abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219806916
Een vraag.
Wat zou je er van vinden als je kind met school op excursie zou gaan naar een moskee en je ziet dit naderhand op youtube.
http://youtube.com/post/U(...)?si=s5B2E_FqaL2ZDYav
Lees vooral even de reacties eronder.
  zondag 11 januari 2026 @ 12:32:07 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219806972
Ik zou woedend zijn. De reacties laten ook wel goed zien waar moslims op uit zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219806979
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef quirina het volgende:
Een vraag.
Wat zou je er van vinden als je kind met school op excursie zou gaan naar een moskee en je ziet dit naderhand op youtube.
Dan leren ze dat, boeiend. Doen ze verder zo goed als niks mee.
pi_219807031
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan leren ze dat, boeiend. Doen ze verder zo goed als niks mee.
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.
Ik zou echt kwaad worden al mijn kind verplicht zou worden om een gebed na te doen en zo gebruikt te worden als materiaal op youtube
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 12:40:30 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219807106
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja maar op dat Youtube kanaal promoten ze ook sharia en zo. Best fundamentalistisch.
Ik zou echt kwaad worden al mijn kind verplicht zou worden om een gebed na te doen en zo gebruikt te worden als materiaal op youtube
Mee eens.
pi_219807229
Ik las in de comments dat dit dus in Nederland gebeurt.
Ik vind dit werkelijk walgelijk dat de leerkrachten dit toestaan. Helemaal als je een totaal andere levensovertuiging hebt.
Binnen andere geloven wordt er niet gevraagd of je wil bidden. Hooguit of je stil wil zijn als anderen wel willen bidden uit eerbied voor hun geloof.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:00:29 #7
459912 FlippingCoin
pi_219807311
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:52 schreef quirina het volgende:
Ik vind dit werkelijk walgelijk dat de leerkrachten dit toestaan. Helemaal als je een totaal andere levensovertuiging hebt.
Binnen andere geloven wordt er niet gevraagd of je wil bidden. Hooguit of je stil wil zijn als anderen wel willen bidden uit eerbied voor hun geloof.
Hoop dat snel uitlekt welke docenten hieraan meedoen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 13:01:52 #8
197773 crew  maily
pi_219807325
quote:

[..]
Ik zie nu dat jongens en meisjes naast elkaar zitten?!
pi_219807330
Tsja.

Mijn partner en ik zijn atheïstisch en hebben helemaal niks met welke religie dan ook. En zo voeden we onze kinderen dan ook op. Toch wandelen we op vakanties regelmatig een kerk binnen omdat we het wel mooie architectuur vinden. En dan leg ik ook aan de kinderen uit wat religie is en hoe het voor gelovigen werkt. Doe ik ook voor hoe Katholieken een kruisje slaan met wijwater, en maak ik ook altijd hetzelfde grapje dat het brandt op mijn heidense voorhoofd :')

Dus ja, het zou ergens ook wel hypocriet zijn als ik dan over een bezoek aan een moskee wèl moeilijk zou gaan doen.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:05:46 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_219807401
ik ga even informeel vrijblijvend in op de titel, ten eerste bidden dat is hopen, nuchtere mensen hopen ook, je bent niet direct gek als je bidt maar tegenwoordig is 't wel psychiatrisch gedrag omdat je niet kan aantonen dat religie leeft of bestaat of god oid.

dat geldt voor iedere religie, je kan 't niet bewijzen, daarom zegt wetenschap dat is nogal wat hè en zo trekken mensen de conclusie dat religie tegenwoordig toch de psychiatrie aantikt via 't zogenaamde wanen, zich voorstellen dat er iets zou bestaan dat god heet, daar mag je 'n vraagteken bij zetten als vrijdenker/filosoof, wat is god ?

m'n moeder zegt dat bestaat niet terwijl ze verkracht is door de nonnen met 'n stok als pubermeisje op kostschool.

gezellig naar de moskee, waarom niet, bidden ? een beetje yoga kan geen kwaad
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_219807668
Het gaat erom hoe het hier gepresenteerd wordt.
Net alsof het een overwinning is om Europese kinderen te bekeren tot de Islam en dit door een vrij fundamentalistische soort.
Het is prima om je kind te leren over verschillende levensovertuigingen,maar in dit geval wordt het misbruikt.
Noem je het dan nog steeds lollig yoga?
pi_219807748
quote:

[..]
Wat is het echte probleem voor jou? Dat ze op YouTube staat of dat ze een gebed na moet doen?
pi_219807972
Ik ben er op tegen dat kinderen verplicht worden te bidden of een gebed na te doen.
Ik ben er op tegen dat het materiaal vervolgens gedeeld wordt door een fundamentalistische islamitische organisatie die het voor doet komen dat er sprake is van onderwerping.
Bovendien ben ik van mening dat basisscholen toestemming horen te vragen voordat ze op stap gaan en dat je niet zomaar mag fotograferen.
Ouders horen ten eerste zeggenschap te hebben.
pi_219808374
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:40 schreef quirina het volgende:
Ik ben er op tegen dat kinderen verplicht worden te bidden of een gebed na te doen.
Ik ben er op tegen dat het materiaal vervolgens gedeeld wordt door een fundamentalistische islamitische organisatie die het voor doet komen dat er sprake is van onderwerping.
Bovendien ben ik van mening dat basisscholen toestemming horen te vragen voordat ze op stap gaan en dat je niet zomaar mag fotograferen.
Ouders horen ten eerste zeggenschap te hebben.
Allemaal terechte punten. Maar dat hele bekeringsverhaal komt van de mensen die onder de foto reageren. We weten niet of het bezoek zelf met die insteek plaatsvond, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Beelden uit hun oorspronkelijke context halen en misbruiken voor eigen propaganda gebeurt helaas vaak online, dat is niets nieuws.
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 14:03:57 #15
197773 crew  maily
pi_219808383
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Allemaal terechte punten. Maar dat hele bekeringsverhaal komt van de mensen die onder de foto reageren. We weten niet of het bezoek zelf met die insteek plaatsvond, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Beelden uit hun oorspronkelijke context halen en misbruiken voor eigen propaganda gebeurt helaas vaak online, dat is niets nieuws.
Daar heb jij wel een punt.
pi_219808979
Ik zou er niet blij mee zijn. Maar aan de andere kant, ik heb mijn kinderen ook bewust niet op een Christelijk-Protestantse, Rooms Katholieke school gedaan. Wij zijn van huis uit niet gelovig en als mijn kinderen willen gaan geloven moet dat van hunzelf af komen.
pi_219810249
quote:
Een vraag.
Als mijn kind daarnaast ook een kerk en een synagoge bezoekt om op een praktische manier te ervaren en te leren hoe verschillende religies functioneren, heb ik daar geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik vind het waardevol en juich het toe.
  zondag 11 januari 2026 @ 16:18:39 #18
459912 FlippingCoin
pi_219810330
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
Tsja.

Mijn partner en ik zijn atheïstisch en hebben helemaal niks met welke religie dan ook. En zo voeden we onze kinderen dan ook op. Toch wandelen we op vakanties regelmatig een kerk binnen omdat we het wel mooie architectuur vinden. En dan leg ik ook aan de kinderen uit wat religie is en hoe het voor gelovigen werkt. Doe ik ook voor hoe Katholieken een kruisje slaan met wijwater, en maak ik ook altijd hetzelfde grapje dat het brandt op mijn heidense voorhoofd :')

Dus ja, het zou ergens ook wel hypocriet zijn als ik dan over een bezoek aan een moskee wèl moeilijk zou gaan doen.
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?
pi_219810721
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
in een kerk komen is wat anders om te moeten knielen voor het christendom, deze houding is letterlijk een onderwerping aan Allah toch?
Die houding komt universeel voor en het is maar hoe je het invult:

In de Japanse traditie staat het bekend als Dogeza en is een uiting van respect of verontschuldiging.
  zondag 11 januari 2026 @ 18:14:06 #20
459912 FlippingCoin
pi_219811740
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:48 schreef Winzip het volgende:

[..]
Die houding komt universeel voor en het is maar hoe je het invult:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In de Japanse traditie staat het bekend als Dogeza en is een uiting van respect of verontschuldiging.
ja maar het is in een moskee niet in japan :D
pi_219812104
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja maar het is in een moskee niet in japan :D
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.
pi_219812117
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.
De moskee had het ook op een andere manier kunnen laten zien.

Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:13:25 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812176
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef Winzip het volgende:

[..]
Dat begrijp ik. Ik had je woorden zo geïnterpreteerd dat je die gebedshouding als iets exclusief islamitisch beschouwde. Maar dan nog, denk ik niet dat de kinderen op de foto het zelf ervaren als een “onderwerping aan Allah”, het is een houding waarin ze aan van alles kunnen denken. Het is maar hoe je het invult.
Het is maar hoe het is!!! Dit is flauwekul!!
pi_219812354
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.

Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
Ik lees hier veel aannames.

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het is maar hoe het is!!! Dit is flauwekul!!
Waar zeg ik zoiets?
  zondag 11 januari 2026 @ 19:37:36 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812401
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:32 schreef Winzip het volgende:

[..]
Ik lees hier veel aannames.
[..]
Waar zeg ik zoiets?
Je schreef: het is maar hoe je het invult (de gebedshouding). Niks invullen, zo’n houding is onnatuurlijk voor niet-islamieten en al helemaal voor kinderen. Dus zo vrijblijvend is het niet. Ik krijg associaties met zieltjes winnen.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:40:15 #26
459912 FlippingCoin
pi_219812426
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:05 schreef Winzip het volgende:

[..]
Maar de mensen van de moskee weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij het laten plaatsnemen van deze kinderen in deze houding. Daar is geen andere invulling bij te denken.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:40:53 #27
459912 FlippingCoin
pi_219812437
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:

Als je moslimkinderen varkensvlees laat eten is de wereld te klein, maar tegelijk halen ze dit soort fratsen uit...
pi_219812749
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je schreef: het is maar hoe je het invult (de gebedshouding). Niks invullen, zo’n houding is onnatuurlijk voor niet-islamieten en al helemaal voor kinderen. Dus zo vrijblijvend is het niet. Ik krijg associaties met zieltjes winnen.
Het is ook invulling. Mijn invulling is dat een kind in die houding echt niet denkt "ik onderwerp me aan Allah", die zijn gewoon speels bezig. De meegaande leerkrachten zullen de kinderen hier ook niet expliciet toe instrueren, en evenmin zullen de moslimbegeleiders kinderen opdracht geven dit te doen, zeker niet in het bijzijn van de leerkrachten. Zij laten gewoon zien hoe moslims bidden en welke houdingen daarbij horen. De rest is voor kinderen vaak te abstract: op die leeftijd weten ze niet eens wat "onderwerpen" betekent. Het zijn denk ik vooral onderbuikgevoelens die men hier uit. Dat is precies wat dit soort excursies probeert weg te nemen door kinderen hier op een jonge leeftijd op een laagdrempelige manier mee in aanraking te laten komen. Het herinnert me eraan om zelf een keer een moskee, kerk, synagoge en hindoetempel te bezoeken en te leren van hoe die mensen hun geloof beleven. Lijkt me reuze interessant.
pi_219812839
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar de mensen van de moskee weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij het laten plaatsnemen van deze kinderen in deze houding. Daar is geen andere invulling bij te denken.
Dat vul je weer zo in voor de mensen van de moskee. Ik denk dat zij het zelf leuk vinden om aan kinderen als volwassenen uit te leggen wat zij geloven, net zoals mensen van andere geloven dat waarderen wanneer er interesse in hun geloof wordt getoond. Bovendien zijn het de basisscholen die deze excursies organiseren, en niet andersom.
  zondag 11 januari 2026 @ 20:29:34 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219812868
jou Bart en Bert gaan ook bukken voor Allah en besneden worden

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 11 januari 2026 @ 22:58:27 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219814119
Ja.

Nederland wordt klaargestoomd...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 januari 2026 @ 23:02:56 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219814141
Dat zou ik niet goed vinden. Ik zou er nooit akkoord mee gaan om kinderen op social media kanalen te zetten.
Laffe huichelaar
  zondag 11 januari 2026 @ 23:07:18 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219814152
quote:
Een vraag.
Ik zou mijn kind thuishouden. En de school hierop aanspreken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219814265
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee, want Allah bestaat helemaal niet. En Vishnu, Odin, Zeus en weet ik veel allemaal ook niet. Dus knielen, bidden, handjes vouwen of kruisjes slaan is allemaal totaal betekenisloos. Maar religie speelt nou eenmaal (helaas) een grote rol in alle samenlevingen, dus kinderen mogen er best over leren.

Op het moment dat de scheidslijn van educatie naar indoctrinatie wordt overschreden zet ik ook mijn hakken in het zand natuurlijk. Dus tijdens een bezoek aan een moskee laten zien hoe moslims bidden: prima. Kinderen voor je geloof gaan proberen te winnen: optyfen.
  maandag 12 januari 2026 @ 08:31:16 #35
459912 FlippingCoin
pi_219815275
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:25 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nee, want Allah bestaat helemaal niet. En Vishnu, Odin, Zeus en weet ik veel allemaal ook niet. Dus knielen, bidden, handjes vouwen of kruisjes slaan is allemaal totaal betekenisloos. Maar religie speelt nou eenmaal (helaas) een grote rol in alle samenlevingen, dus kinderen mogen er best over leren.

Op het moment dat de scheidslijn van educatie naar indoctrinatie wordt overschreden zet ik ook mijn hakken in het zand natuurlijk. Dus tijdens een bezoek aan een moskee laten zien hoe moslims bidden: prima. Kinderen voor je geloof gaan proberen te winnen: optyfen.
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.
pi_219816185
Ik zou mijn kind met alle interesse vragen wat hij/zij er van vond en ook vragen of een excursie naar een christelijke kerk en of boeddhistische tempel ook op het programma staat. Zo ja, heb ik er geen moeite mee dat een school dit doet. Doet de school dat niet in bredere zin, dan doe ik dat zelf wel met alle plezier met mijn kind.

Ikzelf ben RK gedoopt en communie gedaan vanwege de goede vrede in de gemeenschap en thuis wat religie betreft verder met rust gelaten. Op de RK school werd er meer aandacht aan besteed en wel elke ochtend voor de aanvang van de les een schietgebedje verplicht de strot afgeduwd. Dat gedoe maakte me wel nieuwsgierig en als 7 jarige jongetje eens op zondag de kerk in gewandeld om te zien wat daar allemaal gebeurde.

Heb met alles meegedaan, op de knieën gebeden en meegezongen, zelfs mijn kwartje zakgeld in het mandje geflikkerd en in de rij gestaan voor de hostie... Vond het maar saaie stijve boel en die hostie het smerigste wat me ooit in de waffel is geduwd en dat was de anticlimax. Dus gezegd volgende keer Hostie ham kaas anders kom ik niet meer. Ben dus maar 2 x geweest en daarna nooit meer er nooit meer over gesproken en geen vragen aan overgehouden.

Waarom zou ik me zorgen moeten maken om mijn kind met een uitstapje naar een moskee. Ze kunnen er alleen maar wijzer van worden... Komen er vragen over beantwoord ze dan zo oprecht mogelijk.
  maandag 12 januari 2026 @ 12:02:06 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219816859
quote:
16s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Allah en zijn maten bestaan minimaal dusdanig dat er vele mensen in zijn naam vermoord zijn.
er zullen voor het geloof nog heel veel mensen te vroeg naar de hemel gestuurd worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 12 januari 2026 @ 12:17:00 #38
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219816940
Allemaal even op de foto jongens en meisjes...

Leerkrachten kijken toe, eentje zelfs met de handen in de zakken.

Storm in een glas water dus.
  Spellchecker maandag 12 januari 2026 @ 12:17:49 #39
197773 crew  maily
pi_219816948
quote:

[..]
Zie Iran :X
  maandag 12 januari 2026 @ 13:22:41 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219817338
quote:

[..]
heelk veel

deze kindeerrne moeten aanstonds ook in het zwart en naar Iraaaan op vakantie
  maandag 12 januari 2026 @ 13:24:07 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219817347
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 12:17 schreef hoatzin het volgende:

ze krijgen een klien Quran mee naar huis in nederlands om t lezen
  maandag 12 januari 2026 @ 13:59:36 #42
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219817636
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze krijgen een klien Quran mee naar huis in nederlands om t lezen
wat is een klien Quran?
  maandag 12 januari 2026 @ 14:03:34 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219817674
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:59 schreef hoatzin het volgende:

[..]
wat is een klien Quran?
weet ik niet , ik ben niet gelovig , die kinderen wel
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:53:22 #44
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_219823752
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet ik niet , ik ben niet gelovig , die kinderen wel
waar maak je dat uit op? Ik geloof er geen barst van namelijk.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 20:30:35 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219827978
quote:

Altijd kritiek op het grrrrrrrrrristendom en nu de zaak weer bagatelliseren...

wat is dat toch
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 januari 2026 @ 20:31:10 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219827986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]
waar maak je dat uit op? Ik geloof er geen barst van namelijk.
Vanwaar zoveel begrip voor de islam, hoatzin?

Ergens in je kruistocht is die haat jegens christendom zover gegaan dat je zelfs dit soort achterlijke praktijken - die, als het in een kerk plaatsgehad had wellicht op iets meer van je azijn had kunnen rekenen - maar een beetje lieflijk wegmoffelt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 03:48:50 #47
57816 crew  Mijk
BAM
pi_219829759
Dit gaat imo niet diep genoeg voor dit forum, wat willen we, kick naar POL, of?
As above, so below.
pi_219829794
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:02 schreef timmmmm het volgende:
Dat zou ik niet goed vinden. Ik zou er nooit akkoord mee gaan om kinderen op social media kanalen te zetten.
Ik zou mijn kind ook thuishouden. Een kerk kan ik nog wel in komen want dat hoort gewoon bij onze cultuur en historie. Het Christendom is ook een heel stuk minder barbaars en dogmatisch en veel progressiever dan de islam. Maar mijn kind naar een moskee laten gaan om daar te knielen terwijl er wekelijks wel ergens iemand vermoord wordt terwijl er allahu albar geschreeuwd wordt; no fucking way!
pi_219829797
quote:

Die leerkracht met handen in de zakken is wel gewoon wijs, oud en mondig genoeg om te zeggen ik doe hier niet aan mee. Die kinderen niet, en dat is dan ook gelijk het vervelende aan geloofsindoctrinatie vanaf zeer jonge leeftijd. We doen hetzelfde met Sinterklaas alleen daarbij vertellen we wel eerlijk vanaf een jaar of 7 dat het allemaal verzonnen is dus dat is dan nog niet zo erg.
pi_219829822
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:52 schreef quirina het volgende:
Ik ben in de jaren 90 met mijn katholieke school ook langs moskee synagoge gegaan.

Ik ben nu idd een geradicaliseerde moslim terrorist geworden :`)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')