abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219793590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:42 schreef kree het volgende:

[..]
heftig Achterhoeks accent wel. naja ik hou er wel van.

Weet niet of we echt Katwijkse nrs hebben, naja Tinus tulp dan die nog wat hitjes had maar meer lokaal.

het heeft wat schattigs dat achterhoeksse moet ik zeggen.

Klinkt meer Twents dan Achterhoeks.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:45:12 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_219793592
;)
Geduld
(zelfst. naamw.)
Iets dat op is tegen de middag.
pi_219793593
Ah, komt uit Emmen. Ik zat redelijk in de goede richting! _O-
pi_219793596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:42 schreef ToT het volgende:

[..]
De wereld is altijd kut geweest, er hebben altijd wel rampen en oorlogen aan de horizon geloerd en mensen hebben zich altijd nog voortgeplant.
Ik zie geen reden om daar ineens mee te stoppen.
In zwaar onderontwikkelde landen neukt men er nog als een malle op los en neemt liever 12 kinderen dan 7.
Wij als "hoogbeschaafde westerlingen" kunnen er wel voor kiezen geen Jaap-Maarten of Connestance-Annefleur-Henriëtte op deze planeet te zetten, maar dan ziet het er slecht uit voor de mensheid.
nee ja dat snap ik, zeg ook niet als advies ofzo van stoppen met kinderen krijgen ofzo.
Ik denk wel voor mezelf, tis aardige verantwoording en denk eigenlijk, zou ik dat aankunnen zelf. En ze dan leren nu met maatschappij om te gaan, hoe onwijs anders ik dat leerde als kind (bedenk he geen mobiel niks)

Het lijkt me een uitdaging, mijn broertje heeft wel kinderen. dus mijn neefjes en nichtje. en zie die struggles wel eens bij hun, want hij komt net zo uit mijn tijd.

En buiten spelen en tablet, hoe weeg je het af he? het lijkt mij best lastig.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:46:54 #105
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219793603
Titus tulp hahaha hoe verzin je het
pi_219793604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Klinkt meer Twents dan Achterhoeks.
naja iets richting oosten, je weet voor mij als Katwijker houd de brug richting over bij die tussen katwijk en Rijnsburg :')

LOL hoewel ik net over die brug woon in Rijnsburg nu.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:47:26 #107
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_219793610
Bolk.
Geduld
(zelfst. naamw.)
Iets dat op is tegen de middag.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:47:47 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219793611
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:46 schreef kree het volgende:

[..]
nee ja dat snap ik, zeg ook niet als advies ofzo van stoppen met kinderen krijgen ofzo.
Ik denk wel voor mezelf, tis aardige verantwoording en denk eigenlijk, zou ik dat aankunnen zelf. En ze dan leren nu met maatschappij om te gaan, hoe onwijs anders ik dat leerde als kind (bedenk he geen mobiel niks)

Het lijkt me een uitdaging, mijn broertje heeft wel kinderen. dus mijn neefjes en nichtje. en zie die struggles wel eens bij hun, want hij komt net zo uit mijn tijd.

schermtijdafsprekenbolk

en ze gaan niet meteen vanuit de baarmoeder op hun mobiel he
pi_219793614
quote:

[..]

Ik zorg er voor dat Mini-ToT zo veel mogelijk lekker zit te ravotten, binnen of buiten, met zo min mogelijk screentime.
pi_219793620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:47 schreef maily het volgende:

[..]
schermtijdafsprekenbolk

Niet? :o
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:49:51 #111
197773 crew  maily
pi_219793625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:48 schreef Shii het volgende:

[..]
Niet? :o
eerst de navelstreng doorknippen :D
pi_219793626
quote:

[..]
naja iets richting oosten, je weet voor mij als Katwijker houd de brug richting over bij die tussen katwijk en Rijnsburg :')

LOL hoewel ik net over die brug woon in Rijnsburg nu.
Ik vind Achterhoeks echt wat warms hebben.
Toen ik een maand of 2 geleden weer in mijn geboortedorp was en ik hoorde mensen daar in het dialect praten.....godskolere, dat voelde zo heerlijk! O+ Heel anders dan Drents, ook al heeft het uiteraard ook wel overeenkomsten.
pi_219793639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:47 schreef maily het volgende:

[..]
schermtijdafsprekenbolk

nouja zorgwekkend is een groot woord, maar als ze niet hun digitale speeltje krijgen dan is het drama. hoorde ik van mijn ma trouwens en die ziet ze meer.

En dat is mijn neefjes nichtjes oma.

Ze vinden eigenlijk niks boeiends meer wat wij wel leuk vonden. ze waren naar schouwburg ofzo. mijn neefjes en oma dus dit weekend. Naja vroeger vond ik dat onwijs gaaf.

Mijn ma (hun oma dus, mocht het niet duidelijk zijn). zei ze waren nog niet thuis en gelijk al, waar is mijn tablet waar is mijn tablet....

Fucking hell dat soort dingen dus, je zou ze ze gewoon af moeten nemen eigenlijk.
Alleen kan niet meer, want ze hebben het nodig op school en etc.

Die techniek gaat veel sneller als de menselijke "genen" van generatie van generatie ontwikkelen, dat denk ik/. En dat gaat nog voor heel veel psych problemen zorgen verwacht ik.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:52:43 #114
197773 crew  maily
pi_219793646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:51 schreef kree het volgende:

[..]
nouja zorgwekkend is een groot woord, maar als ze niet hun digitale speeltje krijgen dan is het drama. hoorde ik van mijn ma trouwens en die ziet ze meer.

Ze vinden eigenlijk niks boeiends meer wat wij wel leuk vonden. ze waren naar schouwburg ofzo. mijn neefjes en oma dus dit weekend. Naja vroeger vond ik dat onwijs gaaf.

Mijn ma (hun oma dus, mocht het niet duidelijk zijn). zei ze waren nog niet thuis en gelijk al, waar is mijn tablet waar is mijn tablet....

Fucking hell dat soort dingen dus, je zou ze ze gewoon af moeten nemen eigenlijk.

Die techniek gaat veel sneller als de menselijke "genen" van generatie van generatie ontwikkelen, dat denk ik/. En dat gaat nog voor heel veel psych problemen zorgen verwacht ik.
wat een ramp zeg.
dan janken ze maar even.
jij mocht vroeger ook niet altijd alles.
pi_219793648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:51 schreef kree het volgende:

[..]

Oh ik snap je volkomen hoor, maar et ligt ook sterk aan de ouders.
Mini-ToT zit bij zijn moeder ook continu achter de iPad en voor de tv. Hier zit hij ook wel redelijk veel voor de tv, maar hij zegt zelf regelmatig: "Doe de tv maar uit papa, ik ga weer met mijn tandenborstel rondrennen en spelen!" O+
pi_219793649
Blub
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219793654
Ach vroeger wilde je als kind ook voor de tv zitten, woensdagmiddag, zaterdag, en dat vonden veel ouders ook al overdreven. Ga gewoon lekker met je tijd mee.
pi_219793655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:48 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik zorg er voor dat Mini-ToT zo veel mogelijk lekker zit te ravotten, binnen of buiten, met zo min mogelijk screentime.
zeker en hoop dat de meeste ouders dat doen. maarja soms hebben ouders zwak momentje en zie ik.
Want doet mijn broertje ook. Maar het is makkelijk om ff te zeggen geef ze tablet, hebben we ff rust.

Weet niet of dat herkenbaar is? maar zo zie ik het gebeuren.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:53:50 #119
197773 crew  maily
pi_219793658
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:53 schreef Shii het volgende:
Ach vroeger wilde je als kind voor de tv zitten, woensdagmiddag, zaterdag, en dat vonden veel ouders ook al overdreven. Ga gewoon lekker met je tijd mee.
ja :D

maar eerst je huiswerk af!!!
pi_219793659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:53 schreef Shii het volgende:
Ach vroeger wilde je als kind voor de tv zitten, woensdagmiddag, zaterdag, en dat vonden veel ouders ook al overdreven. Ga gewoon lekker met je tijd mee.
Alf, The A-Team, Dukes of Hazard, Blue Thunder, Airwolf, Highlander....
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:54:26 #121
197773 crew  maily
pi_219793662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:53 schreef kree het volgende:

[..]
zeker en hoop dat de meeste ouders dat doen. maarja soms hebben ouders zwak momentje en zie ik.
Want doet mijn broertje ook. Maar het is makkelijk om ff te zeggen geef ze tablet, hebben we ff rust.

ja nou en?

dat is ook met snoepjes en koekjes.
en in de winkel als ze iets lekkers willen en niet krijgen.
pi_219793663
quote:

[..]

Dat gebeurt idd bij die ander thuis.
Niet bij mij.
pi_219793666
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vind Achterhoeks echt wat warms hebben.
Toen ik een maand of 2 geleden weer in mijn geboortedorp was en ik hoorde mensen daar in het dialect praten.....godskolere, dat voelde zo heerlijk! O+ Heel anders dan Drents, ook al heeft het uiteraard ook wel overeenkomsten.
ja ik hou er ook van, hoewel het echt "die-hard" kattukse accent ik ook niet helemaal altijd volg meer.

Maar zeker en Brabant enzo ook, het werkt vaak in liedjes ook. ik zal nog even een kattuks liedje posten voor het idee
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:55:37 #124
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793668
Hallo!
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
pi_219793669
quote:

[..]

Ja niets mis mee. Ik zette mijn kind voor de tv. Foei!

Maar had ik ook even rust. Ze is niet slecht terecht gekomen hoor.
pi_219793671
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:55:44 #127
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793672
O jezus
pi_219793675
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:54 schreef maily het volgende:

[..]
ja nou en?

dat is ook met snoepjes en koekjes.
en in de winkel als ze iets lekkers willen en niet krijgen.
Snoep en koek krijgt Mini-ToT hier ook absoluut niet in overvloede.
Het dochtertje van mijn Aziatische dame was continu degene die er om zat te drammen, en Mini-ToT zei steeds dat ze moest ophouden met zeuren want dan zou ze het al helemaal niet krijgen!
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:55:55 #129
197773 crew  maily
pi_219793677
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:55 schreef MooieTop6 het volgende:
Hallo!
^p^
pi_219793680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:55 schreef MooieTop6 het volgende:
Hallo!
Topper! ^O^
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:56:17 #131
197773 crew  maily
pi_219793681
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Snoep en koek krijgt Mini-ToT hier ook absoluut niet in overvloede.
Het dochtertje van mijn Aziatische dame was continu degene die er om zat te drammen, en Mini-ToT zei steeds dat ze moest ophouden met zeuren want dan zou ze het al helemaal niet krijgen!
_O_ _O-
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:57:14 #132
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793685
MiniToT _O_
pi_219793687
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:56 schreef maily het volgende:

[..]
_O_ _O-
Alleen was ik vandaag even wat toegeeflijker vanwege de emoties, maar toen hij op een gegeven moment weer om een snoepje vroeg zei ik dat hij zijn geluk niet op de proef moest stellen.
"Oh ja, hihi!" :D
pi_219793696
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:55 schreef Shii het volgende:

[..]
Ja niets mis mee. Ik zette mijn kind voor de tv. Foei!

Maar had ik ook even rust. Ze is niet slecht terecht gekomen hoor.
ja nouja dat is iets als je als ouders denk besluit.

Maar dat is mijn hele punt niet, TV was er ook toen ik jong was, maar was er niet zo gekluisterd aan (of verslaafd zou je haast zeggen). aan een schermpje en always connect

Daar verschilde dat in?
Bedoel wij keken ook tv. pipi Langkous enzo en Teletubbies en als die andere Telekids zooi.

Dat is anders als wat ze nu op tablets zien, want gemanipuleerd is het op ze. en niet de schuld van kinderen, maar wel van de mega companies.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:58:51 #136
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793703
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:58 schreef kree het volgende:

[..]

Maar dat is mijn hele punt niet, TV was er ook toen ik jong was, maar was er niet zo gekluisterd aan (of verslaafd zou je haast zeggen). aan een schermpje en always connect

Daar verschilde dat in?
Bedoel wij keken ook tv. pipi Langkous enzo en Teletubbies en als die andere Telekids zooi.

Dat is anders als wat ze nu op tablets zien, want gemanipuleerd is het op ze. en niet de schuld van kinderen, maar wel van de mega companies.
o ja joh
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:59:12 #137
197773 crew  maily
pi_219793706
quote:

[..]

Daar verschilde dat in?

je kunt als ouders instellen wat je kinderen wel en niet kunnen zien.
en buiten die tablets hebben ze toch nog wel ander speelgoed hoop ik?
boekjes lezen?

maar het belangrijkste: jij weet nu wel hoe je het zelf wel en niet zou aanpakken :!
pi_219793711
Ja echt dat grietje, tjezus!
Haar meder: "Je moet haar ook niet steeds snoep geven, dat krijgt ze thuis ook niet! Ik wil niet dat ze aanleert om om snoep te gaan zeuren, dat is echt niet goed voor haar!
Maar je moet wel elke dag of 2 taart voor haar kopen, dat is ze thuis ook gewend."

WHAT THE FUCK?!?

Ja donuts vielen daar ook onder, maar ze moest wel elke 1 - 3 dagen taart of soortgelijke dingen krijgen.
Dat heb ik haar wel HEEL snel afgeleerd! :X (Wel op een lieve manier uiteraard! ;) )

Flikker op, voor je het weet zit Mini-ToT er ook steeds om te zeuren!
pi_219793712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:58 schreef MooieTop6 het volgende:

[..]
o ja joh
hmms ken je onderhand, dat stoken van je heeft op mij niet zo invloed meer :P

Lol je zult toch met wat meer argumenten moeten komen waarom wel en niet. :)
pi_219793713
quote:

[..]

Daar verschilde dat in?

Voor jou lijkt het anders, maar in die tijd vonden ouderen tv ook verderfelijk enz.
pi_219793721
quote:

[..]

Daar verschilde dat in?

Wat manipuleren betreft, dat vind ik wel een opvallend dingetje in Stranger Things: als je een beetje gaat letten op hoe veel regenboogjes je overal door de seizoenen heen ziet tot een personage vertelt dat die gay is, niet normaal gewoon!
Op muren, kleding, meubilair, lp's en weet ik wat allemaal nog meer.
Na die coming out heb ik ze niet meer gezien.
pi_219793725
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:00 schreef kree het volgende:

[..]

Stoken doe je in de open haard en is nogal afhankelijk van iemands eigen interpretatie.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:03:51 #143
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793732
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:00 schreef kree het volgende:

[..]

Alsof het zin heeft om met jou een discussie aan te gaan :')
pi_219793733
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:02 schreef ToT het volgende:

[..]
Wat manipuleren betreft, dat vind ik wel een opvallend dingetje in Stranger Things: als je een beetje gaat letten op hoe veel regenboogjes je overal door de seizoenen heen ziet tot een personage vertelt dat die gay is, niet normaal gewoon!
Nou ja, toevallig is Noah ook echt gay.
pi_219793741
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:00 schreef Shii het volgende:

[..]
Voor jou lijkt het anders, maar in die tijd vonden ouderen tv ook verderfelijk enz.
Mijn ouders vonden het meestal allemaal wel prima, op wat afleveringen na die ik ook met plaatsvervangende schaamte zat te kijken! :') Ik weet niet precies meer wat het was, maar ik zat erg geërgerd te kijken en weet nog dat mijn moeder verbaasd vroeg "Waar zit JIJ nou weer naar te kijken?!?"
Hou op mam, ik weet dat dit verschrikkelijk is maar ik heb ook niet in de hand wat in zo'n aflevering komt! :')
Zal vast iets met bloot te maken hebben gehad, maar ik weet het echt niet meer.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:05:15 #146
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793744
Ik vond die hele coming out opzich wel passen op dat moment, aangezien dat hetgene was wat Vecna Will in zijn macht hield
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:06:09 #147
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793750
Of tenminste, zijn angst om uit de kast te komen :Y
pi_219793753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:04 schreef Shii het volgende:

[..]
Nou ja, toevallig is Noah ook echt gay.
Die acteur?
Klopt ja idd.
Maar buiten hem ook, mocht je de serie ooit eens weer van voren af aan willen bingewatchen, dan zie je serieus echt overal regenboogjes. (Al dan niet met 1 of 2 ontbrekende kleuren.)
Deels was het wel mode toen en zat het in sommige logo's, maar het is echt overdreven veel.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:06:50 #149
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793757
Gelukkig kan ik regenbogen los zien van het rond maken van sterretjes.
pi_219793761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Die acteur?
Klopt ja idd.
Maar buiten hem ook, mocht je de serie ooit eens weer van voren af aan willen bingewatchen, dan zie je serieus echt overal regenboogjes. (Al dan niet met 1 of 2 ontbrekende kleuren.)
Deels was het wel mode toen en zat het in sommige logo's, maar het is echt overdreven veel.
Ik weet niet of het overdreven is, maar acceptatie in Nederland is soms ook nog ver te zoeken dus wat mij betreft mag er best nog wel wat aandacht voor zijn.
  Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 23:07:36 #151
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_219793762
Gebeld met @Dotteke, alles komt goed _O_
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_219793763
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:59 schreef maily het volgende:

[..]
je kunt als ouders instellen wat je kinderen wel en niet kunnen zien.
en buiten die tablets hebben ze toch nog wel ander speelgoed hoop ik?
boekjes lezen?

maar het belangrijkste: jij weet nu wel hoe je het zelf wel en niet zou aanpakken :!
tuurlijk en is ook zo... denk ik niet dat ik dat ooit zo meemaak als eigen kinderen enzo.

En wil ook niet spreken voor ouders, want kan me wss de helft niet indenken,.
Maar zo denk ik als vrijgezel dus en het zie hoe het gaat elders :)
pi_219793764
Doei want geen zin in blahblah
Werewolf
pi_219793768
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:05 schreef MooieTop6 het volgende:
Ik vond die hele coming out opzich wel passen op dat moment, aangezien dat hetgene was wat Vecna Will in zijn macht hield
Mee eens hoor, ik had absoluut geen moeite met die scène. Ik vind de ophef er over zwaar overdreven.
De opnames schijnen 12 uur geduurd te hebben om de emoties steeds heftiger te krijgen. Velen zijn daar vet pissig over omdat dat zou aantonen dat dat moment veel belangrijker zou zijn dan waar de serie echt over gaat, maar laat het los zeg. Het eindresultaat is gewoon echt goed!
pi_219793772
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:00 schreef Shii het volgende:

[..]
ja wss waar :)
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:08:33 #157
197773 crew  maily
pi_219793773

ik kwam er vandaag achter dat dit logo ook een auto is :+ _O-
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:08:34 #158
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Mee eens hoor, ik had absoluut geen moeite met die scène. Ik vind de ophef er over zwaar overdreven.
De opnames schijnen 12 uur geduurd te hebben om de emoties steeds heftiger te krijgen. Velen zijn daar vet pissig over omdat dat zou aantonen dat dat moment veel belangrijker zou zijn dan waar de serie echt over gaat, maar laat het los zeg. Het eindresultaat is gewoon echt goed!
De eindbattle was wel een beetje mwah
pi_219793775
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:07 schreef yvonne het volgende:
Gebeld met @:dotteke, alles komt goed _O_
Huh?
Werewolf
pi_219793778
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:06 schreef MooieTop6 het volgende:
Of tenminste, zijn angst om uit de kast te komen :Y
En dat hoort echt in die tijdsgeest. Tegenwoordig is het stunning and brave of juist doodnormaal als je aangeeft je geslachtsdeel niet in contact te willen laten komen met dat van iemand van de andere sekse, maar toentertijd kon je er voor verrot geslagen of overhoop gestoken worden.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:09:14 #162
197773 crew  maily
pi_219793782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:07 schreef kree het volgende:

[..]
tuurlijk en is ook zo... denk ik niet dat ik dat ooit zo meemaak als eigen kinderen enzo.

En wil ook niet spreken voor ouders, want kan me wss de helft niet indenken,.
Maar zo denk ik als vrijgezel dus en het zie hoe het gaat elders :)
jij ziet alleen momentopnames

geen weken aan een stuk die kindertjes
pi_219793784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:02 schreef ToT het volgende:

[..]
nouja jij zegt het ik denk het, tis niet alleen met die serie, het viel mij ook op.

Dat kenbaar maken is niet zo mijn probleem, dat het soms haast promoten van is, dat wel.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:09:36 #164
197773 crew  maily
pi_219793785
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:07 schreef yvonne het volgende:
Gebeld met @:dotteke, alles komt goed _O_
nou pfoe heej, gaan we gerust het weekend in *O*
  Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 23:09:40 #165
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_219793786
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:08 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Huh?
Ja, was even nodig een @Dotteke yvonne momentje
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_219793787
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:08 schreef MooieTop6 het volgende:

[..]
De eindbattle was wel een beetje mwah
Veel en veel te kort.
pi_219793788
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:03 schreef MooieTop6 het volgende:

[..]
Alsof het zin heeft om met jou een discussie aan te gaan :')
mwah heb mijn momenten :P
  Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 23:10:37 #168
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_219793795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:09 schreef maily het volgende:

[..]
nou pfoe heej, gaan we gerust het weekend in *O*
Niet uitglijden morgen. De klep van de grijze container zat al vastgevroren

pi_219793797
Anyway, meuren! :W

Prettige voortplanting hier! ^O^
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:11:18 #170
197773 crew  maily
pi_219793802
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:10 schreef yvonne het volgende:

[..]
Niet uitglijden morgen. De klep van de grijze container zat al vastgevroren
die hoef ik morgen niet open te doen :D

en ik hoef niet meer de straat op :P
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:11:57 #171
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:10 schreef ToT het volgende:

Truste maat
  Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 23:11:58 #172
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_219793808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:10 schreef ToT het volgende:

Getver :')

pi_219793810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:09 schreef maily het volgende:

[..]
jij ziet alleen momentopnames

geen weken aan een stuk die kindertjes
is ook zo..

maar denk je dan dat ik ernaast zit en dat ik denk deze tijd onwijs lastig (lastiger is) is voor kinderen om op te groeien?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:12:49 #174
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793815
man man man
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:13:03 #175
197773 crew  maily
pi_219793818
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:12 schreef kree het volgende:

[..]
is ook zo..

maar denk je dan dat ik ernaast zit en dat ik denk deze tijd onwijs lastig is voor kinderen om op te groeien?
dat dachten onze ouders en grootouders ook vroeger hoor -O-

maar ze beginnen als baby
dus 0 schermtijd
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:13:13 #176
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_219793823
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:09 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ja, was even nodig een @:dotteke yvonne momentje
wegen mario?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:13:43 #177
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:13 schreef maily het volgende:

[..]

dus 0 schermtijd
vroeger was alles beter!
pi_219793830
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:13 schreef maily het volgende:

[..]

dus 0 schermtijd
ja, maar toch is dat nu veel heftiger (sneller in vooruitgang). als wat onze ouders hadden denk ik.
pi_219793838
Ik had geen scherm in mijn jeugd

Buitenspelen verderre
Werewolf
pi_219793846
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:09 schreef Shii het volgende:
Ik bel niet met users en soms komt het goed, soms niet.
paar hebben mijn nr, maar beperk het maar tot appen.

Soms zin in, soms niet.
  Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 23:15:16 #182
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_219793847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:13 schreef mario390 het volgende:

[..]
wegen mario?
Nein liebchen.
Vandaag was het verse fruit in de aanbieding :Y)

Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:15:36 #183
197773 crew  maily
pi_219793849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:13 schreef kree het volgende:

[..]
ja, maar toch is dat nu veel heftiger (sneller in vooruitgang). als wat onze ouders hadden denk ik.
stroomversnelling :!
  Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 23:15:55 #184
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_219793853
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:12 schreef MooieTop6 het volgende:
man man man
Vrouw vrouw, vrouw

pi_219793855
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:14 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik had geen scherm in mijn jeugd

Buitenspelen verderre
naja dit dus.

maar ze hebben liever tablet
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:16:34 #186
197773 crew  maily
pi_219793858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:16 schreef kree het volgende:

[..]
naja dit dus.

maar ze hebben liever tablet
volgende keer als dat zo gaat en jij bent daarbij zeg je gewoon; wij gaan NU naar buiten.
hup laarzen en oude kleren aan.
pi_219793860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:15 schreef kree het volgende:

[..]
paar hebben mijn nr, maar beperk het maar tot appen.

Soms zin in, soms niet.
Er hebben hier enkelen mijn nummer en die zitten niet in DTS. Ben echt heel behoudend met m'n privégegevens.
pi_219793867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:15 schreef maily het volgende:

[..]
stroomversnelling :!
is het ook en daarom is het anders als in "onze" jeugd waar er geen computers en mobieltjes waren nog.

En klinkt oud, maar het is snel gegaan die ontwikkeling (te snel dus in mijn mening dat kinderen hersentjes het bij kunnen houden)
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:18:02 #189
446112 mario390
pi_219793872
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:15 schreef yvonne het volgende:

[..]
Nein liebchen.
Vandaag was het verse fruit in de aanbieding :Y)
man man bitte heb je hem niet weer mijn vriend vakantie gegeven? -O-
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:18:14 #190
197773 crew  maily
pi_219793874
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:17 schreef kree het volgende:

[..]
is het ook en daarom is het anders als in "onze" jeugd waar er geen computers en mobieltjes waren nog.

En klinkt oud, maar het is snel gegaan die ontwikkeling (te snel dus in mijn mening dat kinderen hersentjes het bij kunnen houden)
die kinderen zijn gewend aan de snelheid hoor
die weten niet beter
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:18:48 #191
197773 crew  maily
pi_219793878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:18 schreef mario390 het volgende:

[..]
ze zegt liebchen tegen jou O+
pi_219793882
gelukkig heeft elk kind nu een "enkelband:" waarmee ze te tracks zijn op 10cm positie voor ouders.

Echt, controle maatschappij, het haalt elke vrijheid weg van wat je als kind eigenlijk zou moeten kunnen hebben.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:20:06 #193
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:16 schreef Shii het volgende:

[..]
Er hebben hier enkelen mijn nummer en die zitten niet in DTS. Ben echt heel behoudend met m'n privégegevens.
Ik ook tegenwoordig, helaas wel te laat *O*
pi_219793892
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:18 schreef mario390 het volgende:

[..]
Hij heeft geen streepje.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:20:19 #195
197773 crew  maily
pi_219793893
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:19 schreef kree het volgende:
gelukkig heeft elk kind nu een "enkelband:" waarmee ze te tracks zijn op 10cm positie voor ouders.

Echt, controle maatschappij, het haalt elke vrijheid weg van wat je als kind eigenlijk zou moeten kunnen hebben.
elk kind?

doe ff normaal
pi_219793896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:18 schreef maily het volgende:

[..]
die kinderen zijn gewend aan de snelheid hoor
die weten niet beter
hmmms vraag me dus af of dat wel zo is?
denk het niet nl, want steeds meer jeugd (zelfs nu al) hebben wss meer psych problemen als wat we hadden van generatie "90 of ervoor.
pi_219793902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:20 schreef maily het volgende:

[..]
elk kind?

doe ff normaal
ik chargeer het beetje dat weet ik wel, oke niet elk kind, maar over het algemeen bedoel ik het dus.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:21:41 #199
446112 mario390
pi_219793904
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:20 schreef Shii het volgende:

[..]
Hij heeft geen streepje.
waar zie ik strepje of niet strepje?
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 23:21:43 #200
197773 crew  maily
pi_219793905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:21 schreef Shii het volgende:

[..]
Ik heb jouw nummer nog niet. :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')