Bedoel je dat je meer een planner bent dan AM en dan die gaten gaat opvullen? 🥴quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:21 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Ik zou een lijstje willen. En dan kijken waar de gaten zitten
Nee ik zou AM willen irriteren door 'malicious compliance'...quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:23 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Bedoel je dat je meer een planner bent dan AM en dan die gaten gaat opvullen? 🥴
Ze heeft toch niet eerder in de afgelopen twee a drie jaar brood zitten bakken toch?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
AM die beweert dat de zuurdesem obsessie het zuurdesem bakken een stukje van haar leven laten zien is.
Heeft natuurlijk he-le-maal niks te maken een nieuwe rommelbox die eraan zit te komen. Daarna zien we het nooit meer terug.
Eens! Dan krijgt ze een ISO 9001 certificaat 🥳!quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:24 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Nee ik zou AM willen irriteren door 'malicious compliance'...
Maar ik ben stiekem ook van de school: als je het doet, doe het dan goed. Dus dan moeten de regels wel waterdicht zijn.
En een nieuwe stempel!quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:30 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Eens! Dan krijgt ze een ISO 9001 certificaat 🥳!
Ik denk dat er eentje Maarten niet rouwig zou zijn, als Jim onverhoopt niet mee zou kunnen. Volgens mij zei AM al zoiets.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:54 schreef Harper het volgende:
Omg, ja, Jim die misschien zijn rijbewijs verliest. Waar ze zich mee bezig houdt zeg. Hij is inmiddels 26?
Denk dat ze weer een plan workshop moet gaan doen. Oh nee dat kan niet, want ze Brigitte van GetYourFlow aan de kant gezet. En dat zal niet op een vriendelijke manier zijn gegaan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:19 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Wat ik echt met stip het meest irritant vind aan AM is dat ze een planning heeft, die laat zich en ZICH ER NOOIT EN TE NIMMER AAN HOUDT!
Als je weet dat je elke dag het eten moet overlaten aan je man om de was te doen dan plan je dat toch niet zo?
Als je moet schuiven met je dagelijkse taakje wegens 'gesprek X' of interview Y' dan zet je dat toch in je planning en doe je dat toch niet op de dag zelf??
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Laatst dacht ik in dat licht over de cruise vakantie die voornamelijk offline werd beleefd. Dat zou namelijk niet passen in ‘we zijn zo gewoon gebleven en ik doe ook maar wat’ imago.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:06 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij omschreef jij het een paar dagen geleden ook heel doeltreffend over AM die bijvoorbeeld heel erg inspeelt op de behoefte van haar fans; de kinderen naar school, gezellig aan tafel, Juul en haar middelvinger, de zorgen om Jim, straks even bijpraten en oh oh oh wat ben ik toch onhandig. Iedere fluflu heeft zo haar eigen fanclub en voor de rest weten ze de irritainment level (want van daar uit ontstaat de meeste volgers en dus het meeste geld) zéér hoog te houden.
Muhahahahahahaquote:Op woensdag 14 januari 2026 10:30 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Eens! Dan krijgt ze een ISO 9001 certificaat 🥳!
Er zitten overeenkomsten tussen AM en Ruby Franke als je het hebt over het schenden van de privacy van de kinderen (en het grote gezin). Maar daar houdt de vergelijking wat mij betreft wel op, de strekking van de docu is met name de Spartaanse straffen die Ruby haar kinderen gaf op geleide van haar therapeute en God, dit is echt niet aan de orde natuurlijk bij AM.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:42 schreef Zininzomer het volgende:
[..]
Laatst dacht ik in dat licht over de cruise vakantie die voornamelijk offline werd beleefd. Dat zou namelijk niet passen in ‘we zijn zo gewoon gebleven en ik doe ook maar wat’ imago.
In tegenstelling tot de kampeervakantie van afgelopen zomer, daar mocht iedereen mee genieten van het ploeteren. Tot het punt dat je dacht: wat doe je jezelf aan?!
Er is een docu op Netflix van die vrouw die Ruby Franke heeft beïnvloed (Jori Hildebrandt) waardoor mijn man ook die documentaire over Ruby Franke wilde zien.
Er zit echt overeenkomsten tussen haar en AM, zelfs met de blikken in de camera. Je zou bijna zeggen dat AM naar de vroege vlogs van Ruby op Youtube heeft gekeken. Zoals ‘Het managen van het grote gezin als bedrijf en je kinderen zien als medewerkers’. Dat is inmiddels bij AM weer naar de achtergrond verdwenen want met de discussie over familievloggers niet heel handige beeldspraak om toe te passen.
Die vergelijking kunnen "wij als toeschouwers" denk ik niet maken. Ik bedoel op het vlak van "straffen" of iets dergelijks; dat Maarten geen fluit in te brengen heeft dat dan weer wel 🥴. Ik weet niet wat er achter de schermen van de gemiddelde fluflu gebeurt. Wie weet leeft het ene blije uitziende gezin in een nachtmerrie en is de andere oppervlakkig uitziende gezin zeer content. Wie weet is HvK één big happy family en eet iedereen z'n buikje vol en vliegen er bij AM dagelijks de wijnglazen door de huiskamer en gaan ze nooit in bad. Elke fluflu creëert een narratief die zij willen, dat wij zien en wat voor hun het meest lucratief is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:05 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Er zitten overeenkomsten tussen AM en Ruby Franke als je het hebt over het schenden van de privacy van de kinderen (en het grote gezin). Maar daar houdt de vergelijking wat mij betreft wel op, de strekking van de docu is met name de Spartaanse straffen die Ruby haar kinderen gaf op geleide van haar therapeute en God, dit is echt niet aan de orde natuurlijk bij AM.
Oh ja, en de man die geen fluit te zeggen had, dat is wel nog een overeenkomst.
Klopt dat weet je bij niemand maar ik ben er vrij zeker van dat AM niet haar kinderen maanden in een hok laat zitten vastgetaped op een hongerdieetquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:22 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Die vergelijking kunnen "wij als toeschouwers" denk ik niet maken. Ik bedoel op het vlak van "straffen" of iets dergelijks; dat Maarten geen fluit in te brengen heeft dat dan weer wel 🥴. Ik weet niet wat er achter de schermen van de gemiddelde fluflu gebeurt. Wie weet leeft het ene blije uitziende gezin in een nachtmerrie en is de andere oppervlakkig uitziende gezin zeer content. Wie weet is HvK één big happy family en eet iedereen z'n buikje vol en vliegen er bij AM dagelijks de wijnglazen door de huiskamer en gaan ze nooit in bad. Elke fluflu creëert een narratief die zij willen, dat wij zien en wat voor hun het meest lucratief is.
Ja niet best he, hij haalt altijd van die wrakken in huisquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef Miepje77 het volgende:
Zo wat een rook komt er uit de motor van Jim!
Ik volg AM sinds nét vóór de laatste zomervakantie/weekendje Londen en heb van daarvoor geen referentiekader. Die kampeervakantie heb ik met lede ogen zitten te kijken; wat een armoede. Dat geleur en gezeul, elke dag naar de supermarkt, naar het meertje, strandje, lunchen, borrelen, op en neer, heen er weer, een avondmaal in elkaar flansen, hup naar de volgende kampeerplaats paar uur verderop. Weekendje Londen was met een militaire precissie aan elkaar gepland, wat een nachtmertie. Ik had toen nog geen idee van haar blijkbaar astronomische inkomsten maar zag wel dat ze niet bepaald de eindjes aan elkaar moesten knopen. AM hanteert een zeer herkenbaar dagelijks leefpatroon met samenwerkingen uitschieters die niet voor iedereen is weggelegd. En dat kan ze zich veroorloven, omdat ze van haar gezin, haar bedrijf heeft gemaakt; met goedkeuring van haar 3 oudste en volwassen (waarvan 2 niet meer thuiswonend zijn) kinderen en haar man (die er allen op hun manier ook profijt van hebben).quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:42 schreef Zininzomer het volgende:
[..]
Laatst dacht ik in dat licht over de cruise vakantie die voornamelijk offline werd beleefd. Dat zou namelijk niet passen in ‘we zijn zo gewoon gebleven en ik doe ook maar wat’ imago.
In tegenstelling tot de kampeervakantie van afgelopen zomer, daar mocht iedereen mee genieten van het ploeteren. Tot het punt dat je dacht: wat doe je jezelf aan?!
Er is een docu op Netflix van die vrouw die Ruby Franke heeft beïnvloed (Jori Hildebrandt) waardoor mijn man ook die documentaire over Ruby Franke wilde zien.
Er zit echt overeenkomsten tussen haar en AM, zelfs met de blikken in de camera. Je zou bijna zeggen dat AM naar de vroege vlogs van Ruby op Youtube heeft gekeken. Zoals ‘Het managen van het grote gezin als bedrijf en je kinderen zien als medewerkers’. Dat is inmiddels bij AM weer naar de achtergrond verdwenen want met de discussie over familievloggers niet heel handige beeldspraak om toe te passen.
Dat had ook niemand van Ruby Franke verwacht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:27 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Klopt dat weet je bij niemand maar ik ben er vrij zeker van dat AM niet haar kinderen maanden in een hok laat zitten vastgetaped op een hongerdieet
Nou... ze liet anders best wel wat zien online hoor van het straffen. Maar dat werd onder de mormoonse kringen waar zij vooral populair was kennelijk niet afgekeurd maar als inspiratie gezien?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:49 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Dat had ook niemand van Ruby Franke verwacht.
Vroeg ik me ook af, zou ze bedoelen dat ze soms voelt dat ze haar ouders in de steek heeft gelaten?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:48 schreef Shuri het volgende:
Wat bedoelt Annemarie met 'in de steek gelaten.. ja ,dat komt het dichtste bij'? Zij heeft toch het contact verbroken? Of zou ze zich in de steek gelaten gevoeld hebben toen bleek dat niet iedereen het eens was met het online gooien van het hele hebben en houwen van haar kinderen?
Ik vind het persoonlijk "eng" om ergens zó van overtuigd te zijn, omdat je het niet met eigen ogen ziet of niet zou willen geloven dat zoiets zou kunnen gebeuren. Maar laten we het eens zijn, dat we het oneens zijn 😉.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:52 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Nou... ze liet anders best wel wat zien online hoor van het straffen. Maar dat werd onder de mormoonse kringen waar zij vooral populair was kennelijk niet afgekeurd maar als inspiratie gezien?
Ik denk dat ook en dan vooral wat betreft, toen ze het haar ouders vertelde over wat er met haar is gebeurd en wat zij vond van hun reactie? Volgens mij in haar jeugd gebeurd en op latere leeftijd verteld? Een beetje hetzelfde als met Michelle, maar andere ouders ervaring?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:53 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af, zou ze bedoelen dat ze soms voelt dat ze haar ouders in de steek heeft gelaten?
Zodra ze op vakantie gaat, of met Jim naar Ijsland (zonder Mirjam) dan ligt het straks aan MG dat de starter niet op tijd gevoed is, en ze niet meer kan bakken. Dan moet ze opnieuw beginnen... zucht. Dat zal ze alleen doen als er nog zuurdesemworkshops of moederkoeklezingen komen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
AM die beweert dat de zuurdesem obsessie het zuurdesem bakken een stukje van haar leven laten zien is.
Heeft natuurlijk he-le-maal niks te maken een nieuwe rommelbox die eraan zit te komen. Daarna zien we het nooit meer terug.
… in de verwachting dat hij ze voor méér kan verkopen denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:43 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ja niet best he, hij haalt altijd van die wrakken in huis
Met daarin drie keer dat de jaren hem zo goed staan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:12 schreef Lynnyl het volgende:
En de ode aan bakker Jan vandaag van zijn Sophietje. Dan ben je jarig, en dat vier je (vooral / graag) zonder je kinderen. Dat wordt samen vandaag vast veel knuffelen en borrelen, of shoppen.
Ja uiteraard. Liefst zoveel mogelijk zonder kinderen die boeien haar niet. Rare mensen. Zo kil en koel daar als gezin.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:12 schreef Lynnyl het volgende:
En de ode aan bakker Jan vandaag van zijn Sophietje. Dan ben je jarig, en dat vier je (vooral / graag) zonder je kinderen. Dat wordt samen vandaag vast veel knuffelen en borrelen, of shoppen.
AM: onze dochters hebben ieder 5 menstruatie-ondergoed slips voor diverse "druppel bloed" varianten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:41 schreef Harper het volgende:
AM: Ik zet mijn kinderen niet meer in voor samenwerkingen.
Ook AM: Vanmiddag we naar de @:verplichtepretboerderij nav de tip van@vandaagmoetikweeroppad.
Gelukkig is ze zich bewust van de risico´s
Niet iedereen heeft even veel draagkracht.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:28 schreef JaNeeDan het volgende:
Ik vraag me af wat fluflu’s allemaal doen waardoor ze zo afgedraaid/overspannen raken. Nu Tien en Wil weer. Helemaal op. Van wat? Die dingen die zij doen doen andere mensen naast hun werk.
Ben ik de enige die al een tijdje denkt dat Jan "aan de botox is"? Zijn voorhoofd lijkt steeds langer te worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:21 schreef Harper het volgende:
[..]
Met daarin drie keer dat de jaren hem zo goed staan.
Vast vannacht, na de nodige cocktails, geschreven.
Erin heb ik laatst ontvolgd. Die had/heeft ook echt 0 content.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:44 schreef Earring het volgende:
[..]
Ja haha klopt
Een van de jongens is vriendje met die van Erin begreep ik ooit
Hoewel ik Erin niet meer zo vaak kijk, zeer vermoeiend met die ochtendverhaaltjes. Goh zelfs ik word nu vermoeid hahaha
En dat is echt zo bewust gedaan om weer reacties uit te lokkenquote:Op woensdag 14 januari 2026 13:39 schreef Lynnyl het volgende:
AM: zuurdesem is waar het momenteel om draait.
Ook AM: een tijgerbrood van de Appie (uiteraard bewust) in beeld. Als je zoveel deegjes laat rijzen, maar ze alleen als restant verwerkt als wentelteefjes, mislukken ze dan, of vindt ze het toch niet zo lekker?
Dat zeg ik niet hoor, dat maak jij er van.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:01 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk "eng" om ergens zó van overtuigd te zijn, omdat je het niet met eigen ogen ziet of niet zou willen geloven dat zoiets zou kunnen gebeuren. Maar laten we het eens zijn, dat we het oneens zijn 😉.
Dat stond niet op die manier in de planner🫠quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:38 schreef Dievanhiernaast het volgende:
AM; ik snap dus echt niet waarom ze Lot&Jet met dit weer midden op de dag in bad zet. Jaag die kinderen naar buiten en doe ze vanavond in bad.
Hier zitten ze ook wel eens midden op de dag in bad, bijv met die sneeuw. Daarna pyjama's aan en samen een film kijken met warme chocolademelk, maar het is nu zo'n lekker weer😅
Dat weet ik. Ik zeg alleen dat ik vind dat fluflu’s opvallend vaak laten zien dat het niet goed met ze gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:46 schreef Hocuspocus2 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft even veel draagkracht.
Hier zijn we het over eens. Ik heb AM nooit een Ruby Franke genoemd, dat maak jij ervan. Ik heb hetgeen genoemd, waar we het nu over eens zijn. Een discussie van driekwart jaar geleden weet ik niets van, ik was toen geen lid van dit forum.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:31 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet hoor, dat maak jij er van.
Ik snap ook wel dat er dingen gebeuren achter de schermen bij iedereen.
Maar AM een Ruby Franke noemen gaat me te ver. Discussie is overigens een driekwart jaar geleden ook al eens gevoerd hier.
Zomer of winter, weer of geen weer, het is altijd woensdagmiddag voor het eten koken in bad.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:38 schreef Dievanhiernaast het volgende:
AM; ik snap dus echt niet waarom ze Lot&Jet met dit weer midden op de dag in bad zet. Jaag die kinderen naar buiten en doe ze vanavond in bad.
Hier zitten ze ook wel eens midden op de dag in bad, bijv met die sneeuw. Daarna pyjama's aan en samen een film kijken met warme chocolademelk, maar het is nu zo'n lekker weer😅
Daar houdt ze zich dan wel weer aanquote:Op woensdag 14 januari 2026 14:40 schreef Lalaland79 het volgende:
[..]
Dat stond niet op die manier in de planner🫠
Niet eens voor het eten, gewoon meteen uit school 🙈quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:47 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Zomer of winter, weer of geen weer, het is altijd woensdagmiddag voor het eten koken in bad.
Ik denk dat, mocht ze hem zelf aanschaffen, deze samen met de loopband in de bak van de bakfiets terecht komt. Verzamelplaats voor spullen die niet gebruikt worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:39 schreef Lonneke1983 het volgende:
Zullen we ook een review krijgen van Sanneke het pilatesbord die ze linked in haar verhalen?
Lotte kan altijd nog zeggen dat het de voorletter is van haar kind.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:56 schreef meesterinbreekster het volgende:
Jeeej lotte en joeri een tattoo van elkaars initiaal 😂
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |