abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219793590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:42 schreef kree het volgende:

[..]
heftig Achterhoeks accent wel. naja ik hou er wel van.

Weet niet of we echt Katwijkse nrs hebben, naja Tinus tulp dan die nog wat hitjes had maar meer lokaal.

het heeft wat schattigs dat achterhoeksse moet ik zeggen.

Klinkt meer Twents dan Achterhoeks.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:45:12 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_219793592
;)
Geduld
(zelfst. naamw.)
Iets dat op is tegen de middag.
pi_219793593
Ah, komt uit Emmen. Ik zat redelijk in de goede richting! _O-
pi_219793596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:42 schreef ToT het volgende:

[..]
De wereld is altijd kut geweest, er hebben altijd wel rampen en oorlogen aan de horizon geloerd en mensen hebben zich altijd nog voortgeplant.
Ik zie geen reden om daar ineens mee te stoppen.
In zwaar onderontwikkelde landen neukt men er nog als een malle op los en neemt liever 12 kinderen dan 7.
Wij als "hoogbeschaafde westerlingen" kunnen er wel voor kiezen geen Jaap-Maarten of Connestance-Annefleur-Henriëtte op deze planeet te zetten, maar dan ziet het er slecht uit voor de mensheid.
nee ja dat snap ik, zeg ook niet als advies ofzo van stoppen met kinderen krijgen ofzo.
Ik denk wel voor mezelf, tis aardige verantwoording en denk eigenlijk, zou ik dat aankunnen zelf. En ze dan leren nu met maatschappij om te gaan, hoe onwijs anders ik dat leerde als kind (bedenk he geen mobiel niks)

Het lijkt me een uitdaging, mijn broertje heeft wel kinderen. dus mijn neefjes en nichtje. en zie die struggles wel eens bij hun, want hij komt net zo uit mijn tijd.

En buiten spelen en tablet, hoe weeg je het af he? het lijkt mij best lastig.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:46:54 #105
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219793603
Titus tulp hahaha hoe verzin je het
pi_219793604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Klinkt meer Twents dan Achterhoeks.
naja iets richting oosten, je weet voor mij als Katwijker houd de brug richting over bij die tussen katwijk en Rijnsburg :')

LOL hoewel ik net over die brug woon in Rijnsburg nu.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:47:26 #107
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_219793610
Bolk.
Geduld
(zelfst. naamw.)
Iets dat op is tegen de middag.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:47:47 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219793611
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:46 schreef kree het volgende:

[..]
nee ja dat snap ik, zeg ook niet als advies ofzo van stoppen met kinderen krijgen ofzo.
Ik denk wel voor mezelf, tis aardige verantwoording en denk eigenlijk, zou ik dat aankunnen zelf. En ze dan leren nu met maatschappij om te gaan, hoe onwijs anders ik dat leerde als kind (bedenk he geen mobiel niks)

Het lijkt me een uitdaging, mijn broertje heeft wel kinderen. dus mijn neefjes en nichtje. en zie die struggles wel eens bij hun, want hij komt net zo uit mijn tijd.

schermtijdafsprekenbolk

en ze gaan niet meteen vanuit de baarmoeder op hun mobiel he
pi_219793614
quote:

[..]

Ik zorg er voor dat Mini-ToT zo veel mogelijk lekker zit te ravotten, binnen of buiten, met zo min mogelijk screentime.
pi_219793620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:47 schreef maily het volgende:

[..]
schermtijdafsprekenbolk

Niet? :o
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:49:51 #111
197773 crew  maily
pi_219793625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:48 schreef Shii het volgende:

[..]
Niet? :o
eerst de navelstreng doorknippen :D
pi_219793626
quote:

[..]
naja iets richting oosten, je weet voor mij als Katwijker houd de brug richting over bij die tussen katwijk en Rijnsburg :')

LOL hoewel ik net over die brug woon in Rijnsburg nu.
Ik vind Achterhoeks echt wat warms hebben.
Toen ik een maand of 2 geleden weer in mijn geboortedorp was en ik hoorde mensen daar in het dialect praten.....godskolere, dat voelde zo heerlijk! O+ Heel anders dan Drents, ook al heeft het uiteraard ook wel overeenkomsten.
pi_219793639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:47 schreef maily het volgende:

[..]
schermtijdafsprekenbolk

nouja zorgwekkend is een groot woord, maar als ze niet hun digitale speeltje krijgen dan is het drama. hoorde ik van mijn ma trouwens en die ziet ze meer.

En dat is mijn neefjes nichtjes oma.

Ze vinden eigenlijk niks boeiends meer wat wij wel leuk vonden. ze waren naar schouwburg ofzo. mijn neefjes en oma dus dit weekend. Naja vroeger vond ik dat onwijs gaaf.

Mijn ma (hun oma dus, mocht het niet duidelijk zijn). zei ze waren nog niet thuis en gelijk al, waar is mijn tablet waar is mijn tablet....

Fucking hell dat soort dingen dus, je zou ze ze gewoon af moeten nemen eigenlijk.
Alleen kan niet meer, want ze hebben het nodig op school en etc.

Die techniek gaat veel sneller als de menselijke "genen" van generatie van generatie ontwikkelen, dat denk ik/. En dat gaat nog voor heel veel psych problemen zorgen verwacht ik.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:52:43 #114
197773 crew  maily
pi_219793646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:51 schreef kree het volgende:

[..]
nouja zorgwekkend is een groot woord, maar als ze niet hun digitale speeltje krijgen dan is het drama. hoorde ik van mijn ma trouwens en die ziet ze meer.

Ze vinden eigenlijk niks boeiends meer wat wij wel leuk vonden. ze waren naar schouwburg ofzo. mijn neefjes en oma dus dit weekend. Naja vroeger vond ik dat onwijs gaaf.

Mijn ma (hun oma dus, mocht het niet duidelijk zijn). zei ze waren nog niet thuis en gelijk al, waar is mijn tablet waar is mijn tablet....

Fucking hell dat soort dingen dus, je zou ze ze gewoon af moeten nemen eigenlijk.

Die techniek gaat veel sneller als de menselijke "genen" van generatie van generatie ontwikkelen, dat denk ik/. En dat gaat nog voor heel veel psych problemen zorgen verwacht ik.
wat een ramp zeg.
dan janken ze maar even.
jij mocht vroeger ook niet altijd alles.
pi_219793648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:51 schreef kree het volgende:

[..]

Oh ik snap je volkomen hoor, maar et ligt ook sterk aan de ouders.
Mini-ToT zit bij zijn moeder ook continu achter de iPad en voor de tv. Hier zit hij ook wel redelijk veel voor de tv, maar hij zegt zelf regelmatig: "Doe de tv maar uit papa, ik ga weer met mijn tandenborstel rondrennen en spelen!" O+
pi_219793649
Blub
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219793654
Ach vroeger wilde je als kind ook voor de tv zitten, woensdagmiddag, zaterdag, en dat vonden veel ouders ook al overdreven. Ga gewoon lekker met je tijd mee.
pi_219793655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:48 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik zorg er voor dat Mini-ToT zo veel mogelijk lekker zit te ravotten, binnen of buiten, met zo min mogelijk screentime.
zeker en hoop dat de meeste ouders dat doen. maarja soms hebben ouders zwak momentje en zie ik.
Want doet mijn broertje ook. Maar het is makkelijk om ff te zeggen geef ze tablet, hebben we ff rust.

Weet niet of dat herkenbaar is? maar zo zie ik het gebeuren.
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:53:50 #119
197773 crew  maily
pi_219793658
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:53 schreef Shii het volgende:
Ach vroeger wilde je als kind voor de tv zitten, woensdagmiddag, zaterdag, en dat vonden veel ouders ook al overdreven. Ga gewoon lekker met je tijd mee.
ja :D

maar eerst je huiswerk af!!!
pi_219793659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:53 schreef Shii het volgende:
Ach vroeger wilde je als kind voor de tv zitten, woensdagmiddag, zaterdag, en dat vonden veel ouders ook al overdreven. Ga gewoon lekker met je tijd mee.
Alf, The A-Team, Dukes of Hazard, Blue Thunder, Airwolf, Highlander....
  Spellchecker vrijdag 9 januari 2026 @ 22:54:26 #121
197773 crew  maily
pi_219793662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:53 schreef kree het volgende:

[..]
zeker en hoop dat de meeste ouders dat doen. maarja soms hebben ouders zwak momentje en zie ik.
Want doet mijn broertje ook. Maar het is makkelijk om ff te zeggen geef ze tablet, hebben we ff rust.

ja nou en?

dat is ook met snoepjes en koekjes.
en in de winkel als ze iets lekkers willen en niet krijgen.
pi_219793663
quote:

[..]

Dat gebeurt idd bij die ander thuis.
Niet bij mij.
pi_219793666
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vind Achterhoeks echt wat warms hebben.
Toen ik een maand of 2 geleden weer in mijn geboortedorp was en ik hoorde mensen daar in het dialect praten.....godskolere, dat voelde zo heerlijk! O+ Heel anders dan Drents, ook al heeft het uiteraard ook wel overeenkomsten.
ja ik hou er ook van, hoewel het echt "die-hard" kattukse accent ik ook niet helemaal altijd volg meer.

Maar zeker en Brabant enzo ook, het werkt vaak in liedjes ook. ik zal nog even een kattuks liedje posten voor het idee
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:55:37 #124
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219793668
Hallo!
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
pi_219793669
quote:

[..]

Ja niets mis mee. Ik zette mijn kind voor de tv. Foei!

Maar had ik ook even rust. Ze is niet slecht terecht gekomen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')