Ben ook niet vies van een Donner hoor, maar ik prefereer wel kleinere zaken. Merk dat het personeel vaak wat meer kennis heeft, en vooral meer passie heeft. De Donner is vooral een boekenwinkel waar je naartoe gaat om een boek te kopen en daar eindigt de experience.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maakt geen reet uit welke boekwinkel, als je er maar een steunt ipv Amazon en Bol. Als een Donner of een Broese omvallen is het ook snel gedaan met de kleintjes dus
sorry maar ik vind deze reactie heel ongepast. aziaten eten overigens helemaal niet structureel honden, dat is een onjuist en raciaal stereotype in de westerse wereld.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die zijn opgegeten natuurlijk.
Thanks, bier op m'n telefoonscherm.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die zijn opgegeten natuurlijk.
Onder jonge mensen is het aantal lezers weer flink in opmars, mede door Tiktok.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:48 schreef Fok-it het volgende:
Maar gezien de drukte daar valt het volgens mij goed mee. En niet alleen maar boomers dus er lijkt wel een goede tegenreactie te zijn op de ontlezing
Oh nee dat heb ik juist totaal niet. Hou er bij de grote boekwinkels juist ook van om beetje te struinenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De Donner is vooral een boekenwinkel waar je naartoe gaat om een boek te kopen en daar eindigt de experience.
Misschien eens weer een kijkje nemen binnenkort!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh nee dat heb ik juist totaal niet. Hou er bij de grote boekwinkels juist ook van om beetje te struinen
En denk dat elke medewerker in een boekwinkel pertinent gepassioneerd is. Niet alleen omdat dat van je vereist wordt met mensen die om je advies vragen maar ook gezien het feit dat je sollicitatie onderaan de stapel honderden komt
Ik heb wel een pittige mening over Booktok maargoed, het heeft zeker positieve uitwerking gehad.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Onder jonge mensen is het aantal lezers weer flink in opmars, mede door Tiktok.De helft van de jongeren leest nu weer wekelijks
https://www.trouw.nl/nieu(...)2Ftrajectum.hu.nl%2F
Bij zelfstandige boekenwinkels wel inderdaad. Bij grotere ketens die ook andere producten verkopen helaas niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh nee dat heb ik juist totaal niet. Hou er bij de grote boekwinkels juist ook van om beetje te struinen
En denk dat elke medewerker in een boekwinkel pertinent gepassioneerd is. Niet alleen omdat dat van je vereist wordt met mensen die om je advies vragen maar ook gezien het feit dat je sollicitatie onderaan de stapel honderden komt
Oh ja eens, maar dat zie ik niet echt als boekenwinkels.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij zelfstandige boekenwinkels wel inderdaad. Bij grotere ketens die ook andere producten verkopen helaas niet.
Daar zie je veel meer minderjarigen voor wie het slechts een bijzaak is. Denk aan de Primera's, Readshops en ook de Bruna's.
Ohja, da's ook wel een dingetje inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Internet.
En de laatste jaren ook dat je in steeds meer supermarkten tijdschriften kon kopen en regelmatig ook de grootste bestsellers.
Edit: oh en e-readers.
Yep, ik ook niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh ja eens, maar dat zie ik niet echt als boekenwinkels.
De winkel waar ik werkte wel in elk geval. We hadden veel tijdschriften en zaten in een drukke winkelstraat waardoor we er veel beloop door kregen. Wat goed paste bij ons assortiment. Bovendien zijn de marges op tijdschriften prima en alles in je assortiment is in consignatie. Dat laatste is nog wel het belangrijkste aspect bij tijdschriften.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:55 schreef Mikeytt het volgende:
Niet gedacht dat tijdschriften een grote markt zouden hebben trouwens!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook een winkel die in opkomst is; de mystery shop, of retour winkel.
Zogenaamde retour pakketten die per 100 gram worden verkocht. In Heerhugowaard opende kort geleden de zoveelste. Het is een soort FOMO, Fear of Missing out.Ook bijzonder dat 70% van alles op Temu e.d. niet aan EU regels voldoet, maar wel via zulke winkels in mystery pakketten alsnog in de EU wordt verkochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
smerige troepquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is bubbelthee nou weer, thee met koolzuur?
Is ook meer iets voor de FIOD en de belastingdienst.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:40 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker drugsgeld wit maken. En de politie kijkt de andere kant op. Die zijn te druk met zich druk maken dat ze het druk hebben. Waarmee weet niemand. Ofja, de enige keren dat je ze ziet is wanneer ze achter een boom staan te laseren.
En iedereen zag dat het goed wasquote:Op zondag 18 januari 2026 00:30 schreef Twiitch het volgende:
Je hele dorpstraat vol met zaken waar het licht nooit brand maar die wel 200k omzet draaien per kwartaal. Just narcostate things.
Soms is de gemeente er zelf ook wel debet aan. Bijvoorbeeld Eindhoven heeft de parkeertarieven enorm verhoogt waardoor mensen eerder geneigd zijn om uit te wijken naar andere plaatsen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Bizar, misschien sterven de winkelstraten ooit uit. Zitten we dan met grote gaten. Alles zal online besteld en bezorgd worden. Weg winkelmiddagje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |