ne natuurvergunning is natuur ,quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor Defensie gelden andere regels.
Welke onderdelen bedoel je dan precies?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo zie ik het, de hardwerkende Nederlander wordt genaaid bij de VVD waar ze op gingen in de campagne
Het is een partij voor de grote bedrijven en de welgestelden onder ons, dat mag maar doe dan niet alsof je er bent voor de hardwerkende Nederlander
Het bedrijf waar die hardwerkende Nederlander werkt kan failliet gaan. Maar dan heb je dus nog maar 1 jaar WW. Die hardwerkende Nederlander kan arbeidsongeschikt raken: 20% gekort. Die hardwerkende Nederlander moet om zijn AOW te bereiken een stuk langer doorwerken. Ik zie daar tegenover weinig tot geen voordelen staan...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welke onderdelen bedoel je dan precies?
Lelystad ziet eruit alsof ze een architect op een stuk papier hebben laten kotsen en daarna een aannemer hebben gezocht die het wou bouwen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne natuurvergunning is natuur ,
daarnaast maakt F35 veel meer lawaai
woon jij in Lelystad ??
Het is wel een hele mooie locatie voor ene hele boel woningbouw en een mooie dikke snelweg naartoe
Geen asielzoekers meer op cruiseboten of bij Van der Valk! Daar hebben demensethuis op gestemd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bedrijf waar die hardwerkende Nederlander werkt kan failliet gaan. Maar dan heb je dus nog maar 1 jaar WW. Die hardwerkende Nederlander kan arbeidsongeschikt raken: 20% gekort. Die hardwerkende Nederlander moet om zijn AOW te bereiken een stuk langer doorwerken. Ik zie daar tegenover weinig tot geen voordelen staan...
Nee, ze komen bij hen in de straat in dat leegstaande schoolgebouwquote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen asielzoekers meer op cruiseboten of bij Van der Valk! Daar hebben demensethuis op gestemd.
Alle Marokkanen terug naar Istanbul toch.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze komen bij hen in de straat in dat leegstaande schoolgebouw
wat kan jou het schelen als men maar woont , tochquote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lelystad ziet eruit alsof ze een architect op een stuk papier hebben laten kotsen en daarna een aannemer hebben gezocht die het wou bouwen.
en alle Turken terug naar Budapestquote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alle Marokkanen terug naar Istanbul toch.
Dat gaat voor werknemers gewoon via de inkomstenbelasting. Die wordt verhoogd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:38 schreef rutger05 het volgende:
Heb ik overigens de vrijheid om de 'vrijheidsbijdrage' niet te betalen of zorgen Jetten en trawanten er dan toch voor dat het 'beschermingsgeld' bij mij wordt geïnd.
Als er één belasting rechtvaardig is, is het wel de erfbelasting. Zou van mij nog vele malen hoger mogen, desnoods met een vrijstelling tot een ton ofzo.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat voor werknemers gewoon via de inkomstenbelasting. Die wordt verhoogd.
Ben benieuwd hoe dat verdeeld wordt over de schijven.
Kapitaal (inclusief erfenissen) laten ze gelukkig nog met rust. Behalve dan die belasting op ongerealiseerde winst.
Ik ben benieuwd. Mensen met een klein kapitaaltje laten ze overigens niet echt met rust; net even rustig alles doorgelezen en ik zie dat voor de zorgtoeslag de vermogensgrens fors omlaag wordt getrokken naar het heffingsvrij vermogen. Ben je toevallig iemand die probeert te sparen voor de aankoop van een eigen huis, zoals veel jongeren of voor de oude dag, dan kan je zorgtoeslag al vrij snel kwijt raken als je een beetje goed in sparen bent.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Kapitaal (inclusief erfenissen) laten ze gelukkig nog met rust. Behalve dan die belasting op ongerealiseerde winst.
Ja, en?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als de boomers straks doodgaan, krijgt een hele generatie een sloot geld waar ze zelf niets voor hebben gedaan.
Die heffingskortingen gaan eraan. Op het moment dat je bij de 49,5%-schijf komt zijn al die kortingen allemaal al afgebouwd. Mag jij raden wie er voor opdraait en wie niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Zover was ik nog niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die heffingskortingen gaan eraan. Op het moment dat je bij de 49,5%-schijf komt zijn al die kortingen allemaal al afgebouwd. Mag jij raden wie er voor opdraait en wie niet.
Trek dat heffingsvrij vermogen gewoon naar 100k per persoon. Dan naai je niet de mensen met wat spaargeld of een klein beleggingspotje als aanvulling op het pensioen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Mensen met een klein kapitaaltje laten ze overigens niet echt met rust; net even rustig alles doorgelezen en ik zie dat voor de zorgtoeslag de vermogensgrens fors omlaag wordt getrokken naar het heffingsvrij vermogen. Ben je toevallig iemand die probeert te sparen voor de aankoop van een eigen huis, zoals veel jongeren of voor de oude dag, dan kan je zorgtoeslag al vrij snel kwijt raken als je een beetje goed in sparen bent.
De BOR (bedrijfsopvolgingregeling) wordt overigens in stand gelaten. Destijds is daar door het echt grote geld succesvol voor gelobbyd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Dit is wel een redelijke samenvatting van de fiscale gevolgen: https://www.meijburg.nl/n(...)coalitieakkoord-2026quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zover was ik nog niet.
Leg de plannen eens uit, wbt de heffingskortingen?
En wat bedoel je met wie er voor op draait?
En dus kan je beter het geld belasten waar iemand geen reet voor heeft gedaan, dan het geld waar iemand hard voor heeft gewerkt of het geld waar iemand lang voor heeft gespaard.quote:
De mensen die in de hoogste schijf zitten krijgen nu al nauwelijks heffingskortingen meer. Dus het afschaffen ervan raakt deze groep niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zover was ik nog niet.
Leg de plannen eens uit, wbt de heffingskortingen?
En wat bedoel je met wie er voor op draait?
Heb ook gelezen dat ze van heffingskortingen af willen, zoals de arbeidskorting bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die heffingskortingen gaan eraan. Op het moment dat je bij de 49,5%-schijf komt zijn al die kortingen allemaal al afgebouwd. Mag jij raden wie er voor opdraait en wie niet.
De vraag is waarom, het is niet alsof dat geld verdampt ofzo. De kinderen en kleinkinderen van die erfgenamen profiteren er ook weer van.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En dus kan je beter het geld belasten waar iemand geen reet voor heeft gedaan, dan het geld waar iemand hard voor heeft gewerkt of het geld waar iemand lang voor heeft gespaard.
Als er nu alternatieven zijn zou het nog te begrijpen zijn maar buiten de stadscentra heb je gewoon een auto nodig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Betaalbare mobiliteit is een van de pijlers van de individuele welvaart. Maar het is door politieke keuzes peperduur geworden. Energie idem.
De afbouw is progressief, als je bijvoorbeeld 70k per jaar bruto verdient, zit je al aan een marginale lastendruk van iets van 60-70%. Daarom levert meer werken netto ook amper iets op voor veel mensen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heb ook gelezen dat ze van heffingskortingen af willen, zoals de arbeidskorting bijvoorbeeld.
Maar die heffingskortingen wegen toch vooral zwaar voor lagere inkomens?
(Omdat ¤ 3000 heffingskorting op een inkomen van ¤ 30.000 zwaarder weegt dan voor een inkomen van ¤ 60.000 bijvoorbeeld).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |