abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219874434
ik ben, zoals altijd weer, vooral boos op europa. trump toonde al jarenlang luid en duidelijk zijn interesse in groenland, en in kopenhagen en brussel werd het al lachende als grapje weggezet.

nu zitten we in 2026 en hebben we geopolitieke crisis. net zoals altijd weer, met elk probleem, met elke crisis, loopt europa weer jarenlang achter de feiten aan. het is om van te janken.
pi_219874436
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Het probleem is dat de man ook op alle fronten is dwarsgezeten door middel van de vele rechtzaken waar hij dikwijls weer voor is vrijgesproken of die geseponeerd worden. In de tussenliggende periode toen iedereen dacht dat hij niet herkozen zou worden werd hij niks anders dan bespot en beschimpt.
Jij bent echt wel kampioen onzin he.....

Trump is gewoon veroordeeld, dus niets bias of dat het allemaal onzin is.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:13:21 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219874449
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:11 schreef gwn_een_user het volgende:
ik ben, zoals altijd weer, vooral boos op europa. trump toonde al jarenlang luid en duidelijk zijn interesse in groenland, en in kopenhagen en brussel werd het al lachende als grapje weggezet.

nu zitten we in 2026 en hebben we geopolitieke crisis. net zoals altijd weer, met elk probleem, met elke crisis, loopt europa weer jarenlang achter de feiten aan. het is om van te janken.
Trump is de oorzaak van de crisis. Niet Europa.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219874460
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Het is godsgeklaagd, de toon van deze brief.

Met die redenering is Trump zelf een ontwettige president van een onwettig land omdat zijn voorouders het land hebben afgepakt van de Indianen.

Het zijn argumenten die nergens naartoe leiden. Maar echte argumenten, anders dan "The world is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland" geeft hij ook niet.

En wat te denken van de chaos die hij nu schopt, die juist de wereldveiligheid in gevaar brengt? Dat gaat niet stoppen wanneer de VS Groenland heeft. Die chaos gaat daarna gewoon verder, want Trump zal niet stoppen. Als we Groenland aan hem geven, doen we een Chamberlaintje.

Er is geen twijfel over wat we moeten doen.

Denemarken is volgens verdragen verantwoordelijk voor de veiligheid van Groenland, en Groenland steunt dat. Denemarken heeft de NAVO gevraagd om oefeningen te doen voor invallen. De NAVO zal dan dus klaar zijn om Groenland te verdedigen bij een inval. Groenland is lid van de NAVO, dus mogen er gewoon NAVO bases komen.

Allemaal legaal. Niks aan de hand dus. Als Trump zich dan zo druk over de NAVO in Groenland maakt, dan stond het dus al vast dat hij Groenland zou proberen binnen te vallen.

Ook dat "also, I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States."... Wat een arrogantie! Het was feitelijk Rutte die ons zo ver bracht dat we meer gingen betalen, niet Trump.

Nog even afgezien van dat de NAVO niet een bedrijf is dat op voor-wat-hoort-wat basis werkt, maar een samenwerkingsverband van landen is die elkaar's veiligheid waarborgen. En juist Trump, met zijn voor-wat-hoort-wat mentaliteit de NAVO en de veiligheid in de wereld in gevaar brengt.

En al nog helemaal afgezien van het taal- en zinsgebruik van dat briefje. Dat iemand incoherent praat, alla, niet iedereen is goed in het zijn gedachten verbaal op een rijtje te zetten. Maar incoherent in een BRIEFJE zijn? Dat kun je schrijven, herlezen, redigeren tot je er tevreden mee bent.

Trump heeft dit duidelijk in één keer opgeschreven en verstuurd, zonder er eerst nog eens naar terug te kijken en na te denken over de gevolgen. Er is een term voor dat soort mensen: ongeleid projectiel.
pi_219874468
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij bent echt wel kampioen onzin he.....

Trump is gewoon veroordeeld, dus niets bias of dat het allemaal onzin is.
Tsja, je moet wat als je Trump tot vorige week nog een prima president vond.

Dan kom je maar aanzetten met zulke kronkels.

Terwijl voor iedereen met een beetje mensenkennis al in 2015 duidelijk was wat voor vlees we in de kuip hadden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 januari 2026 @ 11:18:00 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219874479
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het is eigenlijk zo'n bizar verhaal dat zelfs zijn eigen media (fox news etc) het niet echt tot een goed iets kunnen spinnen.

Denemarken heeft ook een zeer positief imago bij de Amerikanen. Daardoor werkt de EU is bad spin ook minder goed.

Was Groenland van Iran geweest dan had Trump het zonder vraagtekens kunnen overnemen (om even een gek voorbeeld te noemen).
Het is eigenlijk onverkropbaar dat in een brede zin jouw leven en veiligheid afhangt van de ruimhartigheid van de gemiddelde Amerikaan over jouw land.

Bijvoorbeeld: In 2012 was het onderdeel van het campagne platform van Rick Santorum om Nederland continu aan te halen als voorbeeld van een land waar oudere mensen continu het risico lopen om ge-euthenaseert te worden omdat artsen constant zoeken naar kostenbesparingen.

Dat riedeltje dient dan als een soort sociaal standpunt om stemmen te winnen voor zo'n man maar stel je eens voor er vanuit de GOP jarenlang continu negatieve beeldschetsing wordt gedaan over Nederland tot op het punt dat de gemiddelde Amerikaan het gevoel heeft dat er in Nederland bad shit gebeurt waar een eind aan gemaakt moet worden.

En dat jij overmorgen door een Amerikaanse regiment aan je haren uit de douche gesleept wordt en je kinderen worden kapotgeschoten (jaja gechargeerd voorbeeld) omdat wat smerige politici daar jarenlang een heel fantasieverhaal hebben lopen ophangen over je land. Voor wat luizige angst-stemmen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_219874482
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Trump is de oorzaak van de crisis. Niet Europa.
trump is als een vos die kippen uit het hok van boer bart gaat stelen. dat moet je de vos niet kwalijk nemen, want vossen doen nu eenmaal wat ze doen. had boer bart maar beter zijn hok moeten beveiligen en dat hek eromheen moeten repareren.

het is europese arrogantie, gierigheid, en naïviteit die ook een grote factor spelen in deze crisis.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 11:18:32 #158
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219874493
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, je moet wat als je Trump tot vorige week nog een prima president vond.

Dan kom je maar aanzetten met zulke kronkels.

Terwijl voor iedereen met een beetje mensenkennis al in 2015 duidelijk was wat voor vlees we in de kuip hadden.
Dit. Maar wat werden de mensen die dachten dat hij echt de swamp ging drainen destijds boos als je voorspellingen deed die nu blijken te kloppen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219874506
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:11 schreef gwn_een_user het volgende:

Ik ben benieuwd of jij Trump z'n draai van 2025 al in 2021 aan had zien komen.

In 2021 had ik nog niet het idee dat de VS zich zo tegen ons zou keren. Zelfs in 2024 nog niet. Jij dan wel?

Ik ben serieus als ik zeg dat ik benieuwd ben naar waarom jij die draai wel aan zag komen. Want ik heb het niet aan zien komen en wil zo'n fout niet nog een keer maken.
pi_219874525
Als ik het zo lees kunnen we de TT in #10 aanpassen naar "Trump en Lauder willen Groenland"
Zoals een paar posts hiervoor stond is miljardair Ronald Lauder hier de Grima Wormtongue die vind dat Trump voor bezit van Groenland moet gaan. Hij is nu ook dealtjes aan het sluiten in voorbereiding op dat bezig. En Lauder is ook degene die de Oekraine deal had willen sluiten die instortte na het "you don't have the cards" moment vorig jaar. Ik heb het idee dat Lauder heeft uitgezocht dat de Russische schattingen van aardmetalen in Oekraïne te optimistisch en zich daarom nu dichter bij huis heeft georienteerd.

nog maar een keer de bron voor het geval dat: https://www.theguardian.c(...)mp-ukraine-greenland

met dank aan @xpompompomx
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 19 januari 2026 @ 11:22:20 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219874582
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:19 schreef Sabata het volgende:
Als ik het zo lees kunnen we de TT in #10 aanpassen naar "Trump en Lauder willen Groenland"
Zoals een paar posts hiervoor stond is miljardair Ronald Lauder hier de Grima Wormtongue die vind dat Trump voor bezit van Groenland moet gaan. Hij is nu ook dealtjes aan het sluiten in voorbereiding op dat bezig. En Lauder is ook degene die de Oekraine deal had willen sluiten die instortte na het "you don't have the cards" moment vorig jaar. Ik heb het idee dat Lauder heeft uitgezocht dat de Russische schattingen van aardmetalen in Oekraïne te optimistisch en zich daarom nu dichter bij huis heeft georienteerd.

nog maar een keer de bron voor het geval dat: https://www.theguardian.c(...)mp-ukraine-greenland

met dank aan @:xpompompomx
Geen Estee Lauder producten meer kopen dus en een aantal zustermerken zoals Clinique.
pi_219874592
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:18 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
trump is als een vos die kippen uit het hok van boer bart gaat stelen. dat moet je de vos niet kwalijk nemen, want vossen doen nu eenmaal wat ze doen. had boer bart maar beter zijn hok moeten beveiligen en dat hek eromheen moeten repareren.
Of de vos door zijn kop schieten, het vlees aan de honden geven en het bont verkopen...
pi_219874599
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:18 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of jij Trump z'n draai van 2025 al in 2021 aan had zien komen.

In 2021 had ik nog niet het idee dat de VS zich zo tegen ons zou keren. Zelfs in 2024 nog niet. Jij dan wel?

Ik ben serieus als ik zeg dat ik benieuwd ben naar waarom jij die draai wel aan zag komen. Want ik heb het niet aan zien komen en wil zo'n fout niet nog een keer maken.
trump zei aug 2019 dat hij groenland wilde kopen van denemarken. frederiksen reageerde met nee. hij voelde zich zo beledigd, nog geen 48 uur later zei hij een officieel staatsbezoek aan denemarken af en noemde frederiksen "nasty".

we wisten allang dat hij dat ie het ging doen. zelfs niet, dan nog hadden we meer moeten investeren in groenland. zowel economisch als militair, maar ja, daar zijn we in europa allergisch voor, investeren...
pi_219874607
quote:

[..]

het is europese arrogantie, gierigheid, en naïviteit die ook een grote factor spelen in deze crisis.
Je kan boos worden op Europa maar de mensen hier stemmen structureel tegen de EU zonder enige kennis van zaken.

Europa had al jaren geleden meer moeten integreren maar mensen blijven roepen dat ons land zelf moet bepalen en blabla. Wij zijn 1 met alle landen qua achtergrond en cultuur hier en zouden veel machtiger zijn als we dat eindelijk eens gaan omarmen. Dus ja wel helpen Griekenland zoals zij ons weer helpen op ander vlakken, etc. Etc.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 11:23:46 #165
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219874622
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het is eigenlijk onverkropbaar dat in een brede zin jouw leven en veiligheid afhangt van de ruimhartigheid van de gemiddelde Amerikaan over jouw land.

Bijvoorbeeld: In 2012 was het onderdeel van het campagne platform van Rick Santorum om Nederland continu aan te halen als voorbeeld van een land waar oudere mensen continu het risico lopen om ge-euthenaseert te worden omdat artsen constant zoeken naar kostenbesparingen.

Dat riedeltje dient dan als een soort sociaal standpunt om stemmen te winnen voor zo'n man maar stel je eens voor er vanuit de GOP jarenlang continu negatieve beeldschetsing wordt gedaan over Nederland tot op het punt dat de gemiddelde Amerikaan het gevoel heeft dat er in Nederland bad shit gebeurt waar een eind aan gemaakt moet worden.

En dat jij overmorgen door een Amerikaanse regiment aan je haren uit de douche gesleept wordt en je kinderen worden kapotgeschoten (jaja gechargeerd voorbeeld) omdat wat smerige politici daar jarenlang een heel fantasieverhaal hebben lopen ophangen over je land. Voor wat luizige angst-stemmen
Net als die kerel die tijdens Trump-1 ambassadeur bij ons was. Met zijn uitspraken over no-go areas in Nederland waar politici en auto's in de fik zouden werden gezet. Leidde wel tot leuke pijnlijke interviews trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 januari 2026 @ 11:24:27 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219874640
quote:

[..]

Zelfde verhaal dus als 'als ze niet aangerand wou worden had ze maar geen rokje aan moeten doen'? Opzich past dat wel weer bij Trump die gedachte gang. Maar van Nederlanders verwacht je slimmer commentaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219874658
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
trump zei aug 2019 dat hij groenland wilde kopen van denemarken. frederiksen reageerde met nee. hij voelde zich zo beledigd, nog geen 48 uur later zei hij een officieel staatsbezoek aan denemarken af en noemde frederiksen "nasty".
Dat is waar. Ik heb dat niet gemist, maar ook niet juist op waarde geschat.

Ik dacht ook dat Trump zich aan de internationale wetten zou blijven houden en daar geen chaos in zou schoppen, omdat de VS het machtigste land in de wereld was en het zich 80 jaar voor vrede in de wereld had ingezet, soms wat meer, soms wat minder effectief. Dat ze nu juist voor oorlog zouden gaan in de gebieden die ze voorheen juist vreedzaam hielden, dat had ik ook niet gedacht. Ik dacht alleen maar dat Trump gek was. Niet dat hij een gevaarlijke gek was.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:28:26 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_219874675
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
[..]
Waarom spring je meteen over naar Capitool bestorming? Jij was toch degene die het merkwaardig vond waarom het een gezien word als complot en het ander niet? Dan krijg je daar antwoord op en dan weer snel overspringen op het volgende onderwerp

Je was toch zo kritisch op je eigen kant zeg je net? Vind je Trump en Biden even democratisch in hun ambt?
Gaan we nog reageren @HowardRoark?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219874684
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zelfde verhaal dus als 'als ze niet aangerand wou worden had ze maar geen rokje aan moeten doen'? Opzich past dat wel weer bij Trump die gedachte gang. Maar van Nederlanders verwacht je slimmer commentaar.
https://en.wikipedia.org/wiki/False_equivalence
  maandag 19 januari 2026 @ 11:30:19 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219874692
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als die kerel die tijdens Trump-1 ambassadeur bij ons was. Met zijn uitspraken over no-go areas in Nederland waar politici en auto's in de fik zouden werden gezet. Leidde wel tot leuke pijnlijke interviews trouwens.
Oohja Hoekstra _O-

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 januari 2026 @ 11:31:22 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219874703
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
[..]
Waarom spring je meteen over naar Capitool bestorming? Jij was toch degene die het merkwaardig vond waarom het een gezien word als complot en het ander niet? Dan krijg je daar antwoord op en dan weer snel overspringen op het volgende onderwerp

Je was toch zo kritisch op je eigen kant zeg je net? Vind je Trump en Biden even democratisch in hun ambt?
Dat vind ik inderdaad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219874733
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Je kan boos worden op Europa maar de mensen hier stemmen structureel tegen de EU zonder enige kennis van zaken.

Europa had al jaren geleden meer moeten integreren maar mensen blijven roepen dat ons land zelf moet bepalen en blabla. Wij zijn 1 met alle landen qua achtergrond en cultuur hier en zouden veel machtiger zijn als we dat eindelijk eens gaan omarmen. Dus ja wel helpen Griekenland zoals zij ons weer helpen op ander vlakken, etc. Etc.
Helemaal mee eens.

Als de EU niet zo ondermijnd was geweest, was het nu sterker geweest.

Herinneren jullie nog die stemming over de Europese Grondwet in 2005, die wij hebben getorpedeerd, en waardoor we het Verdrag van Lissabon kregen...? Als die grondwet er was gekomen, had de EU een leger gehad.

Ik herinner me nog hoe Minister Kamp zei dat we er juist vóór moesten stemmen omdat het zou voorkomen dat er ooit nog oorlog in Europa zou komen. Laat ik het zo zeggen: ik denk dat we het inzicht van die man schromelijk hebben onderschat.

En dan moet ik ook nog even kwijt dat die grondwet er niet gekomen is door de Fransen EN door ons. Mocht Europa dus weer eens in oorlog vervallen, dan zijn WIJ NEDERLANDERS samen met de Fransen het die daar de fundering voor hebben gelegd. Besef dat wel.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:38:33 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219874752
https://www.reddit.com/r/europe/s/0zKZy3waau

Canadezen overwegen ook troepen te sturen
pi_219874775
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:38 schreef Momo het volgende:
https://www.reddit.com/r/europe/s/0zKZy3waau

Canadezen overwegen ook troepen te sturen
Ik zat me nog af te vragen, als Trump daadwerkelijk een militaire aanval zou wagen, kan dat dan zonder het territorium van Canada niet te schenden :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 19 januari 2026 @ 11:42:33 #175
319979 Fok-it
All is well
pi_219874779
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat vind ik inderdaad.
:D

Ja die Ad Hominems waar je het over had verdien jij dan ook 100 procent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')