Via zeequote:Op maandag 19 januari 2026 11:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zat me nog af te vragen, als Trump daadwerkelijk een militaire aanval zou wagen, kan dat dan zonder het territorium van Canada niet te schenden
Strooien met ad hominems omdat je het niet eens bent met de visie van een ander is gewoon tegen de FOK! Policy. Jij denkt dat hoe groter je een meningsverschil met iemand hebt, hoe meer je kunt gaan sneren en schelden, zo werkt het echter niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja die Ad Hominems waar je het over had verdien jij dan ook 100 procent
'Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace'quote:Op maandag 19 januari 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.independent.c(...)-peace-b2903022.html
“Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America.
“Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a ‘right of ownership’ anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also.
“I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT”
Wat een ongekend groot respect voor democratische principes heeft die man toch.
Ik besef me opeens iets. We kunnen NU een vrede in Oekraïne bewerkstelligen...quote:Op maandag 19 januari 2026 11:38 schreef Momo het volgende:
https://www.reddit.com/r/europe/s/0zKZy3waau
Canadezen overwegen ook troepen te sturen
Vreemd dat je iemand die de kaders en regels respecteert wat een democratie behelst net zo democratisch vind als een autocratische bestuurder die alleen maar executive orders maakt.quote:
quote:Op maandag 19 januari 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
"Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a 'right of ownership' anyway? There are no written documents
https://nordics.info/show(...)ty-of-greenland-1916quote:USA's declaration on Danish sovereignty of Greenland, 1916
On 4th August 1916, the American government issued a declaration to the Danish government that it would not raise objections if Denmark extended its interests in Greenland to include the entire island. This was perhaps surprising given the 1832 Monroe Doctrine intended to limit European colonialism. The declaration paved the way for recognition of Danish sovereignty by other nations.
de VS bestond volgens mij nog niet rond 985 na christus, mr trump?quote:, it's only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also.
Persoonlijk ben ik ook voor een snoeiharde opstelling. Het gaat niet gebeuren natuurlijk maar Europa heeft zich lang genoeg beschamend onderdanig en kruiperig gedragen richting Trump.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:56 schreef RetepV het volgende:
Persoonlijk zeg ik: we moeten doorhalen in Groenland, wat de risico's ook zijn.
Ik vind het best bijzonder dat er een jaar geleden nog een regering zat die stond voor de westerse waarden, vertrouwen gaf aan bondgenoten, Rusland terug in zijn hok duwde, de democratische waarden respecteerden, de samenwerking zocht met de internationale gemeenschap, de economie aardig liet draaien en nog redelijk kon samenwerken met de oppositiepartij.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
“Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America.
“Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a ‘right of ownership’ anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also.
“I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT”
En ook:quote:Op maandag 19 januari 2026 12:00 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://nordics.info/show(...)ty-of-greenland-1916
Het was dus ook nog eens een goede deal voor de Amerikanen, dus kan Trump ook niet aankomen met dat het een slechte deal was.quote:The Danish West Indies transferred to the USA on 31st March 1917 and were from then on called the United States Virgin Islands. On 21st May 1921, Denmark formally declared that all of Greenland was subject to Danish rule.
Dit is the Onion toch?quote:Op maandag 19 januari 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij is het gewoon een afleidingsmanoeuvre voor zijn banden met Epstein. Volgens mij zet je hem al aardig op de kast door dat gewoon te benoemen.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik ook voor een snoeiharde opstelling. Het gaat niet gebeuren natuurlijk maar Europa heeft zich lang genoeg beschamend onderdanig en kruiperig gedragen richting Trump.
Dat dwingt absoluut geen respect af. Die gasten kennen alleen de harde opstelling.
Ik ben voor het hand en tand verdedigen van Groenland en NAVO grondgebied. Dan maar full scale oorlog. Bombardeer desnoods Washington.
Ik ben er zo klaar mee dat we over ons heen laten lopen en dat we die fascisten hun gang laten gaan.
We worden geregeerd door mensen die weigeren vooruit te kijken. Eeuwig achter de feiten aanhobbelend. Er komt alleen schoorvoetend actie als het echt niet anders kan.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:11 schreef gwn_een_user het volgende:
ik ben, zoals altijd weer, vooral boos op europa. trump toonde al jarenlang luid en duidelijk zijn interesse in groenland, en in kopenhagen en brussel werd het al lachende als grapje weggezet.
nu zitten we in 2026 en hebben we geopolitieke crisis. net zoals altijd weer, met elk probleem, met elke crisis, loopt europa weer jarenlang achter de feiten aan. het is om van te janken.
Inderdaad. Moedwillige domheid, korte-termijn blik, politieke lafheid en luiheid. Van politici én electoraat.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:18 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
trump is als een vos die kippen uit het hok van boer bart gaat stelen. dat moet je de vos niet kwalijk nemen, want vossen doen nu eenmaal wat ze doen. had boer bart maar beter zijn hok moeten beveiligen en dat hek eromheen moeten repareren.
het is europese arrogantie, gierigheid, en naïviteit die ook een grote factor spelen in deze crisis.
Daarom moeten we niet vooral pissig zijn op alles en iedereen behalve onszelf. Maar met de hand in eigen boezem.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je kan boos worden op Europa maar de mensen hier stemmen structureel tegen de EU zonder enige kennis van zaken.
Europa had al jaren geleden meer moeten integreren maar mensen blijven roepen dat ons land zelf moet bepalen en blabla. Wij zijn 1 met alle landen qua achtergrond en cultuur hier en zouden veel machtiger zijn als we dat eindelijk eens gaan omarmen. Dus ja wel helpen Griekenland zoals zij ons weer helpen op ander vlakken, etc. Etc.
Goed toch?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:15 schreef TLC het volgende:
De Nederlandse militaire aanwezigheid in Groenland is alweer weg![]()
![]()
![]()
![]()
Het waren 2 leuke dagen
quote:Op maandag 19 januari 2026 12:15 schreef TLC het volgende:
De Nederlandse militaire aanwezigheid in Groenland is alweer weg![]()
![]()
![]()
![]()
Het waren 2 leuke dagen
idd, ff lekker bukken zodat wortelkop er goed bij kanquote:Op maandag 19 januari 2026 12:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
En nu gaan de tarifs niet meer door?Kontje omhoog voor Trump
ze waren daar om een oefening voor te bereiden, niet om tegen Trump te vechtenquote:Op maandag 19 januari 2026 12:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
quote:Op maandag 19 januari 2026 12:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Ik snap het even niet, dit was een verkenningsmissie om tezien wat er nodig is voor de echte missie? Natuurlijk te bezien of die echt komt.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:23 schreef TLC het volgende:
[..]
idd, ff lekker bukken zodat wortelkop er goed bij kan
Met 2 man in 2 dagen tijd Groenland verkennenquote:Op maandag 19 januari 2026 12:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Ik snap het even niet, dit was een verkenningsmissie om tezien wat er nodig is voor de echte missie? Natuurlijk te bezien of die echt komt.
Maar ik heb liever een snelle verkenningsmissie dan dat er 2 man daar een maand zitten en er verder niets gaat gebeuren..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |