abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:36:00 #151
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219905798
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik gok ongeveer de helft van de Russen, maar met een hoger overlevingspercentage. Ipv 1 op de 2, 1 op de 6 oid. Maar de echte getallen weten we natuurlijk niet.
Ik denk dat je dat zelf ook niet gelooft.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219905802
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast, ik ben niet gay hé.
Daar is niks mis mee, he, het is 2026.

quote:
Het is wel zo dat hij een goed getraind lichaam heeft voor een oude knakker.
En het is ook waar wat je zegt, het is een sterke man. Zowel mentaal als fysiek. Daar zijn wijs in Europa ook naar op zoek.
Nee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:37:32 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219905807
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat zelf ook niet gelooft.
Probeer het nog eens, maar nu met argumenten.

In een oorlog heb je significant voordeel als verdedigende partij en de Oekraïense logistiek en medische ondersteuning is beter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:37:39 #154
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219905810
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar is niks mis mee, he, het is 2026.
[..]
Nee.
Nee het gaat lekker met een stel wijven aan het roep a la vd leyen en kallas.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:37:56 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219905813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk in ieder geval dat Poetin banger voor Trump is dan voor ons.
Hele wereld is bang voor Trump. Niet vanwege zijn sterke leiderschap of doordachte besluitvaardigheid. Maar omdat er niets gevaarlijker is dan een psychiatrische patiënt met veel macht. Onvoorspelbaarheid gecombineerd met narcisme en emotioneel handelen is een bijzonder gevaarlijke cocktail voor een persoon met macht.
pi_219905822
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee het gaat lekker met een stel wijven aan het roep a la vd leyen en kallas.
Ja, hoe durven ze uit hun keuken te komen he?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:39:01 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219905823
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:20 schreef ExTec het volgende:
Maar de cijfers komen overweldigend vanuit oekraine. Meestal nog incl. video om het te bewijzen.
Want Oekraine heeft de exacte getallen ofzo? En die zullen niet overdrijven?

quote:
En die sorteren niet voor op dat een bloedende yuri een uur later kassie wijlen is.
Dat geldt net zo goed voor de Oekraieners want de geneeskundige afvoer is gewoon niet te doen in de omgeving van het front.

quote:
Aantal doden is dus hoger.
Ik denk van niet.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:39:24 #158
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219905824
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast, ik ben niet gay hé.

Het is wel zo dat hij een goed getraind lichaam heeft voor een oude knakker.
En het is ook waar wat je zegt, het is een sterke man. Zowel mentaal als fysiek. Daar ben ik in Europa ook naar op zoek.
Heb het gefixed voor je. Het is maar net waar je je tot aangetrokken voelt #ikbennietgayhe :') . Dat heet ontkenningsfase.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:40:16 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219905831
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, hoe durven ze uit hun keuken te komen he?
_O- _O-
Ik vind jou wel een leuke kerel ook. Eerlijk: soms haat ik je omdat je mijn bloed onder mijn nagels vandaan haalt, maar je hebt ook nog wel wat humor.

Jij neemt jezelf ook niet te serieus :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219905836
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:39 schreef AchJa het volgende:
Dat geldt net zo goed voor de Oekraieners want de geneeskundige afvoer is gewoon niet te doen in de omgeving van het front.

Rus executeert gewoon gewonden.
pi_219905842
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
Eerlijk: soms haat ik je omdat je mijn bloed onder mijn nagels vandaan haalt
Fijn om te horen.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:42:10 #162
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219905850
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Fijn om te horen.
Niet zo hatelijk ;)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219905860
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet zo hatelijk ;)
Fok is voor mij tijdverdrijf hoor. Maar dat betekent niet dat ik daar binnen niet doelgericht een bepaalde kant op kan.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:45:43 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219905878
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat betekent niet dat ik daar binnen niet doelgericht een bepaalde kant op kan.
Hoe bedoel je?

En natuurlijk, het is hier eigenlijk ook allemaal maar gekkigheid. Onderwerp is serieus. Maar het mag best lollig zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219905898
En ik denk ook, dat alles wat omgelegd wordt door blocking forces, soldaten die het leven laten omdat ze in een put worden gepleurt, of na een afranseling terwijl ze aan boom vastgebonden zijn, niet in de cijfers die oekraine levert zit.

Dat icm weinig tot geen moeite doen om gewonden af te voeren, bar slechte gezondheidszorg, doet vermoeden dat het aantal KIA hoger is dan wat oekraine ons voor kan schotelen.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:12:29 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219906108
Het is extreem moeilijk het aantal doden van de tegenstander in te schatten... Zelfs bij een vuurgevecht op korte afstand is dat al niet te doen. Laat staan bij een artilleriebeschieting. Uit vuurgevechten aan eigen zijde blijkt vaak dat ondanks het heftige vuur er toch wonderbaarlijk veel mensen toch met wat kleerscheuren wegkomen. Dus je denkt een enorme berg vuur op een tegenstander te gooien, maar de effectieviteit valt dan tegen.

Denk dat Achja wel de juiste ordegrootte heeft met 400.000. Maar met een zeer ruime marge. Laten we wel wezen, net alsof dit niet een bizar aantal mensen is. Dat is 8x Vietnam voor de USA, wat veel langer duurde.

De verliezen van de Oekraine zullen van dezelfde ordegrootte zijn, dus niet 10x meer of minder. Welliswaar heeft Oekraine beter intel, maar Rusland weer een overmacht aan artillerie. Gewondenafvoer is voor allebei extreem moeilijk. Omdat Rusland nog steeds de aanvallende partij is zullen de verliezen voor Oekraine waarschijnlijk wat lager zijn, laten we zeggen zo'n 200-300K. Ook een bizar aantal.
The End Times are wild
pi_219906223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat is leuk in het vorige tijdperk waarin we rustig ons ding konden doen tijdens Pax Americana. Dat tijdperk is nu voorbij. Lekker in onze hangmat genieten is prettig, maar we moeten aan de bak. Veiligheid is niet meer vanzelfsprekend, er staan weer vijanden voor de poort.
Dat is vrij overdreven.
We hebben veel militaire conflicten gezien in voormalig Sovjet-gebied, waarbij Oekraïne de meest zware is, maar nog nooit op grondgebied van de EU of NAVO.
En dat valt ook niet vte verwachten.
Rusland wordt nu neergezet als een reëele bedreiging voor Europa. Dat is begrijpelijk, omdat iedereen moet worden wakker geschud om weer orde op zaken te stellen.

Maar realistisch gezien is de kans erg klein dat Rusland daadwerkelijk gaat aanvallen.

Dus verdediging beter op orde: is zeker nodig.
Maar laten we ook niet overdrijven wat betreft de dreiging.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219906237
Je kan gewoon naar historische data kijken. Die meatwaves leveren veel slachtoffers op tegen zeer bescheiden winst. De Russen boeit dat blijkbaar niet maar het is weinig efficiënt. Het voordeel van een dictatuur is dat je geen last hebt van een bevolking die kritische vragen stelt.

Bij de Somme lag de verhouding dood/gewond op 1:2. Aan het Russische front 1:1. Het zal ergens in het midden liggen.
pi_219906255
twitter

Drones voor Oekraïne maakte we al in de voormalige Nedcar fabriek in Born en nu gaan we hopelijk ook weer munitie produceren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:34:22 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219906262
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan gewoon naar historische data kijken. Die meatwaves leveren veel slachtoffers op tegen zeer bescheiden winst. De Russen boeit dat blijkbaar niet maar het is weinig efficiënt. Het voordeel van een dictatuur is dat je geen last hebt van een bevolking die kritische vragen stelt.

Bij de Somme lag de verhouding dood/gewond op 1:2. Aan het Russische front 1:1. Het zal ergens in het midden liggen.
Maar die 'meatwaves' . Dat was twee jaar geleden het verhaal dat Rusland hele bataljons zo het vuur in liet rennen om daar afgeknald te worden want 'Rusland geeft toch niks om mensenlevens'
In hoeverre gebeurt dat echt? Heb jij dat gezien? Hoe frequent is dit dan?
The End Times are wild
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:34:39 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:35:16 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219906269
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is vrij overdreven.
We hebben veel militaire conflicten gezien in voormalig Sovjet-gebied, waarbij Oekraïne de meest zware is, maar nog nooit op grondgebied van de EU of NAVO.
En dat valt ook niet vte verwachten.
Rusland wordt nu neergezet als een reëele bedreiging voor Europa. Dat is begrijpelijk, omdat iedereen moet worden wakker geschud om weer orde op zaken te stellen.

Maar realistisch gezien is de kans erg klein dat Rusland daadwerkelijk gaat aanvallen.

Dus verdediging beter op orde: is zeker nodig.
Maar laten we ook niet overdrijven wat betreft de dreiging.
Klopt, maar dan moeten wij als NAVO wel een geheel blijven om een geduchte afschrikking te blijven.
The End Times are wild
pi_219906287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt, maar dan moeten wij als NAVO wel een geheel blijven om een geduchte afschrikking te blijven.
Oh, dat komt wel goed.
Evt zonder de VS.

Dat scheelt ook een hoop doden, waar de VS toch niet dankbaar voor is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219906291
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:29 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dat kantelmoment is al een paar jaar terug geweest.
We hebben al genoeg Russische trollen....
Daar hoeft niet ook nog een Chineze trol bij.....

China loopt echt nog achter vergeleken met het Westen.
Maar ja heeft wel potentie.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:41:02 #175
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219906304
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:12 schreef LXIV het volgende:
Het is extreem moeilijk het aantal doden van de tegenstander in te schatten... Zelfs bij een vuurgevecht op korte afstand is dat al niet te doen. Laat staan bij een artilleriebeschieting. Uit vuurgevechten aan eigen zijde blijkt vaak dat ondanks het heftige vuur er toch wonderbaarlijk veel mensen toch met wat kleerscheuren wegkomen. Dus je denkt een enorme berg vuur op een tegenstander te gooien, maar de effectieviteit valt dan tegen.

Denk dat Achja wel de juiste ordegrootte heeft met 400.000. Maar met een zeer ruime marge. Laten we wel wezen, net alsof dit niet een bizar aantal mensen is. Dat is 8x Vietnam voor de USA, wat veel langer duurde.

De verliezen van de Oekraine zullen van dezelfde ordegrootte zijn, dus niet 10x meer of minder. Welliswaar heeft Oekraine beter intel, maar Rusland weer een overmacht aan artillerie. Gewondenafvoer is voor allebei extreem moeilijk. Omdat Rusland nog steeds de aanvallende partij is zullen de verliezen voor Oekraine waarschijnlijk wat lager zijn, laten we zeggen zo'n 200-300K. Ook een bizar aantal.
Het is vooral raar dat we dit moeten gissen. Dat zoiets niet uitlekt of door neutrale media eens wordt geanalyseerd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')