abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2026 @ 15:50:25 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219933452
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:57 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dat is ook een statistisch truucje die nog tot de debatten door jesse klaver doorgetrokken is en in de verkiezingsdebatten opgetrokken is tot 17-20% omdat de 7% niet houdbaar was, en als je alle verdere bullshit weghaalt zo’n 30% is. Elk jaar weer overigens, niet eenmalig.
Ja, mensen snappen blijkbaar niet dat ieder jaar 7% op zeker moment ook tot een allochtone meerderheid leidt
The End Times are wild
pi_219933602
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 11:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Overal een excuus voor vinden, is een lozers mentaliteit en lost niets op. Een plan maken om de problemen op te lossen, is een winners-mentaliteit.

Ik heb medestudenten meegemaakt die na hun afstuderen niet wilden solliciteren, want ... "geen tijd, geen perfect passende vacatures, een andere die ene baan ontzeggen" en ga zo maar door.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_219933623
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 11:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Heb je die tijd meegemaakt dan?
Nope. Maar die oudere generatie, sommigen daarvan werken nog, en dit is exact hoe ze zich gedragen en je weet gewoon dat het is hoe ze het gewend zijn. En daarbij: als je boomers of de oudere Gen X’ers spreekt, hebben ze het altijd over die tijd waarin ze hun pauzes wat langer namen, koffietje hier, koffietje daar, gesprekje hier, gesprekje daar. Totdat je eenmaal begint over de krappe woningmarkt en het stokpaardje van de avocado met toast en/of ‘zwakke’ mentaliteit, lol.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 26 januari 2026 @ 17:33:24 #179
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219933981
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe wil je de Nl.-grens nou sluiten? Soort Berlijnse muur erom aanleggen?
Kijk naar Denemarken.
  maandag 26 januari 2026 @ 17:33:31 #180
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219933984
Ah yes.

Je moet gewoon harder werken, meer sparen. Op je 12e al een huis gekocht hebben of alles al beleggen.
Daarnaast gewoon even minimaal 4000 bruto verdienen (dat is bovenmodaal, mensen).
Geen studieschuld hebben, maar wel een studie hebben afgerond waarvoor je 50 uur in de week moest studeren en dus geen tijd had voor dat baantje van 20 uur in de week om je studie te bekostigen.
Allemaal naar de uithoeken van Nederland gaan verhuizen, want daar kan je nog wel iets kopen. En met iets bedoelt te makelaar "een droomwoning in wording" of te wel een hoopje baksteen met schimmel en energielabel je stookt voor de mussen.

En mocht dit allemaal niet lukken dan gewoon je paspoort verbranden en asiel aanvragen, want dan heb je binnen 2 dagen een woning.

Aldus FOK!

Maar vooral harder werken en niet zo zeuren! Want millennials en gen-z weet niet wat hard werken is, aldus de oudere generaties die al moe worden van het woord werken en met 2 vingers tikken.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 26 januari 2026 @ 17:35:38 #181
396550 Richestorags
pi_219933995
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat ook zij meerdere mogelijkheden hebben om een huis te verkrijgen: huis delen (met partner / vriend / familielid / desnoods vreemde), investeringen plegen, jezelf opwerken binnen het bedrijf, zuinig zijn (startkapitaal vergaren), etc. Het draait niet alleen om 'jouw' salaris. Denk in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden.
[..]
Uiteraard. En dat kan op vele andere manieren dan slechts het salaris.
Waarom zou iemand zich moeten opwerken en investeren om te kunnen wonen? Het gaat om een eerste levensbehoefte, niet om sushi met een gojibessmoothie in plaats van brood.

Daarnaast is elk bedrijf een piramide. Er zijn meer buschauffeurs, boa's en brandweermannen dan "hogere" functies.

Hoeveel geld kunnen mensen sparen of investeren dat de jaarlijkse prijsstijgingen van woningen compenseert?

Je antwoorden zijn losgekoppeld van de realiteit.
pi_219934090
quote:
17s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Totdat je eenmaal begint over de krappe woningmarkt en het stokpaardje van de avocado met toast en/of ‘zwakke’ mentaliteit, lol.
Met mij kan je prima bomen over de woningmarkt van pak-em-beet 40 jaar geleden. Maar wel samen met de werkeloosheid van die tijd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 26 januari 2026 @ 20:00:43 #183
396550 Richestorags
pi_219935552
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Met mij kan je prima bomen over de woningmarkt van pak-em-beet 40 jaar geleden. Maar wel samen met de werkeloosheid van die tijd.
Oké en alsnog hebben de grootste mongolen uit die tijd een huis dat ze nooit meer zouden kunnen betalen.
pi_219935694
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Waarom beantwoord je mijn vraag niet?
  maandag 26 januari 2026 @ 20:19:13 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219935740
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oké en alsnog hebben de grootste mongolen uit die tijd een huis dat ze nooit meer zouden kunnen betalen.
quote:
In 1980 woonden ongeveer 2,3 tot 2,4 miljoen huishoudens in een huurwoning in Nederland, uit een totaal van circa 4,76 miljoen woningen en 14,09 miljoen inwoners,
Wat zou dat nu zijn?
  maandag 26 januari 2026 @ 20:22:54 #186
396550 Richestorags
pi_219935771
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]
[..]
Wat zou dat nu zijn?
Nou, die huurwoningen waren er dus ook gewoon en betaalbaar, zelfs als ze niet konden kopen.

Nu is sociale huur ontoegankelijk wegens niet voorradig en vrije markthuur ook, danwel door de absurde prijzen danwel door de absurde inkomenseisen.
  maandag 26 januari 2026 @ 20:23:00 #187
36431 bleiblei
pi_219935772
Heb het ff aan AI gevraagd, die beweert het volgende:
quote:
In 2024/2025 woonden ongeveer 3,4 tot 3,5 miljoen huishoudens in een huurwoning in Nederland, uit een totaal van circa 8,2 tot 8,3 miljoen woningen en ongeveer 18,0 miljoen inwoners.
Dus 4mln meer mensen, ook 4mln meer huizen. En een verschuiving van huur naar koop.

Volgens chatgpt dan. Heb ff geen zin om die data te controleren.
  maandag 26 januari 2026 @ 20:24:23 #188
396550 Richestorags
pi_219935782
quote:
17s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:13 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Waarom beantwoord je mijn vraag niet?
Mensen blijven liever vasthouden aan één of ander mantra dat het aan de ander ligt en dat die niet hard genoeg werkt, want dan kunnen zij zich beter voelen omdat zij wel een woning hebben en dus een "winnaar" zijn. Extreem triest, want in de ogen van een Jeff Bezos zijn wij allemaal verliezers en even arm. King of the peasants.
  maandag 26 januari 2026 @ 20:24:34 #189
36431 bleiblei
pi_219935784
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou, die huurwoningen waren er dus ook gewoon en betaalbaar, zelfs als ze niet konden kopen.

Nu is sociale huur ontoegankelijk wegens niet voorradig en vrije markthuur ook, danwel door de absurde prijzen danwel door de absurde inkomenseisen.
Jij beweert dat de grootste mongolen een huis konden kopen. Ik toon aan dat er meer gehuurd werd dan nu. Tja, wat is je punt nu?

Dat huren lastiger is dan kopen? Ondanks dat er relatief meer huizen bij zijn gekomen dan mensen?
  maandag 26 januari 2026 @ 20:28:20 #190
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219935824
Alsof je in Brabant wil wonen. Stelletje nepbelgen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 26 januari 2026 @ 21:04:58 #191
396550 Richestorags
pi_219936111
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Jij beweert dat de grootste mongolen een huis konden kopen. Ik toon aan dat er meer gehuurd werd dan nu. Tja, wat is je punt nu?

Dat huren lastiger is dan kopen? Ondanks dat er relatief meer huizen bij zijn gekomen dan mensen?
Het aantal personen per huishouden is afgenomen dus er zijn niet meer woningen beschikbaar. Of wilde je echt beweren dat huren makkelijker is geworden? Ik hoop het toch niet....

En ja, er zijn zat mensen die een huis hebben gekocht dat ze never nooit meer in deze tijd zouden kunnen kopen. Ze hadden het zelfs tien jaar geleden al niet eens meer kunnen kopen.

Daarnaast is mijn punt duidelijk. Stop eens met het gaslighten van mensen die geen huis kunnen vinden. Een huis is een eerste levensbehoefte. Daar hoef je niet voor zeven hoepels door te moeten springen en als je dat wel moet, toont dat aan dat er iets grondig mis is.
  maandag 26 januari 2026 @ 21:19:56 #192
36431 bleiblei
pi_219936224
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 21:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het aantal personen per huishouden is afgenomen dus er zijn niet meer woningen beschikbaar. Of wilde je echt beweren dat huren makkelijker is geworden? Ik hoop het toch niet....

En ja, er zijn zat mensen die een huis hebben gekocht dat ze never nooit meer in deze tijd zouden kunnen kopen. Ze hadden het zelfs tien jaar geleden al niet eens meer kunnen kopen.

Daarnaast is mijn punt duidelijk. Stop eens met het gaslighten van mensen die geen huis kunnen vinden. Een huis is een eerste levensbehoefte. Daar hoef je niet voor zeven hoepels door te moeten springen en als je dat wel moet, toont dat aan dat er iets grondig mis is.
Ik gaslight matig. Ik zeg vooral dat het probleem niet een lokaal of regionaal probleem. Dat ook de factor VVD beperkt van invloed is geweest. En dat het binnen de marge eigenlijk altijd speelt. De huizenprijzen worden voor een heel groot gedeelte bepaald door wat mensen er aan uit kunnen geven. Dus prijzen omlaag, probleem blijft.

Overigens vind ik ook dat huizenprijzen idioot zijn. En daar heeft maar een klein gedeelte van de bevolking profijt van. De mensen die het huis van hun ouders te koop zetten. Voor de rest is levert het bar weinig op. Maar het is zo fijn om giftig op boomers af te geven die er van geprofiteerd hebben (ben overigens geen boomer, mijn ouders wel). De meesten profiteren pas als ze er geen reet meer aan hebben. Omdat ze dood zijn of door hun kinderen in een bejaardentehuis geduwd worden.
  maandag 26 januari 2026 @ 21:24:40 #193
36431 bleiblei
pi_219936258
Overigens zou ik als millennial mijn huidige huis ook niet meer kunnen betalen. Of in ieder geval willen betalen. Maar nogmaals, daar heb ik echt geen reet aan. Dus wat gaslighten betreft. Huiseigenaren hier de schuld van geven is vrij kinderachtig. Het is gewoon hoe economie werkt. En dat is niet eerlijk. Dat klopt.

Trouwens, nog genoeg gen-zers die wel een huis kunnen kopen. Zie ik zelf op kantoor. En ook genoeg millenials die geen huis konden kopen de afgelopen 15 jaar. Die ken ik ook genoeg in mijn omgeving.
  maandag 26 januari 2026 @ 21:26:53 #194
396550 Richestorags
pi_219936270
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 21:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik gaslight matig. Ik zeg vooral dat het probleem niet een lokaal of regionaal probleem. Dat ook de factor VVD beperkt van invloed is geweest. En dat het binnen de marge eigenlijk altijd speelt. De huizenprijzen worden voor een heel groot gedeelte bepaald door wat mensen er aan uit kunnen geven. Dus prijzen omlaag, probleem blijft.

Overigens vind ik ook dat huizenprijzen idioot zijn. En daar heeft maar een klein gedeelte van de bevolking profijt van. De mensen die het huis van hun ouders te koop zetten. Voor de rest is levert het bar weinig op. Maar het is zo fijn om giftig op boomers af te geven die er van geprofiteerd hebben (ben overigens geen boomer, mijn ouders wel). De meesten profiteren pas als ze er geen reet meer aan hebben. Omdat ze dood zijn of door hun kinderen in een bejaardentehuis geduwd worden.
Ik geef niet op boomers af, ik geef aan dat het simpelweg een feit is dat vroeger veel meer mensen met een eenvoudig inkomen een huis konden kopen en ook een type huis dat alleen maar beschikbaar is voor zeer ruime tweeverdieners nu. Dus ik accepteer gewoon geen gegaslight richting jongeren, ook al doe jij dat misschien niet.

De schoonouders van mijn zus die in Utrecht wonen in een ééngezinswoning zijn daar een mooi voorbeeld van. Wat gok je dat zo'n woning nu waard is ten opzichte van het schijntje dat zij er ooit voor hebben betaald? En met de banen die zij hadden zouden ze nu amper een flatje buiten de Randstad kunnen kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 26-01-2026 22:03:56 ]
  maandag 26 januari 2026 @ 21:46:29 #195
36431 bleiblei
pi_219936397
Is dat niet wat te makkelijk beredeneerd? In wat voor wijk stond het en staat het nu? Wat vroeger een buitenwijk of arbeiderswijk was, is nu in de grote steden centrum en hot en happening. Waar in de jaren 90 mensen juist buiten de stad wilden wonen en de prijzen daar relatief hoog lagen. Wil nu iedereen zo dicht mogelijk hartje stad wonen.

Ons vorige huis stond in het centrum van Eindhoven wat vroeger een achterbuurt was. We hebben het helaas 6 jaar geleden verkocht. Maar ik denk dat 6-7ton voor dat huis geen gekke zou zijn. No way dat de mensen die daar woonden 60 jaar geleden konden betalen. Maar dat lag niet alleen doordat de grote boze wereld tegen hen is.

Zijn wederom 1 van de vele factoren. En van al die factoren zitten er bar weinig tussen die het rechtvaardigen met een schuin oog jaloers te kijken naar waar de schoonouders van je zus wonen. Dat is gewoon kinderachtig.
  maandag 26 januari 2026 @ 21:51:10 #196
36431 bleiblei
pi_219936420
Mijn ervaring met jonge mensen is trouwens wel dat realisme rond dingen niet kunnen krijgen, betalen, enz. ver te zoeken is.

Net als een totaal gebrek aan inlevingsvermogen van oudere generaties in de context van werkethiek en prioriteiten in het leven trouwens. Ook een fenomeen zo oud als Methusalem.

Dus wederom, allemaal niet heel veel anders dan het de afgelopen 120 jaar is geweest. Nee, je kan niet zo maar alles krijgen wat je wil. Ook niet een huis. En nee, die jongeren zijn geen banale nozems zonder muzieksmaak en een waardeloze werkhouding. Ze zijn gewoon anders dan jij en waarschijnlijk beter, slimmer en sneller.
pi_219936489
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Linksom of rechtsom zal die politiek er toch bij betrokken zijn.
In de zin van terugtrekken en minder verstikkende en beknellende overheidsregels.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 26 januari 2026 @ 22:05:31 #198
396550 Richestorags
pi_219936494
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 21:46 schreef bleiblei het volgende:
Is dat niet wat te makkelijk beredeneerd? In wat voor wijk stond het en staat het nu? Wat vroeger een buitenwijk of arbeiderswijk was, is nu in de grote steden centrum en hot en happening. Waar in de jaren 90 mensen juist buiten de stad wilden wonen en de prijzen daar relatief hoog lagen. Wil nu iedereen zo dicht mogelijk hartje stad wonen.

Ons vorige huis stond in het centrum van Eindhoven wat vroeger een achterbuurt was. We hebben het helaas 6 jaar geleden verkocht. Maar ik denk dat 6-7ton voor dat huis geen gekke zou zijn. No way dat de mensen die daar woonden 60 jaar geleden konden betalen. Maar dat lag niet alleen doordat de grote boze wereld tegen hen is.

Zijn wederom 1 van de vele factoren. En van al die factoren zitten er bar weinig tussen die het rechtvaardigen met een schuin oog jaloers te kijken naar waar de schoonouders van je zus wonen. Dat is gewoon kinderachtig.
Ffs. Jij maakt ervan dat ik jaloers ben. Ik ben prima tevreden met mijn woning. Ik gebruik ze als voorbeeld dat het vroeger nou eenmaal simpeler ging en dat mensen gaslighten op basis van informatie van toen geen zin heeft.
pi_219936496
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Omdat die verantwoordelijk zijn voor deze hele problematiek sinds ca 2010.
Stef Blok voorop.
De VVD heeft de lage rente veroorzaakt? De VVD heeft de rare regels voor toewijzen sociale huurwoningen bedacht? De VVD heeft de stikstofregels voor N-200 opgelegd?

Overigens bestaat de ":woningmarktproblematiek" al sinds de Tweede Wereldoorlog.
pi_219936511
quote:
17s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Is daar wat mis mee of kijken we erop neer? Serieuze vraag.
Met gehuurd is niks mee, maar wel met zelfbeklag over je zelf gekozen situatie ("ik wil zo graag kopen i.p.v. huren") en dat dan externaliseren (de makelaar, de markt, het onderhoud, m'n aanwezigheidspremie)

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 27-01-2026 08:24:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')