abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 22:43:38 #126
236264 crew  capricia
pi_219966802
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik weet het fijne er ook niet van, maar ik heb de figuur uit deze publicatie van het CPB: Inkomens en belastingen aan de top

De aangehaalde figuur is figuur 10 in de publicatie.
Als ik uitgerust ben, ga ik dat wel lezen. Dank je. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966817
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:43 schreef capricia het volgende:
Als ik uitgerust ben, ga ik dat wel lezen. Dank je. :)
Heel verstandig, bij mij beginnen fiscale kwesties zelfs als ik nog goed wakker ben al snel te dansen voor de ogen.
pi_219966818
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh? Van henzelf toch?
Er zijn gemeenten die alleen inwoners rond de armoedegrens hebben. Als die een taakstelling krijgen, kunnen die dus niks anders dan zorg wegbezuinigen bij mensen die het niet zelf kunnen betalen.

De Pekela's zijn de armste gemeente van Nederland qua inkomens van de bewoners, daarom dat voorbeeld. Daar woont helemaal niemand die 100 euro per maand kan missen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219966824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn gemeenten die alleen inwoners rond de armoedegrens hebben. Als die een taakstelling krijgen, kunnen die dus niks anders dan zorg wegbezuinigen bij mensen die het niet zelf kunnen betalen.

De Pekela's zijn de armste gemeente van Nederland qua inkomens van de bewoners, daarom dat voorbeeld. Daar woont helemaal niemand die 100 euro per maand kan missen.
Ja en? Andere gemeentes dus wel en die laten daar ook rijke stinkerds maar 19 euro p/m betalen voor de WMO.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 22:49:24 #130
236264 crew  capricia
pi_219966829
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en? Andere gemeentes dus wel en die laten daar ook rijke stinkerds maar 19 euro p/m betalen voor de WMO.
¤ 21,80
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966830
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je snapt niet wat een taakstelling is?

Elke gemeente moet dan een bepaald bedrag bezuinigen, zo werkt het. Dus de gemeentes in Oost-Groningen en in Zuid-Limburg ook. WMO is geen landelijke regeling, het is een gemeenteregeling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219966833
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
¤ 21,80
Loop wat jaren achter, mijn moeder is al overleden.. ;)
pi_219966840
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je snapt niet wat een taakstelling is?

Elke gemeente moet dan een bepaald bedrag bezuinigen, zo werkt het. Dus de gemeentes in Oost-Groningen en in Zuid-Limburg ook. WMO is geen landelijke regeling, het is een gemeenteregeling.
Ik snap dat serieus niet, een gemeente met meer rijke inwoners laten die WMO dan toch meebetalen naar inkomen?
pi_219966846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik snap dat serieus niet, een gemeente met meer rijke inwoners laten die WMO dan toch meebetalen naar inkomen?
Maar dat geld komt dan niet in de kas van de arme gemeentes terecht, dus die kunnen daar de huishoudelijke hulp van hun arme ouderen niet mee betalen.

Als Aerdenhout bezuinigt, heeft Pekela daar niks aan.

Er is geen landelijke WMO pot meer.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 22:53:36 #135
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_219966848
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:23 schreef Regilio_ het volgende:
Vanaf 2029 gaan ze 1 miljard steken in betaalbare woningen.

Om de 4 jaar zijn er verkiezingen, zo niet eerder. Schitterende belofte.
1 miljard voor woningen in 2029.
Intussen wel 3 miljard voor Oekraïne per jaar, 5 miljard voor asielzoekers/asielcircus, 20 miljard naar klimaat, 19 miljard om Trump en de oorlogsindustrie blij te maken. Al deze dingen gezamenlijk zou maximaal 5 miljard moeten zijn.

Krankzinnige plannen die ten koste gaan van hardwerkende Nederlanders die vermogen proberen op te bouwen en in de kou moeten staan voor de zakenvullers en profiteurs. Om over de box 3 belasting nog maar te zwijgen. Walgelijk links kutkabinet. Het is kwaadaardig.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 22:54:43 #136
236264 crew  capricia
pi_219966857
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Loop wat jaren achter, mijn moeder is al overleden.. ;)
Ik ken er inderdaad genoeg die de particuliere hulp eruit gedaan hebben en nu via de WMO gaan. Want heel veel goedkoper.

Maar als je al weinig te besteden hebt en in een arme gemeente woont, ben je nu wel echt de sjaak.
Jammer dat er geen tussenoplossing bedacht is..afhankelijk van je inkomen of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:53 schreef VeX- het volgende:

[..]
Intussen wel 3 miljard voor Oekraïne per jaar, 5 miljard voor asielzoekers/asielcircus, 20 miljard naar klimaat, 19 miljard om Trump en de oorlogsindustrie blij te maken. Al deze dingen gezamenlijk zou maximaal 5 miljard moeten zijn.

Krankzinnige plannen die ten koste gaan van hardwerkende Nederlanders die vermogen proberen op te bouwen en in de kou moeten staan voor de zakenvullers en profiteurs. Om over de box 3 belasting nog maar te zwijgen. Walgelijk links kutkabinet. Het is kwaadaardig.
Briljant hoe een kabinet zonder linkse partijen toch een walgelijk links kutkabinet kan zijn _O-
pi_219966867
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken er inderdaad genoeg die de particuliere hulp eruit gedaan hebben en nu via de WMO gaan. Want heel veel goedkoper.

Maar als je al weinig te besteden hebt en in een arme gemeente woont, ben je nu wel echt de sjaak.
Jammer dat er geen tussenoplossing bedacht is..afhankelijk van je inkomen of zo.
Precies dat en dat vind ik misbruik maken van.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 22:56:34 #139
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_219966868
Wat staat er eigenlijk in namens D66? Beter onderwijs?
Al is D66 zelf natuurlijk ook economisch liberaal, meer dan ze soms willen toegeven.

Mensen van GLPVDA die D66 stemde hadden wellicht gewoon het programma moeten lezen als ze nu klagen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 22:59:11 #140
236264 crew  capricia
pi_219966884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:56 schreef hollandia02 het volgende:
Wat staat er eigenlijk in namens D66? Beter onderwijs?
Al is D66 zelf natuurlijk ook economisch liberaal, meer dan ze soms willen toegeven.

Mensen van GLPVDA die D66 stemde hadden wellicht gewoon het programma moeten lezen als ze nu klagen.
Klimaatfonds?
En een D66 premier.
En de WW-duur gehalveerd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966886
quote:

[..]

Lol
pi_219966892
quote:

[..]

Hardwerkende Nederlanders inderdaad zoals de twee neven en een nicht uit mijn voorbeeld:
quote:
Twee neven en een nicht van tussen de 40 en 50 jaar die helemaal gestopt zijn met werken. Zij kunnen riant leven in Amsterdam van de inkomsten uit huurwoningen die zij van hun vader geschonken hebben gekregen, uiteraard via een fiscaal voordelige constructie.
pi_219966907
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat geld komt dan niet in de kas van de arme gemeentes terecht, dus die kunnen daar de huishoudelijke hulp van hun arme ouderen niet mee betalen.

Als Aerdenhout bezuinigt, heeft Pekela daar niks aan.

Er is geen landelijke WMO pot meer.
Oh, dus toen het nog landelijk werd geregeld ging het wel per inkomen?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:02:24 #144
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_219966908
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Klimaatfonds?
En een D66 premier.
En de WW-duur gehalveerd.
WW duur gehalveerd zal de VVD het ook mee eens zijn.
De premier inderdaad maar ja of dat een zegen is voor het kiezerspubliek die linkser is dan de partij?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_219966913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies dat en dat vind ik misbruik maken van.
Dat kan, maar dat doen ze dus niet. Ze zetten hem taakstellend naar de gemeentes. Gemeentes die trouwens verboden zijn om aan inkomenspolitiek te doen, dat mag niet volgens de wet (maar dan wel zulke zaken moeten uitvoeren). Dat betekent gewoon dat elke gemeente een x bedrag krijgt wat ze moeten bezuinigen, de taakstelling wordt verdeeld. En dus moeten straatarme gemeentes met veel arme ouderen ook gaan bezuinigen hierop. Zo wordt het uitgevoerd.

Niks inkomensafhankelijke bijdrage, maar de gemeentes moeten hierop keihard gaan bezuinigen.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 23:03:32 #146
236264 crew  capricia
pi_219966915
Iemand nog een analyse wat dit voor migratie en dan vooral asiel gaat betekenen?

De asielwetten van PVV-Faber gaan door.
Maar ook de spreidingswet. En ook dat asielzoekers buiten Europa asiel moeten gaan aanvragen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966921
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, dus toen het nog landelijk werd geregeld ging het wel per inkomen?
Ja. Maar dat mag een gemeente niet. Wettelijk verboden.
pi_219966928
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:03 schreef capricia het volgende:
En ook dat asielzoekers buiten Europa asiel moeten gaan aanvragen?
Dat is EU beleid en heeft niks met Faber te maken, behalve dan dat ze vertikte dat beleid in te voeren.
pi_219966930
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja. Maar dat mag een gemeente niet. Wettelijk verboden.
Dat is dus helemaal scheef gegroeid op die manier. En aan de andere kant bezuinigen op huishoudelijke hulp, uurloon omlaag en geen reistijdvergoeding tussen clienten.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:08:30 #150
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_219966952
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:03 schreef capricia het volgende:
Iemand nog een analyse wat dit voor migratie en dan vooral asiel gaat betekenen?

De asielwetten van PVV-Faber gaan door.
Maar ook de spreidingswet. En ook dat asielzoekers buiten Europa asiel moeten gaan aanvragen?
Asielzoekers worden harder aangepakt,
Spreidingswet en voorrang bij sociale huur wordt niet meer een uitgangspunt maar een 'pijnlijke tijdelijke maatregel'
Asielzoekers mogen na 3 maanden aan het werk
Veroordelingen tijdens de procedure worden zwaarder meegewogen in het besluit op
de asielaanvraag. De glijdende schaal wordt maximaal aangescherpt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')