abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219806916
Een vraag.
Wat zou je er van vinden als je kind met school op excursie zou gaan naar een moskee en je ziet dit naderhand op youtube.
http://youtube.com/post/U(...)?si=s5B2E_FqaL2ZDYav
Lees vooral even de reacties eronder.
  zondag 11 januari 2026 @ 12:32:07 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219806972
Ik zou woedend zijn. De reacties laten ook wel goed zien waar moslims op uit zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219806979
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef quirina het volgende:
Een vraag.
Wat zou je er van vinden als je kind met school op excursie zou gaan naar een moskee en je ziet dit naderhand op youtube.
Dan leren ze dat, boeiend. Doen ze verder zo goed als niks mee.
pi_219807031
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan leren ze dat, boeiend. Doen ze verder zo goed als niks mee.
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.
Ik zou echt kwaad worden al mijn kind verplicht zou worden om een gebed na te doen en zo gebruikt te worden als materiaal op youtube
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 12:40:30 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219807106
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.
Ik zou echt kwaad worden al mijn kind verplicht zou worden om een gebed na te doen en zo gebruikt te worden als materiaal op youtube
Mee eens.
pi_219807229
Ik las in de comments dat dit dus in Nederland gebeurt.
Ik vind dit werkelijk walgelijk dat de leerkrachten dit toestaan. Helemaal als je een totaal andere levensovertuiging hebt.
Binnen andere geloven wordt er niet gevraagd of je wil bidden. Hooguit of je stil wil zijn als anderen wel willen bidden uit eerbied voor hun geloof.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:00:29 #7
459912 FlippingCoin
pi_219807311
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:52 schreef quirina het volgende:
Ik vind dit werkelijk walgelijk dat de leerkrachten dit toestaan. Helemaal als je een totaal andere levensovertuiging hebt.
Binnen andere geloven wordt er niet gevraagd of je wil bidden. Hooguit of je stil wil zijn als anderen wel willen bidden uit eerbied voor hun geloof.
Hoop dat snel uitlekt welke docenten hieraan meedoen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 13:01:52 #8
197773 crew  maily
pi_219807325
quote:

[..]
Ik zie nu dat jongens en meisjes naast elkaar zitten?!
pi_219807330
Tsja.

Mijn partner en ik zijn atheïstisch en hebben helemaal niks met welke religie dan ook. En zo voeden we onze kinderen dan ook op. Toch wandelen we op vakanties regelmatig een kerk binnen omdat we het wel mooie architectuur vinden. En dan leg ik ook aan de kinderen uit wat religie is en hoe het voor gelovigen werkt. Doe ik ook voor hoe Katholieken een kruisje slaan met wijwater, en maak ik ook altijd hetzelfde grapje dat het brandt op mijn heidense voorhoofd :')

Dus ja, het zou ergens ook wel hypocriet zijn als ik dan over een bezoek aan een moskee wèl moeilijk zou gaan doen.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:05:46 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_219807401
ik ga even informeel vrijblijvend in op de titel, ten eerste bidden dat is hopen, nuchtere mensen hopen ook, je bent niet direct gek als je bidt maar tegenwoordig is 't wel psychiatrisch gedrag omdat je niet kan aantonen dat religie leeft of bestaat of god oid.

dat geldt voor iedere religie, je kan 't niet bewijzen, daarom zegt wetenschap dat is nogal wat hè en zo trekken mensen de conclusie dat religie tegenwoordig toch de psychiatrie aantikt via 't zogenaamde wanen, zich voorstellen dat er iets zou bestaan dat god heet, daar mag je 'n vraagteken bij zetten als vrijdenker/filosoof, wat is god ?

m'n moeder zegt dat bestaat niet terwijl ze verkracht is door de nonnen met 'n stok als pubermeisje op kostschool.

gezellig naar de moskee, waarom niet, bidden ? een beetje yoga kan geen kwaad
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_219807668
Het gaat erom hoe het hier gepresenteerd wordt.
Net alsof het een overwinning is om Europese kinderen te bekeren tot de Islam en dit door een vrij fundamentalistische soort.
Het is prima om je kind te leren over verschillende levensovertuigingen,maar in dit geval wordt het misbruikt.
Noem je het dan nog steeds lollig yoga?
pi_219807748
quote:

[..]
Wat is het echte probleem voor jou? Dat ze op YouTube staat of dat ze een gebed na moet doen?
pi_219807972
Ik ben er op tegen dat kinderen verplicht worden te bidden of een gebed na te doen.
Ik ben er op tegen dat het materiaal vervolgens gedeeld wordt door een fundamentalistische islamitische organisatie die het voor doet komen dat er sprake is van onderwerping.
Bovendien ben ik van mening dat basisscholen toestemming horen te vragen voordat ze op stap gaan en dat je niet zomaar mag fotograferen.
Ouders horen ten eerste zeggenschap te hebben.
pi_219808374
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:40 schreef quirina het volgende:
Ik ben er op tegen dat kinderen verplicht worden te bidden of een gebed na te doen.
Ik ben er op tegen dat het materiaal vervolgens gedeeld wordt door een fundamentalistische islamitische organisatie die het voor doet komen dat er sprake is van onderwerping.
Bovendien ben ik van mening dat basisscholen toestemming horen te vragen voordat ze op stap gaan en dat je niet zomaar mag fotograferen.
Ouders horen ten eerste zeggenschap te hebben.
Allemaal terechte punten. Maar dat hele bekeringsverhaal komt van de mensen die onder de foto reageren. We weten niet of het bezoek zelf met die insteek plaatsvond, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Beelden uit hun oorspronkelijke context halen en misbruiken voor eigen propaganda gebeurt helaas vaak online, dat is niets nieuws.
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 14:03:57 #15
197773 crew  maily
pi_219808383
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Allemaal terechte punten. Maar dat hele bekeringsverhaal komt van de mensen die onder de foto reageren. We weten niet of het bezoek zelf met die insteek plaatsvond, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Beelden uit hun oorspronkelijke context halen en misbruiken voor eigen propaganda gebeurt helaas vaak online, dat is niets nieuws.
Daar heb jij wel een punt.
pi_219808979
Ik zou er niet blij mee zijn. Maar aan de andere kant, ik heb mijn kinderen ook bewust niet op een Christelijk-Protestantse, Rooms Katholieke school gedaan. Wij zijn van huis uit niet gelovig en als mijn kinderen willen gaan geloven moet dat van hunzelf af komen.
pi_219810249
quote:
Een vraag.
Als mijn kind daarnaast ook een kerk en een synagoge bezoekt om op een praktische manier te ervaren en te leren hoe verschillende religies functioneren, heb ik daar geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik vind het waardevol en juich het toe.
  zondag 11 januari 2026 @ 16:18:39 #18
459912 FlippingCoin
pi_219810330
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
Tsja.

Mijn partner en ik zijn atheïstisch en hebben helemaal niks met welke religie dan ook. En zo voeden we onze kinderen dan ook op. Toch wandelen we op vakanties regelmatig een kerk binnen omdat we het wel mooie architectuur vinden. En dan leg ik ook aan de kinderen uit wat religie is en hoe het voor gelovigen werkt. Doe ik ook voor hoe Katholieken een kruisje slaan met wijwater, en maak ik ook altijd hetzelfde grapje dat het brandt op mijn heidense voorhoofd :')

Dus ja, het zou ergens ook wel hypocriet zijn als ik dan over een bezoek aan een moskee wèl moeilijk zou gaan doen.
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?
pi_219810721
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?
Die houding komt universeel voor en het is maar hoe je het invult:

In de Japanse traditie staat het bekend als Dogeza en is een uiting van respect of verontschuldiging.
  zondag 11 januari 2026 @ 18:14:06 #20
459912 FlippingCoin
pi_219811740
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:48 schreef Winzip het volgende:

[..]
Die houding komt universeel voor en het is maar hoe je het invult:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In de Japanse traditie staat het bekend als Dogeza en is een uiting van respect of verontschuldiging.
ja maar het is in een moskee niet in japan :D
pi_219812104
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja maar het is in een moskee niet in japan :D
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.
pi_219812117
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.
De moskee had het ook op een andere manier kunnen laten zien.

Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:13:25 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812176
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef Winzip het volgende:

[..]
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.
Het is maar hoe het is!!! Dit is flauwekul!!
pi_219812354
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.

Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
Ik lees hier veel aannames.

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het is maar hoe het is!!! Dit is flauwekul!!
Waar zeg ik zoiets?
  zondag 11 januari 2026 @ 19:37:36 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812401
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:32 schreef Winzip het volgende:

[..]
Ik lees hier veel aannames.
[..]
Waar zeg ik zoiets?
Je schreef: het is maar hoe je het invult (de gebedshouding). Niks invullen, zo’n houding is onnatuurlijk voor niet-islamieten en al helemaal voor kinderen. Dus zo vrijblijvend is het niet. Ik krijg associaties met zieltjes winnen.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:40:15 #26
459912 FlippingCoin
pi_219812426
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef Winzip het volgende:

[..]
Maar de mensen van de moskee weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij het laten plaatsnemen van deze kinderen in deze houding. Daar is geen andere invulling bij te denken.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:40:53 #27
459912 FlippingCoin
pi_219812437
quote:

Als je moslimkinderen varkensvlees laat eten is de wereld te klein, maar tegelijk halen ze dit soort fratsen uit...
pi_219812749
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je schreef: het is maar hoe je het invult (de gebedshouding). Niks invullen, zo’n houding is onnatuurlijk voor niet-islamieten en al helemaal voor kinderen. Dus zo vrijblijvend is het niet. Ik krijg associaties met zieltjes winnen.
Het is ook invulling. Mijn invulling is dat een kind in die houding echt niet denkt "ik onderwerp me aan Allah", die zijn gewoon speels bezig. De meegaande leerkrachten zullen de kinderen hier ook niet expliciet toe instrueren, en evenmin zullen de moslimbegeleiders kinderen opdracht geven dit te doen, zeker niet in het bijzijn van de leerkrachten. Zij laten gewoon zien hoe moslims bidden en welke houdingen daarbij horen. De rest is voor kinderen vaak te abstract: op die leeftijd weten ze niet eens wat "onderwerpen" betekent. Het zijn denk ik vooral onderbuikgevoelens die men hier uit. Dat is precies wat dit soort excursies probeert weg te nemen door kinderen hier op een jonge leeftijd op een laagdrempelige manier mee in aanraking te laten komen. Het herinnert me eraan om zelf een keer een moskee, kerk, synagoge en hindoetempel te bezoeken en te leren van hoe die mensen hun geloof beleven. Lijkt me reuze interessant.
pi_219812839
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar de mensen van de moskee weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij het laten plaatsnemen van deze kinderen in deze houding. Daar is geen andere invulling bij te denken.
Dat vul je weer zo in voor de mensen van de moskee. Ik denk dat zij het zelf leuk vinden om aan kinderen als volwassenen uit te leggen wat zij geloven, net zoals mensen van andere geloven dat waarderen wanneer er interesse in hun geloof wordt getoond. Bovendien zijn het de basisscholen die deze excursies organiseren, en niet andersom.
  zondag 11 januari 2026 @ 20:29:34 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219812868
jou Bart en Bert gaan ook bukken voor Allah en besneden worden

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 11 januari 2026 @ 22:58:27 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219814119
Ja.

Nederland wordt klaargestoomd...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 januari 2026 @ 23:02:56 #32
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219814141
Dat zou ik niet goed vinden. Ik zou er nooit akkoord mee gaan om kinderen op social media kanalen te zetten.
Laffe huichelaar
  zondag 11 januari 2026 @ 23:07:18 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219814152
quote:
Een vraag.
Ik zou mijn kind thuishouden. En de school hierop aanspreken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219814265
quote:

[..]
Nee, want Allah bestaat helemaal niet. En Vishnu, Odin, Zeus en weet ik veel allemaal ook niet. Dus knielen, bidden, handjes vouwen of kruisjes slaan is allemaal totaal betekenisloos. Maar religie speelt nou eenmaal (helaas) een grote rol in alle samenlevingen, dus kinderen mogen er best over leren.

Op het moment dat de scheidslijn van educatie naar indoctrinatie wordt overschreden zet ik ook mijn hakken in het zand natuurlijk. Dus tijdens een bezoek aan een moskee laten zien hoe moslims bidden: prima. Kinderen voor je geloof gaan proberen te winnen: optyfen.
  maandag 12 januari 2026 @ 08:31:16 #35
459912 FlippingCoin
pi_219815275
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:25 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nee, want Allah bestaat helemaal niet. En Vishnu, Odin, Zeus en weet ik veel allemaal ook niet. Dus knielen, bidden, handjes vouwen of kruisjes slaan is allemaal totaal betekenisloos. Maar religie speelt nou eenmaal (helaas) een grote rol in alle samenlevingen, dus kinderen mogen er best over leren.

Op het moment dat de scheidslijn van educatie naar indoctrinatie wordt overschreden zet ik ook mijn hakken in het zand natuurlijk. Dus tijdens een bezoek aan een moskee laten zien hoe moslims bidden: prima. Kinderen voor je geloof gaan proberen te winnen: optyfen.
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.
pi_219816185
Ik zou mijn kind met alle interesse vragen wat hij/zij er van vond en ook vragen of een excursie naar een christelijke kerk en of boeddhistische tempel ook op het programma staat. Zo ja, heb ik er geen moeite mee dat een school dit doet. Doet de school dat niet in bredere zin, dan doe ik dat zelf wel met alle plezier met mijn kind.

Ikzelf ben RK gedoopt en communie gedaan vanwege de goede vrede in de gemeenschap en thuis wat religie betreft verder met rust gelaten. Op de RK school werd er meer aandacht aan besteed en wel elke ochtend voor de aanvang van de les een schietgebedje verplicht de strot afgeduwd. Dat gedoe maakte me wel nieuwsgierig en als 7 jarige jongetje eens op zondag de kerk in gewandeld om te zien wat daar allemaal gebeurde.

Heb met alles meegedaan, op de knieën gebeden en meegezongen, zelfs mijn kwartje zakgeld in het mandje geflikkerd en in de rij gestaan voor de hostie... Vond het maar saaie stijve boel en die hostie het smerigste wat me ooit in de waffel is geduwd en dat was de anticlimax. Dus gezegd volgende keer Hostie ham kaas anders kom ik niet meer. Ben dus maar 2 x geweest en daarna nooit meer er nooit meer over gesproken en geen vragen aan overgehouden.

Waarom zou ik me zorgen moeten maken om mijn kind met een uitstapje naar een moskee. Ze kunnen er alleen maar wijzer van worden... Komen er vragen over beantwoord ze dan zo oprecht mogelijk.
  maandag 12 januari 2026 @ 12:02:06 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219816859
quote:
16s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.
er zullen voor het geloof nog heel veel mensen te vroeg naar de hemel gestuurd worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 12 januari 2026 @ 12:17:00 #38
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219816940
Allemaal even op de foto jongens en meisjes...

Leerkrachten kijken toe, eentje zelfs met de handen in de zakken.

Storm in een glas water dus.
  Spellchecker maandag 12 januari 2026 @ 12:17:49 #39
197773 crew  maily
pi_219816948
quote:

[..]
Zie Iran :X
  maandag 12 januari 2026 @ 13:22:41 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219817338
quote:

[..]
heelk veel

deze kindeerrne moeten aanstonds ook in het zwart en naar Iraaaan op vakantie
  maandag 12 januari 2026 @ 13:24:07 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219817347
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef hoatzin het volgende:

ze krijgen een klien Quran mee naar huis in nederlands om t lezen
  maandag 12 januari 2026 @ 13:59:36 #42
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219817636
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze krijgen een klien Quran mee naar huis in nederlands om t lezen
wat is een klien Quran?
  maandag 12 januari 2026 @ 14:03:34 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219817674
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:59 schreef hoatzin het volgende:

[..]
wat is een klien Quran?
weet ik niet , ik ben niet gelovig , die kinderen wel
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:53:22 #44
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219823752
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet ik niet , ik ben niet gelovig , die kinderen wel
waar maak je dat uit op? Ik geloof er geen barst van namelijk.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 20:30:35 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219827978
quote:

Altijd kritiek op het grrrrrrrrrristendom en nu de zaak weer bagatelliseren...

wat is dat toch
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 januari 2026 @ 20:31:10 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219827986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]
waar maak je dat uit op? Ik geloof er geen barst van namelijk.
Vanwaar zoveel begrip voor de islam, hoatzin?

Ergens in je kruistocht is die haat jegens christendom zover gegaan dat je zelfs dit soort achterlijke praktijken - die, als het in een kerk plaatsgehad had wellicht op iets meer van je azijn had kunnen rekenen - maar een beetje lieflijk wegmoffelt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 03:48:50 #47
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219829759
Dit gaat imo niet diep genoeg voor dit forum, wat willen we, kick naar POL, of?
As above, so below.
pi_219829794
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dat zou ik niet goed vinden. Ik zou er nooit akkoord mee gaan om kinderen op social media kanalen te zetten.
Ik zou mijn kind ook thuishouden. Een kerk kan ik nog wel in komen want dat hoort gewoon bij onze cultuur en historie. Het Christendom is ook een heel stuk minder barbaars en dogmatisch en veel progressiever dan de islam. Maar mijn kind naar een moskee laten gaan om daar te knielen terwijl er wekelijks wel ergens iemand vermoord wordt terwijl er allahu albar geschreeuwd wordt; no fucking way!
pi_219829797
quote:

Die leerkracht met handen in de zakken is wel gewoon wijs, oud en mondig genoeg om te zeggen ik doe hier niet aan mee. Die kinderen niet, en dat is dan ook gelijk het vervelende aan geloofsindoctrinatie vanaf zeer jonge leeftijd. We doen hetzelfde met Sinterklaas alleen daarbij vertellen we wel eerlijk vanaf een jaar of 7 dat het allemaal verzonnen is dus dat is dan nog niet zo erg.
pi_219829822
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:52 schreef quirina het volgende:
Ik ben in de jaren 90 met mijn katholieke school ook langs moskee synagoge gegaan.

Ik ben nu idd een geradicaliseerde moslim terrorist geworden :`)
  woensdag 14 januari 2026 @ 08:36:25 #51
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219830107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Altijd kritiek op het grrrrrrrrrristendom en nu de zaak weer bagatelliseren...

wat is dat toch
ik laat mijn mening niet vormen door één foto. Ik hoor het graag als dit schering en inslag is. Maar toto nu toe heb ik dat niet gehoord.
quote:
Vanwaar zoveel begrip voor de islam, hoatzin?

Ergens in je kruistocht is die haat jegens christendom zover gegaan dat je zelfs dit soort achterlijke praktijken - die, als het in een kerk plaatsgehad had wellicht op iets meer van je azijn had kunnen rekenen - maar een beetje lieflijk wegmoffelt?
Ik ben beslist geen fan van de islam.

En ik voer geen kruistocht tegen het christendom, wel af en toe tegen christenen.

Hier op het forum weinig moslims. Mochten die hier toch komen fulmineren dan kunnen ze van mij ook de volle laag krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 14-01-2026 10:00:19 ]
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:44:11 #52
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219830480
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 05:27 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik zou mijn kind ook thuishouden. Een kerk kan ik nog wel in komen want dat hoort gewoon bij onze cultuur en historie. Het Christendom is ook een heel stuk minder barbaars en dogmatisch en veel progressiever dan de islam. Maar mijn kind naar een moskee laten gaan om daar te knielen terwijl er wekelijks wel ergens iemand vermoord wordt terwijl er allahu albar geschreeuwd wordt; no fucking way!
O nee, dat vind ik minder interessant. Je zou je kinderen ook dingen moeten leren waar je niet achter staat. Ik zou het heel raar vinden als mijn kinderen, of welk met zijn volle verstand dan ook, later zou besluiten naar de kerk te gaan of naar de moskee en ineens besluit te geloven in een onzichtbare entiteit waar elk bewijs voor ontbreekt.

Maar dat neemt niet weg dat minstens 5 miljard mensen dat wél doen dus ze wel moeten weten waar die ideologie voor staat. Dat houdt in ook eens een kerk en een moskee te bezoeken. Dan leren ze ook dat het niet alleen maar moord en doodslag is vanuit het midden oosten. Dat is namelijk normaal gesproken het enige wat je hoort van de islam en het is wel breder dan dat. Net als het belangrijk is om kinderen met een moslimachtergrond te leren dat er niet alléén de islam is en ze ook onderwijzen over het moord en doodslag gedeelte. Een zo breed mogelijke basis lijkt me zelf wel zo praktisch als onderwijsinstelling.

Het probleem is voor mij dat deze kinderen op social media geplaatst worden. Daar zou ik heel veel moeite mee hebben. Zolang een kind gewoon op zo'n moskee kan leren en bijvoorbeeld bij zo'n gebed ook 'nee' kan zeggen vind ik het allemaal niet zo'n probleem hoor
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:56:38 #53
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219830540
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja.

Waar lees jij btw dat dit in Nederland is?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 18:19:42 #54
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219833821
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]
O nee, dat vind ik minder interessant. Je zou je kinderen ook dingen moeten leren waar je niet achter staat. Ik zou het heel raar vinden als mijn kinderen, of welk met zijn volle verstand dan ook, later zou besluiten naar de kerk te gaan of naar de moskee en ineens besluit te geloven in een onzichtbare entiteit waar elk bewijs voor ontbreekt.

Maar dat neemt niet weg dat minstens 5 miljard mensen dat wél doen dus ze wel moeten weten waar die ideologie voor staat. Dat houdt in ook eens een kerk en een moskee te bezoeken. Dan leren ze ook dat het niet alleen maar moord en doodslag is vanuit het midden oosten. Dat is namelijk normaal gesproken het enige wat je hoort van de islam en het is wel breder dan dat. Net als het belangrijk is om kinderen met een moslimachtergrond te leren dat er niet alléén de islam is en ze ook onderwijzen over het moord en doodslag gedeelte. Een zo breed mogelijke basis lijkt me zelf wel zo praktisch als onderwijsinstelling.

Het probleem is voor mij dat deze kinderen op social media geplaatst worden. Daar zou ik heel veel moeite mee hebben. Zolang een kind gewoon op zo'n moskee kan leren en bijvoorbeeld bij zo'n gebed ook 'nee' kan zeggen vind ik het allemaal niet zo'n probleem hoor
Ik trigger op t eerste. Dit;

quote:
Je zou je kinderen ook dingen moeten leren waar je niet achter staat. Ik zou het heel raar vinden als mijn kinderen
Misschien verwoord je het klote oid, maar zou jij je kinderen écht dingen leren waar je niet achter staat, ergo, zelfs tegen bent, om t andere uiterste dan maar even erbij pakken?

Ik denk dat er een balans moet zou moeten zijn in wat geleerd wordt. Sowieso moet religie imo nooit geleerd worden aan kinderen omdat deze vatbaar zijn voor dergelijke doctrines waaruit dogma volgt. Dit is gewoon gevaarlijk. In zekere zin hebben we er allemaal last van he, we zijn allemaal een soort van brainwashed in een bepaald stramien. Bron hieronder.

SPOILER: bron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zou een balans moeten zijn voor kinderen, tegenwoordig is het steeds meer "atheisme" wat ik in principe toejuich omdat het een betere vorm van samenleving laat zien dan religieus doordrenkte samenlevingen. Dat weinig mensen snappen wat er bedoelt wordt en dat het daarom 1 grote gifshow wordt zagen ze aankomen (luke 13:24), want Ad Litteram.

Ik ben zelf blij dat ik als vrij kind ben opgevoed, wel met atheistische invloeden maar nooit in een hoek gedrukt door familie oid. Religie zou men zich pas rond 25 mee bezig moeten gaan houden imo.
As above, so below.
pi_219833869
quote:
Een vraag.
Ik zou zeggen dat vrouwmenschen hunnie haar behoren te verbergen in Allah's heilige huis! :(
pi_219833893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 08:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Hier op het forum weinig moslims. Mochten die hier toch komen fulmineren dan kunnen ze van mij ook de volle laag krijgen.
Vroeger had je er nog aardig wat volgens mij? Je had Marokkanen op FOK, Turken op FOK, rammedan-topics, islamvraagbaken etc. Zijn die allemaal weggepest of zo?
  woensdag 14 januari 2026 @ 18:59:52 #57
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219834180
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:19 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik trigger op t eerste. Dit;
[..]
Misschien verwoord je het klote oid, maar zou jij je kinderen écht dingen leren waar je niet achter staat, ergo, zelfs tegen bent, om t andere uiterste dan maar even erbij pakken?

Uiteraard. Waarom zou je kinderen niet leren dat er mensen bestaan die de islam aanhangen en wat dat dan inhoudt? Waarom zou je, als je het over de maanlanding hebt, niet ook vertellen dat er theorieën zijn dat die in scene is gezet, ook al ben je het er niet mee eens.

We leggen kinderen ook nazi ideologieën voor, je moet juist uitleggen wat dat inhield en waarom dat zo'n vat op de mensen had. We vertellen dat we er jarenlang slaven op nahielden. Je houdt er een gouden eeuw aan over, maar ook hele generaties mensen die in beestachtige omstandigheden moeten leven. De voor- en de nadelen.

Je bent je hele leven bezig met kinderen opvoeden en daarnaast moet je ze zoveel mogelijk toegang geven tot relevante feiten. De opvoeding zorgt ervoor dat ze die informatie oppakken op een manier die maatschappelijk wenselijk is.

Ze die feiten onthouden omdat je niet achter de stroming die het vertegenwoordigd staat, zou ik heel gek vinden. Natuurlijk onderwijs je kinderen zo breed mogelijk. Ze geen kennis laten maken met een cultuur die in onze samenleving inmiddels even relevant is als andere religieuze stromingen is ronduit onverantwoord.

Laat ik het omdraaien: wat vind je van Bible Belters die hun kinderen gewoon géén seksuele voorlichting geven? Dat het enige wat ze kinderen leren is dat je seks uitsluitend binnen het huwelijk hebt en uitsluitend voor de voortplanting is? Dat is kinderen niets leren waar je niet achter staat. Ik ben daar geen fan van.

De opvoeding bepaalt hoe een kind met informatie omgaat. Jij plaatst het kader. Als ze niet naar een moskee kunnen zonder dat ze daarvan hun hele leven om willen gooien, heb je in de opvoeding gefaald en het kader niet goed weggezet. Dat zegt dan meer over de opvoeding dan de moskee.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:04:43 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219834206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Uiteraard. Waarom zou je kinderen niet leren dat er mensen bestaan die de islam aanhangen en wat dat dan inhoudt? Waarom zou je, als je het over de maanlanding hebt, niet ook vertellen dat er theorieën zijn dat die in scene is gezet, ook al ben je het er niet mee eens.

We leggen kinderen ook nazi ideologieën voor, je moet juist uitleggen wat dat inhield en waarom dat zo'n vat op de mensen had. We vertellen dat we er jarenlang slaven op nahielden. Je houdt er een gouden eeuw aan over, maar ook hele generaties mensen die in beestachtige omstandigheden moeten leven. De voor- en de nadelen.

Je bent je hele leven bezig met kinderen opvoeden en daarnaast moet je ze zoveel mogelijk toegang geven tot relevante feiten. De opvoeding zorgt ervoor dat ze die informatie oppakken op een manier die maatschappelijk wenselijk is.

Ze die feiten onthouden omdat je niet achter de stroming die het vertegenwoordigd staat, zou ik heel gek vinden. Natuurlijk onderwijs je kinderen zo breed mogelijk. Ze geen kennis laten maken met een cultuur die in onze samenleving inmiddels even relevant is als andere religieuze stromingen is ronduit onverantwoord.

Laat ik het omdraaien: wat vind je van Bible Belters die hun kinderen gewoon géén seksuele voorlichting geven? Dat het enige wat ze kinderen leren is dat je seks uitsluitend binnen het huwelijk hebt en uitsluitend voor de voortplanting is? Dat is kinderen niets leren waar je niet achter staat. Ik ben daar geen fan van.

De opvoeding bepaalt hoe een kind met informatie omgaat. Jij plaatst het kader. Als ze niet naar een moskee kunnen zonder dat ze daarvan hun hele leven om willen gooien, heb je in de opvoeding gefaald en het kader niet goed weggezet. Dat zegt dan meer over de opvoeding dan de moskee.
ik vind dat het onderwijs helemaal geen aandacht aan religie moet besteden , niet gereformeerd en niet Islam en zeker niet gaan bidden tot Allah

mijn kinderen zouden absoluut niet dit doen , Linksen mensen sturen hun kinderen naar de moskee ,om te leren dat de vrouw achter het gordijn moet blijven l

Vrouwen zijn gelijk aan varkens en honden dat leren ze dan
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:05:26 #59
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219834210
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja.

vrouwen achter het gordijn he
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:11:41 #60
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219834265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens,"ze ervan op de hoogte brengen", maar dat aan LEREN was waar ik het over had zegmaar, maar dan zitten we op 1 lijn denk ik ^O^
As above, so below.
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:14:50 #61
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219834286
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:11 schreef Mijk het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens,"ze ervan op de hoogte brengen", maar dat aan LEREN was waar ik het over had zegmaar, maar dan zitten we op 1 lijn denk ik ^O^
De 'aan' in aanleren halen we weg. Je kan ze leren wat de islam of om het even welke ideologie inhoudt, dat betekent niet dat je ze aan moet leren hoe zij moslim moeten zijn. Dat is denk ik het verschil tussen waar veel users hier bang voor zijn en de realiteit, waar ik best iets voor te zeggen vind.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:28:35 #62
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219834419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vind dat het onderwijs helemaal geen aandacht aan religie moet besteden , niet gereformeerd en niet Islam en zeker niet gaan bidden tot Allah

Dat zou ik een grote fout vinden. Want niet alleen hou je de wereld van kinderen dan wel heel klein, door ze in niks te leren wat de gewoontes zijn van 60 procent van de wereldbevolking, door een breed assortiment aan ideologieën te behandelen help je kinderen die zich gevangen voelen in die andere wereld, of dat nou in een streng religieus moslimgezin is of een zwartekousengemeenschap, te doen inzien dat er meer is dan hun eigen omgeving.

De geschiedenis laat al sinds jaar en dag zien dat de problemen bij de uitersten liggen. Als we op school al aan de ene kant kunnen leren dat de islam meer is dan 'alle vrouwen zijn varkens in de islam, religie van het kwaad' en noem als je holle retoriek maar op en kinderen aan de andere kant kunnen leren dat de wereld breder is dan de islam en je van mening kan verschillen en een andere manier van leven niet per se slecht is, hebben we in de volgende generatie misschien minder mannen die hun zus doodslaan omdat ze seks hadden voor het huwelijk of minder mensen die het een goed idee vinden varkenskoppen naar een AZC te gooien en misschien ook minder mensen die met nazivlaggen demonstreren en misschien ook minder mensen die naar weet ik het waar afreizen om voor een volgende IS te vechten.

Ik denk dat de wereld een mooiere plaats zou zijn zonder al die extremen, en je ziet zelden zo'n geradicaliseerde die als basis alle feiten op een rijtje heeft. Dus daar zou je best bij de opvoeding al een beginnetje mee kunnen maken.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:22:47 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219835015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat zou ik een grote fout vinden. Want niet alleen hou je de wereld van kinderen dan wel heel klein, door ze in niks te leren wat de gewoontes zijn van 60 procent van de wereldbevolking, door een breed assortiment aan ideologieën te behandelen help je kinderen die zich gevangen voelen in die andere wereld, of dat nou in een streng religieus moslimgezin is of een zwartekousengemeenschap, te doen inzien dat er meer is dan hun eigen omgeving.

De geschiedenis laat al sinds jaar en dag zien dat de problemen bij de uitersten liggen. Als we op school al aan de ene kant kunnen leren dat de islam meer is dan 'alle vrouwen zijn varkens in de islam, religie van het kwaad' en noem als je holle retoriek maar op en kinderen aan de andere kant kunnen leren dat de wereld breder is dan de islam en je van mening kan verschillen en een andere manier van leven niet per se slecht is, hebben we in de volgende generatie misschien minder mannen die hun zus doodslaan omdat ze seks hadden voor het huwelijk of minder mensen die het een goed idee vinden varkenskoppen naar een AZC te gooien en misschien ook minder mensen die met nazivlaggen demonstreren en misschien ook minder mensen die naar weet ik het waar afreizen om voor een volgende IS te vechten.

Ik denk dat de wereld een mooiere plaats zou zijn zonder al die extremen, en je ziet zelden zo'n geradicaliseerde die als basis alle feiten op een rijtje heeft. Dus daar zou je best bij de opvoeding al een beginnetje mee kunnen maken.
Dat kun je ook van drugs zeggen: laat ze er mee kennismaken dan weten ze wat het is.
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:26:50 #64
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219835057
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat kun je ook van drugs zeggen: laat ze er mee kennismaken dan weten ze wat het is.
Sterker nog, dat doen we al met drugs. Er komen al mensen naar de klas om kinderen te vertellen wat drugs is, welke drugs er zijn, wat je met welke drugs ervaart en welke drugs welke effecten heeft.

Met drugs doen we het allang, je wil toch niet dat je kinderen straks lukraak dingen gaan slikken waarvan ze totaal niet weten wat het is of wat het met je doet? Ze horen er toch van, ze komen er toch mee in aanraking, dan kunnen ze het het best geïnformeerd doen.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:28:40 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219835077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Sterker nog, dat doen we al met drugs. Er komen al mensen naar de klas om kinderen te vertellen wat drugs is, welke drugs er zijn, wat je met welke drugs ervaart en welke drugs welke effecten heeft.

Met drugs doen we het allang, je wil toch niet dat je kinderen straks lukraak dingen gaan slikken waarvan ze totaal niet weten wat het is of wat het met je doet? Ze horen er toch van, ze komen er toch mee in aanraking, dan kunnen ze het het best geïnformeerd doen.
Ik bedoel kennismaken als in nemen, troep innemen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:30:24 #66
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219835095
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik bedoel kennismaken als in nemen, troep innemen.
Dan komen we weer bij het verschil tussen leren en aanleren. Niemand zegt dat je kinderen aan moet leren hoe het is om moslim te zijn. Desalniettemin kan je ze alsnog prima leren wat moslim zijn inhoudt.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:32:43 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219835130
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan komen we weer bij het verschil tussen leren en aanleren. Niemand zegt dat je kinderen aan moet leren hoe het is om moslim te zijn. Desalniettemin kan je ze alsnog prima leren wat moslim zijn inhoudt.
Waarom zou je kinderen met zo’n rigide geloof willen laten kennismaken? Alleen om de islam niet uit te sluiten?
pi_219835153
Ik vind religies achterlijk, maar de islam is wel echt van een uniek soort achterlijk. Moskee bezoeken lijkt me prima, als ze op de knietjes moeten trek ik een grens.
-nee-
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:39:07 #69
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219835184
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waarom zou je kinderen met zo’n rigide geloof willen laten kennismaken? Alleen om de islam niet uit te sluiten?
Ik denk dat je me helemaal verkeerd begrijpt. Je leert die kinderen niet over de islam zodat ze zelf moslim kunnen worden of om de islam voor hen niet uit te sluiten.

Je leert ze, ook, over de islam omdat er 2 miljard moslims zijn, waarvan 1 miljoen Nederlanders moslim. Kan je het nut er niet van inzien je iets te verdiepen in 20% van de wereldbevolking, wat hen drijft en wat hun wereld vormt?
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:40:41 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219835194
Nee. Echt helemaal niet. Er zijn miljarden mieren op de wereld, moeten ze daar ook iets over leren?
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:45:11 #71
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219835228
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee. Echt helemaal niet. Er zijn miljarden mieren op de wereld, moeten ze daar ook iets over leren?
Sterker nog, ik denk dat er op de basisschool meer tijd aan insecten wordt besteed dan aan de islam.

Lijkt me ook niet meer dan logisch overigens, zo'n middag als dit, kennismaken met, is nog wel te doen op die leeftijd omdat je dan in principe alleen ziet 'dit bestaat ook in Nederland', is wel de max wat je van basisschoolleerlingen zou moeten vragen. Levensbeschouwing pakken ze meer mee op de middelbare school.
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 21:12:38 #72
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219835548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik denk dat je me helemaal verkeerd begrijpt. Je leert die kinderen niet over de islam zodat ze zelf moslim kunnen worden of om de islam voor hen niet uit te sluiten.

Je leert ze, ook, over de islam omdat er 2 miljard moslims zijn, waarvan 1 miljoen Nederlanders moslim. Kan je het nut er niet van inzien je iets te verdiepen in 20% van de wereldbevolking, wat hen drijft en wat hun wereld vormt?
Dat wel, alleen zie ik zelf het nut niet dat ze zo nodig hier krampachtig moeten gestationeerd worden als de normen en waarden letterlijk haaks op elkaar staan in die cloak van die religie. Dát is een stevig discussiepunt.

Maar dit is een discussie voor POL, daarom twijfel ik ook om dit topic daarheen te verplaatsen aangezien hier niet indepth op de content zelf wordt ingegaaan.
As above, so below.
pi_219835608
quote:

[..]

Dat kun je ze ook gewoon vertellen en een foto van een moskee laten zien. Geen enkele reden om ze op een kleedje te laten knielen en zogenaamd te laten bidden, dat is gewoon raar en enigzins pervers. Ik vraag me ook af of aan alle ouders toestemming is gevraagd.
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:04 #74
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219836226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:17 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat kun je ze ook gewoon vertellen en een foto van een moskee laten zien.
Is dat zo? Ik denk dat je over een olifant kan leren tot je een ons weegt, maar dat het toch wat toevoegt er eens eentje in de dierentuin te zien

Ik denk sowieso dat het onderwijs gebaat is met meer educatieve excursies. Voor een kerk geldt hetzelfde, of een bibliotheek bezoeken, een theater bezoeken, een gevangenis bezoeken, ik noem maar wat dingen. Als je het leren wat vaker afwisselt met indrukken, denk ik dat dat het onderwijs ten goede zou komen.

Maar dat is een andere discussie.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:08:46 #75
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219836251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Is dat zo? Ik denk dat je over een olifant kan leren tot je een ons weegt, maar dat het toch wat toevoegt er eens eentje in de dierentuin te zien

Ik denk sowieso dat het onderwijs gebaat is met meer educatieve excursies. Voor een kerk geldt hetzelfde, of een bibliotheek bezoeken, een theater bezoeken, een gevangenis bezoeken, ik noem maar wat dingen. Als je het leren wat vaker afwisselt met indrukken, denk ik dat dat het onderwijs ten goede zou komen.

Maar dat is een andere discussie.
Dat was vroeger heel normaal. Ik herinner me nog wel dat we met school naar van alles gingen om erover te leren: Boerderij, dierentuin, kerk, postkantoor, politiebureau. Kon je vragen stellen en kijken hoe het er achter de schermen toe ging.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:12:13 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219836290
quote:

[..]

ze leren toch wel dat vrouwen niet mee mogen bidden , tenzij achter een zwart gordijn
vrouwen moeten thuis bidden, tenzij ze persee willen, dan achter een zwart gordijn achterin de moskee

wat de kinderen daar leren is wel erg woke, maar volstrekt niet de realiteit

Het volgende wat ze gaan leren is een openbare steniging van een vrouw die zonder begeleiding van een man buiten liep , dat is pas echt woke
Ik ga Groen Links stemmen , lekker werken in het voedselbos met een hoofdoek om

quote:
Ja, vrouwen bidden in de moskee, samen met mannen, maar gescheiden voor meer privacy en comfort;
ze bidden achter de mannen (of op een balkon) en de scheiding is praktisch en respectvol,
niet vanwege minderwaardigheid, met aparte ruimtes en ingangen in grotere moskeeën
en een voorkeur om thuis te bidden voor speciale gebeden zoals Tarawih,

.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 14-01-2026 23:08:10 ]
  donderdag 15 januari 2026 @ 08:19:54 #77
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219837638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
ik vind dat het onderwijs helemaal geen aandacht aan religie moet besteden
Juist wel. Beslagen ten ijs komen.
pi_219837646
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dit inderdaad. Mijn kinderen mogen best rituelen ervaren van verschillende religies, maar dat wordt niet op social media gepleurd.
pi_219837668
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Zoveel religies zijn "rigide". Wel es van de katholieke kerk gehoord? :')

Maar goed, ik snap de eerste reactie op zo'n foto wel.

Etto, kom er maar in :')
pi_219838167
quote:

[..]
Ja, en als je wijn drinkt in een kerk drink je letterlijk het bloed van Jezus en kun je AIDS krijgen.

Dus pas op.
  donderdag 15 januari 2026 @ 10:11:00 #81
459912 FlippingCoin
pi_219838253
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, en als je wijn drinkt in een kerk drink je letterlijk het bloed van Jezus en kun je AIDS krijgen.

Dus pas op.
Wanneer worden er kinderen wijn geschonken in een kerk bij een schooltrip?

Ja precies, onzinopmerking dus.
pi_219838285
quote:
16s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wanneer worden er kinderen wijn geschonken in een kerk bij een schooltrip?

Ja precies, onzinopmerking dus.
Ok, brood of hostie eten dan. Pas op voor de transsubstantiatie, kinders!
  donderdag 15 januari 2026 @ 10:25:18 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219838320
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Juist wel. Beslagen ten ijs komen.
Ze leren dat dat ALLah vind dat vrouwen minder zijn dan varkens en achter het gordijn moeten bidden, is dat ook woke ??

GOD bestaat niet Sinterklaas ook niet
dat moeten ze leren als 12 zijn
  donderdag 15 januari 2026 @ 10:28:49 #84
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219838336
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze leren dat dat ALLah vind dat vrouwen minder zijn dan varkens en achter het gordijn moeten bidden, is dat ook woke ??
Dat leert het christendom eigenlijk ook.

Woke is een nogal rekbaar begrip en al een beetje op zijn (haar, hun :P ) retour.
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 10:40:13 #85
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219838419
@POL , kijk maar of jullie hier wat mee kunnen, dit is verre van een Filosofisch/religieus gebaseerd topic op de inhoud, meer op de vorm hoe het zich laat zien.

FnL > POL
As above, so below.
  donderdag 15 januari 2026 @ 10:44:40 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219838461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:28 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Dat leert het christendom eigenlijk ook.

Woke is een nogal rekbaar begrip en al een beetje op zijn (haar, hun :P ) retour.
iedere religie is dom , Sinterklaas bestaat ook niet

een religie die kinderen leert dat vrouwen achter het gordijn moeten blijven is uberdom

misschien wel erg woke om aan relgie te doen , maar wel dom

Het volgende wat ze gaan leren is een openbare steniging van een vrouw die zonder begeleiding van een man buiten liep , dat is pas echt woke
En clitoris knippen dat leer je dan ook

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2026 10:52:09 ]
pi_219838968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:06 schreef timmmmm het volgende:
Wanneer je dan gelijk erbij verteld wat het voor de olifant toevoegt om in een dierentuin te staan en in een te kleine beperkte ruimte te leven. Dat ze bijzonder intelligent, sociaal en gevoelig zijn, thuis samenleven en nomadisch 100den kilometers rondtrekken in groepen van 10 tot 15 olifanten. En dat leven in een te kleine ruimte naast gewrichtsproblemen een ongekende psychische problemen oplevert voor het dier. En dat het daar alleen maar opgesloten staat omdat mensen het willen zien. Dat zonder olifanten in de dierentuin maar de helft van het aanwezige publiek zou komen kijken en de dierentuin dan geen geld genoeg verdiend. Dat de olifant als ster van de show de ultieme prijs betaald alleen maar om ons wat te leren... Dus bedank de olifant met een diepe buiging, ga naar huis en denk na over wat je nu geleerd hebt.

Zou je alle kinderen de waarheid leren dan lopen ze allemaal overstuurd huilend de dierentuin uit om zich thuis te gaan snijden. Dus dat doen we dan maar niet, we nemen ze nog eens mee voor een uitstapje naar het dolfinarium en vertellen ook daar een zoet leugentje om bestwil en lullen er een puntje aan en genieten van de show.

Maakt niet uit waar je het kind mee naar toe neemt, er is geen ontkomen aan de leugen. Het enige wat we kunnen is zoveel mogelijk laten zien en de waarheid van het relativeren te leren. En daarin hun eigen weg te kiezen. Wij als verleden tijd kunnen alleen maar hopen dat zij voor zichzelf de juiste keuze zullen maken.
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 11:47:26 #88
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219839338
quote:
3s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:40 schreef Mijk het volgende:
@:POL , kijk maar of jullie hier wat mee kunnen, dit is verre van een Filosofisch/religieus gebaseerd topic op de inhoud, meer op de vorm hoe het zich laat zien.

FnL > POL
Ik vond de bron in de OP nog vrij matig eerlijk gezegd. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 januari 2026 @ 12:14:35 #89
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219839612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:27 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Wanneer je dan gelijk erbij verteld wat het voor de olifant toevoegt om in een dierentuin te staan en in een te kleine beperkte ruimte te leven. Dat ze bijzonder intelligent, sociaal en gevoelig zijn, thuis samenleven en nomadisch 100den kilometers rondtrekken in groepen van 10 tot 15 olifanten. En dat leven in een te kleine ruimte naast gewrichtsproblemen een ongekende psychische problemen oplevert voor het dier. En dat het daar alleen maar opgesloten staat omdat mensen het willen zien. Dat zonder olifanten in de dierentuin maar de helft van het aanwezige publiek zou komen kijken en de dierentuin dan geen geld genoeg verdiend. Dat de olifant als ster van de show de ultieme prijs betaald alleen maar om ons wat te leren... Dus bedank de olifant met een diepe buiging, ga naar huis en denk na over wat je nu geleerd hebt.

Zou je alle kinderen de waarheid leren dan lopen ze allemaal overstuurd huilend de dierentuin uit om zich thuis te gaan snijden. Dus dat doen we dan maar niet, we nemen ze nog eens mee voor een uitstapje naar het dolfinarium en vertellen ook daar een zoet leugentje om bestwil en lullen er een puntje aan en genieten van de show.

Maakt niet uit waar je het kind mee naar toe neemt, er is geen ontkomen aan de leugen. Het enige wat we kunnen is zoveel mogelijk laten zien en de waarheid van het relativeren te leren. En daarin hun eigen weg te kiezen. Wij als verleden tijd kunnen alleen maar hopen dat zij voor zichzelf de juiste keuze zullen maken.
Ik denk dat je kinderen in de dierentuin ook prima kan leren hoe je goed met dieren om moet gaan

Daar hoort bij dat dieren in hun natuurlijke habitat horen, kan je meenemen dat dieren soms heel slecht behandeld worden, wat die gevsngen neming met ze doet, dat dieren die in gevangenschap geboren zijn niet (direct) in het wild kunnen overleven, dat dierentuinen in Nederland aan bepaalde eisen moeten voldoen maar dat het eigenlijk best zielig is hè, zo achter een kooi. Feiten over dat olifanten in die landen gebroken worden om mensen op de rug te nemen, kan allemaal gewoon. Opvoedkundig lijkt het me alleen niet handig de gruwelijke details erbij te vertellen, maar dat heb je ook niet nodig om de geest ervan te begrijpen.

Kinderen kunnen overduidelijk veel meer begrijpen en hebben dan jij denkt en als kinderen, wanneer ze dit soort dingen horen, huilend naar huis gaan om zich te snijden, geldt daar hetzelfde voor als voor kinderen die zich na een bezoekje aan de moskee meteen bij IS aan willen sluiten; dat zegt meer over het kader waarin ze die boodschap plaatsen dan het feit dat ze feitelijk geïnformeerd worden.
Laffe huichelaar
pi_219839816
quote:
Ja, laat ze vooral geen eigen mening vormen! ATHEISM FOR THE WIN!!!!!
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 12:39:36 #91
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219839904
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Zelfde vorm van dogma idd.
As above, so below.
  donderdag 15 januari 2026 @ 12:42:00 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219839951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja zeg wat moet je veel leren he als je Moslim wilt worden

ja dring ze de Islam op en vertel ze dat vrouwen gestenigd worden als ze over seks praten

vrouwen mogen niet in de moskee tijdens het bidden , varkens ook niet
quote:
Is het beter voor een vrouw om thuis te bidden of in de moskee?
De Profeet ? moedigde vrouwen niet aan om in moskeeën te bidden, ze werden er alleen toe toegestaan, maar voor hen is het beter om thuis te bidden.12 dec 2022
quote:
Is het toegestaan voor een vrouw om buiten te bidden?
Bidden in het openbaar is toegestaan in de islam, zolang het gebed met de juiste bescheidenheid wordt verricht.30 aug 2023
quote:
Kan je naar de moskee als je ongesteld bent?
AI-overzicht
Ja, een menstruerende vrouw mag de moskee (het gebouw) vaak wel in, maar is vrijgesteld van het verrichten van gebeden en de rondgang om de Ka'aba (Tawaaf); sommige geleerden staan deelname aan kennisbijeenkomsten toe, terwijl striktere interpretaties de toegang tot de gebedsruimte (musallah) verbieden.
quote:
Is make-up toegestaan in de Islam?
#1 Wat betreft make-up voor vrouwen in de islamitische Sharia:
Het is voor een vrouw niet verboden om make-up te gebruiken.

Het is echter niet toegestaan dat een niet-Mahram man deze make-up te zien krijgt, aangezien make-up als ziena (verfraaiing) wordt gebruikt/beschouwd.
quote:
Is het dragen van een pruik haram in de Islam?
3. Mag een Moslim een pruik dragen?
Nee, het dragen van een pruik is in de Koran expliciet verboden.
Volgens de Koran is het dragen van een pruik een vorm van oneerbiedig omgaan met het eigen haar.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2026 12:48:58 ]
pi_219840077
quote:

[..]
Je blijft dit herhalen, maar waarop baseer je de aanname dat de kinderen op die foto dit daadwerkelijk wordt geleerd? En los daarvan: uit welke islamitische bronnen haal je de bewering dat “vrouwen minder zijn dan varkens”?

quote:
O, kennelijk vind je dat jouw opvattingen hen 'moeten' worden aangeleerd. Dan kun je dat net zo goed doen wanneer die kinderen bijvoorbeeld een kerk voor atheïsten bezoeken of op school.
  donderdag 15 januari 2026 @ 13:01:47 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219840131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:53 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Je blijft dit herhalen, maar waarop baseer je de aanname dat de kinderen op die foto dit daadwerkelijk wordt geleerd? En los daarvan: uit welke islamitische bronnen haal je de bewering dat “vrouwen minder zijn dan varkens”?
[..]
O, kennelijk vind je dat jouw opvattingen hen 'moeten' worden aangeleerd. Dan kun je dat net zo goed doen wanneer die kinderen bijvoorbeeld een kerk voor atheïsten bezoeken of op school.
als de Islam wilt bestuderen dan moet het verhaal eerlijk verteld worden

ook dat vrouwen achter een gordijn moeten bidden

ik denk dat het aan de kinderen op de foto niet geleerd of verteld wordt
ik ben zelf helemaal niet voor religies , voor mij zijn goden hetzelfde al sinterklaas
pi_219840290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja zeg wat moet je veel leren he als je Moslim wilt worden

ja dring ze de Islam op en vertel ze dat vrouwen gestenigd worden als ze over seks praten

Jij leeft in een wereld waar alleen extremen kunnen worden gekozen? Ga je de puberteit in?
  donderdag 15 januari 2026 @ 13:29:14 #96
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219840360
Ik denk nog steeds dat deze foto is geënsceneerd.

Zie die lachend toekijkende lerares met los haar...

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 15-01-2026 13:42:39 ]
pi_219840450
Mjah, verstandig om dat alvast te leren. Dan kunnen ze straks snel en goed integreren in Islamitisch Nederlandistan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219840456
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:10 schreef Winzip het volgende:

[..]
Als mijn kind daarnaast ook een kerk en een synagoge bezoekt om op een praktische manier te ervaren en te leren hoe verschillende religies functioneren, heb ik daar geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik vind het waardevol en juich het toe.
Dit.
pi_219840460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als de Islam wilt bestuderen dan moet het verhaal eerlijk verteld worden

ook dat vrouwen achter een gordijn moeten bidden

ik denk dat het aan de kinderen op de foto niet geleerd of verteld wordt
ik ben zelf helemaal niet voor religies , voor mij zijn goden hetzelfde al sinterklaas
En jij vertelt het eerlijke verhaal over de islam? Maar je onderbouwt je beweringen niet met bronnen. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen minder zijn dan varkens? Waar staat dat vrouwen achter een gordijn 'moeten' bidden? Het citaat van ChatGPT dat je eerder aanhaalde lijkt die laatste claim juist te nuanceren ipv te bevestigen. Dus waarom zouden die kinderen op de foto iets geleerd moeten worden wat niet op bronnen gebaseerd is, maar op je onderbuikgevoelens?
pi_219840471
quote:

Ik heb tijdens mijn basisschool uitjes naar de lokale kerk (ja, meer dan 1x) ook gewoon het 'onze vader' geleerd.
pi_219840490
En dan geef je als verbolgen ouder toch gewoon geen toestemming voor je kind om daar heen te gaan?

Is allemaal niet zo moeilijk.

Stel trieste 'ja maar Islam' huilers. Ja, het is een kutgeloof. Maar je kan je ook onnodig aanstellen zeg.
pi_219840509
quote:
Waar zie jij dat? Of verzin je dat er zelf weer bij?
pi_219840519
En wat heeft dit met POL te maken?
  donderdag 15 januari 2026 @ 13:57:13 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219840599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:43 schreef Kwntm het volgende:

[..]
En jij vertelt het eerlijke verhaal over de islam? Maar je onderbouwt je beweringen niet met bronnen. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen minder zijn dan varkens? Waar staat dat vrouwen achter een gordijn 'moeten' bidden? Het citaat van ChatGPT dat je eerder aanhaalde lijkt die laatste claim juist te nuanceren ipv te bevestigen. Dus waarom zouden die kinderen op de foto iets geleerd moeten worden wat niet op bronnen gebaseerd is, maar op je onderbuikgevoelens?
in westerse moskeen niet , in afrika mogen vrouwen beperkt in de moskee bidden maar dan wel achter een gordijn

quote:
AI-overzicht
Vrouwen 'moeten' niet per se achter een gordijn bidden, maar het is een traditionele praktijk in sommige moskeeën om een fysieke scheiding (vaak een gordijn, aparte ruimte of achterin de zaal) te creëren voor vrouwen tijdens gezamenlijke gebeden, gebaseerd op interpretaties van islamitische regels over 'ikhtilat' (menging) en respect, hoewel er ook verschillende meningen bestaan binnen de islam en veel moskeeën vrouwen gewoon naast mannen laten bidden (met enige ruimte).

Waar komt dit vandaan?
Historische praktijk: Vroeger (en nu nog in sommige conservatieve gemeenschappen) was dit een manier om de concentratie te behouden en de interactie tussen mannen en vrouwen te minimaliseren, gebaseerd op principes van bescheidenheid (hijab) en het vermijden van afleiding tijdens het gebed (salah).

Ruimte: Moskeeën hebben vaak aparte ruimtes of een afscheiding voor vrouwen, zodat ze het gebed kunnen volgen zonder dat mannen hen zien tijdens de bewegingen, en vice versa.
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:00:24 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219843785
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Zoveel religies zijn "rigide". Wel es van de katholieke kerk gehoord? :')

Maar goed, ik snap de eerste reactie op zo'n foto wel.

Etto, kom er maar in :')
Wat denk je zelf?

Omdat de RKK niet met dezelfde handschoentjes wordt aangepakt. Al lang niet meer, en gelukkig maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219843931
Weinig spannend.

We hadden vroeger op de katholieke basisschool wekelijks catechismusles inclusief een gebed, en letterlijk niemand van die hele school begeeft zich nog met regelmaat naar een kerk en de meerderheid doet er verder ook geen zak mee. De regelmatige familiediensten in de avond hebben er ook al niet aan geholpen.

Als iemand niet gelooft gaat 1 keer laten zien hoe een gebed werkt dat niet veranderen.

Denken dat eenmalig geprevel van een imam, pastoor, priester, rabbi of wat dan ook die indruk wel maakt is schromelijke ooverschatting. Dat gaat het rechteroor in en het linker uit.
pi_219844088
quote:

Wat een kruistocht weer. Geen enkel ander geloof: nee de Islam ook niet. Je hoeft niet te bidden.

En mijn kind heeft ook geleerd hoe Christenen bidden (en Joden overigens). In een kerk en synagoge,

Poeh poeh, nou nou, wat een drama. Topic puur gestart om lekker te huilen, heeft echt helemaal niets met de realiteit van alledag te maken, laat staan met 'religiekritiek'. Wat doet dit überhaupt in POL?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2026 20:24:57 ]
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:24:02 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219844153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:11 schreef tizitl2 het volgende:
Weinig spannend.

Denken dat eenmalig geprevel van een imam, pastoor, priester, rabbi of wat dan ook die indruk wel maakt is schromelijke overschatting.
Dat gaat het rechteroor in en het linker uit.
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebben
pi_219844314
Ik zie hier weinig POL in, het komt ook van een ander subforum. Ik ga het topic verplaatsen naar VER.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:38:40 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219844338
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En dat weet jij omdat....?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:54:07 #111
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219844508
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Vertel, wat denk jij dat de school voor ogen heeft
Laffe huichelaar
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:04:23 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219844632
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Vertel, wat denk jij dat de school voor ogen heeft
nederland islamitisch maken

met de meisjes te bidden achter het gordijn , zoals het hoort
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:12:57 #113
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219844727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nederland islamitisch maken

met de meisjes te bidden achter het gordijn , zoals het hoort
En waarom zouden scholen dat als doel hebben?
Laffe huichelaar
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:20:46 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219844808
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]
En waarom zouden scholen dat als doel hebben?
ja woke leraren denk ik
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:40:50 #115
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219845028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja woke leraren denk ik
Dus jij vindt het waarschijnlijker dat een school, een maatschappelijke organisatie die veelal decennia, zo niet langer, bezig is met het onderwijzen van kinderen waarschijnlijker als doel hebben om kinderen de islam op te leggen?

Docenten die zelf niet eens een beetje islamitisch zijn en al jaren voor de klas staan, willen kinderen voor het geloof winnen waar ze zelf niet in geloven, dat is in jouw wereld logischer dan dat die school en die docenten bezig zijn met de algemene ontwikkeling en educatie van die kinderen?

Dat is letterlijk wat je zegt, die scholen hebben volgens jou als doel islamiseren en niet onderwijzen. Ik hoop dat als je zo eens terug leest wat je eigenlijk zegt, zelfs bij jou de twijfel een beetje begint toe te slaan, want dit is echt bizar. Als je dit zonder twijfel stelt, zit je zo in de extreme hoek dat je het beste hulp kan zoeken.
Laffe huichelaar
  donderdag 15 januari 2026 @ 22:20:46 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219845441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dus jij vindt het waarschijnlijker dat een school, een maatschappelijke organisatie die veelal decennia, zo niet langer, bezig is met het onderwijzen van kinderen waarschijnlijker als doel hebben om kinderen de islam op te leggen?

ja als het maar woke is toch
  donderdag 15 januari 2026 @ 22:31:43 #117
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219845525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.landelijksteu(...)nsultatie-en-advies/
Laffe huichelaar
  donderdag 15 januari 2026 @ 22:39:38 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219845574
quote:
ja toch denk ik echt dat ze hun eigen kinderen er never nooit heen sturen, maar de leerlingen wel omdat het woke is
pi_219847131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja toch denk ik echt dat ze hun eigen kinderen er never nooit heen sturen, maar de leerlingen wel omdat het woke is
Kun je in plaats van je onderbuikgevoel nou ook eens je verstand laten spreken?

Nondeju zeg :')

Ik druk maar weer es "stop volgen" in :')
  vrijdag 16 januari 2026 @ 09:47:09 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219847138
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]
[..]
Kun je in plaats van je onderbuikgevoel nou ook eens je verstand laten spreken?

Nondeju zeg :')
ni mijn kinderen zouden ze er niet heen moeten sturen dat kan ik je wel zeggen , ben jij belazerd
geen enkele religie

allemaal onzin , nondeju zeg
ik heb niks met woke
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 12:35:04 #121
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219848352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:36 schreef capricia het volgende:
Ik zie hier weinig POL in, het komt ook van een ander subforum. Ik ga het topic verplaatsen naar VER.
Het ging meer de POL kant op in dat topic, ik wist niet waar t anders beter zou passen.
As above, so below.
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 13:17:32 #122
236264 crew  capricia
pi_219848669
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:35 schreef Mijk het volgende:

[..]
Het ging meer de POL kant op in dat topic, ik wist niet waar t anders beter zou passen.
Geen probleem. :) ^O^
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 16 januari 2026 @ 13:44:21 #123
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219848828
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?

Omdat de RKK niet met dezelfde handschoentjes wordt aangepakt. Al lang niet meer, en gelukkig maar.
Geef het op.
Vele zelfverklaarde hoogopgeleiden gaan mee in het conformisme dat het christelijk geloof een onderdrukkende patriarchale religie is dat aangehangen wordt door witte niksnutten.
Vooral hoger opgeleiden gaan mee in dat frame. En dat snap ik ook wel, meegaan in dat frame komt je op weinig kritiek te staan en geven je onzichtbare credits. Hogeropgeleiden in de moderne tijd gaan gewoon makkelijk mee in een narratief.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219849913
Alsof je kind meteen bekeerd wordt omdat die 1x ervaart hoe moslims bidden...

Als je daar bang voor bent moet je eens kritisch naar je eigen opvoeding kijken. Ik geloof dat geen enkele 'kritische' persoon zomaar bekeerd wordt.
pi_219849914
Overigens wordt (volgens de Koran) iedereen als moslim geboren. Bekeerlingen komen eigenlijk tot inkeer, omdat ze door hun omgeving het geloof zijn verloren.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:20:40 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219851414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:05 schreef poolmetuitkering het volgende:
Overigens wordt (volgens de Koran) iedereen als moslim geboren. Bekeerlingen komen eigenlijk tot inkeer, omdat ze door hun omgeving het geloof zijn verloren.
ik hoorde de laatste keer dat ik in Afrika was een religieus meisje tegen me zeggen , je hoeft niet te bekeren , als je dood bent praat iedereen Arabisch en is ook gelijk een moslim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')