abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219818940
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft in Nederland in veel gevallen mensen die zijn geen verblijfsvergunning hebben gekregen en daarna in de illegaliteit belanden. Zie ook: Uitgeprocedeerde asielzoekers nauwelijks uitgezet en Van alle migranten die Nederland moesten verlaten, vertrok maar een derde echt.
Het gaat veel meer om deze groepen:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)llegaal-in-nederland
https://nos.nl/artikel/25(...)verder-naar-ons-land

Die zijn groter en veroorzaken vaak ook meer overlast.

Sowieso heb jij het over illegale migranten, iemand die hier asiel zoekt is geen illegale migrant. Ook na afwijzing is de migratie zelf niet plots illegaal. Ja, er zijn afgewezen asielzoekers die niet terug kunnen (konden ze dat wel, dan waren ze uitgezet, de Dienst Terugkeer en Vertrek is daarin behoorlijk efficiënt). Maar die groep is volgens alle cijfers veel kleiner dan de groep illegale arbeidsmigranten die hier door bedrijven heen worden gehaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219818996
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat veel meer om deze groepen:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)llegaal-in-nederland
https://nos.nl/artikel/25(...)verder-naar-ons-land

Die zijn groter en veroorzaken vaak ook meer overlast.

Sowieso heb jij het over illegale migranten, iemand die hier asiel zoekt is geen illegale migrant. Ook na afwijzing is de migratie zelf niet plots illegaal. Ja, er zijn afgewezen asielzoekers die niet terug kunnen (konden ze dat wel, dan waren ze uitgezet, de Dienst Terugkeer en Vertrek is daarin behoorlijk efficiënt). Maar die groep is volgens alle cijfers veel kleiner dan de groep illegale arbeidsmigranten die hier door bedrijven heen worden gehaald.
Ik heb het dan ook over illegale migranten, geen andere groepen. Zulke Brazilianen zouden allemaal terug moeten naar Brazilië. En migranten na het afwijzen van een verblijfsvergunning zijn natuurlijk wél illegaal. Zie ook:
quote:
Een migrant zonder geldige verblijfsvergunning wordt in Nederland als een ongedocumenteerde beschouwd en bevindt zich in een illegale verblijfssituatie, hoewel het verblijf op zichzelf meestal niet strafbaar is, maar wel kan leiden tot opsluiting en uitzetting. Deze personen hebben geen recht op legale arbeid en voorzieningen, en worden vaak aangeduid met termen als 'ongedocumenteerd' in plaats van 'illegaal'.

Wat betekent dit?

Geen rechtmatig verblijf: Zonder vergunning is het verblijf in Nederland niet toegestaan onder de Vreemdelingenwet, ongeacht de reden of duur.
Niet direct strafbaar: Het verblijf is op zichzelf geen strafbaar feit in Nederland, wat betekent dat je er niet voor gearresteerd wordt zoals voor een misdrijf.
Risico op detentie en uitzetting: Als je wordt aangetroffen zonder papieren, loop je het risico in vreemdelingendetentie te worden geplaatst en uitgezet te worden naar het land van herkomst, vooral als er een terugkeertermijn is overschreden of er een inreisverbod is.
Geen werk en sociale zekerheid: Je mag niet legaal werken en hebt geen recht op sociale voorzieningen; werkgevers die ongedocumenteerden in dienst nemen, riskeren hoge boetes.

Bron: Google Gemini
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 12 januari 2026 @ 17:02:46 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219819074
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:01 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)groenland-beschermen

Rutte moet een beetje oppassen dat hij niet als een soort Johannes Heesters de geschiedenisboeken ingaat.
Ja de geschiedenis kijkt mee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219819223
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook over illegale migranten, geen andere groepen. Zulke Brazilianen zouden allemaal terug moeten naar Brazilië. En migranten na het afwijzen van een verblijfsvergunning zijn natuurlijk wél illegaal. Zie ook:
[..]

Illegale migranten zijn dus vooral de door rechts gedoogde illegale arbeidsmigranten. Dat we het daar dan maar over eens zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 17:36:46 #80
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 12 januari 2026 @ 17:43:40 #81
38496 Perrin
pi_219819331
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:36 schreef Slobeend het volgende:
Piri heeft gesproken. Toch niet hypocriet!!!
*O* Nou dat zal veel mensen geruststellen.
  maandag 12 januari 2026 @ 17:46:34 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219819372
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
*O* Nou dat zal veel mensen gerust teleurstellen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 12 januari 2026 @ 17:57:39 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219819483
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:42 schreef -XOR- het volgende:
dat Rutte hem stiekem ook een achterlijke debiel vindt is het meteen met hem gedaan en wordt op dat mo
Ik heb het al eens vaker gezegd maar iedereen denkt dat Rutte een meester strateeg of manipulator is. Maar dat blijkt uit weinig zaken. Als VVD-man en premier kreeg hij weinig voor elkaar, het waren vooral de coalitiepartners die de ideologische lijnen uitzetten. En nu bij de NAVO lijkt hetzelfde weer te gebeuren.

Mensen snappen niet - en dat begrijp ik - dat iemand zo weinig principes heeft en het conformisme tot kunst heeft verheven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 12 januari 2026 @ 18:01:04 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219819512
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb het al eens vaker gezegd maar iedereen denkt dat Rutte een meester strateeg of manipulator is. Maar dat blijkt uit weinig zaken. Als VVD-man en premier kreeg hij weinig voor elkaar, het waren vooral de coalitiepartners die de ideologische lijnen uitzetten. En nu bij de NAVO lijkt hetzelfde weer te gebeuren.

Mensen snappen niet - en dat begrijp ik - dat iemand zo weinig principes heeft en het conformisme tot kunst heeft verheven.
Volgens mij heeft hij in principe maar één trucje dat hij steeds op een net iets andere manier toepast, maar het komt in principe neer op zonder enige morele scrupules of schaamte op de meest joviale manier te onderhandelen om zo een voor zijn doel hoogst haalbare balans te vinden. John Nash met een schaterlach.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 12 januari 2026 @ 18:02:54 #85
38496 Perrin
pi_219819525
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hij in principe maar één trucje dat hij steeds op een net iets andere manier toepast, maar het komt in principe neer op zonder enige morele scrupules of schaamte op de meest joviale manier te onderhandelen om zo een voor zijn doel hoogst haalbare balans te vinden. John Nash met een schaterlach.
Het heeft hem tot in de hoogste regionen gekatapulteerd. Maar nu? De geschiedenis kijkt over zijn schouder mee.
  maandag 12 januari 2026 @ 18:04:00 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219819533
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar doelen impliceert alsof hij (morele) waarden nastreeft. Ik denk dat hij nastreeft dat hij een mooie functie mag bekleden waarin hij moet functioneren als "linking pin" en een dagbesteding heeft. Vrouw noch kinderen he.

Als de situatie draait en wordt wél oppertuun om bijvoorbeeld met Rusland te praten dan zal hij schaterlachend met Poetin een persconferentie houden, of een grapje met Medvedev maken.

Jij en ik zijn ideologisch behoorlijk geharnast. Bij tijd en wijlen schreeuwen of schelden wij. Dat komt omdat wij bepaalde waarden nastreven. Je moet je eens voorstellen om geen waarden te hebben maar het uitoefenen van de functie gewoon leuk te vinden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219819769
En dat belachelijk maken van Rutte... binnen de EU werd hij niet voor niets zo geroemd, hij is echt extreem goed in het uitonderhandelen van deals waar uiteindelijk iedereen tevreden mee is. En dat is momenteel exact zijn functie: zowel Trump als Groenland als Denemarken als de rest van de NAVO tevreden stellen met een deal.

Gaan staan schreeuwen tegen Trump, of ook maar 1 seconde laten merken dat hij vindt dat Trump een idioot is, en hij is totaal, volledig ongeschikt voor de functie en dan moet de NAVO op zoek naar een nieuwe dealmaker die kan om gaan met Trump.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 18:39:59 #88
236264 crew  capricia
pi_219819857
Zoek maar een andere vergelijking.
Nazi-shit gaat weg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 12 januari 2026 @ 18:51:38 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219819969
Niemand vergelijkt Rutte met een nazi. De Trump-Hitler-vergelijking bij een inval van Groenland moet gewoon kunnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 12 januari 2026 @ 18:57:49 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219820033
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar doelen impliceert alsof hij (morele) waarden nastreeft. Ik denk dat hij nastreeft dat hij een mooie functie mag bekleden waarin hij moet functioneren als "linking pin" en een dagbesteding heeft. Vrouw noch kinderen he.

Als de situatie draait en wordt wél oppertuun om bijvoorbeeld met Rusland te praten dan zal hij schaterlachend met Poetin een persconferentie houden, of een grapje met Medvedev maken.

Jij en ik zijn ideologisch behoorlijk geharnast. Bij tijd en wijlen schreeuwen of schelden wij. Dat komt omdat wij bepaalde waarden nastreven. Je moet je eens voorstellen om geen waarden te hebben maar het uitoefenen van de functie gewoon leuk te vinden.
Zijn doel is het redden van de NAVO, maar het lijkt een soort hol doel te zijn. Hij lijkt in staat om als Trump Groenland annexeert nog te kunnen beweren dat de NAVO niet verloren hoeft te zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 12 januari 2026 @ 19:00:13 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219820057
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:39 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Zoek maar een andere vergelijking.
Nazi-shit gaat weg.
[/modbreak]
is niet mijn idee

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 12-01-2026 20:46:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219820084
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zijn doel is het redden van de NAVO, maar het lijkt een soort hol doel te zijn. Hij lijkt in staat om als Trump Groenland annexeert nog te kunnen beweren dat de NAVO niet verloren hoeft te zijn.
Zijn doel is het beschermen van de NAVO lidstaten.

En hij doet exact wat Groenland wil: https://www.trouw.nl/buit(...)ek-te-zijn~bbc0cf3d/
Die willen een NAVO missie in hun land.
  maandag 12 januari 2026 @ 19:05:59 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219820111
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zijn doel is het beschermen van de NAVO lidstaten.

En hij doet exact wat Groenland wil: https://www.trouw.nl/buit(...)ek-te-zijn~bbc0cf3d/
Die willen een NAVO missie in hun land.
Dat probeert hij te bewerktstelligen met een continue stroom aan kritiek op Europa en een heel Pino-pak aan veren in de kont van Trump, dat is mijn hele punt: het zou kunnen werken, maar gaat het mis (en die kans is behoorlijk aanwezig) dan staat hij er niet best op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219820411
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat probeert hij te bewerktstelligen met een continue stroom aan kritiek op Europa en een heel Pino-pak aan veren in de kont van Trump, dat is mijn hele punt: het zou kunnen werken, maar gaat het mis (en die kans is behoorlijk aanwezig) dan staat hij er niet best op.
Hij bewerkstelligt het door de feiten te noemen. Dat hij Trump niet continue aanvalt klinkt misschien vervelend voor sommige mensen, maar een NAVO-baas die ruzie zoekt met de VS zou pas echt vervelend zijn, ipv alleen maar zo klinken.
  maandag 12 januari 2026 @ 19:35:57 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219820451
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij bewerkstelligt het door de feiten te noemen. Dat hij Trump niet continue aanvalt klinkt misschien vervelend voor sommige mensen, maar een NAVO-baas die ruzie zoekt met de VS zou pas echt vervelend zijn, ipv alleen maar zo klinken.
Hij hoeft Trump ook niet aan te vallen of ruzie met hem te zoeken, maar soms kan het allemaal wel net even wat sjieker met rekenschap gevend van het feit dat de Europese landen geen slaafjes zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219820483
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij hoeft Trump ook niet aan te vallen of ruzie met hem te zoeken, maar soms kan het allemaal wel net even wat sjieker.
Nee, dat kan het bij Trump niet. Je kunt eigenlijk het best hem zo groot mogelijke cadeaus geven. Zo werkt het bij hem nou eenmaal. En dan doe je dat dus, in het grote belang.
  maandag 12 januari 2026 @ 19:41:03 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219820530
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat kan het bij Trump niet. Je kunt eigenlijk het best hem zo groot mogelijke cadeaus geven. Zo werkt het bij hem nou eenmaal. En dan doe je dat dus, in het grote belang.
Dat is mijn punt dus, het is helemaal niet zo zeker dat die 'grote cadeaus' blijven werken en als dat faalt heb je je ziel en je moeder verkocht en dan sta je alsnog met lege handen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219820807
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is mijn punt dus, het is helemaal niet zo zeker dat die 'grote cadeaus' blijven werken en als dat faalt heb je je ziel en je moeder verkocht en dan sta je alsnog met lege handen.
Het is de enige manier die wel werkt.

En sowieso is dit geen slijmen bij Trump, maar Groenland hun zin geven. Wil jij dat Rutte Groenlands wens negeert?
pi_219820840
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat moet hij dan wel doen om zijn doelstelling te behalen?
pi_219820962
Wat een moeite alhier om met HR in discussie te gaan. De kern van zijn betoog is vrij helder. Hij moet geen moslims. En dat boeit dus niet of het een ingenieur is uit Jakarta of een geitenhoeder uit Anatolië. Volgens hem zijn moslims, mensen die de Islam aanhangen, inherent incompatibel met de Westerse samenleving.

Dergelijke beweringen zal hij altijd blijven doen, hoe vaak je het tegendeel ook kan bewijzen. Daarom pleit hij ook het liefst voor deportatie of vrijwillige remigratie van vooral deze 'groep' - ongeacht hun status (grofweg 1 op de 20 inwoners van de EU) - en een stop van immigranten uit moslimlanden.

Mag hij allemaal vinden natuurlijk. Dat het allemaal gebaseerd is op luchtfietserij mogen wij op onze beurt weer vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')