Het bericht in de Telegraaf is een stuk neutraler dan dat van de NOS.quote:Utrechtse agent wordt niet gestraft na uitkomst onderzoek: ’Geweld tegen moslimvrouwen was grotendeels goed politieoptreden’
Utrecht - De agent die vorige week in Utrecht bij een arrestatie van twee gesluierde moslimvrouwen een achterwaartse trap uitdeelde, heeft voornamelijk naar behoren gehandeld. Een onderzoek van de toetsingscommissie kwalificeert een groot deel van het door de agent ingezette geweld als ’goed politieoptreden’.
https://www.telegraaf.nl/(...)reden/129841924.html
Verplichte kost dit voor een hoop hand-boven-het-hoofd-houders. Jullie beschermen de verkeerde kant.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
We hebben een islamitisch cultuurprobleem.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-niet-wegkijken.htmlquote:Op donderdag 29 januari 2026 06:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Lintje voor de agent.
Minpunten voor politie.nl kom op voor je personeel!
Voordat er niemand meer voor je wil werken.
Goed opgetreden dus.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het bericht in de Telegraaf is een stuk neutraler dan dat van de NOS.
Het is duidelijk dat de NOS er moeite mee heeft dat de agent niet gestraft wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Belachelijk dat er geen stappen worden ondernomen tegen deze losgeslagen agent. Hopelijk krijgen de slachtoffers enige gerechtigheid door de aangiftes door te zetten.quote:Er zijn geen disciplinaire gevolgen voor de agent, maar de leiding gaat wel met hem in gesprek.
...
De twee vrouwen op de video hebben aangifte gedaan van mishandeling, poging tot zware mishandeling en schending van de geweldsinstructie. Anis Boumanjal, de advocaat van de vrouwen, vertelde vorige week aan Nieuwsuur dat er ook sprake zou zijn geweest van racisme, maar dat wordt in de aangifte niet genoemd. De beoordeling van de zaak is aan het Openbaar Ministerie.
Dit stemt me beterquote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mega bias tussen de 2 artikelen. Zelden zoiets gezien.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat de NOS er moeite mee heeft dat de agent niet gestraft wordt.
Die zijn boos dat die agent geen straf krijgt en schijft hem nog meer bedreigingen aan.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:38 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit stemt me beter![]()
Wat een rare berichtgeving van de NOS weer dan. Die zijn duidelijk partij voor de moslima's. Zal wel als een verlies voelen.
Het zou me echt niks meer verbazen. Daar wordt echt vieze journalistiek bedreven.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zijn boos dat die agent geen straf krijgt en schijft hem nog meer bedreigingen aan.
Ik wil het niet gaan hebben over neutraliteit ofzo, maar vooral de kop van NOS is gewoon fout.quote:
NOS 🤣🤣🤣quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil het niet gaan hebben over neutraliteit ofzo, maar vooral de kop van NOS is gewoon fout.
Dat is namelijk helemaal niet de conclusie van het onderzoek.
Ow? De schop was volgens het onderzoek wel correct?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil het niet gaan hebben over neutraliteit ofzo, maar vooral de kop van NOS is gewoon fout.
Dat is namelijk helemaal niet de conclusie van het onderzoek.
Tussen ''correct'' en ''fout'' zit nogal een nuance in deze situatie.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow? De schop was volgens het onderzoek wel correct?
De titel van het NOS benoemt alleen wat er fout ging. De titel van de Telegraaf benoemt alleen wat er goed ging.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tussen ''correct'' en ''fout'' zit nogal een nuance in deze situatie.
Onnodig zou meer op zijn plaats zijn.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dus iemand onheus bejegenen en er niet op aangesproken willen worden.quote:De collega gaat af op een melding van onrust op Hoog Catharijne. Ter plaatse ziet hij dat twee vrouwen een andere vrouw onheus bejegenen. Hij spreekt hen daarop aan, wordt vervolgens uitgescholden en beledigd en houdt één van de twee vrouwen aan. Dat gaat gepaard met geweld. Deze politieman moet handelen; hij kan niet wegkijken. Dat is wat ik van hem vraag. Daarbij mag hij, als dat nodig is, geweld gebruiken.
Prima dus.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Beide zijn dus niet neutraal.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:51 schreef probeer het volgende:
[..]
De titel van het NOS benoemt alleen wat er fout ging. De titel van de Telegraaf benoemt alleen wat er goed ging.
Tsja ..
Wat er aan vooraf ging doet er natuurlijk niet toe. Deze modelburgers worden zo maar staande gehouden 🤓quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
[..]
Dus iemand onheus bejegenen en er niet op aangesproken willen worden.![]()
Onschuldige kleine vrouwtjes.
Ik denk niet dat mensen professioneel de-escaleren als doel zien, nee. Helemaal niet als de dienstleiding je zo in de steek laat.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:44 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Echt wel. En dan raar opkijken dat niemand meer agent wil zijn.
Goh zeg. Verrassend. En dat maakt nu echt nog uit nu dat narratief al de wereld in is geslingerd. Dit is niet geëscaleerd omdat hij een trap uitdeelde, maar omdat meteen de leugen werd verspreid dat dit uit racistische motieven zou zijn geweest. Dat maakt die opmerking over "dat het natuurlijk niet de-escalerend werkt" een trap na. Achteruit.quote:de advocaat van de vrouwen, vertelde vorige week aan Nieuwsuur dat er ook sprake zou zijn geweest van racisme, maar dat wordt in de aangifte niet genoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |