Geldt hetzelfde voor de lui die hem neerschoten?quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was dan ook een tragisch incident, een incident dat voorkomen had kunnen worden als Pretti niet te veel in zich zelf was gaan geloven.
Dus dan mag hij doodgeschoten worden wat jou betreft...quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ho ho, het moment dat hij agenten ging belemmeren ben je van demonstrant gepromoveerd tot een gevaar.
Die hadden veel beter met elkaar moeten communiceren. De persoon die het wapen had veiliggesteld had dat ook luidkeels moeten melden. Dat in alle hectiek dat wapen dan afgaat is echt domme pech en dat heeft verregaande gevolgen gehad voor Pretti.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geldt hetzelfde voor de lui die hem neerschoten?
Ik vind het vreemd dat je alle schuld neer legt bij degene die is doodgeschoten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:06 schreef Chivaz het volgende:
Hé Wantie, even een serieuze vraag. Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je alle schuld neer legt bij degene die is doodgeschoten.
Maar het is wel in lijn met wat Trump wil, dus toch eigenlijk zo vreemd niet.
Pretti had het kunnen voorkomen, maar voor ICE is het domme pech...quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die hadden veel beter met elkaar moeten communiceren. De persoon die het wapen had veiliggesteld had dat ook luidkeels moeten melden. Dat in alle hectiek dat wapen dan afgaat is echt domme pech en dat heeft verregaande gevolgen gehad voor Pretti.
Doet hij nooitquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Ik geef antwoord.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Die krijg je ook niet te horen, sjemmert, Chivaz etc durven geen kleur te bekennen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:09 schreef IndoorKite het volgende:
Ik heb nog steeds geen 1 goeie reden gelezen waarom hij werd gepeppersprayed, met +6 man naar de grond werd getackeld, die vervolgens op hem zaten te timmeren terwijl hij hopeloos op de grond lag en daarna dood werd geschoten.
Begin daar eens mee? Wat was de reden? Wat rechtvaardigt al die acties?
En ga me niet vertellen omdat hij een week eerder een achterlicht kapot heeft getrapt. Zelf jullie zijn nog net niet zo achterlijk om dat te denken.
Begrijpelijk ook want Wantie is er van overtuigd dat ICE de Gestapo is en dan is tegenstand tegen agenten niet alleen gewenst maar zelfs een beetje een plicht.quote:
Je geeft geen enkel antwoord, het enige wat ik lees is een whataboutism en een slappe poging om mij woorden in de mond te leggen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geef antwoord.
Dat het niet het antwoord is dat je aan staat is niet mijn probleem.
De VS is geen Iran, waar het normaal is dat demonstranten het risico lopen doodgeschoten te worden.
Het is gewoon een domme vraag, die al eerder is neergesabeld door verschillende anderen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je geeft geen enkel antwoord, het enige wat ik lees is een whataboutism en een slappe poging om mij woorden in de mond te leggen.
Het is echt geen moeilijke vraag hoor ik zal hem nog een keer stellen.
Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?
De reden dat ik dit vraag is dat er talloze legitieme demonstranten zijn die geen agenten belemmeren/aanvallen en die worden dan ook niet neergeknald. Wat maakt de situatie in Minneapolis dan zoveel anders dan elders in het land?
Geen kleur bekennen, ik durf rustig toe te geven dat die agenten fouten hebben gemaakt in deze chaos wat tot dit tragische incident heeft geleid.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die krijg je ook niet te horen, sjemmert, Chivaz etc durven geen kleur te bekennen.
Van die 2 kan je inderdaad weinig verwachten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die krijg je ook niet te horen, sjemmert, Chivaz etc durven geen kleur te bekennen.
Komop man, hou je niet voor de domme. Je hebt duidelijk gezien dat hij zich bemoeit met die schermutseling tussen hem en die vrouw, de beelden die later zijn uitgekomen dat hij tegen die wagen aan trapt pleitten ook niet echt voor hem.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon een domme vraag, die al eerder is neergesabeld door verschillende anderen.
En nu stel je hem opnieuw.
Was Pretti niet op de plaats geweest waar hij is gestorven, dan had hij nu nog geleefd.
Dat geldt voor iedereen die door een ongeval of geweld om het leven komt: als ze niet op de plek des onheils waren, dan hadden ze nog geleefd.
Wat kunnen we met die informatie?
Helemaal niets.
Dat verzin je voor het gemak even.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Begrijpelijk ook want Wantie is er van overtuigd dat ICE de Gestapo is
Nog meer onzin...quote:en dan is tegenstand tegen agenten niet alleen gewenst maar zelfs een beetje een plicht.
Zoals Trump op 6 januariquote:Dat is het gevaar van de ophitsende retoriek van politici
Want met die manier vraag je erom om te worden doodgeschoten....quote:en de media richting ICE, godzijdank zijn er maar 2 doden te betreuren, ik voorspelde er nog veel meer voor dat men eindelijk ging inzien dat dit niet de manier is om je ongenoegen te uiten.
Klopt, maar moet hij om die reden dood?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Komop man, hou je niet voor de domme. Je hebt duidelijk gezien dat hij zich bemoeit met die schermutseling tussen hem en die vrouw,
Wat heeft een legitiem protest hiermee te maken?quote:de beelden die later zijn uitgekomen dat hij tegen die wagen aan trapt pleitten ook niet echt voor hem.
Je kan toch toegeven dat belemmeren van agenten en vandalisme weinig te maken hebben met legitiem protest.
Waarom blijf je dit maar oplepelen, er is echt niemand die vind dat hij had moeten sterven.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar moet hij om die reden dood?
[..]
Jij beschrijft Pretti consequent als een vreedzame demonstrant die het niet verdiende om doodgeschoten te worden. Je negeert gemakshalve het feit dat Pretti agenten belemmerde, lid was van die signal groep die dus alle posities van ICE doorspeelde zodat ze daar herrie konden schoppen.quote:Wat heeft een legitiem protest hiermee te maken?
Inderdaad het is geen Iran, dat maakt de larp van al die “vrijheidsstrijders” dan ook zo belachelijk.quote:Nogmaals, dit is toch geen Iran?
Het is toch niet normaal dat demonstranten of relschoppers worden doodgeschoten?
Zijn ze daar ooit weggeweest uit Portland? Het is immers wel ground zero daar voor de woke linkse gekkies.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:38 schreef theguyver het volgende:
Btw de angry mob is weer weg uit minnesota en staat nu weer voor het ice gebouw in Portland.
Dit gebeurde ook al net voor en na de rellen in LA
[ x ]
Vind je het niet opvallend dat ICE-agenten mensen kunnen sommeren om hun gezichten en papieren te laten zien, terwijl ze zelf gemaskerd zijn?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:40 schreef Chivaz het volgende:
Zelfs als ze criminele illegalen oppakken dan staan ze nog te brullen dat het allemaal verschrikkelijk is wat ICE doet.
Vind je? Agenten hadden ook gewoon weg kunnen lopen toen Prettig met pepperspray bespoten was.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:40 schreef Chivaz het volgende:
Jij beschrijft Pretti consequent als een vreedzame demonstrant die het niet verdiende om doodgeschoten te worden. Je negeert gemakshalve het feit dat Pretti agenten belemmerde
Hij deed niks verkeerd toen hij doodgeschoten werdquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:06 schreef Chivaz het volgende:
Hé Wantie, even een serieuze vraag. Vind je dat Pretti dit hele gebeuren had kunnen voorkomen door zich als een demonstrant te gedragen ipv te larpen als een vrijheidsstrijder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |