden depot max
Omzet zegt mij nooit zoveel, het gaat er om wat er onderaan de streep overblijft. En dat is niet best. Kijk ik naar de volle 4 gerapporteerde jaren dan hebben ze 1.081 mio verdiend op een omzet van 130.803 mio. Dat is precies 0,83% van de omzet . Dat is voor dit type bedrijf véél te mager. Daar zou zelfs de Jumbo niet blij mee zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:19 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een hele eenzijdige analyse. 2024 is er verlies gedraaid, maar dat is te verklaren. Ondanks die feiten alsnog een positieve kasstroom van 720k.
Daarnaast elk jaar gemiddeld een miljoen positieve kasstroom
20% omzetgroei in 3 jaar
Het leenbedrag is 'maar' ter grote van 1 jaar aan kasstroom
Houden zich sinds 2016(?) al aan de betaalafspraken via gve
Zijn deze feiten niks waard?
Ik begrijp niet zo goed waarom men hier zo kritisch op is, maar wel strooien met geld richting bedrijven die al technisch failliet zijn, maar waar wel een matige 2e hypotheek op zit.
Dat er een harde zekerheid ontbreekt snap ik en ben ik ook kritisch op, maar verder begrijp ik niet zo goed dat dit project zo wordt afgeserveerd.
Ben het helemaal met je eens, maar ik miste wel deze uitleg.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Omzet zegt mij nooit zoveel, het gaat er om wat er onderaan de streep overblijft. En dat is niet best. Kijk ik naar de volle 4 gerapporteerde jaren dan hebben ze 1.081 mio verdiend op een omzet van 130.803 mio. Dat is precies 0,83% van de omzet . Dat is voor dit type bedrijf véél te mager. Daar zou zelfs de Jumbo niet blij mee zijn.
Tegelijk is de solvabiliteit sterk gedaald en is de current ratio zwaar onvoldoende en dan heb ik het nog niet eens over de quick ratio, dus zonder voorraden..
En dan ben je al 50 jaar bezig. Normaliter hoor je dan schuldenvrij te zijn. Het beste wat dit bedrijf zou kunnen overkomen is dat het in handen valt van private equity, die ouwe eigenwieze aan de kant zet en dat die er met de bezem flink doorheen gaat. Wat overigens voor GvE heel slecht zou kunnen uitpakken.
Ik ben ook geen voorstander van beleggen in bijna failliete bedrijven maar met een stevige hypotheek krijg je uiteindelijk wél je geld terug terwijl in dit geval de kans reëel is dat je een flink stuk moet afschrijven als het echt mis gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |