Dan vlieg je met een dikke C17 van de Luftwaffe terug. Niet met de eerste beste economy-vlucht tussen de vakantiegangersquote:Op zondag 18 januari 2026 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat Duitsland een kleine staf achterlaat in Groenland om met NAVO partners de logistiek en planning uit te werken, in lijn met de UK, Nederland en Noorwegen die allemaal twee militairen hebben gestuurd.
Maar het had natuurlijk professioneel geweest om dat vooraf te communiceren. Dit oogt nu als met de staart tussen de benen naar huis.
Bild is een walgelijk sensatiekrantje.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:30 schreef Stoorzendert het volgende:
Duitsland met spoed vertrokken uit Groenland![]()
https://m.bild.de/politik(...)c1784bea5ecfebee9d64
Big Dick laat niet met zich sollenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:07 schreef Momo het volgende:
[ x ]
https://x.com/i/status/2012873895049609566
A400Mquote:Op zondag 18 januari 2026 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan vlieg je met een dikke C17 van de Luftwaffe terug. Niet met de eerste beste economy-vlucht tussen de vakantiegangers
Er zijn gewoon lijnvluchten, zo zullen ze er ook naar toe gegaan zijn. En voor de vliegvelden met grote landingsbanen moet je op de Amerikaanse basis zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan vlieg je met een dikke C17 van de Luftwaffe terug. Niet met de eerste beste economy-vlucht tussen de vakantiegangers
Waarom?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Big Dick laat niet met zich sollenDit was toch wat minder overgekomen als Rob al premier was
Ik heb weinig met die man, maar Macron is anders wel 1 van de weinigen die Trump van repliek heeft durven te dienen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zit echt wel in team Europa maar snap best dat ze hier om lachen:
Macron.![]()
https://www.instagram.com/reel/DTlS4Q5kgWl
De Franse presidenten spreken elk jaar het leger toe, dat is niets nieuws en gebeurde al sinds ver voor Trump ooit aan het presidentschap had gedacht. Het heeft niets met Trump te maken en is gewoon het zoveelste clipje om de Amerikanen weer even een harde plasser te geven.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zit echt wel in team Europa maar snap best dat ze hier om lachen:
Macron.![]()
https://www.instagram.com/reel/DTlS4Q5kgWl
De A400 heeft een veel kortere startbaan nodig dan een 737. Maar het scheelt inderdaad wel geldquote:Op zondag 18 januari 2026 14:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er zijn gewoon lijnvluchten, zo zullen ze er ook naar toe gegaan zijn. En voor de vliegvelden met grote landingsbanen moet je op de Amerikaanse basis zijn.
Nou.. hij kwispelt soms ook om het hardst.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb weinig met die man, maar Macron is anders wel 1 van de weinigen die Trump van repliek heeft durven te dienen.
Het blijven Fransen hequote:Op zondag 18 januari 2026 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou.. hij kwispelt soms ook om het hardst.
[ x ]
[ x ]
Sterker nog: Is het niet zo dat Trump het idee van zijn militaire parade gewoon gejat had nadat hij aanwezig was geweest bij de Bastille Day-parade in Frankrijk van 2017?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:22 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De Franse presidenten spreken elk jaar het leger toe, dat is niets nieuws en gebeurde al sinds ver voor Trump ooit aan het presidentschap had gedacht. Het heeft niets met Trump te maken en is gewoon het zoveelste clipje om de Amerikanen weer even een harde plasser te geven.
Dan de C-17? Inderdaad. Een A400M kan daar wel landen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De A400 heeft een veel kortere startbaan nodig dan een 737. Maar het scheelt inderdaad wel geld
quote:Op zondag 18 januari 2026 15:18 schreef Tjoent het volgende:
Waarschijnlijk is het één en ander zo gegaan:
TRING TRING..... TRING TRING: The Trump Residence the Boss of the World speaking:
[ afbeelding ]
Eeh yes hello daddy Donald, it's Markie Mark your lost son. Yes yes i know det ei em from NATO nau but plies let me esk joe somting
[ afbeelding ]
Ken joe plies wurk wit us and prietent det wie wil sent a bunsj of sooldjers to Oransjlend eeh Krienlend so det wie doe not stend toe mutsj in our hemds in front of the hool world? En efter wie arraaifd der wie wil pull oursellufes back oké?
Omdat het ook met de staart tussen de benen vertrekken is. De Duitsers zijn weer eens bang dat hun heilige (maar hopeloos verouderde) auto industrie een pak slaag krijgt.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat Duitsland een kleine staf achterlaat in Groenland om met NAVO partners de logistiek en planning uit te werken, in lijn met de UK, Nederland en Noorwegen die allemaal twee militairen hebben gestuurd.
Maar het had natuurlijk professioneel geweest om dat vooraf te communiceren. Dit oogt nu als met de staart tussen de benen naar huis.
Onzin.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Omdat het ook met de staart tussen de benen vertrekken is. De Duitsers zijn weer eens bang dat hun heilige (maar hopeloos verouderde) auto industrie een pak slaag krijgt.
https://www.bbc.com/news/articles/cd0ydjvxpejoquote:Germany was sending an A400M transport plane to Nuuk on Thursday with a contingent of 13 soldiers, although officials said they would stay in Greenland only until Saturday.
Als dit al het plan was dan vraag ik mij wel af wat ze in amper 2 dagen dan precies 'verkent' hebben.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Onzin.
Drie dagen geleden:
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/cd0ydjvxpejo
C17 ongeveer gelijk aan de A400 volgens Googlequote:Op zondag 18 januari 2026 14:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan de C-17? Inderdaad. Een A400M kan daar wel landen.
Het vliegveld, kantine, hotel/verblijfplek en toen belde Berlijn verontrust op.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als dit al het plan was dan vraag ik mij wel af wat ze in amper 2 dagen dan precies 'verkent' hebben.
Voornamelijk de kantine. Daar werd waargenomen dat er geen bratwurst en bier geserveerd werd. Daaropvolgend hebben de Duitsers direct rechtsomkeer gemaaktquote:Op zondag 18 januari 2026 15:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als dit al het plan was dan vraag ik mij wel af wat ze in amper 2 dagen dan precies 'verkent' hebben.
Verslag: "Uit onze verkenning is gebleken dat het vrij koud is in Groenland."quote:Op zondag 18 januari 2026 15:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het vliegveld, kantine, hotel/verblijfplek en toen belde Berlijn verontrust op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |