abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 21:35:08 #76
375570 crew  Cyan9
pi_219966379
quote:
Ik neem aan dat je nu puur voor de vorm even al het afbraakbeleid van (onder andere) de VVD van de afgelopen jaren negeert? Want ga er maar vanuit dat niet alles en iedereen er op vooruit is gegaan. En dit coalitieakkoord lijkt weinig goeds te beloven.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219966382
quote:
Er zijn lijsten wat de kabinetten Rutte heeft afgebroken, die zal ik je besparen
pi_219966389
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:30 schreef capricia het volgende:
Klinkt wel alsof ze veel zaken over rechts willen doen.
Maar hoe dat in de EK moet?
En dit zijn vooralsnog openingssalvo's. Voor geen enkel plan hebben ze een meerderheid.
Ben dus ook heel benieuwd naar het antwoord van GLPVDA. Ik denk dat die wel met een serieuze reactie gaan komen, hun kennende. Kan me gewoon niet voorstellen dat bijv een PvdA-achterban dit wel gaat steunen.
quote:
Amsterdamse burgemeester Halsema ziet kans op nieuwe start met kabinet-Jetten: 'Samenwerking moet weer normaal worden
https://www.parool.nl/ams(...)al-worden~b02f8955f/
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219966397
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ad Melkert bij Kockelman: Niet verdedigbaar dat er bezuinigd wordt op de Zorg en dat dit geld niet bij Defensie weggehaald wordt, uit de 'NAVO pot'.

Melkert leeft nog in 2002 toen Defensie wegbezuinigen 'verstandig' leek.
Ad Melkert _O- Het eerste deel is logisch PvdA standpunt, het tweede is in deze tijd clownesk.
pi_219966402
quote:
We dalen al jaren op alle lijstjes hoor.

Bovendien kun je op sommige van die lijstjes nog je op- en aanmerkingen plaatsen. Zo komt Nederland bijvoorbeeld veelal goed uit de gezondheidszorg lijstjes omdat in ons land weinig mensen roken en dat ook wordt meegenomen als criterium.

Daarnaast is Amerika ons voorland als het aan de VVD ligt,
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219966408
GL-PvdA komt niet met een officiële reactie, die gaan zondag eerst met de leden in gesprek (dat werd woensdag al bekend).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 21:39:29 #82
236264 crew  capricia
pi_219966418
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966426
Ik vind het toch wel een beetje gênant, kennelijk kennen Rob, Henri en met name Dilan echt geen grenzen. Ik kom uit een welgesteld milieu, en bij veel mensen die ik uit dat milieu ken weet ik dat het geld echt tegen de plinten klotst.

Voorbeelden: 35-jarigen die een kolossale verbouwing aan een koopwoning van 1,5 miljoen Euro laten uitvoeren of een vrije kavel van 8 ton Euro hebben kunnen kopen. Twee neven en een nicht van tussen de 40 en 50 jaar die helemaal gestopt zijn met werken. Zij kunnen riant leven in Amsterdam van de inkomsten uit huurwoningen die zij van hun vader geschonken hebben gekregen, uiteraard via een fiscaal voordelige constructie. Enzovoort.

Ik ben totaal niet van het nivelleren om het nivelleren, maar wél als daardoor bijvoorbeeld de voorzieningen voor mensen met een chronische ziekte of voor kinderen uit een sociaal-economische achterstand overeind kunnen worden gehouden. Het is toch fijn om andere mensen te kunnen helpen?
pi_219966427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:38 schreef Hanca het volgende:
GL-PvdA komt niet met een officiële reactie, die gaan zondag eerst met de leden in gesprek (dat werd woensdag al bekend).
Dat vind ik trouwens heel erg verstandig van Klaver. Er is geen enkele noodzaak nu over elkaar heen te buitelen voor een reactie.
pi_219966431
In de tijd van Halsema was GL natuurlijk enorm liberaal (ze is zelfs liberaal van het jaar geworden), laten we die niet als standaard nemen voor GLPvdA maar even zondag afwachten voor hun reactie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219966434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:38 schreef Hanca het volgende:
Ik vermoed dat er harde woorden gaan vallen over kabinet Jetten, maar dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als deze zondag zal worden opgediend. Klaver heeft al laten blijken wel te willen samenwerken.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:42:33 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219966444
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:40 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het toch wel een beetje gênant, kennelijk kennen Rob, Henri en met name Dilan echt geen grenzen. Ik kom uit een welgesteld milieu, en bij veel mensen die ik uit dat milieu ken weet ik dat het geld echt tegen de plinten klotst.

Voorbeelden: 35-jarigen die een kolossale verbouwing aan een koopwoning van 1,5 miljoen Euro laten uitvoeren of een vrije kavel van 8 ton Euro hebben kunnen kopen. Twee neven en een nicht van tussen de 40 en 50 jaar die helemaal gestopt zijn met werken. Zij kunnen riant leven in Amsterdam van de inkomsten uit huurwoningen die zij van hun vader geschonken hebben gekregen, uiteraard via een fiscaal voordelige constructie. Enzovoort.

Ik ben totaal niet van het nivelleren om het nivelleren, maar wél als daardoor bijvoorbeeld de voorzieningen voor mensen met een chronische ziekte of voor kinderen uit een sociaal-economische achterstand overeind kunnen worden gehouden. Het is toch fijn om andere mensen te kunnen helpen?
Wat houdt jouzelf tegen om veel geld te doneren aan een goed doel?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219966451
quote:

Er is ontzettend veel geld te vinden door alleen maar erfenissen fiscaal wat meer te gaan belasten en daar is economisch ook heel veel voor te zeggen omdat dit verreweg het minste impact op de economie heeft. Maar dat is niet populair, hoewel dat echt voor 90% van alle Nederlanders netto een hele positieve maatregelen is.
pi_219966452
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er harde woorden gaan vallen over kabinet Jetten, maar dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als deze zondag zal worden opgediend. Klaver heeft al laten blijken wel te willen samenwerken.
Ik mag hopen dat het besloten is, in gesprek werkt alleen als niet alles op straat komt. En dan kan Klaver daarna zijn reactie geven, met meeweging van de reacties van de leden.
pi_219966477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat het besloten is, in gesprek werkt alleen als niet alles op straat komt. En dan kan Klaver daarna zijn reactie geven, met meeweging van de reacties van de leden.
Er zijn ook een aantal punten die naar ik aanneem goed in de smaak zullen vallen, zoals bijvoorbeeld meer geld voor ontwikkelingssamenwerking (al zal dit waarschijnlijk voor GroenLinks-PvdA niet voldoende zijn) en een grotere rol voor Vluchtelingenwerk (met naar ik aanneem bijbehorende financiering).

De SP heeft als linkse partij gelijk duidelijk te kennen gegeven wat zij vinden van het aankomende kabinet Jetten en dat is niet positief.
pi_219966480
Even over die WMO huishoudelijke hulp, toen mijn moeder van haar fiets viel op haar 83ste en met een verbrijzelde bovenarm thuis zat kreeg zij WMO huishoudelijke hulp naar inkomen, kan mij nog herinneren iets van 129 euro p/m. Paar jaar later hoefde ze ineens maar 19 euro p/m te betalen. Mooi meegenomen, maar had dus niet gehoeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Firuze60 op 30-01-2026 22:00:59 ]
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 21:48:07 #92
236264 crew  capricia
pi_219966481
quote:

Krijg er een beetje een twee standen maatschappij gevoel bij.
Want veel mensen hebben het ook echt heel erg goed, gelukkig. En je wil natuurlijk dat er zoveel mogelijk mensen bij die groep kunnen komen.

Maar de groep die het minder heeft, lijkt steeds minder makkelijk aan te kunnen haken. En daar wordt dan ook nog het een en ander wegbezuinigd.

Beetje een soort akkoord voor cosmopoliten en zelfstandigen/ MKB, lijkt dit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219966482
Ik weet wel dat als GroenLinks - PvdA besluit dit minderheidskabinet te steunen zonder grote tegemoetkomingen vanuit de huidige coalitie wat betreft de zorg, met name WMO, WIA en de verkorting van de WW, dan zeg ik mijn lidmaatschap op.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:49:45 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219966491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet wel dat als GroenLinks - PvdA besluit dit minderheidskabinet te steunen zonder grote tegemoetkomingen vanuit de huidige coalitie wat betreft de zorg, met name WMO, WIA en de verkorting van de WW, dan zeg ik mijn lidmaatschap op.
men zal toch de JA21 er bij moeten halen dan als dit niet werkt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:54:32 #95
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219966529
De drie zitten nu bij Rtl4.

Geen kritische journalisten aan de andere kant van de tafel, helaas.
pi_219966538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:42 schreef Perrin het volgende:
Wat houdt jouzelf tegen om veel geld te doneren aan een goed doel?
Niets, maar met giften aan goede doelen kan je die voorzieningen niet overeind houden. Dat is veel te vrijblijvend en te beperkt. Er is gewoon enorm veel geld in Nederland, de overheid moet het alleen wel willen innen.
pi_219966576
Dijkhoff zegt dat de VVD niet slecht onderhandeld heeft. Dan weet je wel voldoende _O-
pi_219966579
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
Even over die WMO huishoudelijke hulp, toen mijn moeder van haar fiets viel op haar 83ste en met een verbrijzelde bovenarm thuis zat kreeg zij WMO huishoudelijke hulp naar inkomen, kan mij nog herinneren iets van 129 euro p/m. Paar jaar later hoefde ze ineens maar 19 euro p/m te betalen. Mooi meegenomen, maar had dus niet gehoeven.
Dat klopt wel, maar ze gooien het weer als taakstelling over de schutting bij gemeentes. Dus een gemeente met een gemiddeld arme groep mensen die gebruik maken van de WMO, zullen wel weer keihard moeten snijden.
pi_219966606
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:48 schreef capricia het volgende:
Krijg er een beetje een twee standen maatschappij gevoel bij.
Want veel mensen hebben het ook echt heel erg goed, gelukkig. En je wil natuurlijk dat er zoveel mogelijk mensen bij die groep kunnen komen.

Maar de groep die het minder heeft, lijkt steeds minder makkelijk aan te kunnen haken. En daar wordt dan ook nog het een en ander wegbezuinigd.
Ja, en dat is op termijn echt heel schadelijk voor de maatschappij, zie de VS.
pi_219966614
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt wel, maar ze gooien het weer als taakstelling over de schutting bij gemeentes. Dus een gemeente met een gemiddeld arme groep mensen die gebruik maken van de WMO, zullen wel weer keihard moeten snijden.
De huishoudelijke hulp vervalt als taak uit de WMO, dus zal er daarom wel minder geld naar de gemeenten gaan denk ik?

Vervolgens moeten gemeenten uit eigen middelen alsnog de hulp in het huishouden gaan betalen voor de schrijnende gevallen, maar zullen ze er waarschijnlijk niet aan ontkomen om zeker 70% te moeten teleurstellen.

Zo zal het wel gaan, denk ik (vrees ik).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')