abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 12:32:33 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219875259
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Met 2 man in 2 dagen tijd Groenland verkennen :') _O-
ze waren daar niet om Groenland te verkennen :') _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219875262
Eén ding gaat die mafklapper van een Trump wel voor elkaar krijgen. Hij gaat de geschiedenis in als de grootste debiel die Amerika ooit als president heeft gekozen. :')
pi_219875263
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daarom moeten we niet vooral pissig zijn op alles en iedereen behalve onszelf. Maar met de hand in eigen boezem.
Ik wil daar bij zeggen dat we de hand in eigen boezem steken alleen maar een begin is. Het is het erkennen van dat we een probleem hebben. Maar daar moet het niet bij blijven. Het probleem moet opgelost worden.

En dat vereist de medewerking van iedereen.

Ook van de mensen die EU-sceptisch zijn. Want NU ligt de mogelijkheid om de EU te verbeteren wijd open. En NU moeten de EU sceptici dus mee werken om alles wat ze niet goed aan de EU vinden te verbeteren.

Als je NU nog steeds EU-sceptisch bent en de verbeteringen blijft tegenwerken, ben je dus niet meer EU-sceptisch maar ééntje van het "WEG MET ONS!"-kamp.
pi_219875287
quote:

[..]
Die 2 man hebben met die andere mannen afgesproken wat ze tijdens de oefening gaan doen. Dat hoeft niet lang te duren.

Misschien nog afgesproken om met scherp te schieten als de amerikanen besluiten om mee te doen ;)
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 12:36:00 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219875317
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik wil daar bij zeggen dat we de hand in eigen boezem steken alleen maar een begin is. Het is het erkennen van dat we een probleem hebben. Maar daar moet het niet bij blijven. Het probleem moet opgelost worden.

Ook van de mensen die EU-sceptisch zijn. Want NU ligt de mogelijkheid om de EU te verbeteren wijd open. En NU moeten de EU sceptici dus mee werken om alles wat ze niet goed aan de EU vinden te verbeteren.

Als je NU nog steeds EU-sceptisch bent en de verbeteringen blijft tegenwerken, ben je dus niet meer EU-sceptisch maar ééntje van het "WEG MET ONS!"-kamp.
imo is dit een NATO probleem tussen NATO lidstaten onderling, EU heeft er niet zo heel veel mee te maken
  maandag 19 januari 2026 @ 12:37:36 #206
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_219875350
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:15 schreef TLC het volgende:
De Nederlandse militaire aanwezigheid in Groenland is alweer weg _O- _O- :') :')

Het waren 2 leuke dagen
Zoals vooraf gepland. Voorbereidende werkzaamheden voor een mogelijke oefening. Vreemd hoeveel mensen hier zo lacherig om doen...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 12:38:53 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219875373
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:37 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Zoals vooraf gepland. Voorbereidende werkzaamheden voor een mogelijke oefening. Vreemd hoeveel mensen hier zo lacherig om doen...
komt omdat mensen niet lezen, zelfs de NOS doet er aan mee

niet 1 maar 2 hele militairen naar Groenland w00000p
pi_219875385
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:37 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Natuurlijk was het 'vooraf gepland'
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 19 januari 2026 @ 12:40:40 #209
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_219875409
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:39 schreef TLC het volgende:

[..]
Natuurlijk was het 'vooraf gepland'
Waarom zet je het tussen aanhalingstekens?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_219875453
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:40 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Waarom zet je het tussen aanhalingstekens?
omdat ik denk dat dat een hoop bs is
  maandag 19 januari 2026 @ 12:43:25 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219875458
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:33 schreef RetepV het volgende:

[..]

Inderdaad.

Het kiezen van de juiste koers begint bij een nuchtere, eerlijke analyse waar we staan. In Nederland. In Europa. In de wereld.

Die analyses doen altijd pijn. Want iedereen speelt een rol bij het belanden in de huidige situatie.

Maar zonder een duidelijke diagnose is er weinig hoop op genezing.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 januari 2026 @ 12:43:52 #212
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_219875467
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:43 schreef TLC het volgende:

[..]
Oh ben je er zo een.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 12:43:59 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219875470
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:43 schreef TLC het volgende:

[..]
why?
  maandag 19 januari 2026 @ 12:45:14 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219875490
Overigens wel erg dat een pagina terug iemand durfde te typen "Trump is nu zelfs erger dan die seniele Biden". Nee, Trump was altijd al erger dan die seniele Biden. :{

Zet maar eens alle debiele uitspraken van 4 jaar Trump (eerste ronde presidentschap) naast alle debiele uitspraken van Biden.

Dan zie je al snel dat Biden bij vlagen verward was en onzin uitkraamde maar dat was meer in de vorm en niet de inhoud.

Bij Trump was het met name de inhoud die onzin was, en de vorm kreeg hij toen best netjes uit zn strot (ondertussen ook al niet meer, met zn Missipitti, United Shesh, enz.).

Zegt wel wat over je als je de inhoud van een boodschap compleet negeert en je oordeel alleen op de vorm baseert.
pi_219875510
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:43 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Oh ben je er zo een.
In dit geval blijkbaar wel.

En jij bent er een die alles wat je hoort zomaar voor zoete koek aanneemt ?
  maandag 19 januari 2026 @ 12:51:01 #216
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219875571
quote:
88s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit dus, alsof we het zelf met een hondenslee gaan verkennen terwijl we gewoon toegang hebben tot gedeelde NAVO data.
pi_219875600
quote:

[..]
Er zijn maar 89 plekken in Groenland die als bewoond aangemerkt kunnen worden. Daarvan zijn er 50 als nederzetting aan te duiden en 17 als dorp. Het grootste dorp is de hoofdstad, waar iets meer dan 20.000 mensen wonen. Het tweede grootste dorp is Sisimiut, met zo'n 6.000 mensen.

Even ter vergelijking: het dorp waar ik woon heeft zo'n 40.000 inwoners en geldt volgens mij als een middelgroot dorp in Nederland. Dan heb je al zo'n 75% van alle inwoners van Groenland te pakken.

Als je daar meer dan 2 dagen voor nodig hebt, om te verkennen...

De rest van wat je moet weten kun je op de webcams wel zien. Vooral warme kleding, warme huisvesting, machines om sneeuw te ruimen, en machines om over rotsachtig terrein te patrouilleren. Vliegen is daar gevaarlijk, zonder hulp kun je er maar heel moeilijk landen.

En ik vraag me sterk af of je in die kou wel een vliegdekschip operationeel kan houden. Ik denk het niet. Ook een invasie op een ongemerkte plek lijkt me heel moeilijk, vooral om ongemerkt genoeg mensen aan land te zetten (om de vliegvelden te bezetten).

Als Trump het land wil veroveren, moet hij eerst de vliegvelden in handen zien te krijgen. Want als die vliegvelden uit staan (geen verlichting, radar en vluchtleiding), wordt het heel gevaarlijk om daar in deze tijd te landen.

Dus in deze tijd van het jaar moeten we vooral de vliegvelden bewaken. Later in het jaar zal het weer beter worden en zal de kans op een inval door een groep mensen die ongemerkt aan land zijn gekomen wel groter worden. Maar dat geeft ons dus tijd om de verdediging op orde te brengen.

https://www.skylinewebcam(...)rport-south-cam.html
https://www.skylinewebcam(...)k-airport-north.html

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/greenland.html
pi_219875627
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:32 schreef Gibson88 het volgende:
Het is nu nog afwachten wanneer Trump de opdracht geeft Groenland te bombarderen. Net zoals hij alle bootjes die verdacht lijken de verdommenis in te laten schieten.
Ik ga er van uit dat Trump geen moord zal gaan plegen, want dan komt hij voor het gerecht te staan. En het zal de Republikeinen voor vele, vele jaren reputatieschade opleveren, dat ze die moord mogelijk hebben gemaakt door deze man naar voren te schuiven.
  maandag 19 januari 2026 @ 12:57:15 #219
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219875644
Denen ondernemen actie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219875651
quote:
88s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
imo is dit een NATO probleem tussen NATO lidstaten onderling, EU heeft er niet zo heel veel mee te maken
Natuurlijk heeft de EU er wel wat mee te maken. Denemarken is lid van de EU. Denemarken is per verdrag verantwoordelijk voor de veiligheid van Groenland. Denemarken kan een coalition of the willing vormen met andere landen van de EU.

Dit speelt zich af in de EU. Ik geloof werkelijk dat dat nog niet helemaal bij je is ingezonken.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 12:58:44 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219875664
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft de EU er wel wat mee te maken. Denemarken is lid van de EU. Denemarken is per verdrag verantwoordelijk voor de veiligheid van Groenland. Denemarken kan een coalition of the willing vormen met andere landen van de EU.

Dit speelt zich af in de EU. Ik geloof werkelijk dat dat nog niet helemaal bij je is ingezonken.
Denemarken is gewoon veilig
  maandag 19 januari 2026 @ 12:58:53 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219875666
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
Er zijn maar 89 plekken in Groenland die als bewoond aangemerkt kunnen worden. Daarvan zijn er 50 als nederzetting aan te duiden en 17 als dorp. Het grootste dorp is de hoofdstad, waar iets meer dan 20.000 mensen wonen. Het tweede grootste dorp is Sisimiut, met zo'n 6.000 mensen.

Even ter vergelijking: het dorp waar ik woon heeft zo'n 40.000 inwoners en geldt volgens mij als een middelgroot dorp in Nederland. Dan heb je al zo'n 75% van alle inwoners van Groenland te pakken.

De rest van wat je moet weten kun je op de webcams wel zien. Vooral warme kleding, warme huisvesting, machines om sneeuw te ruimen, en machines om over rotsachtig terrein te patrouilleren. Vliegen is daar gevaarlijk, zonder hulp kun je er maar heel moeilijk landen.

En ik vraag me sterk af of je in die kou wel een vliegdekschip operationeel kan houden. Ik denk het niet. Ook een invasie op een ongemerkte plek lijkt me heel moeilijk, vooral om ongemerkt genoeg mensen aan land te zetten (om de vliegvelden te bezetten).

Als Trump het land wil veroveren, moet hij eerst de vliegvelden in handen zien te krijgen. Want als die vliegvelden uit staan (geen verlichting, radar en vluchtleiding), wordt het heel gevaarlijk om daar in deze tijd te landen.

Dus in deze tijd van het jaar moeten we vooral de vliegvelden bewaken. Later in het jaar zal het weer beter worden en zal de kans op een inval door een groep mensen die ongemerkt aan land zijn gekomen wel groter worden. Maar dat geeft ons dus tijd om de verdediging op orde te brengen.

Dat kunnen ze toch ook gewoon online overleggen dan. Of desnoods in Kopenhagen. Daar hoef je toch niet voor naar Groenland.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219875677
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:57 schreef Perrin het volgende:
Denen ondernemen actie.

[ x ]
Lekker voor Orange Man Bad. Orange Man ongetwijfeld Mad as hell.
  maandag 19 januari 2026 @ 12:59:53 #224
319979 Fok-it
All is well
pi_219875688
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hulde voor deze reactie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219875689
quote:
88s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Noteert: dagboek 18-1-2026 veel sneeuw en ijs, kleine dorpen en weinig vliegvelden en havens.
Roger twenty four
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')