HRA kun je echt alleen heel traag afbouwen, dus dat wordt dan een prijsdaling voor over 20 jaar oid.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is wel zo dat afbouw van de HRA de exorbitante stijging van de huizenprijzen beter beheerst.
Er is niet eens sprake van daling , experts verwachten dat de stijging alleen wat af remt.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
HRA kun je echt alleen heel traag afbouwen, dus dat wordt dan een prijsdaling voor over 20 jaar oid.
men heeft niets nog gekozenquote:Op donderdag 29 januari 2026 19:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De HRA is natuurlijk een breekpunt geworden en het verhogen van het EWF wordt door experts als wenselijke oplossing gezien. Dus het lijkt mij best logisch dat ze voor die weg gekozen hebben.
waarom ??quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
HRA kun je echt alleen heel traag afbouwen,
Maar het punt dat het alleen over zeer lange tijd kan blijft staan, anders kunnen velen hun hypotheek niet meer betalen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is niet eens sprake van daling , experts verwachten dat de stijging alleen wat af remt.
Niemand wil het in minder dan 10 jaar doen toch?quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het punt dat het alleen over zeer lange tijd kan blijft staan, anders kunnen velen hun hypotheek niet meer betalen.
Klopt. Maar de verwachting is dat het huizentekort over een jaar of 8 is opgelost. De piek in de huizenprijsstijgingen lijkt al een tijdje over. Dan is een maatregel die de huizenprijzen minder laat stijgen over 10 jaar dus niet zo behulpzaam.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Niemand wil het in minder dan 10 jaar doen toch?
blijkt dat uit je onderzoeken??quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar de verwachting is dat het huizentekort over een jaar of 8 is opgelost.
Kun jij niet in ONZ gaan zitten?quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
blijkt dat uit je onderzoeken??
Tja, McKinsey verwachtte een paar jaar geleden nog dat in 2030 de Metaverse goed zou zijn voor 5 duizend miljard dollar omzetquote:Op donderdag 29 januari 2026 19:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Morgan Stanley verwacht dat er rond 2050 bijna 1 miljard humanoid robots zijn, waarvan het merendeel (90%) repentative en gestructureerd werk zullen doen. Dit is dus vooral de zakelijke markt. De verwachting is dat er rond die tijd 80 miljoen in huishoudens draaien.
Pure oplichterij.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, McKinsey verwachtte een paar jaar geleden nog dat in 2030 de Metaverse goed zou zijn voor 5 duizend miljard dollar omzet
[ afbeelding ]
Ja. Had het al in het betreffende oude NWS topic gepost.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:38 schreef Hanca het volgende:
Onno Hoes blijkt echt te ver te zijn gegaan bij zijn persoonlijke wraakactie in de laatste weken van zijn burgemeesterschap, volgens de rechter: https://www.nd.nl/geloof/(...)mst-was-geen-eveneme
(Vooruit, de rechter zegt het niet zo, die zegt alleen dat het een kerkdienst was en geen evenement)
Op de NOS las ik de naam ve andere (de huidige?) burgemeester?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Had het al in het betreffende oude NWS topic gepost.
Terecht wmb. Benieuwd of Hoes nu ook zijn excuses aan gaat bieden.
Per vorige week zit er nieuwe dame als burgermeester dacht ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op de NOS las ik de naam ve andere (de huidige?) burgemeester?
Onno Hoes was een tijdelijke burgemeester, Gräper was al bekend als zijn vervanger en dat die op 21 januari de nieuwe burgemeester zou worden was al bekend toen Onno Hoes op 9 januari in greep in een kerkdienst (ze is 23 oktober al benoemd). En volgens mij had Onno Hoes ook al laten weten dat dit zijn laatste keer was. Dat maakt het juist ook zo opvallend: het lijkt echt een persoonlijke actie te zijn geweest.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Per vorige week zit er nieuwe dame als burgermeester dacht ik.
Maar ben niet helemaal bekend met de Tilburgse politiek.
We gaan de HRA niet aanpassen omdat mevrouwtje Yesilgoz dat niet wil, maar we gaan er wel lekker omheen werken om de voordelen te beperkenquote:Op donderdag 29 januari 2026 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
Net bij Eva: HRA ongemoeid maar waarschijnlijk wel beprijzing op een andere manier. EWF zal wel omhoog gaan.
Die overdrachtsbelasting is net deze maand van 10,4% naar 8% gedaald, gaan ze daar nu al weer aan zitten? Dat zou wel bijzonder zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens het Financiële Dagblad verlaagt het komende kabinet ook de overdrachtsbelasting voor huurwoningen (voor lagere lasten van de verkoop van huurwoningen dus, als ik het goed begrijp).
Ook staat er: "Dat er pijnlijke keuzes gemaakt zullen worden" en dat er gekozen is voor "grote hervormingen".
Ik ben echt enorm benieuwd.
Vooralsnog vind ik het weinig hoopgevend allemaal.
Ben benieuwd waar de VVD wel echt op toe heeft moeten of kunnen geven.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
We gaan de HRA niet aanpassen omdat mevrouwtje Yesilgoz dat niet wil, maar we gaan er wel lekker omheen werken om de voordelen te beperken
en er schijnt een extra belasting te komen, een zogenaamde "vrijheidsbijdrage" om de extra NAVO norm op te kunnen hoesten. Deze nieuwe heffing zou deels door de bevolking en deels door het bedrijfsleven moeten worden opgehoest. Staat in hetzelfde artikel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:25 schreef Hanca het volgende:
Eigen risico zou naar 460 euro gaan in 2027. Hoop dat ze dat dan wel samenvoegen met het plan van Rutte IV (tenslotte dezelfde partijen) om een maximum per keer in te stellen. Toen werd gedacht aan 150 euro. Maakt het eigen risico ook effectiever: minder mensen zullen al snel door hun eigen risico heen zijn.
Edit: volgens het AD wel: https://www.ad.nl/politie(...)~a08ff764/?slug_rd=1
Dat is natuurlijk niet verrassend want dat wilde het CDA graag en de praktijk is dat als je heel veel extra geld nodig hebt je dat nooit op gaat lossen met alleen bezuinigen. De interessant vraag is vooral hoe die belasting ingeregeld wordt. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze iets gaan doen aan de schimmige belastingafspraken met bedrijven die wij nooit te zien krijgen en die er op neerkomen dat er minder belasting betaald hoeft te worden zodat bedrijven niet meer dreigen om weg te gaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en er schijnt een extra belasting te komen, een zogenaamde "vrijheidsbijdrage" om de extra NAVO norm op te kunnen hoesten. Deze nieuwe heffing zou deels door de bevolking en deels door het bedrijfsleven moeten worden opgehoest. Staat in hetzelfde artikel.
2 jaar uitstel, helemaal voor niets.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:26 schreef Hanca het volgende:
Verder 20 miljard in het stikstoffonds, de blunder van Wiersma en de hele BBB wordt gecorrigeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |