De ironie is dat de grootste verspreiders van leugens dit Amerikaanse regime vertegenwoordigen. Dat weet jij, dat weet ik, maar je speelt gekkie Henkie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Van de beelden die ik heb gezien had hij waarschijnlijk wel echt een klotecamera want hij stond zo dichtbij dat ik mij eigen afvraag of hij niet wat meer deed dan slechts filmen.
Door alle leugens die worden verspreid ben ik geneigd om de agenten eerder te geloven dan de verhaaltjes van de omstanders.
Bij Renée Good was het ook ze wilde slechts haar kinderen afzetten, ze blokkeerde de weg niet, ze reed de agent niet aan etc etc.
Ik vind dat alle agenten in de VS en vooral border patrol en ICE met bodycams moeten gaan werken.
Dat de agent met dat incident met Good stond te filmen heeft heel veel duidelijk gemaakt en een hoop leugens ontkracht.
Tot je in de auto zit en ze sommeren open te doen en je denkt 'wegwezen hier'quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan had ik tegen die maat gezegd, wegwezen hier.
Ja, dat klinkt als gewone ordehandhaving. Het voorkomen van clashes, want NVU had het recht om te demonstreren.quote:Om het verhaal even verder af te maken, demonstratie liep toen op z’n eind en de NVU lieden werden naar het station gedirigeerd. Op dat moment stonden de tegendemonstranten waaronder ik aan de andere kant van het station tegenover de ME.
De ME had een linie gevormd over de gehele breedte van de straat en daar mocht dus niemand langs. Daar is een wat oudere vrouw op hardhandige manier achtergekomen want die liep met haar boodschappentas richting huis en dus recht op de ME af.
Toen ze uiteindelijk bij de ME was aangekomen werd ze gesommeerd om om te draaien en een andere route naar huis te kiezen. Dat weigerde ze, en ze wilde zich langs die linie wormen en dat heeft ze moeten bekopen met een paar flinke tikken met de wapenstok.
Moraal van het verhaal is, volg gewoon de instructies op van agenten en je hoeft niet te vrezen voor klappen. Ik kon op dat moment ook niet naar huis en denken dat ze voor jou een uitzondering maken is gewoon niet verstandig.
Uiteindelijk voerde de ME een charge uit en kon ik samen met heel de groep tegendemonstranten de straat uit rennen van het station vandaan.
Maar dat maakt het nog niet acceptabel dat er dodelijke slachtoffers vallen, en dát is het punt. Zelfs als je vindt dat Pretti niet verstandig heeft gehandeld, kun je erkennen dat ICE hier ontoelaatbare fouten maakt die niet onbestraft mogen blijven.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij had niet hoeven te sterven nee, maar hij hoeft ook niet tussen de agenten en die vrouw in te staan in een stressvolle situatie. De reden dat ik dit verhaal hier even plaats is om aan te geven dat je zelf enige verantwoordelijkheid hebt. Je moet niet vertrouwen op de training van politie en denken dat je dan van alles kan veroorloven omdat het wettelijk gezien niet de bedoeling is dat je het leven laat.
Je kan gelijk hebben of je kan verstandig zijn, ik ben liever verstandig.
Het was leuk om mee te maken maar ik begrijp nog steeds niet wat de gemeente bezielde om de NVU dwars door een wijk te laten lopen dat voornamelijk bevolkt word door allochtonen. Het heeft wel wat mogen kosten, ME moest komen vanuit Rotterdam, politiehelikopter in de lucht etc etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tot je in de auto zit en ze sommeren open te doen en je denkt 'wegwezen hier'
[..]
Ja, dat klinkt als gewone ordehandhaving. Het voorkomen van clashes, want NVU had het recht om te demonstreren.
Wel een mooi avontuur trouwens.
Wonderlijk. ICE ontpopt zich als steeds als persoonlijke beveiliging voor Die Partei....uuh... de regering.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:33 schreef Beathoven het volgende:
Italians furious over deployment of ICE agents to bolster US security at Winter Olympics
https://edition.cnn.com/2(...)curity-olympics-intl
ICE / gemaskerde mannen gaan mee naar de Olympische Winterspelen in Milaan.
Ik zeg ook niet dat het acceptabel is maar ik trek het juist een beetje breder door juist alle omstandigheden aan te kaarten. Gelukkig is Walz nu wel tot inkeer gekomen en gaat de politie meewerken met als gevolg dat dit soort incidenten hopelijk niet meer voorkomen. Er zijn namelijk talloze steden waar het wel goed gaat omdat er simpelweg word meegewerkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat maakt het nog niet acceptabel dat er dodelijke slachtoffers vallen, en dát is het punt. Zelfs als je vindt dat Pretti niet verstandig heeft gehandeld, kun je erkennen dat ICE hier ontoelaatbare fouten maakt die niet onbestraft mogen blijven.
En dit incident laat andermaal zien dat het op meerdere fronten fout gaat:
- ICE-troepen zijn slecht getraind en incompetent
- Ze gebruiken excessief geweld en zijn niet in staat te de-escaleren
- Het leiderschap weigert verantwoordelijkheid te nemen; wijst Pretti zonder bewijs aan als terrorist die moordplannen had
- Politieke kopstukken verklaren ICE-daders al op voorhand onschuldig, terwijl onderzoek nog moet plaatsvinden
Jij vernauwt deze kwestie tot 'eigen verantwoordelijk' nemen. Daarom mis je volledig het punt.
Zou Iran ook leden van de Revolutionaire Garde meesturen naar het buitenland om sporters te "beveiligen"?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wonderlijk. ICE ontpopt zich als steeds als persoonlijke beveiliging voor Die Partei....uuh... de regering.
Mag hopen dat die idioten geen vuurwapens bij zich dragen in Italië.
Nee, je hebt juist een zeer beperkte kijk op deze gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het acceptabel is maar ik trek het juist een beetje breder door juist alle omstandigheden aan te kaarten. Gelukkig is Walz nu wel tot inkeer gekomen en gaat de politie meewerken met als gevolg dat dit soort incidenten hopelijk niet meer voorkomen. Er zijn namelijk talloze steden waar het wel goed gaat omdat er simpelweg word meegewerkt.
De NVU zelf zal het wel hebben gewild. En dan moet men in de pas lopen tussen virtuele muren van de ordehandhaving. Want voorkomen van escalatie en deëscalatie is het speerpunt bij een demonstratie binnen democratie. Niet alle demonstraties of mogelijke wrijvingen zijn overigens zo beladen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was leuk om mee te maken maar ik begrijp nog steeds niet wat de gemeente bezielde om de NVU dwars door een wijk te laten lopen dat voornamelijk bevolkt word door allochtonen. Het heeft wel wat mogen kosten, ME moest komen vanuit Rotterdam, politiehelikopter in de lucht etc etc.
De enige die hier echt van heeft geprofiteerd was de Turkse winkel want hun eieren waren serieus uitverkocht.
Giuseppe Sala, burgemeester van Milan en Matteo Piantedosi, minister van binnenlandse zaken, hebben al laten weten dat ze niet welkom zijn. Dus dit zou wel eens een politiek relletje kunnen worden.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:33 schreef Beathoven het volgende:
Italians furious over deployment of ICE agents to bolster US security at Winter Olympics
CNN:
https://edition.cnn.com/2(...)curity-olympics-intl
ICE / gemaskerde mannen gaan mee naar de Olympische Winterspelen in Milaan.
CBS heeft 't ook
https://www.cbsnews.com/n(...)-militia-that-kills/
Ice zit er al. In Rome dan wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:44 schreef Szura het volgende:
Italië dat de stormtroepen binnenlaat, zien ze zelf dan niet dat dit op z’n minst ongelukkig is?
Zogenaamd om J.D. Vance en Marco Rubio te beschermen, wat natuurlijk lulkoek is want normaal gesproken word dat gedaan door beveiligers in burger.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:48 schreef -XOR- het volgende:
Wat moeten die ICE-debieltjes in godsnaam in Italië, welke bevoegdheden krijgen ze daar en gaan ze mensen die geen papieren hebben om legaal in de VS te verblijven ook oppakken en vast-/uitzetten?
Hopen dat de harde kernen van Bologna en Livorno zin hebben om te matten.
'Winterspelen naar Amerika'quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:43 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Giuseppe Sala, burgemeester van Milan en Matteo Piantedosi, minister van binnenlandse zaken, hebben al laten weten dat ze niet welkom zijn. Dus dit zou wel eens een politiek relletje kunnen worden.
Ze zitten ook al in Den Haag. Al jaren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:48 schreef -XOR- het volgende:
Wat moeten die ICE-debieltjes in godsnaam in Italië, welke bevoegdheden krijgen ze daar en gaan ze mensen die geen papieren hebben om legaal in de VS te verblijven ook oppakken en vast-/uitzetten?
Hopen dat de harde kernen van Bologna en Livorno zin hebben om te matten.
De demonstratie ging over Polen die in Nederland aan het werk waren. Het ging over verdringing op de arbeidsmarkt etc etc. Het ging eens een keer niet over de “reguliere” buitenlanders en dat lijkt mij juist een reden dat ze door de nette wijk konden marcheren met veel meer open ruimte wat dus makkelijker te beveiligen is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De NVU zelf zal het wel hebben gewild. En dan moet men in de pas lopen tussen virtuele muren van de ordehandhaving. Want voorkomen van escalatie en deëscalatie is het speerpunt bij een demonstratie binnen democratie. Niet alle demonstraties of mogelijke wrijvingen zijn overigens zo beladen.
Volgende week al tijdens NK Handbal.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou Iran ook leden van de Revolutionaire Garde meesturen naar het buitenland om sporters te "beveiligen"?
Als ze beveiligen zoals ze daar door de straten trekken met de werkelijke of gespeelde paniek van Bofino, dan kun je zelfs doen alsof groepen publiek bij de OS iedere minuut verkeerde intenties heeft.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:43 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Giuseppe Sala, burgemeester van Milan en Matteo Piantedosi, minister van binnenlandse zaken, hebben al laten weten dat ze niet welkom zijn. Dus dit zou wel eens een politiek relletje kunnen worden.
Waarom zouden Vance en Rubio die klapmongolen eigenlijk meer vertrouwen dan fatsoenlijk getrainde veiligheidsagenten?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:54 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zogenaamd om J.D. Vance en Marco Rubio te beschermen, wat natuurlijk lulkoek is want normaal gesproken word dat gedaan door beveiligers in burger.
Het is wel degelijk een onderdeel van het probleem. Dit was niet zomaar een protest maar een gecoördineerde manier van agenten belemmeren in hun werkzaamheden. Er werden kentekens nagetrokken, posities van agenten doorgespeeld en er waren zelfs lijntjes naar de lokale politiek tot aan de LT gouverneur Flannagan aan toe.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je hebt juist een zeer beperkte kijk op deze gebeurtenissen.
Je hebt het over meewerken door lokale autoriteiten en burgers die 'verantwoordelijkheid' moet nemen. Maar als je werkelijk dat dát hier het probleem is, dan zit jij in de Orwelliaanse dystopie aan de verkeerde kant van de scheidslijn. In elk in een ander vak dan ik.
Zal best, maar dat is dan niet deze incarnatie van ICE. Zal wel een overblijfsel zijn van 'the war on terror' jaren, toen Amerikaanse diplomaten daadwerkelijk serieus kans liepen om buiten de VS door jihadi's vermoord te worden. Nog steeds (of liever alweer) trouwens.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze zitten ook al in Den Haag. Al jaren.
Serieus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |