Probeer het nog eens mét logica zou ik zeggen.quote:Op maandag 19 januari 2026 07:10 schreef TAmaru het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat die toeslagen veel te hoog zijn? Want als de reden voor de toeslag wegvalt en de toeslag ook wegvalt, kunnen mensen blijkbaar opeens niet meer rondkomen.
Dat zint jou niet hè, dat gewone mensen niet hoeven te vluchten voor de armoede uit ons Nederland?quote:Op maandag 19 januari 2026 07:10 schreef TAmaru het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat die toeslagen veel te hoog zijn? Want als de reden voor de toeslag wegvalt en de toeslag ook wegvalt, kunnen mensen blijkbaar opeens niet meer rondkomen.
Dit ja.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:58 schreef timmmmm het volgende:
Op je achttiende kan je prima een bijbaantje nemen om bij te dragen. Dat deden kinderen ook toen ze vroeger het huis uitgingen rond die leeftijd.
Mijn logica is als volgt:quote:Op maandag 19 januari 2026 10:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Probeer het nog eens mét logica zou ik zeggen.
De enigen die Nederland uitvluchten zijn de ondernemers die helemaal stuk worden belast. Armen blijven juist zolang mogelijk in Nederland omdat ze afhankelijk zijn van de overheid en geld toe krijgen om in Nederland te wonen. Het liefst zou jij denk ik hebben dat iedereen geld kreeg van de overheid en dat het geld aan een soort geldboom groeide ...quote:Op maandag 19 januari 2026 10:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat zint jou niet hè, dat gewone mensen niet hoeven te vluchten voor de armoede uit ons Nederland?
Ondernemers helpen hun gewone medemensen pas wanneer die bereid zijn veel geld te betalen, zien in hun jacht naar winst niet dat veel gewone medemensen van de dorst en/of honger sterven als men hun niet helpt.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De enigen die Nederland uitvluchten zijn de ondernemers die helemaal stuk worden belast. Armen blijven juist zolang mogelijk in Nederland omdat ze afhankelijk zijn van de overheid en geld toe krijgen om in Nederland te wonen. Het liefst zou jij denk ik hebben dat iedereen geld kreeg van de overheid en dat het geld aan een soort geldboom groeide ...
Anti kraak wonenquote:Op donderdag 15 januari 2026 22:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waar zouden die 18 jarigen dan precies naartoe moeten gaan? Naar dat koophuis dat ze niet kunnen betalen, de vrije huurwoning met een inkomensgrens ver boven hun inkomen of die sociale huurwoning waar ze eerst nog even 8 jaar voor op de wachtlijst moeten?
Of thuis blijven wonen en betalen voor je eten, drinken en slaapplek.quote:
Dit gaat niet om inkomen maar om minder toeslaginfusen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:53 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-als-kind-18-wordt
[..]
Eigenlijk heel triest. Snap niet dat de kindgebonden toeslagen stoppen als het kind 18 wordt. Dat zou eigenlijk moeten worden aangepast aan de huidige huizenmarkt en de gemiddelde afstudeerleeftijd.
En dan je kind laten bijwerken om de basisbehoeften te kunnen betalen... Wat zijn we afgegleden zeg met jarenlang liberaal beleid.
Ja alleen moedertjes he, geen vadertjes.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of thuis blijven wonen en betalen voor je eten, drinken en slaapplek.
Ook een stuk goedkoper dan op jezelf gaan wonen.
Maar dan heb je weer van die moedertjes die geen geld willen vragen aan hun kind. Alsof daar wat mis mee is.
Ze doen maar, het betalen van kostgeld is een prima stap in ontwikkeling maar jij snapt dat ik ook maar die moedertjes niet. Wat mij irriteert is het klagen erover terwijl er wel oplossingen zijn zoals ANTI KRAAK zo leer je ook op jezelf te wonen.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar dan heb je weer van die moedertjes die geen geld willen vragen aan hun kind. Alsof daar wat mis mee is.
Onder de brug. Kan ook.quote:
Gooi jezelf weg. Onder de brug ja natuurlijk. Anti kraak tja ik zie het probleem niet je mag me alles verwijten maar kom maar met een werkbaar alternatief.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Onder de brug. Kan ook.
Zullen we even realistisch blijven?
De kraakpanden zouden uitpuilen.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:22 schreef papierentijdschrift het volgende:
[..]
Gooi jezelf weg. Onder de brug ja natuurlijk. Anti kraak tja ik zie het probleem niet je mag me alles verwijten maar kom maar met een werkbaar alternatief.
Ja, dat wil ie zeker. Netto ¤ 2500,- per maand na aftrek van vaste lasten, boodschappen etc. welteverstaan. Anders kan je in de huidige maatschappij niet meekomen, aldus Torentje.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef TAmaru het volgende:
Het liefst zou jij denk ik hebben dat iedereen geld kreeg van de overheid
Nou ja, in feite is dat ook zo. Geld kan ongelimiteerd bijgedrukt worden. Het is dus eigenlijk een geldboom waar ze op ieder gewenst moment geld uit kunnen plukken.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:12 schreef TAmaru het volgende:
en dat het geld aan een soort geldboom groeide ...
Is sowieso verstandig om te doen. Al zet je hetgeen ze betalen gewoon apart en geef je het later weer aan ze mee als ze het huis uit gaan.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:16 schreef Montagui het volgende:
Je ouders als spaarbank? Mwoaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 01:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Is sowieso verstandig om te doen. Al zet je hetgeen ze betalen gewoon apart en geef je het later weer aan ze mee als ze het huis uit gaan.
Dan heb ik sommige users toch verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 01:47 schreef r_one het volgende:
En nee, de oplossing daarvoor is niet je kind op zichzelf laten wonen, dat kost alleen maar méér.
Ik las afgelopen week een onderzoek over de situatie in de VS, die op dit punt vergelijkbaar is (ook in de VS werken ze met toeslagen) en wat blijkt: om echt uit armoede te komen heb je een inkomen van 150.000 dollar nodig. De toeslagen stoppen veel eerder. En ook daar ben je vaak beter af met toeslagen dan wanneer je net teveel verdient zonder toeslagen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon harder werken en hoger op komen. Dan ben je minder afhankelijk van allerlei uitkeringen
Ja en de naieeve politiek denkt dat AI en Robotisering zorgen voor kortere werktijden, ze vergeten dat de winst daarvan naar de bedrijven gaat, net zoals tijdens de industriele revolutie zullen er nieuwe megarijken ontstaan zoals Musk en consorten. Waar echter daarna een revolutie ontstond onder de lagere klassen zullen deze nu op zo een manier gemanipuleerd en beheerst worden dat ik dat niet zie gebeuren, de geest is uit de fles en ik betwijfel of het ooit goed gaat komen, de geschiedenis leert dat een revolutie altijd gepaart gaat met veel doden, ik denk dat het hier niet anders zal zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik las afgelopen week een onderzoek over de situatie in de VS, die op dit punt vergelijkbaar is (ook in de VS werken ze met toeslagen) en wat blijkt: om echt uit armoede te komen heb je een inkomen van 150.000 dollar nodig. De toeslagen stoppen veel eerder. En ook daar ben je vaak beter af met toeslagen dan wanneer je net teveel verdient zonder toeslagen.
De politiek is vooral bezig met de belangen van grote bedrijven. Maar ondertussen is de middenklasse volledig uitgehold.
En nu komt AI opzetten. Ik hou mijn hart vast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |