Waar zie jij dat? Of verzin je dat er zelf weer bij?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
in westerse moskeen niet , in afrika mogen vrouwen beperkt in de moskee bidden maar dan wel achter een gordijnquote:Op donderdag 15 januari 2026 13:43 schreef Kwntm het volgende:
[..]
En jij vertelt het eerlijke verhaal over de islam? Maar je onderbouwt je beweringen niet met bronnen. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen minder zijn dan varkens? Waar staat dat vrouwen achter een gordijn 'moeten' bidden? Het citaat van ChatGPT dat je eerder aanhaalde lijkt die laatste claim juist te nuanceren ipv te bevestigen. Dus waarom zouden die kinderen op de foto iets geleerd moeten worden wat niet op bronnen gebaseerd is, maar op je onderbuikgevoelens?
quote:AI-overzicht
Vrouwen 'moeten' niet per se achter een gordijn bidden, maar het is een traditionele praktijk in sommige moskeeën om een fysieke scheiding (vaak een gordijn, aparte ruimte of achterin de zaal) te creëren voor vrouwen tijdens gezamenlijke gebeden, gebaseerd op interpretaties van islamitische regels over 'ikhtilat' (menging) en respect, hoewel er ook verschillende meningen bestaan binnen de islam en veel moskeeën vrouwen gewoon naast mannen laten bidden (met enige ruimte).
Waar komt dit vandaan?
Historische praktijk: Vroeger (en nu nog in sommige conservatieve gemeenschappen) was dit een manier om de concentratie te behouden en de interactie tussen mannen en vrouwen te minimaliseren, gebaseerd op principes van bescheidenheid (hijab) en het vermijden van afleiding tijdens het gebed (salah).
Ruimte: Moskeeën hebben vaak aparte ruimtes of een afscheiding voor vrouwen, zodat ze het gebed kunnen volgen zonder dat mannen hen zien tijdens de bewegingen, en vice versa.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoveel religies zijn "rigide". Wel es van de katholieke kerk gehoord?
Maar goed, ik snap de eerste reactie op zo'n foto wel.
Etto, kom er maar in
Wat een kruistocht weer. Geen enkel ander geloof: nee de Islam ook niet. Je hoeft niet te bidden.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:07 schreef quirina het volgende:
Geen enkel ander geloof eist van een persoon zich te onderwerpen of te bidden in een gebedshuis dat ze bezoeken.
De imam van deze leert basischoolkinderen op hun manier te bidden door kinderen het te laten doen zonder goedkeuring van hun ouders.
De moskee had het ook op een andere manier kunnen laten zien.
Hoe zou je het als Moslim vinden als school je kind leert om op een Christelijke manier naar God te bidden in een kerk?
En dan op Youtube plaatsen en erbij zeggen hoe trots je bent als priester dat je moslims hebt bekeerd tot het Christelijke geloof.
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:11 schreef tizitl2 het volgende:
Weinig spannend.
Denken dat eenmalig geprevel van een imam, pastoor, priester, rabbi of wat dan ook die indruk wel maakt is schromelijke overschatting.
Dat gaat het rechteroor in en het linker uit.
En dat weet jij omdat....?quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebben
Vertel, wat denk jij dat de school voor ogen heeftquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet wat de initiatiefnemers voor ogen hebben
nederland islamitisch makenquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vertel, wat denk jij dat de school voor ogen heeft
En waarom zouden scholen dat als doel hebben?quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland islamitisch maken
met de meisjes te bidden achter het gordijn , zoals het hoort
ja woke leraren denk ikquote:Op donderdag 15 januari 2026 21:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En waarom zouden scholen dat als doel hebben?
Dus jij vindt het waarschijnlijker dat een school, een maatschappelijke organisatie die veelal decennia, zo niet langer, bezig is met het onderwijzen van kinderen waarschijnlijker als doel hebben om kinderen de islam op te leggen?quote:
ja als het maar woke is tochquote:Op donderdag 15 januari 2026 21:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt het waarschijnlijker dat een school, een maatschappelijke organisatie die veelal decennia, zo niet langer, bezig is met het onderwijzen van kinderen waarschijnlijker als doel hebben om kinderen de islam op te leggen?
https://www.landelijksteu(...)nsultatie-en-advies/quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als het maar woke is toch
ja toch denk ik echt dat ze hun eigen kinderen er never nooit heen sturen, maar de leerlingen wel omdat het woke isquote:Op donderdag 15 januari 2026 22:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
https://www.landelijksteu(...)nsultatie-en-advies/
quote:
Kun je in plaats van je onderbuikgevoel nou ook eens je verstand laten spreken?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja toch denk ik echt dat ze hun eigen kinderen er never nooit heen sturen, maar de leerlingen wel omdat het woke is
ni mijn kinderen zouden ze er niet heen moeten sturen dat kan ik je wel zeggen , ben jij belazerdquote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[..]
Kun je in plaats van je onderbuikgevoel nou ook eens je verstand laten spreken?
Nondeju zeg
Het ging meer de POL kant op in dat topic, ik wist niet waar t anders beter zou passen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:36 schreef capricia het volgende:
Ik zie hier weinig POL in, het komt ook van een ander subforum. Ik ga het topic verplaatsen naar VER.
Geen probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:35 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het ging meer de POL kant op in dat topic, ik wist niet waar t anders beter zou passen.
Geef het op.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Omdat de RKK niet met dezelfde handschoentjes wordt aangepakt. Al lang niet meer, en gelukkig maar.
ik hoorde de laatste keer dat ik in Afrika was een religieus meisje tegen me zeggen , je hoeft niet te bekeren , als je dood bent praat iedereen Arabisch en is ook gelijk een moslimquote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:05 schreef poolmetuitkering het volgende:
Overigens wordt (volgens de Koran) iedereen als moslim geboren. Bekeerlingen komen eigenlijk tot inkeer, omdat ze door hun omgeving het geloof zijn verloren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |