abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219952616
twitter

quote:
Politie Utrecht onderzoekt geweld van agent tegen twee vrouwen
De politie laat een incident in Utrecht onderzoeken waarbij een agent geweld gebruikt. Het incident was maandag bij winkelcentrum Hoog Catharijne. Filmpjes ervan, waarop twee vrouwen door een agent worden geschopt en geslagen, werden daarna online gedeeld. De politie besloot daarop te reageren.

In een van de video's die op sociale media circuleert, is te zien hoe een gesluierde vrouw na een woordenwisseling wordt meegenomen door een agent met een wapenstok in zijn hand. Een tweede vrouw loopt er dicht achteraan met een telefoon in haar handen, waarna de politieman zich half omdraait en de vrouw een schop geeft.

De vrouw die wordt meegenomen door de agent rukt zich daarop los, waarbij ze lijkt uit te halen naar de agent. Hij lijkt de vrouw daarop te raken met zijn wapenstok. In een andere video vanuit een andere hoek is te zien dat wanneer de vrouw daarna door de agent wordt meegenomen naar een politiewagen, hij haar slaat met de wapenstok.

De vrouw is aangehouden voor belediging. De politie meldt dat het gaat om een vrouw van 23 uit De Koog.

Vragen over racisme
"Wij realiseren ons dat deze beelden heftig zijn en vragen oproepen over onder meer racisme", zegt een politiewoordvoerder. De signalen worden serieus genomen: "We gaan er onderzoek naar doen, waarbij ook de camerabeelden worden bekeken."

Volgens de politie ging aan het politiegeweld een incident vooraf waarbij een groep van ongeveer 20 mensen betrokken was. "Eén van de betrokken politiemedewerkers werd door de vrouw uitgescholden en beledigd", zegt de politie.

Een 39-jarige man uit Rotterdam wilde volgens de politie de aanhouding voorkomen en beledigde de agent ook. Hij is aangehouden voor belediging en belemmering.
https://nos.nl/artikel/26(...)t-tegen-twee-vrouwen
twitter

twitter
  donderdag 29 januari 2026 @ 04:57:11 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219952781
Mug --> olifant. Als dit 2 blanke mannen waren geweest had er geen haan naar gekraaid. Maar ok.

Wanneer leren mensen nou eens dat gewoon rustig meewerken een hoop ellende scheelt? In de meeste gevallen is een aanhouding het directe gevolg van hun eigen gedrag op zo'n moment.

Elke keer als ik Bureau Utrecht e.d. voorbij zie komen op tv sta ik weer versteld (nou ja, eigenlijk inmiddels niet meer): Iemand wordt aangesproken over iets of ergens weggestuurd, en meteen is het schreeuwen, schelden en provoceren. Met als klap op de vuurpijl een halve menigte die er bovenop springt om alles te filmen. Gewoon normaal doen is blijkbaar een onmogelijke opgave voor sommige mensen. En het gedúld dat die agenten dan nog hebben - ik zou het niet kunnen opbrengen :{
Alsof zij op zo'n aanhouding zitten te wachten.. Die kunnen weer uren papierwerk zitten doen daarna.

Het zal best dat er af en toe eens iemand te hard aangepakt wordt, maar kan het de politie ook niet kwalijk nemen gezien de samenleving waarin we leven en zij werken. Een samenleving waarin zelfs ambulance- en brandweerpersoneel bedreigt wordt door omstanders als ze proberen te helpen.
pi_219952797
Ja vind je het gek, altijd als je zo een figuur aanhoud komen er allerlei hinderlijke personen direct omheen zwermen, lijjkt me gewoon hinderen bij een arrestatie, doorlopen en stoppen met dit soort flauwekul.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 29 januari 2026 @ 05:47:09 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219952813
Toen ik in zo'n situatie verkeerde kwamen die achterlijke debielen met teksten als dat ik me vast wel zou schamen en gezichtsverlies zou hebben geleden _O- zo hilarisch, wat dat betreft kan ik me wel identificeren met de 2 dames en de filmende heren eromheen. Trek die politie maar door het slijk wat mij betreft.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219952814
Ik kan het slechts herhalen, het punt is juist dat wanneer agenten met gezag en het geweldsmonopolie al bij het minste geringste ontsporen, het vertrouwen in de rechtsstaat afbrokkelt en de samenleving gevaarlijker wordt.

In zo’n klimaat is het goedkoper om iedereen voor eigen rechter te laten spelen, maar dat zou uiteindelijk alleen maar leiden tot chaos, willekeur en een permanente escalatie van geweld.

Juist daarom is het essentieel dat het gezag zichzelf streng bewaakt, transparant blijft en voortdurend verantwoording aflegt, zodat burgers niet het gevoel krijgen dat ze het recht in eigen hand moeten nemen.
pi_219952842
Gearresteerd worden voor winkeldiefstal en dan klagen over een trap, terwijl ze in de door hen zo gewenste sharia haar handen kwijt zou zijn geweest. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219952907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 05:47 schreef torentje het volgende:
Ik kan het slechts herhalen, het punt is juist dat wanneer agenten met gezag en het geweldsmonopolie al bij het minste geringste ontsporen, het vertrouwen in de rechtsstaat afbrokkelt en de samenleving gevaarlijker wordt.

In zo’n klimaat is het goedkoper om iedereen voor eigen rechter te laten spelen, maar dat zou uiteindelijk alleen maar leiden tot chaos, willekeur en een permanente escalatie van geweld.

Juist daarom is het essentieel dat het gezag zichzelf streng bewaakt, transparant blijft en voortdurend verantwoording aflegt, zodat burgers niet het gevoel krijgen dat ze het recht in eigen hand moeten nemen.
Afbrokkelen begint al met dat je met van alles weg kan komen. Dat er geen respect is voor hulpverleners heeft een reden.
pi_219952909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 06:15 schreef Hathor het volgende:
Gearresteerd worden voor winkeldiefstal en dan klagen over een trap, terwijl ze in de door hen zo gewenste sharia haar handen kwijt zou zijn geweest. :')
Idd. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb nog nooit gezeik gehad met politie. Misschien komt dat omdat ik me gewoon gedraag.
pi_219952924
Lintje voor de agent.
Minpunten voor politie.nl kom op voor je personeel!
Voordat er niemand meer voor je wil werken.
Vakman pur sang
  donderdag 29 januari 2026 @ 07:05:06 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219952946
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 04:57 schreef kwiwi het volgende:
... Gewoon normaal doen is blijkbaar een onmogelijke opgave voor sommige mensen. ...
Ik vrees dat een hoop mensen dit als normaal zien en dat ze oprecht niet beter weten of kunnen...
pi_219952960
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 06:51 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Afbrokkelen begint al met dat je met van alles weg kan komen. Dat er geen respect is voor hulpverleners heeft een reden.
Dat klopt, de reden is dat de politieagenten met gezag en geweldsmonopolie bij het minste geringste ontsporen, daardoor is het goedkoper om de mensen maar voor eigen rechter te laten spelen ook al betekend dat escalatie van geweld en meer chaos en onrust.
pi_219952968
Natuurlijk lijkt dit niet slim van de agent, maar wat hebben de "dames" uitgevreten?
Die Rachid moet natuurlijk helemaal zijn kop houden en opzouten uit dit land dat zo slecht is voor zijn broeders en zusters.
pi_219952972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 23:38 schreef Red_85 het volgende: [..] Als je het artikel leest was er aanleiding genoeg voor de agenten die schreeuwjurk mee te nemen. Met 20 man zelfs. En dit is geen vs, dus ze zal niet voor niets zijn meegenomen. Ga je vervolgens in de obstructie en hinder modus, tjah, dan krijg je een tikkie. Niks raars, niks racistisch. Eigen schuld, dikke bult.
Denk dat jij eerst fatsoenlijke termen moet gebruiken alvorens je claimt dat er niks racistisch was. "schreeuwjurk" en daarna nog beweren dat je de zaak objectief bekijkt. Je gaat er blind van uit dat agent niks fouts heeft gedaan.
pi_219952979
Tsja, geweld is niet de oplossing, maar ik kan me voorstellen dat het provocerende gedrag wat irritatie kan uitlokken.
  donderdag 29 januari 2026 @ 07:28:14 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219952990
Fascinerend. Van dit kleine muggetje, maken ze wel een héééél grote olifant. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219953001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De dame die mee loopt lacht de politie agent uit. Of zie ik dat verkeerd?
Jeetje, uitlachen? Heftig.
pi_219953005
DENK heeft hier kamervragen over gesteld. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219953008
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:30 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Stel je niet zo aan man, die halve trap was om haar op afstand te houden en stelde niets voor.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_219953012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:26 schreef Bugno3 het volgende:
Ach, bruinrechts dat een totaal buitensporige trap van de agent goedkeurt. De dame die aangehouden wordt loopt rustig mee, omstanders zie ik ook niet ingrijpen, de mede-agenten zijn vlakbij, maar meneer de agent besluit nog even naar achteren uit te halen. Stukje ICE.
Ik zie alleen 16 seconden filmpje, wellicht is ze al vaker gesommeerd om afstand te houden, en dan is een trap om haar weg te duwen gewoon normaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219953020
de 'zusters' hebben schijt aan alles
pi_219953021
Fafo > Consequentie > janken en de racismekaart trekken. :')
Ook in moeilijke tijden.
pi_219953026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:30 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Dus loopt ze niet rustig mee.
pi_219953030
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:31 schreef Hathor het volgende:
DENK heeft hier kamervragen over gesteld. :')
Hoe ze er de volgende keer ongestraft vanaf komen zeker :') _O-
Ook in moeilijke tijden.
pi_219953035
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dus loopt ze niet rustig mee.
Dit was de dame achter haar, slimme.
pi_219953067
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 07:28 schreef thedeedster het volgende:
Fascinerend. Van dit kleine muggetje, maken ze wel een héééél grote olifant. :O
Spraken ze zich maar eens uit over al die ellende die de allochtone gemeenschap dagelijks over ons uitstort. Pinpassen van onze omaatjes leegroven etc. Hoor je nooit een woord over helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')