Het gaat goed met de roebel? Gaat het wel goed met je?quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin heeft baat bij die gekke Trumpo
de koers van de Ruble die stijgt iedere dag tegenwoordig
nu al 13 dollar cent
[..]
ik denk dat ie deze zomer wel 20 dollarcent waard is
nee het gaat slecht met de dollarquote:Op donderdag 29 januari 2026 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat goed met de roebel? Gaat het wel goed met je?
Precies. Het gaat niet goed met de roebel. En de roebel word nog altijd kunstmatig hoog gehouden.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:50 schreef michaelmoore het volgende:
nee het gaat slecht met de dollar
ik denk dat ie er niet veel aan kan doenquote:Op donderdag 29 januari 2026 21:03 schreef Discombobulate het volgende:
Starlink is niets speciaals. Rusland kan ook gewoon die dingen kopen. Musk doet er alleen niks aan.
Net als GPSquote:Op donderdag 29 januari 2026 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat ie er niet veel aan kan doen
Starlink werkt boven Oekraïne
Hij kan er alles aan doen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat ie er niet veel aan kan doen
Starlink werkt boven Oekraïne
Je rekent een factor 10 verkeerd. Ik hoop dat je je belastingaangifte uitbesteed.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin heeft baat bij die gekke Trumpo
de koers van de Ruble die stijgt iedere dag tegenwoordig
nu al 13 dollar cent
[..]
ik denk dat ie deze zomer wel 20 dollarcent waard is
o vandaar al die blauwe brievenquote:Op donderdag 29 januari 2026 21:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je rekent een factor 10 verkeerd. Ik hoop dat je je belastingaangifte uitbesteed.
Michaelmore heeft gelijk hoor, daar maak je hemquote:Op donderdag 29 januari 2026 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies. Het gaat niet goed met de roebel. En de roebel word nog altijd kunstmatig hoog gehouden.
De economie voor de gemiddelde Rus is rampzalig.
Verrassend hoe snel dit gaat. Nog even en Trump heeft zelf de kaarten niet meer.quote:Europe could replace US intelligence for Ukraine in months, - FT
A possible US withdrawal from support for Ukraine and Europe now does not look as critical as it did a year ago: allies have already been backing Kyiv during pauses in aid.
In January 2026, Macron said that France now provides about two-thirds of Ukraine’s intelligence. Western officials confirm that a full or near-full replacement of US data is a matter of months.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2016797276446802201
quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kyiv niet aanvallen. Nou dan zullen Odesa, Kherson en Zapo wel de lul zijn.
NOSquote:"Ik heb Poetin persoonlijk gevraagd niet op Kyiv te schieten en verschillende steden voor een week. En hij is daarmee akkoord gegaan."
In ieder geval niet Zaporizha die een uur geleden is gebombardeerd.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
NOS
Welke die andere dan zijn of dat hij het voor alle steden bedoelt is niet duidelijk
Maar ze hebben ook niet gemeld vanaf wanneer het geldtquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In ieder geval niet Zaporizha die een uur geleden is gebombardeerd.
Klopt volgens mij is er nog veel niet helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Maar ze hebben ook niet gemeld vanaf wanneer het geldt
Echt heel goed nieuws dit inderdaad. Als Oekraïne zich straks onafhankelijk van de Amerikanen kan blijven verdedigen dan staan ze een stuk sterker in de onderhandelingen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 21:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Verrassend hoe snel dit gaat. Nog even en Trump heeft zelf de kaarten niet meer.
Van rus' glonass was ook bekend dat die geen volledige dekking wereldwijd hadden. Maar dat loste rus op door de satellieten gewoon te positioneren op plekken waar ze het nodig vonden, in geval tjetjenie oorlog aldaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:04 schreef Breekfast het volgende:
Als ik Gemini moet geloven dan zal het nog tot 2030 duren voordat Europa zijn eigen alternatief volledig operationeel heeft (IRIS).
In feite moeten ze dan alleen Musk aan hun kant hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Echt heel goed nieuws dit inderdaad. Als Oekraïne zich straks onafhankelijk van de Amerikanen kan blijven verdedigen dan staan ze een stuk sterker in de onderhandelingen.
Het enige probleem is nog de afhankelijkheid van Starlink. Als ik Gemini moet geloven dan zal het nog tot 2030 duren voordat Europa zijn eigen alternatief volledig operationeel heeft (IRIS).
Is het belang van die Himars niet een stuk minder geworden? Aangezien de Russen hebben geleerd hoe ze die kunnen jammen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
In feite moeten ze dan alleen Musk aan hun kant hebben.
Maar het gaat meer om munitie voor de Himars!
Het zijn ook korte weken.......quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In ieder geval niet Zaporizha die een uur geleden is gebombardeerd.
En natuurlijk dat je dingen kunt (ver)draaien zoals je het woordtechnisch wilt hebben om te belezen.quote:bron: nu.nl
Er zijn wel nog onduidelijkheden rond de Russische intentie. Peskov had het over "een week" waarin het land geen aanvallen zou uitvoeren, maar gaf ook 1 februari als einddatum. Dat is zondagavond al. Ook is volgens persbureau Reuters niet duidelijk of het Kremlin met Kyiv verwijst naar heel Oekraïne of specifiek naar de hoofdstad.
Oooh je mag nog wel bommen gooien op woonwijken!quote:Luchtaanvallen op Oekraïne gaan door, Kremlin stelt dat Kyiv nu geen doel is
Ondanks Trumps beweringen over een gedeeltelijke gevechtspauze zijn afgelopen nacht weer Russische luchtaanvallen op Oekraïne gemeld. President Zelensky zegt wel dat er geen energie-infrastructuur meer is gebombardeerd, "maar drone-aanvallen op woonwijken in steden gaan door".
Met de door Pietin gepropageerde chirurgische precisie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Oooh je mag nog wel bommen gooien op woonwijken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |