Dan leren ze dat, boeiend. Doen ze verder zo goed als niks mee.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef quirina het volgende:
Een vraag.
Wat zou je er van vinden als je kind met school op excursie zou gaan naar een moskee en je ziet dit naderhand op youtube.
http://youtube.com/post/U(...)?si=s5B2E_FqaL2ZDYav
Lees vooral even de reacties eronder.
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan leren ze dat, boeiend. Doen ze verder zo goed als niks mee.
Mee eens.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.
Ik zou echt kwaad worden al mijn kind verplicht zou worden om een gebed na te doen en zo gebruikt te worden als materiaal op youtube
Hoop dat snel uitlekt welke docenten hieraan meedoen.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:52 schreef quirina het volgende:
Ik las in de comments dat dit dus in Nederland gebeurt.
Ik vind dit werkelijk walgelijk dat de leerkrachten dit toestaan. Helemaal als je een totaal andere levensovertuiging hebt.
Binnen andere geloven wordt er niet gevraagd of je wil bidden. Hooguit of je stil wil zijn als anderen wel willen bidden uit eerbied voor hun geloof.
Ik zie nu dat jongens en meisjes naast elkaar zitten?!quote:Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.
Ik zou echt kwaad worden al mijn kind verplicht zou worden om een gebed na te doen en zo gebruikt te worden als materiaal op youtube
Wat is het echte probleem voor jou? Dat ze op YouTube staat of dat ze een gebed na moet doen?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Allemaal terechte punten. Maar dat hele bekeringsverhaal komt van de mensen die onder de foto reageren. We weten niet of het bezoek zelf met die insteek plaatsvond, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Beelden uit hun oorspronkelijke context halen en misbruiken voor eigen propaganda gebeurt helaas vaak online, dat is niets nieuws.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:40 schreef quirina het volgende:
Ik ben er op tegen dat kinderen verplicht worden te bidden of een gebed na te doen.
Ik ben er op tegen dat het materiaal vervolgens gedeeld wordt door een fundamentalistische islamitische organisatie die het voor doet komen dat er sprake is van onderwerping.
Bovendien ben ik van mening dat basisscholen toestemming horen te vragen voordat ze op stap gaan en dat je niet zomaar mag fotograferen.
Ouders horen ten eerste zeggenschap te hebben.
Daar heb jij wel een punt.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Allemaal terechte punten. Maar dat hele bekeringsverhaal komt van de mensen die onder de foto reageren. We weten niet of het bezoek zelf met die insteek plaatsvond, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Beelden uit hun oorspronkelijke context halen en misbruiken voor eigen propaganda gebeurt helaas vaak online, dat is niets nieuws.
Als mijn kind daarnaast ook een kerk en een synagoge bezoekt om op een praktische manier te ervaren en te leren hoe verschillende religies functioneren, heb ik daar geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik vind het waardevol en juich het toe.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef quirina het volgende:
Een vraag.
Wat zou je er van vinden als je kind met school op excursie zou gaan naar een moskee en je ziet dit naderhand op youtube.
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?quote:Op zondag 11 januari 2026 13:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
Tsja.
Mijn partner en ik zijn atheïstisch en hebben helemaal niks met welke religie dan ook. En zo voeden we onze kinderen dan ook op. Toch wandelen we op vakanties regelmatig een kerk binnen omdat we het wel mooie architectuur vinden. En dan leg ik ook aan de kinderen uit wat religie is en hoe het voor gelovigen werkt. Doe ik ook voor hoe Katholieken een kruisje slaan met wijwater, en maak ik ook altijd hetzelfde grapje dat het brandt op mijn heidense voorhoofd![]()
Dus ja, het zou ergens ook wel hypocriet zijn als ik dan over een bezoek aan een moskee wèl moeilijk zou gaan doen.
Die houding komt universeel voor en het is maar hoe je het invult:quote:Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?
ja maar het is in een moskee niet in japanquote:Op zondag 11 januari 2026 16:48 schreef Winzip het volgende:
[..]
Die houding komt universeel voor en het is maar hoe je het invult:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de Japanse traditie staat het bekend als Dogeza en is een uiting van respect of verontschuldiging.
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja maar het is in een moskee niet in japan
Het is maar hoe het is!!! Dit is flauwekul!!quote:Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef Winzip het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.
Ik lees hier veel aannames.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.
De moskee had het ook op een andere manier kunnen laten zien.
Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
Waar zeg ik zoiets?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is maar hoe het is!!! Dit is flauwekul!!
Je schreef: het is maar hoe je het invult (de gebedshouding). Niks invullen, zo’n houding is onnatuurlijk voor niet-islamieten en al helemaal voor kinderen. Dus zo vrijblijvend is het niet. Ik krijg associaties met zieltjes winnen.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:32 schreef Winzip het volgende:
[..]
Ik lees hier veel aannames.
[..]
Waar zeg ik zoiets?
Maar de mensen van de moskee weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij het laten plaatsnemen van deze kinderen in deze houding. Daar is geen andere invulling bij te denken.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef Winzip het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.
Als je moslimkinderen varkensvlees laat eten is de wereld te klein, maar tegelijk halen ze dit soort fratsen uit...quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.
Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
Het is ook invulling. Mijn invulling is dat een kind in die houding echt niet denkt "ik onderwerp me aan Allah", die zijn gewoon speels bezig. De meegaande leerkrachten zullen de kinderen hier ook niet expliciet toe instrueren, en evenmin zullen de moslimbegeleiders kinderen opdracht geven dit te doen, zeker niet in het bijzijn van de leerkrachten. Zij laten gewoon zien hoe moslims bidden en welke houdingen daarbij horen. De rest is voor kinderen vaak te abstract: op die leeftijd weten ze niet eens wat "onderwerpen" betekent. Het zijn denk ik vooral onderbuikgevoelens die men hier uit. Dat is precies wat dit soort excursies probeert weg te nemen door kinderen hier op een jonge leeftijd op een laagdrempelige manier mee in aanraking te laten komen. Het herinnert me eraan om zelf een keer een moskee, kerk, synagoge en hindoetempel te bezoeken en te leren van hoe die mensen hun geloof beleven. Lijkt me reuze interessant.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je schreef: het is maar hoe je het invult (de gebedshouding). Niks invullen, zo’n houding is onnatuurlijk voor niet-islamieten en al helemaal voor kinderen. Dus zo vrijblijvend is het niet. Ik krijg associaties met zieltjes winnen.
Dat vul je weer zo in voor de mensen van de moskee. Ik denk dat zij het zelf leuk vinden om aan kinderen als volwassenen uit te leggen wat zij geloven, net zoals mensen van andere geloven dat waarderen wanneer er interesse in hun geloof wordt getoond. Bovendien zijn het de basisscholen die deze excursies organiseren, en niet andersom.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar de mensen van de moskee weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij het laten plaatsnemen van deze kinderen in deze houding. Daar is geen andere invulling bij te denken.
Ik zou mijn kind thuishouden. En de school hierop aanspreken.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef quirina het volgende:
Een vraag.
Nee, want Allah bestaat helemaal niet. En Vishnu, Odin, Zeus en weet ik veel allemaal ook niet. Dus knielen, bidden, handjes vouwen of kruisjes slaan is allemaal totaal betekenisloos. Maar religie speelt nou eenmaal (helaas) een grote rol in alle samenlevingen, dus kinderen mogen er best over leren.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Nee, want Allah bestaat helemaal niet. En Vishnu, Odin, Zeus en weet ik veel allemaal ook niet. Dus knielen, bidden, handjes vouwen of kruisjes slaan is allemaal totaal betekenisloos. Maar religie speelt nou eenmaal (helaas) een grote rol in alle samenlevingen, dus kinderen mogen er best over leren.
Op het moment dat de scheidslijn van educatie naar indoctrinatie wordt overschreden zet ik ook mijn hakken in het zand natuurlijk. Dus tijdens een bezoek aan een moskee laten zien hoe moslims bidden: prima. Kinderen voor je geloof gaan proberen te winnen: optyfen.
er zullen voor het geloof nog heel veel mensen te vroeg naar de hemel gestuurd wordenquote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.
Zie Iranquote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.
heelk veelquote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ze krijgen een klien Quran mee naar huis in nederlands om t lezenquote:Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef hoatzin het volgende:
Allemaal even op de foto jongens en meisjes...
Leerkrachten kijken toe, eentje zelfs met de handen in de zakken.
Storm in een glas water dus.
wat is een klien Quran?quote:Op maandag 12 januari 2026 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze krijgen een klien Quran mee naar huis in nederlands om t lezen
weet ik niet , ik ben niet gelovig , die kinderen welquote:
waar maak je dat uit op? Ik geloof er geen barst van namelijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weet ik niet , ik ben niet gelovig , die kinderen wel
Altijd kritiek op het grrrrrrrrrristendom en nu de zaak weer bagatelliseren...quote:Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef hoatzin het volgende:
Vanwaar zoveel begrip voor de islam, hoatzin?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
waar maak je dat uit op? Ik geloof er geen barst van namelijk.
Ik zou mijn kind ook thuishouden. Een kerk kan ik nog wel in komen want dat hoort gewoon bij onze cultuur en historie. Het Christendom is ook een heel stuk minder barbaars en dogmatisch en veel progressiever dan de islam. Maar mijn kind naar een moskee laten gaan om daar te knielen terwijl er wekelijks wel ergens iemand vermoord wordt terwijl er allahu albar geschreeuwd wordt; no fucking way!quote:Op zondag 11 januari 2026 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dat zou ik niet goed vinden. Ik zou er nooit akkoord mee gaan om kinderen op social media kanalen te zetten.
Die leerkracht met handen in de zakken is wel gewoon wijs, oud en mondig genoeg om te zeggen ik doe hier niet aan mee. Die kinderen niet, en dat is dan ook gelijk het vervelende aan geloofsindoctrinatie vanaf zeer jonge leeftijd. We doen hetzelfde met Sinterklaas alleen daarbij vertellen we wel eerlijk vanaf een jaar of 7 dat het allemaal verzonnen is dus dat is dan nog niet zo erg.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef hoatzin het volgende:
Ik ben in de jaren 90 met mijn katholieke school ook langs moskee synagoge gegaan.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:52 schreef quirina het volgende:
Ik las in de comments dat dit dus in Nederland gebeurt.
Ik vind dit werkelijk walgelijk dat de leerkrachten dit toestaan. Helemaal als je een totaal andere levensovertuiging hebt.
Binnen andere geloven wordt er niet gevraagd of je wil bidden. Hooguit of je stil wil zijn als anderen wel willen bidden uit eerbied voor hun geloof.
ik laat mijn mening niet vormen door één foto. Ik hoor het graag als dit schering en inslag is. Maar toto nu toe heb ik dat niet gehoord.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Altijd kritiek op het grrrrrrrrrristendom en nu de zaak weer bagatelliseren...
wat is dat toch
Ik ben beslist geen fan van de islam.quote:Vanwaar zoveel begrip voor de islam, hoatzin?
Ergens in je kruistocht is die haat jegens christendom zover gegaan dat je zelfs dit soort achterlijke praktijken - die, als het in een kerk plaatsgehad had wellicht op iets meer van je azijn had kunnen rekenen - maar een beetje lieflijk wegmoffelt?
O nee, dat vind ik minder interessant. Je zou je kinderen ook dingen moeten leren waar je niet achter staat. Ik zou het heel raar vinden als mijn kinderen, of welk met zijn volle verstand dan ook, later zou besluiten naar de kerk te gaan of naar de moskee en ineens besluit te geloven in een onzichtbare entiteit waar elk bewijs voor ontbreekt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:27 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind ook thuishouden. Een kerk kan ik nog wel in komen want dat hoort gewoon bij onze cultuur en historie. Het Christendom is ook een heel stuk minder barbaars en dogmatisch en veel progressiever dan de islam. Maar mijn kind naar een moskee laten gaan om daar te knielen terwijl er wekelijks wel ergens iemand vermoord wordt terwijl er allahu albar geschreeuwd wordt; no fucking way!
Waar lees jij btw dat dit in Nederland is?quote:Op zondag 11 januari 2026 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja.
Nederland wordt klaargestoomd...
Ik trigger op t eerste. Dit;quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
O nee, dat vind ik minder interessant. Je zou je kinderen ook dingen moeten leren waar je niet achter staat. Ik zou het heel raar vinden als mijn kinderen, of welk met zijn volle verstand dan ook, later zou besluiten naar de kerk te gaan of naar de moskee en ineens besluit te geloven in een onzichtbare entiteit waar elk bewijs voor ontbreekt.
Maar dat neemt niet weg dat minstens 5 miljard mensen dat wél doen dus ze wel moeten weten waar die ideologie voor staat. Dat houdt in ook eens een kerk en een moskee te bezoeken. Dan leren ze ook dat het niet alleen maar moord en doodslag is vanuit het midden oosten. Dat is namelijk normaal gesproken het enige wat je hoort van de islam en het is wel breder dan dat. Net als het belangrijk is om kinderen met een moslimachtergrond te leren dat er niet alléén de islam is en ze ook onderwijzen over het moord en doodslag gedeelte. Een zo breed mogelijke basis lijkt me zelf wel zo praktisch als onderwijsinstelling.
Het probleem is voor mij dat deze kinderen op social media geplaatst worden. Daar zou ik heel veel moeite mee hebben. Zolang een kind gewoon op zo'n moskee kan leren en bijvoorbeeld bij zo'n gebed ook 'nee' kan zeggen vind ik het allemaal niet zo'n probleem hoor
Misschien verwoord je het klote oid, maar zou jij je kinderen écht dingen leren waar je niet achter staat, ergo, zelfs tegen bent, om t andere uiterste dan maar even erbij pakken?quote:Je zou je kinderen ook dingen moeten leren waar je niet achter staat. Ik zou het heel raar vinden als mijn kinderen
SPOILER: bronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zou een balans moeten zijn voor kinderen, tegenwoordig is het steeds meer "atheisme" wat ik in principe toejuich omdat het een betere vorm van samenleving laat zien dan religieus doordrenkte samenlevingen. Dat weinig mensen snappen wat er bedoelt wordt en dat het daarom 1 grote gifshow wordt zagen ze aankomen (luke 13:24), want Ad Litteram.
Ik ben zelf blij dat ik als vrij kind ben opgevoed, wel met atheistische invloeden maar nooit in een hoek gedrukt door familie oid. Religie zou men zich pas rond 25 mee bezig moeten gaan houden imo.As above, so below.
Ik zou zeggen dat vrouwmenschen hunnie haar behoren te verbergen in Allah's heilige huis!quote:Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef quirina het volgende:
Een vraag.
Vroeger had je er nog aardig wat volgens mij? Je had Marokkanen op FOK, Turken op FOK, rammedan-topics, islamvraagbaken etc. Zijn die allemaal weggepest of zo?quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hier op het forum weinig moslims. Mochten die hier toch komen fulmineren dan kunnen ze van mij ook de volle laag krijgen.
Uiteraard. Waarom zou je kinderen niet leren dat er mensen bestaan die de islam aanhangen en wat dat dan inhoudt? Waarom zou je, als je het over de maanlanding hebt, niet ook vertellen dat er theorieën zijn dat die in scene is gezet, ook al ben je het er niet mee eens.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:19 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik trigger op t eerste. Dit;
[..]
Misschien verwoord je het klote oid, maar zou jij je kinderen écht dingen leren waar je niet achter staat, ergo, zelfs tegen bent, om t andere uiterste dan maar even erbij pakken?
ik vind dat het onderwijs helemaal geen aandacht aan religie moet besteden , niet gereformeerd en niet Islam en zeker niet gaan bidden tot Allahquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Uiteraard. Waarom zou je kinderen niet leren dat er mensen bestaan die de islam aanhangen en wat dat dan inhoudt? Waarom zou je, als je het over de maanlanding hebt, niet ook vertellen dat er theorieën zijn dat die in scene is gezet, ook al ben je het er niet mee eens.
We leggen kinderen ook nazi ideologieën voor, je moet juist uitleggen wat dat inhield en waarom dat zo'n vat op de mensen had. We vertellen dat we er jarenlang slaven op nahielden. Je houdt er een gouden eeuw aan over, maar ook hele generaties mensen die in beestachtige omstandigheden moeten leven. De voor- en de nadelen.
Je bent je hele leven bezig met kinderen opvoeden en daarnaast moet je ze zoveel mogelijk toegang geven tot relevante feiten. De opvoeding zorgt ervoor dat ze die informatie oppakken op een manier die maatschappelijk wenselijk is.
Ze die feiten onthouden omdat je niet achter de stroming die het vertegenwoordigd staat, zou ik heel gek vinden. Natuurlijk onderwijs je kinderen zo breed mogelijk. Ze geen kennis laten maken met een cultuur die in onze samenleving inmiddels even relevant is als andere religieuze stromingen is ronduit onverantwoord.
Laat ik het omdraaien: wat vind je van Bible Belters die hun kinderen gewoon géén seksuele voorlichting geven? Dat het enige wat ze kinderen leren is dat je seks uitsluitend binnen het huwelijk hebt en uitsluitend voor de voortplanting is? Dat is kinderen niets leren waar je niet achter staat. Ik ben daar geen fan van.
De opvoeding bepaalt hoe een kind met informatie omgaat. Jij plaatst het kader. Als ze niet naar een moskee kunnen zonder dat ze daarvan hun hele leven om willen gooien, heb je in de opvoeding gefaald en het kader niet goed weggezet. Dat zegt dan meer over de opvoeding dan de moskee.
vrouwen achter het gordijn hequote:Op zondag 11 januari 2026 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja.
Nederland wordt klaargestoomd...
Daar ben ik het mee eens,"ze ervan op de hoogte brengen", maar dat aan LEREN was waar ik het over had zegmaar, maar dan zitten we op 1 lijn denk ikquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Uiteraard. Waarom zou je kinderen niet leren dat er mensen bestaan die de islam aanhangen en wat dat dan inhoudt? Waarom zou je, als je het over de maanlanding hebt, niet ook vertellen dat er theorieën zijn dat die in scene is gezet, ook al ben je het er niet mee eens.
We leggen kinderen ook nazi ideologieën voor, je moet juist uitleggen wat dat inhield en waarom dat zo'n vat op de mensen had. We vertellen dat we er jarenlang slaven op nahielden. Je houdt er een gouden eeuw aan over, maar ook hele generaties mensen die in beestachtige omstandigheden moeten leven. De voor- en de nadelen.
Je bent je hele leven bezig met kinderen opvoeden en daarnaast moet je ze zoveel mogelijk toegang geven tot relevante feiten. De opvoeding zorgt ervoor dat ze die informatie oppakken op een manier die maatschappelijk wenselijk is.
Ze die feiten onthouden omdat je niet achter de stroming die het vertegenwoordigd staat, zou ik heel gek vinden. Natuurlijk onderwijs je kinderen zo breed mogelijk. Ze geen kennis laten maken met een cultuur die in onze samenleving inmiddels even relevant is als andere religieuze stromingen is ronduit onverantwoord.
Laat ik het omdraaien: wat vind je van Bible Belters die hun kinderen gewoon géén seksuele voorlichting geven? Dat het enige wat ze kinderen leren is dat je seks uitsluitend binnen het huwelijk hebt en uitsluitend voor de voortplanting is? Dat is kinderen niets leren waar je niet achter staat. Ik ben daar geen fan van.
De opvoeding bepaalt hoe een kind met informatie omgaat. Jij plaatst het kader. Als ze niet naar een moskee kunnen zonder dat ze daarvan hun hele leven om willen gooien, heb je in de opvoeding gefaald en het kader niet goed weggezet. Dat zegt dan meer over de opvoeding dan de moskee.
De 'aan' in aanleren halen we weg. Je kan ze leren wat de islam of om het even welke ideologie inhoudt, dat betekent niet dat je ze aan moet leren hoe zij moslim moeten zijn. Dat is denk ik het verschil tussen waar veel users hier bang voor zijn en de realiteit, waar ik best iets voor te zeggen vind.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:11 schreef Mijk het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens,"ze ervan op de hoogte brengen", maar dat aan LEREN was waar ik het over had zegmaar, maar dan zitten we op 1 lijn denk ik
Dat zou ik een grote fout vinden. Want niet alleen hou je de wereld van kinderen dan wel heel klein, door ze in niks te leren wat de gewoontes zijn van 60 procent van de wereldbevolking, door een breed assortiment aan ideologieën te behandelen help je kinderen die zich gevangen voelen in die andere wereld, of dat nou in een streng religieus moslimgezin is of een zwartekousengemeenschap, te doen inzien dat er meer is dan hun eigen omgeving.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vind dat het onderwijs helemaal geen aandacht aan religie moet besteden , niet gereformeerd en niet Islam en zeker niet gaan bidden tot Allah
Dat kun je ook van drugs zeggen: laat ze er mee kennismaken dan weten ze wat het is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zou ik een grote fout vinden. Want niet alleen hou je de wereld van kinderen dan wel heel klein, door ze in niks te leren wat de gewoontes zijn van 60 procent van de wereldbevolking, door een breed assortiment aan ideologieën te behandelen help je kinderen die zich gevangen voelen in die andere wereld, of dat nou in een streng religieus moslimgezin is of een zwartekousengemeenschap, te doen inzien dat er meer is dan hun eigen omgeving.
De geschiedenis laat al sinds jaar en dag zien dat de problemen bij de uitersten liggen. Als we op school al aan de ene kant kunnen leren dat de islam meer is dan 'alle vrouwen zijn varkens in de islam, religie van het kwaad' en noem als je holle retoriek maar op en kinderen aan de andere kant kunnen leren dat de wereld breder is dan de islam en je van mening kan verschillen en een andere manier van leven niet per se slecht is, hebben we in de volgende generatie misschien minder mannen die hun zus doodslaan omdat ze seks hadden voor het huwelijk of minder mensen die het een goed idee vinden varkenskoppen naar een AZC te gooien en misschien ook minder mensen die met nazivlaggen demonstreren en misschien ook minder mensen die naar weet ik het waar afreizen om voor een volgende IS te vechten.
Ik denk dat de wereld een mooiere plaats zou zijn zonder al die extremen, en je ziet zelden zo'n geradicaliseerde die als basis alle feiten op een rijtje heeft. Dus daar zou je best bij de opvoeding al een beginnetje mee kunnen maken.
Sterker nog, dat doen we al met drugs. Er komen al mensen naar de klas om kinderen te vertellen wat drugs is, welke drugs er zijn, wat je met welke drugs ervaart en welke drugs welke effecten heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat kun je ook van drugs zeggen: laat ze er mee kennismaken dan weten ze wat het is.
Ik bedoel kennismaken als in nemen, troep innemen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Sterker nog, dat doen we al met drugs. Er komen al mensen naar de klas om kinderen te vertellen wat drugs is, welke drugs er zijn, wat je met welke drugs ervaart en welke drugs welke effecten heeft.
Met drugs doen we het allang, je wil toch niet dat je kinderen straks lukraak dingen gaan slikken waarvan ze totaal niet weten wat het is of wat het met je doet? Ze horen er toch van, ze komen er toch mee in aanraking, dan kunnen ze het het best geïnformeerd doen.
Dan komen we weer bij het verschil tussen leren en aanleren. Niemand zegt dat je kinderen aan moet leren hoe het is om moslim te zijn. Desalniettemin kan je ze alsnog prima leren wat moslim zijn inhoudt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik bedoel kennismaken als in nemen, troep innemen.
Waarom zou je kinderen met zo’n rigide geloof willen laten kennismaken? Alleen om de islam niet uit te sluiten?quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan komen we weer bij het verschil tussen leren en aanleren. Niemand zegt dat je kinderen aan moet leren hoe het is om moslim te zijn. Desalniettemin kan je ze alsnog prima leren wat moslim zijn inhoudt.
Ik denk dat je me helemaal verkeerd begrijpt. Je leert die kinderen niet over de islam zodat ze zelf moslim kunnen worden of om de islam voor hen niet uit te sluiten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom zou je kinderen met zo’n rigide geloof willen laten kennismaken? Alleen om de islam niet uit te sluiten?
Sterker nog, ik denk dat er op de basisschool meer tijd aan insecten wordt besteed dan aan de islam.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee. Echt helemaal niet. Er zijn miljarden mieren op de wereld, moeten ze daar ook iets over leren?
Dat wel, alleen zie ik zelf het nut niet dat ze zo nodig hier krampachtig moeten gestationeerd worden als de normen en waarden letterlijk haaks op elkaar staan in die cloak van die religie. Dát is een stevig discussiepunt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je me helemaal verkeerd begrijpt. Je leert die kinderen niet over de islam zodat ze zelf moslim kunnen worden of om de islam voor hen niet uit te sluiten.
Je leert ze, ook, over de islam omdat er 2 miljard moslims zijn, waarvan 1 miljoen Nederlanders moslim. Kan je het nut er niet van inzien je iets te verdiepen in 20% van de wereldbevolking, wat hen drijft en wat hun wereld vormt?
Dat kun je ze ook gewoon vertellen en een foto van een moskee laten zien. Geen enkele reden om ze op een kleedje te laten knielen en zogenaamd te laten bidden, dat is gewoon raar en enigzins pervers. Ik vraag me ook af of aan alle ouders toestemming is gevraagd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je me helemaal verkeerd begrijpt. Je leert die kinderen niet over de islam zodat ze zelf moslim kunnen worden of om de islam voor hen niet uit te sluiten.
Je leert ze, ook, over de islam omdat er 2 miljard moslims zijn, waarvan 1 miljoen Nederlanders moslim. Kan je het nut er niet van inzien je iets te verdiepen in 20% van de wereldbevolking, wat hen drijft en wat hun wereld vormt?
Is dat zo? Ik denk dat je over een olifant kan leren tot je een ons weegt, maar dat het toch wat toevoegt er eens eentje in de dierentuin te zienquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:17 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat kun je ze ook gewoon vertellen en een foto van een moskee laten zien.
Dat was vroeger heel normaal. Ik herinner me nog wel dat we met school naar van alles gingen om erover te leren: Boerderij, dierentuin, kerk, postkantoor, politiebureau. Kon je vragen stellen en kijken hoe het er achter de schermen toe ging.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik denk dat je over een olifant kan leren tot je een ons weegt, maar dat het toch wat toevoegt er eens eentje in de dierentuin te zien
Ik denk sowieso dat het onderwijs gebaat is met meer educatieve excursies. Voor een kerk geldt hetzelfde, of een bibliotheek bezoeken, een theater bezoeken, een gevangenis bezoeken, ik noem maar wat dingen. Als je het leren wat vaker afwisselt met indrukken, denk ik dat dat het onderwijs ten goede zou komen.
Maar dat is een andere discussie.
ze leren toch wel dat vrouwen niet mee mogen bidden , tenzij achter een zwart gordijnquote:Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
quote:Ja, vrouwen bidden in de moskee, samen met mannen, maar gescheiden voor meer privacy en comfort;
ze bidden achter de mannen (of op een balkon) en de scheiding is praktisch en respectvol,
niet vanwege minderwaardigheid, met aparte ruimtes en ingangen in grotere moskeeën
en een voorkeur om thuis te bidden voor speciale gebeden zoals Tarawih,
.
Juist wel. Beslagen ten ijs komen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
ik vind dat het onderwijs helemaal geen aandacht aan religie moet besteden
Dit inderdaad. Mijn kinderen mogen best rituelen ervaren van verschillende religies, maar dat wordt niet op social media gepleurd.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dat zou ik niet goed vinden. Ik zou er nooit akkoord mee gaan om kinderen op social media kanalen te zetten.
Zoveel religies zijn "rigide". Wel es van de katholieke kerk gehoord?quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom zou je kinderen met zo’n rigide geloof willen laten kennismaken? Alleen om de islam niet uit te sluiten?
Ja, en als je wijn drinkt in een kerk drink je letterlijk het bloed van Jezus en kun je AIDS krijgen.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wanneer worden er kinderen wijn geschonken in een kerk bij een schooltrip?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, en als je wijn drinkt in een kerk drink je letterlijk het bloed van Jezus en kun je AIDS krijgen.
Dus pas op.
Ok, brood of hostie eten dan. Pas op voor de transsubstantiatie, kinders!quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wanneer worden er kinderen wijn geschonken in een kerk bij een schooltrip?
Ja precies, onzinopmerking dus.
Ze leren dat dat ALLah vind dat vrouwen minder zijn dan varkens en achter het gordijn moeten bidden, is dat ook woke ??quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Juist wel. Beslagen ten ijs komen.
Dat leert het christendom eigenlijk ook.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze leren dat dat ALLah vind dat vrouwen minder zijn dan varkens en achter het gordijn moeten bidden, is dat ook woke ??
iedere religie is dom , Sinterklaas bestaat ook nietquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:28 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat leert het christendom eigenlijk ook.
Woke is een nogal rekbaar begrip en al een beetje op zijn (haar, hun) retour.
Wanneer je dan gelijk erbij verteld wat het voor de olifant toevoegt om in een dierentuin te staan en in een te kleine beperkte ruimte te leven. Dat ze bijzonder intelligent, sociaal en gevoelig zijn, thuis samenleven en nomadisch 100den kilometers rondtrekken in groepen van 10 tot 15 olifanten. En dat leven in een te kleine ruimte naast gewrichtsproblemen een ongekende psychische problemen oplevert voor het dier. En dat het daar alleen maar opgesloten staat omdat mensen het willen zien. Dat zonder olifanten in de dierentuin maar de helft van het aanwezige publiek zou komen kijken en de dierentuin dan geen geld genoeg verdiend. Dat de olifant als ster van de show de ultieme prijs betaald alleen maar om ons wat te leren... Dus bedank de olifant met een diepe buiging, ga naar huis en denk na over wat je nu geleerd hebt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:06 schreef timmmmm het volgende:
Is dat zo? Ik denk dat je over een olifant kan leren tot je een ons weegt, maar dat het toch wat toevoegt er eens eentje in de dierentuin te zien
Ik vond de bron in de OP nog vrij matig eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:40 schreef Mijk het volgende:
@:POL , kijk maar of jullie hier wat mee kunnen, dit is verre van een Filosofisch/religieus gebaseerd topic op de inhoud, meer op de vorm hoe het zich laat zien.
FnL > POL
Ik denk dat je kinderen in de dierentuin ook prima kan leren hoe je goed met dieren om moet gaanquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:27 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Wanneer je dan gelijk erbij verteld wat het voor de olifant toevoegt om in een dierentuin te staan en in een te kleine beperkte ruimte te leven. Dat ze bijzonder intelligent, sociaal en gevoelig zijn, thuis samenleven en nomadisch 100den kilometers rondtrekken in groepen van 10 tot 15 olifanten. En dat leven in een te kleine ruimte naast gewrichtsproblemen een ongekende psychische problemen oplevert voor het dier. En dat het daar alleen maar opgesloten staat omdat mensen het willen zien. Dat zonder olifanten in de dierentuin maar de helft van het aanwezige publiek zou komen kijken en de dierentuin dan geen geld genoeg verdiend. Dat de olifant als ster van de show de ultieme prijs betaald alleen maar om ons wat te leren... Dus bedank de olifant met een diepe buiging, ga naar huis en denk na over wat je nu geleerd hebt.
Zou je alle kinderen de waarheid leren dan lopen ze allemaal overstuurd huilend de dierentuin uit om zich thuis te gaan snijden. Dus dat doen we dan maar niet, we nemen ze nog eens mee voor een uitstapje naar het dolfinarium en vertellen ook daar een zoet leugentje om bestwil en lullen er een puntje aan en genieten van de show.
Maakt niet uit waar je het kind mee naar toe neemt, er is geen ontkomen aan de leugen. Het enige wat we kunnen is zoveel mogelijk laten zien en de waarheid van het relativeren te leren. En daarin hun eigen weg te kiezen. Wij als verleden tijd kunnen alleen maar hopen dat zij voor zichzelf de juiste keuze zullen maken.
Ja, laat ze vooral geen eigen mening vormen! ATHEISM FOR THE WIN!!!!!quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
GOD bestaat niet Sinterklaas ook niet
dat moeten ze leren als 12 zijn
Zelfde vorm van dogma idd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, laat ze vooral geen eigen mening vormen! ATHEISM FOR THE WIN!!!!!
Ja zeg wat moet je veel leren he als je Moslim wilt wordenquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, laat ze vooral geen eigen mening vormen! ATHEISM FOR THE WIN!!!!!
quote:Is het beter voor een vrouw om thuis te bidden of in de moskee?
De Profeet ? moedigde vrouwen niet aan om in moskeeën te bidden, ze werden er alleen toe toegestaan, maar voor hen is het beter om thuis te bidden.12 dec 2022
quote:Is het toegestaan voor een vrouw om buiten te bidden?
Bidden in het openbaar is toegestaan in de islam, zolang het gebed met de juiste bescheidenheid wordt verricht.30 aug 2023
quote:Kan je naar de moskee als je ongesteld bent?
AI-overzicht
Ja, een menstruerende vrouw mag de moskee (het gebouw) vaak wel in, maar is vrijgesteld van het verrichten van gebeden en de rondgang om de Ka'aba (Tawaaf); sommige geleerden staan deelname aan kennisbijeenkomsten toe, terwijl striktere interpretaties de toegang tot de gebedsruimte (musallah) verbieden.
quote:Is make-up toegestaan in de Islam?
#1 Wat betreft make-up voor vrouwen in de islamitische Sharia:
Het is voor een vrouw niet verboden om make-up te gebruiken.
Het is echter niet toegestaan dat een niet-Mahram man deze make-up te zien krijgt, aangezien make-up als ziena (verfraaiing) wordt gebruikt/beschouwd.
quote:Is het dragen van een pruik haram in de Islam?
3. Mag een Moslim een pruik dragen?
Nee, het dragen van een pruik is in de Koran expliciet verboden.
Volgens de Koran is het dragen van een pruik een vorm van oneerbiedig omgaan met het eigen haar.
Je blijft dit herhalen, maar waarop baseer je de aanname dat de kinderen op die foto dit daadwerkelijk wordt geleerd? En los daarvan: uit welke islamitische bronnen haal je de bewering dat “vrouwen minder zijn dan varkens”?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze leren dat dat ALLah vind dat vrouwen minder zijn dan varkens en achter het gordijn moeten bidden, is dat ook woke ??
O, kennelijk vind je dat jouw opvattingen hen 'moeten' worden aangeleerd. Dan kun je dat net zo goed doen wanneer die kinderen bijvoorbeeld een kerk voor atheïsten bezoeken of op school.quote:GOD bestaat niet Sinterklaas ook niet
dat moeten ze leren als 12 zijn
als de Islam wilt bestuderen dan moet het verhaal eerlijk verteld wordenquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:53 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Je blijft dit herhalen, maar waarop baseer je de aanname dat de kinderen op die foto dit daadwerkelijk wordt geleerd? En los daarvan: uit welke islamitische bronnen haal je de bewering dat “vrouwen minder zijn dan varkens”?
[..]
O, kennelijk vind je dat jouw opvattingen hen 'moeten' worden aangeleerd. Dan kun je dat net zo goed doen wanneer die kinderen bijvoorbeeld een kerk voor atheïsten bezoeken of op school.
Jij leeft in een wereld waar alleen extremen kunnen worden gekozen? Ga je de puberteit in?quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja zeg wat moet je veel leren he als je Moslim wilt worden
ja dring ze de Islam op en vertel ze dat vrouwen gestenigd worden als ze over seks praten
Dit.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:10 schreef Winzip het volgende:
[..]
Als mijn kind daarnaast ook een kerk en een synagoge bezoekt om op een praktische manier te ervaren en te leren hoe verschillende religies functioneren, heb ik daar geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik vind het waardevol en juich het toe.
En jij vertelt het eerlijke verhaal over de islam? Maar je onderbouwt je beweringen niet met bronnen. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen minder zijn dan varkens? Waar staat dat vrouwen achter een gordijn 'moeten' bidden? Het citaat van ChatGPT dat je eerder aanhaalde lijkt die laatste claim juist te nuanceren ipv te bevestigen. Dus waarom zouden die kinderen op de foto iets geleerd moeten worden wat niet op bronnen gebaseerd is, maar op je onderbuikgevoelens?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de Islam wilt bestuderen dan moet het verhaal eerlijk verteld worden
ook dat vrouwen achter een gordijn moeten bidden
ik denk dat het aan de kinderen op de foto niet geleerd of verteld wordt
ik ben zelf helemaal niet voor religies , voor mij zijn goden hetzelfde al sinterklaas
Ik heb tijdens mijn basisschool uitjes naar de lokale kerk (ja, meer dan 1x) ook gewoon het 'onze vader' geleerd.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Waar zie jij dat? Of verzin je dat er zelf weer bij?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
in westerse moskeen niet , in afrika mogen vrouwen beperkt in de moskee bidden maar dan wel achter een gordijnquote:Op donderdag 15 januari 2026 13:43 schreef Kwntm het volgende:
[..]
En jij vertelt het eerlijke verhaal over de islam? Maar je onderbouwt je beweringen niet met bronnen. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen minder zijn dan varkens? Waar staat dat vrouwen achter een gordijn 'moeten' bidden? Het citaat van ChatGPT dat je eerder aanhaalde lijkt die laatste claim juist te nuanceren ipv te bevestigen. Dus waarom zouden die kinderen op de foto iets geleerd moeten worden wat niet op bronnen gebaseerd is, maar op je onderbuikgevoelens?
quote:AI-overzicht
Vrouwen 'moeten' niet per se achter een gordijn bidden, maar het is een traditionele praktijk in sommige moskeeën om een fysieke scheiding (vaak een gordijn, aparte ruimte of achterin de zaal) te creëren voor vrouwen tijdens gezamenlijke gebeden, gebaseerd op interpretaties van islamitische regels over 'ikhtilat' (menging) en respect, hoewel er ook verschillende meningen bestaan binnen de islam en veel moskeeën vrouwen gewoon naast mannen laten bidden (met enige ruimte).
Waar komt dit vandaan?
Historische praktijk: Vroeger (en nu nog in sommige conservatieve gemeenschappen) was dit een manier om de concentratie te behouden en de interactie tussen mannen en vrouwen te minimaliseren, gebaseerd op principes van bescheidenheid (hijab) en het vermijden van afleiding tijdens het gebed (salah).
Ruimte: Moskeeën hebben vaak aparte ruimtes of een afscheiding voor vrouwen, zodat ze het gebed kunnen volgen zonder dat mannen hen zien tijdens de bewegingen, en vice versa.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoveel religies zijn "rigide". Wel es van de katholieke kerk gehoord?
Maar goed, ik snap de eerste reactie op zo'n foto wel.
Etto, kom er maar in
Wat een kruistocht weer. Geen enkel ander geloof: nee de Islam ook niet. Je hoeft niet te bidden.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:11 schreef tizitl2 het volgende:
Weinig spannend.
Denken dat eenmalig geprevel van een imam, pastoor, priester, rabbi of wat dan ook die indruk wel maakt is schromelijke overschatting.
Dat gaat het rechteroor in en het linker uit.
En dat weet jij omdat....?quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebben
Vertel, wat denk jij dat de school voor ogen heeftquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebben
nederland islamitisch makenquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vertel, wat denk jij dat de school voor ogen heeft
En waarom zouden scholen dat als doel hebben?quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland islamitisch maken
met de meisjes te bidden achter het gordijn , zoals het hoort
ja woke leraren denk ikquote:Op donderdag 15 januari 2026 21:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En waarom zouden scholen dat als doel hebben?
Dus jij vindt het waarschijnlijker dat een school, een maatschappelijke organisatie die veelal decennia, zo niet langer, bezig is met het onderwijzen van kinderen waarschijnlijker als doel hebben om kinderen de islam op te leggen?quote:
ja als het maar woke is tochquote:Op donderdag 15 januari 2026 21:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt het waarschijnlijker dat een school, een maatschappelijke organisatie die veelal decennia, zo niet langer, bezig is met het onderwijzen van kinderen waarschijnlijker als doel hebben om kinderen de islam op te leggen?
https://www.landelijksteu(...)nsultatie-en-advies/quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als het maar woke is toch
ja toch denk ik echt dat ze hun eigen kinderen er never nooit heen sturen, maar de leerlingen wel omdat het woke isquote:Op donderdag 15 januari 2026 22:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
https://www.landelijksteu(...)nsultatie-en-advies/
quote:
Kun je in plaats van je onderbuikgevoel nou ook eens je verstand laten spreken?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja toch denk ik echt dat ze hun eigen kinderen er never nooit heen sturen, maar de leerlingen wel omdat het woke is
ni mijn kinderen zouden ze er niet heen moeten sturen dat kan ik je wel zeggen , ben jij belazerdquote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[..]
Kun je in plaats van je onderbuikgevoel nou ook eens je verstand laten spreken?
Nondeju zeg
Het ging meer de POL kant op in dat topic, ik wist niet waar t anders beter zou passen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:36 schreef capricia het volgende:
Ik zie hier weinig POL in, het komt ook van een ander subforum. Ik ga het topic verplaatsen naar VER.
Geen probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:35 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het ging meer de POL kant op in dat topic, ik wist niet waar t anders beter zou passen.
Geef het op.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Omdat de RKK niet met dezelfde handschoentjes wordt aangepakt. Al lang niet meer, en gelukkig maar.
ik hoorde de laatste keer dat ik in Afrika was een religieus meisje tegen me zeggen , je hoeft niet te bekeren , als je dood bent praat iedereen Arabisch en is ook gelijk een moslimquote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:05 schreef poolmetuitkering het volgende:
Overigens wordt (volgens de Koran) iedereen als moslim geboren. Bekeerlingen komen eigenlijk tot inkeer, omdat ze door hun omgeving het geloof zijn verloren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |