abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:57:48 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219965198
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor Defensie gelden andere regels ;).
ne natuurvergunning is natuur ,
daarnaast maakt F35 veel meer lawaai

woon jij in Lelystad ??

Het is wel een hele mooie locatie voor ene hele boel woningbouw en een mooie dikke snelweg naartoe

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2026 19:05:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:00:39 #277
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_219965211
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zo zie ik het, de hardwerkende Nederlander wordt genaaid bij de VVD waar ze op gingen in de campagne
Het is een partij voor de grote bedrijven en de welgestelden onder ons, dat mag maar doe dan niet alsof je er bent voor de hardwerkende Nederlander
Welke onderdelen bedoel je dan precies?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_219965318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Welke onderdelen bedoel je dan precies?
Het bedrijf waar die hardwerkende Nederlander werkt kan failliet gaan. Maar dan heb je dus nog maar 1 jaar WW. Die hardwerkende Nederlander kan arbeidsongeschikt raken: 20% gekort. Die hardwerkende Nederlander moet om zijn AOW te bereiken een stuk langer doorwerken. Ik zie daar tegenover weinig tot geen voordelen staan...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219965329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ne natuurvergunning is natuur ,
daarnaast maakt F35 veel meer lawaai

woon jij in Lelystad ??

Het is wel een hele mooie locatie voor ene hele boel woningbouw en een mooie dikke snelweg naartoe

Lelystad ziet eruit alsof ze een architect op een stuk papier hebben laten kotsen en daarna een aannemer hebben gezocht die het wou bouwen.
pi_219965349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het bedrijf waar die hardwerkende Nederlander werkt kan failliet gaan. Maar dan heb je dus nog maar 1 jaar WW. Die hardwerkende Nederlander kan arbeidsongeschikt raken: 20% gekort. Die hardwerkende Nederlander moet om zijn AOW te bereiken een stuk langer doorwerken. Ik zie daar tegenover weinig tot geen voordelen staan...
Geen asielzoekers meer op cruiseboten of bij Van der Valk! Daar hebben demensethuis op gestemd.
pi_219965392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geen asielzoekers meer op cruiseboten of bij Van der Valk! Daar hebben demensethuis op gestemd.
Nee, ze komen bij hen in de straat in dat leegstaande schoolgebouw :Y
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219965406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze komen bij hen in de straat in dat leegstaande schoolgebouw :Y
Alle Marokkanen terug naar Istanbul toch.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:35:32 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219965482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lelystad ziet eruit alsof ze een architect op een stuk papier hebben laten kotsen en daarna een aannemer hebben gezocht die het wou bouwen.
wat kan jou het schelen als men maar woont , toch

iedere jongere gun ik een gezin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:36:17 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219965489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alle Marokkanen terug naar Istanbul toch.
en alle Turken terug naar Budapest
pi_219965521
Heb ik overigens de vrijheid om de 'vrijheidsbijdrage' niet te betalen of zorgen Jetten en trawanten er dan toch voor dat het 'beschermingsgeld' bij mij wordt geïnd.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 19:43:50 #286
236264 crew  capricia
pi_219965575
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:38 schreef rutger05 het volgende:
Heb ik overigens de vrijheid om de 'vrijheidsbijdrage' niet te betalen of zorgen Jetten en trawanten er dan toch voor dat het 'beschermingsgeld' bij mij wordt geïnd.
Dat gaat voor werknemers gewoon via de inkomstenbelasting. Die wordt verhoogd.

Ben benieuwd hoe dat verdeeld wordt over de schijven.

Kapitaal (inclusief erfenissen) laten ze gelukkig nog met rust. Behalve dan die belasting op ongerealiseerde winst.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219965637
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Kapitaal (inclusief erfenissen) laten ze gelukkig nog met rust. Behalve dan die belasting op ongerealiseerde winst.
Als er één belasting rechtvaardig is, is het wel de erfbelasting. Zou van mij nog vele malen hoger mogen, desnoods met een vrijstelling tot een ton ofzo.

Als de boomers straks doodgaan, krijgt een hele generatie een sloot geld waar ze zelf niets voor hebben gedaan. En waar hun overleden ouders vaak ook niet zoveel voor hebben gedaan, behalve dan op een gunstig moment een huis kopen.
pi_219965647
quote:

[..]

Ik ben benieuwd. Mensen met een klein kapitaaltje laten ze overigens niet echt met rust; net even rustig alles doorgelezen en ik zie dat voor de zorgtoeslag de vermogensgrens fors omlaag wordt getrokken naar het heffingsvrij vermogen. Ben je toevallig iemand die probeert te sparen voor de aankoop van een eigen huis, zoals veel jongeren of voor de oude dag, dan kan je zorgtoeslag al vrij snel kwijt raken als je een beetje goed in sparen bent.

De BOR (bedrijfsopvolgingregeling) wordt overigens in stand gelaten. Destijds is daar door het echt grote geld succesvol voor gelobbyd.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219965683
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:53 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Als de boomers straks doodgaan, krijgt een hele generatie een sloot geld waar ze zelf niets voor hebben gedaan.
Ja, en?
pi_219965702
quote:

[..]

Die heffingskortingen gaan eraan. Op het moment dat je bij de 49,5%-schijf komt zijn al die kortingen allemaal al afgebouwd. Mag jij raden wie er voor opdraait en wie niet.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 20:03:21 #291
236264 crew  capricia
pi_219965718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die heffingskortingen gaan eraan. Op het moment dat je bij de 49,5%-schijf komt zijn al die kortingen allemaal al afgebouwd. Mag jij raden wie er voor opdraait en wie niet.
Zover was ik nog niet.
Leg de plannen eens uit, wbt de heffingskortingen?
En wat bedoel je met wie er voor op draait?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219965728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd. Mensen met een klein kapitaaltje laten ze overigens niet echt met rust; net even rustig alles doorgelezen en ik zie dat voor de zorgtoeslag de vermogensgrens fors omlaag wordt getrokken naar het heffingsvrij vermogen. Ben je toevallig iemand die probeert te sparen voor de aankoop van een eigen huis, zoals veel jongeren of voor de oude dag, dan kan je zorgtoeslag al vrij snel kwijt raken als je een beetje goed in sparen bent.

De BOR (bedrijfsopvolgingregeling) wordt overigens in stand gelaten. Destijds is daar door het echt grote geld succesvol voor gelobbyd.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Trek dat heffingsvrij vermogen gewoon naar 100k per persoon. Dan naai je niet de mensen met wat spaargeld of een klein beleggingspotje als aanvulling op het pensioen.

Het is nu de helft. Als je een fatsoenlijke auto wil kopen of een kleine verbouwing dan heb je dat er al doorheen gedraaid.
pi_219965738
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Zover was ik nog niet.
Dit is wel een redelijke samenvatting van de fiscale gevolgen: https://www.meijburg.nl/n(...)coalitieakkoord-2026
pi_219965741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, en?
En dus kan je beter het geld belasten waar iemand geen reet voor heeft gedaan, dan het geld waar iemand hard voor heeft gewerkt of het geld waar iemand lang voor heeft gespaard.
pi_219965744
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Zover was ik nog niet.
De mensen die in de hoogste schijf zitten krijgen nu al nauwelijks heffingskortingen meer. Dus het afschaffen ervan raakt deze groep niet.

Het raakt wel de mensen die zeg maar tussen minimum en pak hem beet 1,5x modaal verdienen. Niet de achterban van Dilan.
pi_219965750
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb ook gelezen dat ze van heffingskortingen af willen, zoals de arbeidskorting bijvoorbeeld.

Maar die heffingskortingen wegen toch vooral zwaar voor lagere inkomens?

(Omdat ¤ 3000 heffingskorting op een inkomen van ¤ 30.000 zwaarder weegt dan voor een inkomen van ¤ 60.000 bijvoorbeeld).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219965785
Alle heffingskortingen samenvoegen tot een (liefst uitkeerbare) algemene heffingskorting is trouwens een plan dat je in veel versimpelingen van het fiscale stelsel zief.
pi_219965808
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:05 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
En dus kan je beter het geld belasten waar iemand geen reet voor heeft gedaan, dan het geld waar iemand hard voor heeft gewerkt of het geld waar iemand lang voor heeft gespaard.
De vraag is waarom, het is niet alsof dat geld verdampt ofzo. De kinderen en kleinkinderen van die erfgenamen profiteren er ook weer van.

Een groot gedeelte aan de overheid geven is juist hoe je geld verdampt.
pi_219965821
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Betaalbare mobiliteit is een van de pijlers van de individuele welvaart. Maar het is door politieke keuzes peperduur geworden. Energie idem.
Als er nu alternatieven zijn zou het nog te begrijpen zijn maar buiten de stadscentra heb je gewoon een auto nodig.

Net zoals je huis warmgestookt moet worden.

Gelukkig woon ik bij de Belgische grens dus de keuzes van België doen er meer toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219965826
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Heb ook gelezen dat ze van heffingskortingen af willen, zoals de arbeidskorting bijvoorbeeld.

Maar die heffingskortingen wegen toch vooral zwaar voor lagere inkomens?

(Omdat ¤ 3000 heffingskorting op een inkomen van ¤ 30.000 zwaarder weegt dan voor een inkomen van ¤ 60.000 bijvoorbeeld).
De afbouw is progressief, als je bijvoorbeeld 70k per jaar bruto verdient, zit je al aan een marginale lastendruk van iets van 60-70%. Daarom levert meer werken netto ook amper iets op voor veel mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')