Bij ons is het precies omgekeerd: er wordt geen post van zaterdag naar andere dagen geschoven, maar van andere dagen naar zaterdag! Dus zaterdag ben je vaak juist langer bezig! Op daldagen moet je sowieso altijd plussen, want die tijden staan vaak zo ontzettend krap dat alleen al naar de wijk toe rijden en weer terug al meer tijd kost dan er voor de wijk staat. Ik heb op woensdag een dalwijk, daar staat 25 minuten voor. Een wijk met alleen maar hoge flats, en altijd goed voor veel pakjes. Dus dat is altijd aanbellen, lang wachten tot de bewoner helemaal vanaf de 20e etage naar beneden is gekomen, of zelf met de lift naar boven gaan. Sta je eerst te wachten op de lift, stap je in, stap je boven weer uit, geef je het pakje af,, is natuurlijk de lift al weer weg, kun je weer 5 minuten minimaal wachten. En als er niemand open doet, moet je naar de retailer, die midden in een permanent stervensdruk overdekt winkelcentrum zit. Dus als je daar een pakje heen moet brengen kun je gelijk al minstens een kwartier plussen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:44 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag kregen wij weer een mail van TL dat er meer gemind moest worden.
Want het was onmogelijk dat je altijd precies op ingeroosterde tijd klaar was met je wijk.
Dus wij bedonderden de boel.
Vooral zaterdag was belachelijk dat er niet gemind werd, want er werd veel post doorgeschoven naar andere dagen in de week. Dus je had nooit de tijd nodig die in je rooster stond op zaterdag. MINNEN! MEER!
Hahaha!
Bij mij zou dat dwingende alleen maar averechts werken eerlijk gezegd. Dat er post doorgeschoven wordt naar andere dagen kan de bezorger toch niks aan doen, dus de tijd die er voor staat krijg je gewoon als je die tijd beschikbaar bent om te werken.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:44 schreef YBouncer het volgende:
Want het was onmogelijk dat je altijd precies op ingeroosterde tijd klaar was met je wijk.
Vooral zaterdag was belachelijk dat er niet gemind werd, want er werd veel post doorgeschoven naar andere dagen in de week. Dus je had nooit de tijd nodig die in je rooster stond op zaterdag. MINNEN! MEER!
Hahaha!
nu maar hopen dat de beste man of vrouw die dit schrijft alle tijd die met koffie halen etc wordt verspild ook van zijn/haar/hen uren afhaald.....quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:44 schreef YBouncer het volgende:
Hahaha!
Hoezo je tijd te lang laat doorlopen. Die stopwatch is een hulpmiddel, zolang je gewoon je normale looptijd invoert moet dat helemaal niks uitmaken. Hoezo de achterlijke angst dat bezorgers voor die paar centen die dat oplevert het bedrijf zouden afzetten. Het is niet dat ze gevraagd worden voor 300 euro aanreistijd te doen onbetaald ofzo... Oh wacht, hmmm....quote:Op vrijdag 20 februari 2026 00:07 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Bij mij zou dat dwingende alleen maar averechts werken eerlijk gezegd. Dat er post doorgeschoven wordt naar andere dagen kan de bezorger toch niks aan doen, dus de tijd die er voor staat krijg je gewoon als je die tijd beschikbaar bent om te werken.
Toevallig vertelde een collega vandaag dat zij gebeld werd door de (nieuwe) BC met de vraag waarom ze niet minde en de tijd soms te lang liet doorlopen. Moest ze zich verantwoorden dat ze dat soms vergeet en eerst naar huis fietst en dan pas op stop drukt.
Andere collega's zijn (nog) nooit door de BC gebeld. Soort motie van wantrouwen vind ik het richting mensen die er al jaren werken en daarnaast lijkt het het selectief onder druk zetten van personeel.
de " liefde' komt al jaren van een kant.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:21 schreef V__L_N het volgende:
ie dat oplevert het bedrijf zouden afzetten. Het is niet dat ze gevraagd worden voor 300 euro aanreistijd te doen onbetaald ofzo.
Nee idd, dit is toch wel mensen micro managen. Andere collega vandaag gesproken en die was ook al gebeldquote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hoezo je tijd te lang laat doorlopen. Die stopwatch is een hulpmiddel, zolang je gewoon je normale looptijd invoert moet dat helemaal niks uitmaken. Hoezo de achterlijke angst dat bezorgers voor die paar centen die dat oplevert het bedrijf zouden afzetten. Het is niet dat ze gevraagd worden voor 300 euro aanreistijd te doen onbetaald ofzo... Oh wacht, hmmm....
https://bvpp.nl/f/files/d(...)en-over-roosters.pdfquote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:55 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Nee idd, dit is toch wel mensen micro managen. Andere collega vandaag gesproken en die was ook al gebeldWerkt er ook al 10+ jaar en nog nooit dit verzoek gehad.
Wat is het officiële standpunt van de OR en BVPP als je dat zo weet? Gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd, dat riedeltje?
Dit kwam ik op de site van de or tegen:
Als je mint vanwege de gewone volumeschommelingen, dan krijg je
achteraf alle mintijd boven 10% terug op je rooster.
• Als je mint vanwege een bedrijfsrisico, bijvoorbeeld ontbrekende
tassen, dan krijg je alle mintijd automatisch terug op je rooster. Let
op: je moet dit wel melden bij je coach
Doe maar lekker minnen, dan geven we je het aan het eind van de week weer terug. Echt waar. Beloofd!quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:55 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Nee idd, dit is toch wel mensen micro managen. Andere collega vandaag gesproken en die was ook al gebeldWerkt er ook al 10+ jaar en nog nooit dit verzoek gehad.
Wat is het officiële standpunt van de OR en BVPP als je dat zo weet? Gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd, dat riedeltje?
Waarom zijn volumeschommelingen eigenlijk alleen bedrijfsrisico als ze meer dan 10% afwijken van het gemiddelde? En werknemersrisico bij minder dan 10%? Kan iemand mij dat uitleggen?quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:55 schreef Semargofni het volgende:
[..]
De fnv heeft het laten checken door juristen. Die brief staat op verschillende plekken online. Het mag niet. Maar daar heb je niks aan, te weinig medewerkers zijn lid en blijkbaar ondernemen ze nu dus geen stappen...quote:Op zondag 22 februari 2026 22:02 schreef YBouncer het volgende:
Ik zou willen dat ik genoeg geld had om een jurist of advocaat op deze vragen te zetten, want ik geloof zelf dat PostNL 0% in zijn recht staat om te EISEN dat werknemers tijd minnen, terwijl er gezamelijk akkoord is gegaan over het aantal ingeplande uren voor een week. En die werknemer ook daadwerkelijk aanwezig en beschikbaar is geweest voor die ingeplande uren.
Te weinig werk leveren voor de ingeroosterde tijd is nooit het probleem van de werknemer.
Goh nu gaat al jaarlijks al 35% van de bezorgers weg uit zichzelf en moeten er straks 2000 mensen weg zonder gedwongen ontslagen... Joh geloven we het allemaal nog zelf?quote:Op maandag 23 februari 2026 18:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)r-lijdt-toch-verlies
nog niets te bespeuren over de nieuwe cao, afgelopen vrijdag waren er onderhandelingen.
deze is net binnen: https://fd.nl/bedrijfslev(...)voorspelde-winstdoel
Het staat er echtquote:"We zijn elk jaar bezig om zoveel mogelijk van de volumedalingen en kostenstijgingen op te vangen met besparingen en prijsverhogingen", zegt Berendsen. Het bedrijf kampt met hoge arbeidskosten: 70 tot 80 procent. Daarop moet worden bespaard. Het bedrijf wil dat zoveel mogelijk doen met natuurlijk verloop, maar de topman sluit gedwongen ontslagen niet uit.
hele middenmanagement eruit en je besparing is giga, niet alleen op personeelskosten, maar ook op luxe broodjes bij elke vergadering en op koffiequote:Op maandag 23 februari 2026 22:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Goh nu gaat al jaarlijks al 35% van de bezorgers weg uit zichzelf en moeten er straks 2000 mensen weg zonder gedwongen ontslagen... Joh geloven we het allemaal nog zelf?
Ook echt het personeel ontslaan dat het werk doet he. Bij de postnl is de top veel te zwaar, daar zouden mensen weg moeten.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het staat er echtdus lekker besparen en je prijzen verhogen èn personeel ontslaan. Topbedrijf!
Ik ga er vanuit dat die 2000 al inbegrepen zitten in die 35%, en dat men daarom verwacht dat het zonder gedwongen ontslag kan. Ga maar na: 14.000 bezorgers, 35% verloop betekent dat er al elk jaar 4900 bezorgers uit eigen beweging weggaan. Dus als we in juli een overschot hebben van 2000 bezorgers dan is dat geen probleem, want die zijn binnen 5 maanden weg. Sterker nog: na 5 maanden moeten ze alweer gaan werven, anders zitten we met de SKNJ al weer met te weinig mensen. Overigens mag PostNL zich wel eens afvragen hoe het komt dat het verloop 35% is, want dat is namelijk absurd hoog!quote:Op maandag 23 februari 2026 22:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Goh nu gaat al jaarlijks al 35% van de bezorgers weg uit zichzelf en moeten er straks 2000 mensen weg zonder gedwongen ontslagen... Joh geloven we het allemaal nog zelf?
ze worden gelokt door de mooie verhalenquote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens mag PostNL zich wel eens afvragen hoe het komt dat het verloop 35% is, want dat is namelijk absurd hoog!
de totale loonsom aldaar is mega,daar kan best een deel van naar de gedupeerden(ondern)quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:46 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ook echt het personeel ontslaan dat het werk doet he. Bij de postnl is de top veel te zwaar, daar zouden mensen weg moeten.
helemaal gelijk , de gemiddelde pbz met z'n max 4 weken betaalde vakantie kan niet eens een fasoenlijke keutel draaien.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 03:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
hele middenmanagement eruit en je besparing is giga, niet alleen op personeelskosten, maar ook op luxe broodjes bij elke vergadering en op koffie
Er staat ook op dit moment 35%. Maar de afgelopen maanden zijn er al echt veel mensen vertrokken. Veel langdienders ook, ze zijn de manier waarop postnl omgaat met mensen wel echt zat. En de druk om bv te vertrekken als je "iets" hebt is ook gigantisch groot. Ik vraag me af of die cijfers straks stabiliseren.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat die 2000 al inbegrepen zitten in die 35%, en dat men daarom verwacht dat het zonder gedwongen ontslag kan. Ga maar na: 14.000 bezorgers, 35% verloop betekent dat er al elk jaar 4900 bezorgers uit eigen beweging weggaan. Dus als we in juli een overschot hebben van 2000 bezorgers dan is dat geen probleem, want die zijn binnen 5 maanden weg. Sterker nog: na 5 maanden moeten ze alweer gaan werven, anders zitten we met de SKNJ al weer met te weinig mensen. Overigens mag PostNL zich wel eens afvragen hoe het komt dat het verloop 35% is, want dat is namelijk absurd hoog!
Als je zoveel bezorgers ontslaat en zogenaamd met 70% in 20 jaar kleiner bent geworden, dan is het bijzonder apart dat de top en middenmanagment niet krimp. Gek genoeg gebeurt dat alleen bij de werkvloer en werkvloermanagment.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de totale loonsom aldaar is mega,daar kan best een deel van naar de gedupeerden(ondern)
ja het " management" mag straks zelf op de fiets springenquote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Als je zoveel bezorgers ontslaat en zogenaamd met 70% in 20 jaar kleiner bent geworden, dan is het bijzonder apart dat de top en middenmanagment niet krimp. Gek genoeg gebeurt dat alleen bij de werkvloer en werkvloermanagment.
Ik kan me nog een kerst herinneren dat het kantoorpersoneel werd gevraagd om te helpen. Ze kwamen allemaal de eerste dat voor het foto moment. Een paar gingen nog voor de vorm de wijk in, maar dag 2 waren ze allemaal verdwenenquote:Op woensdag 25 februari 2026 08:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja het " management" mag straks zelf op de fiets springen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |