abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2026 @ 03:25:16 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219960215
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 03:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als nu nog iemand beweert dat het Alex zijn eigen schuld was dat hij daar doodgeschoten werd dan is het niet best met de mens.
Dat was het al niet. En dikke kans dat dat later vandaag wél gewoon weer wordt beweerd...

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 30-01-2026 03:35:22 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 30 januari 2026 @ 06:23:12 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219960476
https://youtube.com/shorts/h9DRcWStaC4?si=-sWGLLpr5otHpX_A

Some of you might die, but that's a risk I m willing to take..

A Hunger Games dressed up Hollywood actor..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219960621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom blijf je dit maar oplepelen, er is echt niemand die vind dat hij had moeten sterven.
[..]
Waarom blijf je dan doorzagen over wat hij gedaan heeft.

quote:
Jij beschrijft Pretti consequent als een vreedzame demonstrant die het niet verdiende om doodgeschoten te worden.
Ik beweer nergens dat hij een vreedzame demonstrant was, maar ga door...

quote:
Je negeert gemakshalve het feit dat Pretti agenten belemmerde, lid was van die signal groep die dus alle posities van ICE doorspeelde zodat ze daar herrie konden schoppen.
En daarom verdiende hij wel om te worden doodgeschoten?

Want waarom snders probeer je aan te tonen dat hij geen vreedzame demonstrant was die het niet verdiende om te worden doodgeschoten.

quote:
Ik heb echt helemaal niets tegen legitiem protest maar vandalisme, agenten belemmeren etc etc vallen niet onder legitiem protest.
[..]
Inderdaad het is geen Iran, dat maakt de larp van al die “vrijheidsstrijders” dan ook zo belachelijk.
Deze mensen zijn aan het “protesteren” om illegalen in het land te houden. Zelfs als ze criminele illegalen oppakken dan staan ze nog te brullen dat het allemaal verschrikkelijk is wat ICE doet.
Legitiem of niet: je geeft het slachtoffer de schuld dat hij door zijn eigen toedoen is doodgeschoten tijdens demonstraties tegen ICE en co.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219960628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen kleur bekennen, ik durf rustig toe te geven dat die agenten fouten hebben gemaakt in deze chaos wat tot dit tragische incident heeft geleid.
Het zou ook een beetje raar zijn om dat te ontkennen omdat een ieder de beelden heeft gezien. De grootste fout is het gebrek aan communicatie en daarna de domme pech dat het wapen zomaar afging, dat schijnt een kwaaltje te zijn bij dat type pistool.
Het zou je ieder geval wel sieren om met een antwoord te komen op mijn vraag die ook daadwerkelijk ingaat op de vraag.
Die vraag is eerder gesteld en toen door mij beantwoord.

En gisteravond opnieuw beantwoord.
pi_219960639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Euh, dit was zijn manier en hij kende de gevaren van provoceren. Zijn ouders waarschuwden hem al, hij had al klappen gehad en koos bewust voor deze manieren van demonstreren.

Die hondenfluitjes worden massaal uitgedeeld daar, omdat ze gigantisch irritant zijn en agressie opwekken.
Das een bewuste keuze, je “tegenstander” gek willen maken door die hoge tonen.
Zelf worden ze na een uur ingewisseld voor de volgende groep demonstranten. Dat zijn bewuste keuzes,

Niet achteraf janken dan. Eigen keuze, Alex is nu een mooi glitterplaatje met vleugels. Ze gebruiken niet eens zijn eigen kop, die was te lelijk, dus hebben ze ff aangepast… walgelijk maar alles voor het grote doel.
Hij kan niet achteraf janken he.

En als je de politie provoceert, dan mag die je doodschieten?
pi_219960763
Vooropgesteld, nee Pretti hoefde niet doodgeschoten te worden. Klip en klaar.

Hier wordt o.a. duidelijk uitgelegd (door een inwoner van Minnesota) wat de verantwoordelijkheden zijn van het dragen van een wapen naar een demonstratie en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn, in Minnesota.

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Everyone keeps repeating the same two claims about the Pretti shooting:

“He had a right to carry.”
“He had a right to film.”

Both statements are true.
And both are meaningless without context.

In this episode, I explain why focusing on abstract rights while ignoring real-world behavior leads to bad conclusions — and dangerous lessons.

Carrying a firearm doesn’t make you more entitled to confrontation.
It makes you more responsible for avoiding it.

Filming law enforcement doesn’t mean you can interfere with an active operation.
And slogans about “rights” don’t override duty-to-retreat laws, lawful orders, or basic survival reality.

This isn’t about excusing anyone.
It’s about refusing to lie to ourselves about how rights actually work when things get tense and people are armed.

If we want accountability, we also need honesty — about responsibility, context, and consequences.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219960823
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 04:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoezo zijn dit zombies? Omdat ze gekleurd haar hebben?
Misschien moet ik jou maar alcoholist gaan noemen.

.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 30 januari 2026 @ 08:33:44 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219960824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
.
Ja?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219960834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:12 schreef Montagui het volgende:
Vooropgesteld, nee Pretti hoefde niet doodgeschoten te worden. Klip en klaar.

Hier wordt o.a. duidelijk uitgelegd (door een inwoner van Minnesota) wat de verantwoordelijkheden zijn van het dragen van een wapen naar een demonstratie en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn, in Minnesota.

[..]

Dergelijke argumenten gelden net zo hard voor ICE "agenten":
Ja, je mag geïrriteerd zijn jegens demonstranten.
Ja, je mag pepperspray gebruiken.
Ja, je mag mensen naar de grond worstelen.
Je mag op mensen timmeren als ze eenmaal op de grond zijn (en ze zijn al gepeppersprayed)...???
Je mag met +5 man op mensen timmeren als ze eenmaal op de grond zijn (en ze zijn al gepeppersprayed)...??
Je mag zodanig slecht communiceren dat niemand weet wat er met "GUN" geschreeuw bedoeld wordt terwijl de man waar je met +5 man op zit te timmeren niet daadwerkelijk een pistool in zijn handen heeft of überhaupt heeft aangeraakt...?
Je mag op mensen +10 schieten nadat ze gepeppersprayed zijn, +5 man erop los hebben zitten timmeren toen hij hopeloos op de grond lag en vervolgens helemaal doodschieten...???

quote:
If we want accountability, we also need honesty — about responsibility, context, and consequences.
Ja, misschien ophouden met de meest incompetente debielen tot federale agenten verheven terwijl ze nauwelijks competent genoeg zijn om bij een mcdonalds te werken?

En ik heb nog steeds geen argument gezien hier dat valideert waarom Pretti überhaupt gepeppersprayed werd, naar de grond werd getackled en ze met +5 man erop in zaten te slaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door IndoorKite op 30-01-2026 08:44:28 ]
pi_219960855
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:37 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Je mag op mensen timmeren als ze eenmaal op de grond zijn (en ze zijn al gepeppersprayed)...???
Je mag met +5 man op mensen timmeren als ze eenmaal op de grond zijn (en ze zijn al gepeppersprayed)...??
Je mag zodanig slecht communiceren dat niemand weet wat er met "GUN" geschreeuw bedoeld wordt terwijl de man waar je met +5 man op zit te timmeren niet daadwerkelijk een pistool in zijn handen heeft of überhaupt heeft aangeraakt...?
Je mag op mensen +10 schieten nadat ze gepeppersprayed zijn, +5 man erop los hebben zitten timmeren toen hij hopeloos op de grond lag en vervolgens helemaal doodschieten...???
[..]
Ja, misschien ophouden met de meest incompetente debielen tot federale agenten verheven terwijl ze nauwelijks competent genoeg zijn om bij een mcdonalds te werken?

En ik nog steeds geen argument gezien hier dat valideert waarom Pretti überhaupt gepeppersprayed werd, naar de grond werd getackled en met ze +5 man erop in zaten te slaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:37 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
[..]

En ik nog steeds geen argument gezien hier dat valideert waarom Pretti überhaupt gepeppersprayed werd, naar de grond werd getackled en met ze +5 man erop in zaten te slaan.
k man. Denk aan je bloeddruk.
pi_219960887
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:51 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Geeft niks. Herhaling is de kracht van de reclame :)
De zoveelste antireclame voor de democraten in dit geval.
Hahahaha. Nog zo iemand die overal in trapt en zelfs excuses er bij moeten trekken van veel eerder.
Dingen die totaal niet relevant zijn.
pi_219960901
Het is toch wel grappig dat het ook altijd dezelfde users zijn die de meest belachelijke standpunten blijven verdedigen.

De groep die Trump de kont kust en bij elke onzin toch blijft verdedigen is dezelfde groep die altijd maar komt janken over elke buitenlander ook. En het is ook dezelfde gekke groep die pro-Israel gebleven is.

Als je een user in 1 van die groepen ziet dan weet je ook dat ze in het andere kamp zitten.

Het is toch ziek hoe dit soort rare gedachten nog in de wereld blijven.
Dat die rednecks in de VS nog trappen in de onzin vanuit kamp Trump ok, maar hier in Europa zou iedereen toch beter moeten inzien.
pi_219961052
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Trump gooit nog even olie op het vuur.
Even los van het feit of je nu links/rechts/midden bent, en je vindt dat ICE wel/niet in zijn recht stond...

Dat een president zich überhaupt bemoeit met een dergelijke kwestie, zich daar ook zo over uitspreekt, en de boel nog opnaait via social media, geeft toch aan dat men daar in de regering knetter, maar dan ook knettergek is?

Dat land glijdt ver de afgrond in.
pi_219961227
quote:

[..]
Als nu nog iemand beweert dat het Alex zijn eigen schuld was dat hij daar doodgeschoten werd dan is het niet best met de mens.
Ze negeren gewoon je link en houden zich even koest.

En dan begint weer de bekende 'ik beweer niet vast Alex dood moest, maar...'
  vrijdag 30 januari 2026 @ 10:28:12 #240
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219961320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:58 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch wel grappig dat het ook altijd dezelfde users zijn die de meest belachelijke standpunten blijven verdedigen.

De groep die Trump de kont kust en bij elke onzin toch blijft verdedigen is dezelfde groep die altijd maar komt janken over elke buitenlander ook. En het is ook dezelfde gekke groep die pro-Israel gebleven is.

Als je een user in 1 van die groepen ziet dan weet je ook dat ze in het andere kamp zitten.

Het is toch ziek hoe dit soort rare gedachten nog in de wereld blijven.
Dat die rednecks in de VS nog trappen in de onzin vanuit kamp Trump ok, maar hier in Europa zou iedereen toch beter moeten inzien.
:( ik zit niet in een gropeje!
Ben wel pro Israel :6
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 10:30:51 #241
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219961330
quote:

[..]
Zijn gedrag een week er voor is een mooi excuus momenteel, het punt dat het een vreedzame volstrekt onschuldige burger valt nogal weg.

Ik geloof dat er niemand hier was of is die hem dood wenst!
pi_219961511
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
:( ik zit niet in een gropeje!
Ben wel pro Israel :6
Point made
  vrijdag 30 januari 2026 @ 11:04:17 #243
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219961527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zijn gedrag een week er voor is een mooi excuus momenteel, het punt dat het een vreedzame volstrekt onschuldige burger valt nogal weg.

Als je denkt dat dat een punt is, heb je het niet helemaal begrepen.

Het punt is dat je een man tegen de grond werkt, ontwapent, vasthoudt en afschiet.

Het maakt niet uit of het een vreedzame, volstrekt onschuldige burger is of iemand die net met een machine geweer 100 agenten neergemaaid heeft. Die bevoegdheid heb je als wetshandhaver nooit.
Laffe huichelaar
  vrijdag 30 januari 2026 @ 11:08:26 #244
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219961541
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Point made
Ik ben absoluut geen fan van Trump, ik vind hem een oranje Pannenkoek!

En ik zeg dat deze ice agents schuldig zijn aan op zijn minst doodslag!

Geen point made!

Ik ben Pro Israel Hamas had gelijk die shit kunnen stoppen, deden ze niet pas na ingrijpen van die Eikel van een Trump suste de boel pas!
Mijn oplossing voor de palestijnse issue Gaza naar Egypte en westelijke jordaanoever naar Jordanie!

En Pro Oekraiene, hoop dat Iran vrij raakt van het regime!
Ik heb geen issues met Tesla of musk behalve dat hij zichzelf een goeie gamer vind, ik ben voor uitschoppen van illegalen wel of geen verder strafblad.
Januari 6 was een doelloze shitshow , eigenlijk best vermakelijk, zie topic op BNW.
Ik laat me negatief uit over vrijwel alle religie..

[ Bericht 4% gewijzigd door theguyver op 30-01-2026 11:21:50 ]
  vrijdag 30 januari 2026 @ 11:18:38 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219961586
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het punt is dat je een man tegen de grond werkt, ontwapent, vasthoudt en afschiet.

Het maakt niet uit of het een vreedzame, volstrekt onschuldige burger is of iemand die net met een machine geweer 100 agenten neergemaaid heeft. Die bevoegdheid heb je als wetshandhaver nooit.
Zijn gedrag de week er voor word nu door de republikeinen gebruikt dat het niet zo'n nette protester was zoals de Democratische partij hem neer zette.

vrijdag 30 januari 2026 @ 11:20:59 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219961603
edit
  vrijdag 30 januari 2026 @ 11:32:48 #247
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219961691
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zijn gedrag de week er voor word nu door de republikeinen gebruikt dat het niet zo'n nette protester was zoals de Democratische partij hem neer zette.

Bedankt hans, ben jij van de stichting Oud Nieuws?
Laffe huichelaar
  vrijdag 30 januari 2026 @ 11:59:01 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219961873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Bedankt hans, ben jij van de stichting Oud Nieuws?
nee

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat CNN en MSNBC en andere media hem neer hebben gezet als een soort van onschuldige voorbijganger.

Ondertussen zijn ze eindelijk bezig in de VS om de voter ID er door heen te krijgen.
pi_219961967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:59 schreef theguyver het volgende:

Ondertussen zijn ze eindelijk bezig in de VS om de voter ID er door heen te krijgen.
Eigenlijk niet meer dan normaal, maar zal wel weer geframed worden als een Trumpiaanse machtsgreep.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:12:04 #250
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219961985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Eigenlijk niet meer dan normaal, maar zal wel weer geframed worden als een Trumpiaanse machtsgreep.
Laten we dan ook hopen dat men in Republikeinse staten het verkrijgen van een ID dan ook voor iedereen even makkelijk maakt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')