abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219959668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 22:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het was dan ook een tragisch incident, een incident dat voorkomen had kunnen worden als Pretti niet te veel in zich zelf was gaan geloven.
Geldt hetzelfde voor de lui die hem neerschoten?
pi_219959678
Hé Wantie, even een serieuze vraag. Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?
pi_219959693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ho ho, het moment dat hij agenten ging belemmeren ben je van demonstrant gepromoveerd tot een gevaar.
Dus dan mag hij doodgeschoten worden wat jou betreft...

Iran doet het zo slecht nog niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219959695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geldt hetzelfde voor de lui die hem neerschoten?
Die hadden veel beter met elkaar moeten communiceren. De persoon die het wapen had veiliggesteld had dat ook luidkeels moeten melden. Dat in alle hectiek dat wapen dan afgaat is echt domme pech en dat heeft verregaande gevolgen gehad voor Pretti.
pi_219959702
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:06 schreef Chivaz het volgende:
Hé Wantie, even een serieuze vraag. Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?
Ik vind het vreemd dat je alle schuld neer legt bij degene die is doodgeschoten.

Maar het is wel in lijn met wat Trump wil, dus toch eigenlijk zo vreemd niet.
pi_219959707
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het vreemd dat je alle schuld neer legt bij degene die is doodgeschoten.

Maar het is wel in lijn met wat Trump wil, dus toch eigenlijk zo vreemd niet.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
pi_219959708
Ik heb nog steeds geen 1 goeie reden gelezen waarom hij werd gepeppersprayed, met +6 man naar de grond werd getackeld, die vervolgens op hem zaten te timmeren terwijl hij hopeloos op de grond lag en daarna dood werd geschoten.

Begin daar eens mee? Wat was de reden? Wat rechtvaardigt al die acties?

En ga me niet vertellen omdat hij een week eerder een achterlicht kapot heeft getrapt. Zelf jullie zijn nog net niet zo achterlijk om dat te denken.
pi_219959710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die hadden veel beter met elkaar moeten communiceren. De persoon die het wapen had veiliggesteld had dat ook luidkeels moeten melden. Dat in alle hectiek dat wapen dan afgaat is echt domme pech en dat heeft verregaande gevolgen gehad voor Pretti.
Pretti had het kunnen voorkomen, maar voor ICE is het domme pech...
pi_219959715
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Doet hij nooit :')
pi_219959720
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik geef antwoord.
Dat het niet het antwoord is dat je aan staat is niet mijn probleem.

De VS is geen Iran, waar het normaal is dat demonstranten het risico lopen doodgeschoten te worden.
pi_219959725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:09 schreef IndoorKite het volgende:
Ik heb nog steeds geen 1 goeie reden gelezen waarom hij werd gepeppersprayed, met +6 man naar de grond werd getackeld, die vervolgens op hem zaten te timmeren terwijl hij hopeloos op de grond lag en daarna dood werd geschoten.

Begin daar eens mee? Wat was de reden? Wat rechtvaardigt al die acties?

En ga me niet vertellen omdat hij een week eerder een achterlicht kapot heeft getrapt. Zelf jullie zijn nog net niet zo achterlijk om dat te denken.
Die krijg je ook niet te horen, sjemmert, Chivaz etc durven geen kleur te bekennen.
pi_219959731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Doet hij nooit :')
Begrijpelijk ook want Wantie is er van overtuigd dat ICE de Gestapo is en dan is tegenstand tegen agenten niet alleen gewenst maar zelfs een beetje een plicht.
Dat is het gevaar van de ophitsende retoriek van politici en de media richting ICE, godzijdank zijn er maar 2 doden te betreuren, ik voorspelde er nog veel meer voor dat men eindelijk ging inzien dat dit niet de manier is om je ongenoegen te uiten.
pi_219959746
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik geef antwoord.
Dat het niet het antwoord is dat je aan staat is niet mijn probleem.

De VS is geen Iran, waar het normaal is dat demonstranten het risico lopen doodgeschoten te worden.
Je geeft geen enkel antwoord, het enige wat ik lees is een whataboutism en een slappe poging om mij woorden in de mond te leggen.
Het is echt geen moeilijke vraag hoor ik zal hem nog een keer stellen.

Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?

De reden dat ik dit vraag is dat er talloze legitieme demonstranten zijn die geen agenten belemmeren/aanvallen en die worden dan ook niet neergeknald. Wat maakt de situatie in Minneapolis dan zoveel anders dan elders in het land?
pi_219959773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je geeft geen enkel antwoord, het enige wat ik lees is een whataboutism en een slappe poging om mij woorden in de mond te leggen.
Het is echt geen moeilijke vraag hoor ik zal hem nog een keer stellen.

Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?

De reden dat ik dit vraag is dat er talloze legitieme demonstranten zijn die geen agenten belemmeren/aanvallen en die worden dan ook niet neergeknald. Wat maakt de situatie in Minneapolis dan zoveel anders dan elders in het land?
Het is gewoon een domme vraag, die al eerder is neergesabeld door verschillende anderen.

En nu stel je hem opnieuw.

Was Pretti niet op de plaats geweest waar hij is gestorven, dan had hij nu nog geleefd.

Dat geldt voor iedereen die door een ongeval of geweld om het leven komt: als ze niet op de plek des onheils waren, dan hadden ze nog geleefd.

Wat kunnen we met die informatie?

Helemaal niets.
pi_219959775
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die krijg je ook niet te horen, sjemmert, Chivaz etc durven geen kleur te bekennen.
Geen kleur bekennen, ik durf rustig toe te geven dat die agenten fouten hebben gemaakt in deze chaos wat tot dit tragische incident heeft geleid.
Het zou ook een beetje raar zijn om dat te ontkennen omdat een ieder de beelden heeft gezien. De grootste fout is het gebrek aan communicatie en daarna de domme pech dat het wapen zomaar afging, dat schijnt een kwaaltje te zijn bij dat type pistool.
Het zou je ieder geval wel sieren om met een antwoord te komen op mijn vraag die ook daadwerkelijk ingaat op de vraag.
pi_219959779
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van die 2 kan je inderdaad weinig verwachten.
pi_219959784
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is gewoon een domme vraag, die al eerder is neergesabeld door verschillende anderen.

En nu stel je hem opnieuw.

Was Pretti niet op de plaats geweest waar hij is gestorven, dan had hij nu nog geleefd.

Dat geldt voor iedereen die door een ongeval of geweld om het leven komt: als ze niet op de plek des onheils waren, dan hadden ze nog geleefd.

Wat kunnen we met die informatie?

Helemaal niets.
Komop man, hou je niet voor de domme. Je hebt duidelijk gezien dat hij zich bemoeit met die schermutseling tussen hem en die vrouw, de beelden die later zijn uitgekomen dat hij tegen die wagen aan trapt pleitten ook niet echt voor hem.
Je kan toch toegeven dat belemmeren van agenten en vandalisme weinig te maken hebben met legitiem protest.
pi_219959787
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Begrijpelijk ook want Wantie is er van overtuigd dat ICE de Gestapo is
Dat verzin je voor het gemak even.

Maar helaas voor je leef ik nog wel en kan een weerwoord hebben.

quote:
en dan is tegenstand tegen agenten niet alleen gewenst maar zelfs een beetje een plicht.
Nog meer onzin...

quote:
Dat is het gevaar van de ophitsende retoriek van politici
Zoals Trump op 6 januari

quote:
en de media richting ICE, godzijdank zijn er maar 2 doden te betreuren, ik voorspelde er nog veel meer voor dat men eindelijk ging inzien dat dit niet de manier is om je ongenoegen te uiten.
Want met die manier vraag je erom om te worden doodgeschoten....

Het is weer glashelder...
pi_219959801
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Komop man, hou je niet voor de domme. Je hebt duidelijk gezien dat hij zich bemoeit met die schermutseling tussen hem en die vrouw,
Klopt, maar moet hij om die reden dood?

quote:
de beelden die later zijn uitgekomen dat hij tegen die wagen aan trapt pleitten ook niet echt voor hem.
Je kan toch toegeven dat belemmeren van agenten en vandalisme weinig te maken hebben met legitiem protest.
Wat heeft een legitiem protest hiermee te maken?

Nogmaals, dit is toch geen Iran?

Het is toch niet normaal dat demonstranten of relschoppers worden doodgeschoten?
  donderdag 29 januari 2026 @ 23:38:20 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219959851
Btw de angry mob is weer weg uit minnesota en staat nu weer voor het ice gebouw in Portland.
Dit gebeurde ook al net voor en na de rellen in LA

twitter
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219959862
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar moet hij om die reden dood?
[..]
Waarom blijf je dit maar oplepelen, er is echt niemand die vind dat hij had moeten sterven.
quote:
Wat heeft een legitiem protest hiermee te maken?
Jij beschrijft Pretti consequent als een vreedzame demonstrant die het niet verdiende om doodgeschoten te worden. Je negeert gemakshalve het feit dat Pretti agenten belemmerde, lid was van die signal groep die dus alle posities van ICE doorspeelde zodat ze daar herrie konden schoppen.
Ik heb echt helemaal niets tegen legitiem protest maar vandalisme, agenten belemmeren etc etc vallen niet onder legitiem protest.
quote:
Nogmaals, dit is toch geen Iran?

Het is toch niet normaal dat demonstranten of relschoppers worden doodgeschoten?
Inderdaad het is geen Iran, dat maakt de larp van al die “vrijheidsstrijders” dan ook zo belachelijk.
Deze mensen zijn aan het “protesteren” om illegalen in het land te houden. Zelfs als ze criminele illegalen oppakken dan staan ze nog te brullen dat het allemaal verschrikkelijk is wat ICE doet.
pi_219959893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:38 schreef theguyver het volgende:
Btw de angry mob is weer weg uit minnesota en staat nu weer voor het ice gebouw in Portland.
Dit gebeurde ook al net voor en na de rellen in LA

[ x ]
Zijn ze daar ooit weggeweest uit Portland? Het is immers wel ground zero daar voor de woke linkse gekkies.
pi_219959907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:40 schreef Chivaz het volgende:
Zelfs als ze criminele illegalen oppakken dan staan ze nog te brullen dat het allemaal verschrikkelijk is wat ICE doet.
Vind je het niet opvallend dat ICE-agenten mensen kunnen sommeren om hun gezichten en papieren te laten zien, terwijl ze zelf gemaskerd zijn?
pi_219959920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:40 schreef Chivaz het volgende:
Jij beschrijft Pretti consequent als een vreedzame demonstrant die het niet verdiende om doodgeschoten te worden. Je negeert gemakshalve het feit dat Pretti agenten belemmerde
Vind je? Agenten hadden ook gewoon weg kunnen lopen toen Prettig met pepperspray bespoten was.
  donderdag 29 januari 2026 @ 23:55:23 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219959927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:06 schreef Chivaz het volgende:
Hij deed niks verkeerd toen hij doodgeschoten werd
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')