Heel de nacht, alle ramen hier wijd openquote:
Dank voor je antwoord! Dat klinkt wel goed. De katten hier accepteren het gelukkig vrij goed als de woonkamerdeur een tijd dicht is. En slaapkamer heb ik de deur altijd dicht. Ik heb aan achterkant huis overal vrij slanke ventilatiedingen die een soort klepje over hele breedte hebben die je vanaf boven opent waarmee ze dicht zitten of dus een beetje of verder open gezet kunnen worden, aan voorkant in keuken en slaapkamer boven wel zo'n box met een schuifje om open of dicht te zetten. En in keuken, badkamer, wc ook van die ventilatiegaten inderdaad. Sinds ik hier woon (zomer 2017) is er 1x iemand geweest om onderhoud te doen en alles (professioneel) te stofzuigen, ik meen na een jaar of 5. Zelf eigenlijk nooit een poging daartoe gewaagd.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mijn appartement is echt draaamaaatisch stoffig. Dit jaar nieuwe ramen gekregen en ik hoopte dat het verschil zou maken, maar als het al zo is, dan merk ik het niet. Ik heb van die ouderwetse bakken boven mn raam, die de VVE "onderhoudt". Die hebben ze helaas niet vervangen, maar daar zie ik de stofflarden in hangen. Ik heb van die ventilatiegaten in het plafond, die de VVE "onderhoudt" zelfde verhaal. Ik kan er wel stofzuigen, maar ja ik bereik natuurlijk alleen de eerste x centimeter. Daarnaast woon ik in Rotterdam, wat ws ook voor een hoop stof zorgt.
We hebben een tijd geleden in een impuls een IKEA luchtreiniger meegenomen. Dat zal dus niet de beste koop zijn. Maar als ik die in de woonkamer had staan, mét de deuren dicht, dan leek het echt verschil te maken.
Nu hebben we pep en kunnen de deuren dus niet dicht want dan is ze hoooogst beledigd, maar ons appartement is zo klein dat we an sich met een beter model wel het hele appartement zouden moeten kunnen managen. Of desnoods 2.
Vorig jaar net niet in een scam getrapt na wat gezoek, dus toen heb ik het even losgelaten en ben het vervolgens weer vergetenMaar ik nies me tegenwoordig dag in dag uit een ongeluk, dus geen overbodige luxe om er weer eens in te duiken.
De consumentenbond heeft er niet al te lang geleden trouwens een test over gepubliceerd
Niks mis met raam open, maar heeft hier natuurlijk niks mee te maken.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Heel de nacht, alle ramen hier wijd open![]()
Etentje was weer gezellig hoor @:VanyelWel vroeg, om 18:00 gingen we al een restaurant zoeken. Mijn vaste parrilla (ook met @:Fogel geweest) staat kennelijk op te veel toeristensites, want om 18:00 stond daar dus al een rij buiten. Met alleen maar toeristen, want een Argentijn gaat echt niet vóór 20:00 eens een restaurant zoeken. Dus toen naar een andere, was goed te doen.
Wij zouden vandaag gaan padellen, maar het wordt 31 graden, dus vrouwlief zoekt alweer excuses (mja, binnen in een hal van zwart golfplaat in de volle zon, misschien heeft ze een punt). En we zitten sinds gisteravond zonder warm water en in dit durp is geen gasista te vinden die vandaag wel even langskomt, ook niet handig. Maar verder gaat alles goed hoor
quote:Op zondag 11 januari 2026 13:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord! Dat klinkt wel goed. De katten hier accepteren het gelukkig vrij goed als de woonkamer deur een tijd dicht is. En slaapkamer heb ik de deur altijd dicht. Ik heb aan achterkant huis overal vrij slanke ventilatiedingen waarbij je met soort 'klepje' ze verder open/dicht kan zetten, aan voorkant in keuken en slaapkamer boven wel zo'n box met een schuifje om open of dicht te zetten. En in keuken, badkamer, wc ook van die ventilatiegaten inderdaad. Sinds ik hier woon (zomer 2017) is er 1x iemand geweest om onderhoud te doen en alles (professioneel) te stofzuigen, ik meen na een jaar of 5. Zelf eigenlijk nooit een poging daartoe gewaagd.
Consumentenbond heb ik inderdaad gisteren alle testresultaten van zitten bekijken, en ze zijn nog een aantal aan het testen waarvan ze in februari uitslag verwachten. Heb er op basis daarvan wel twee op het oog, maar dacht fijn om ook wat praktijkervaringen te horen of mensen ook echt verschil merken. Mocht je behoefte hebben aan een screenshot van de testresultaten van alle geteste modellen voor als je er zelf weer in duikt, let me know! Dan stuur ik je die. Degene die beste uit de test is, is voor 135m2 geschikt volgens specificaties. Beste koop is er overigens wel eentje van Ikea!De starkvind met deeltjes- en koolstoffilter.
Haha, net jammer!quote:Op zondag 11 januari 2026 13:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Niks mis met raam open, maar heeft hier natuurlijk niks mee te maken.
[..]Niet die natuurlijk, met mijn geluk bij dat soort dingen.
Die test heb ik nog ergens, ben benieuwd waar ze dan in februari mee komen.
Die over Milou? Of zijn er meer?quote:Op zondag 11 januari 2026 13:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een gezellig euthenasiedocuutje kijken op dn vrije zondag
Ah, heftig. Wel over gelezen (en me druk gemaakt over die brief van artsen erna) maar niet gezien. Succes met kijken, plezier voelt niet de lading dekkend bij dit onderwerp.quote:
Gezellig.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even een gezellig euthenasiedocuutje kijken op dn vrije zondag
Pfffft. Kan je vanmiddag dutten?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op drie adressen boze/bozige mensen. Helaas kunnen ikzelf en mijn collega's niet op 3 plekken tegelijkertijd zijn dus als een privépleeg te duur is, is het soms helaas wat het is. Bij eentje een melding gemaakt want die ging écht te ver (geen emo schade maar dossier opbouwen is altijd handig).
Verder een zak zelfgemaakte wafels gekregen en voor 1.48 euro de liter getankt.
Dat allemaal op 3 uur slaap.
Hoe was jullie ochtend?
Als je in sprookjes gelooft kan je ook naar de Eftelingquote:Op zondag 11 januari 2026 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Want het leven is een geschenk van god...
Of gewoon lekker in je kerk, tempel of moskee, dont care. Maar het heeft imo geen plek in onze overheidsorganen en wetgevingquote:Op zondag 11 januari 2026 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Als je in sprookjes gelooft kan je ook naar de Efteling
Goed, #endooorrrrrquote:Op zondag 11 januari 2026 13:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Gezellig.
Wij kijken deze documentaire, mn mond valt open. Geen netflix-serie maar eckt gebeurd: advocaat van de onderwereld.
https://www.vpro.nl/advoc(...)info/over-deze-serie
Die Avonden met zijn altijd een aanraderquote:Op zondag 11 januari 2026 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sarabi We hebben de Sprookjessprokkelaar, carolling carrousel, Sprookjesboomshow en Een Avond met de Wolf gezien. Die laatste was absoluut de topper. Geweldig verhaal, heel grappig en zeer goed geacteerd. Het was ook erg leuk om op het paard op de carrousel te zitten terwijl er gezongen werd
Ah, er zijn er meer? Dat is goed nieuws. En altijd door dezelfde acteur?quote:Op zondag 11 januari 2026 15:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die Avonden met zijn altijd een aanradermet Oud en Nieuw had hij zijn eigen oudejaarsconference.
En dat Carolling Carrousel vind ik ook geweldig (manlief iets minder) het past daar ook zo mooi.
Al plannen voor een volgend bezoekje?
Straks tijdens de zomervakantie komt er weer een ander Avond met....Tenminste dat was zo de vorige jaren.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, er zijn er meer? Dat is goed nieuws. En altijd door dezelfde acteur?
Rouleert de Sprookjesboomshow ook?
Over 5 weken gaan we weer, dan hebben we allebei een dag vrij. In de ochtend wordt er geschaatst tijdens de OS en daarna gaan we gelijk weg.
Dat is dezelfde acteur die wij gisteren zagen, een terechte favorietquote:Op zondag 11 januari 2026 15:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Straks tijdens de zomervakantie komt er weer een ander Avond met....Tenminste dat was zo de vorige jaren.
De acteurs wisselen wel vaker in het seizoen. Deze acteur is wel de favoriet van de meeste:
Bekijk deze YouTube-video
De Sprookjesboomshow wisselt wel al weer eerder, maar geen idee wanneer precies.
En klinkt als een leuke dag!
Mwehehehequote:
Check!quote:Op zondag 11 januari 2026 14:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Pfffft. Kan je vanmiddag dutten?
Ochtend was uitslaap, brunch, krant en verder met mn monsterklus qua tellen, nog eens tellen, paar kaartjes alvast schrijven en setjes maken voor afscheid![]()
Daarna docu kijken en nu ff gymmen (NiB) en pianospelen.
Dan paar toertjes haken aan een lang vest, nog wat lezen en dan is het alweer etenstijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |