Ik mag toch hopen dat het wel waar is.Het zou mij tegenvallen als D66 iets met de F[censuur] van JA21 zou beginnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef -XOR- het volgende:
Ik word trouwens een beetje moe van het 'D66 wil niet met JA21'-frame, dat is onzin.
Hoezo? Ze willen inderdaad niet met JA21, en terecht ook.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:33 schreef -XOR- het volgende:
Ik word trouwens een beetje moe van het 'D66 wil niet met JA21'-frame, dat is onzin.
Ja21 had niet de voorkeur maar ze zijn niet geblokt door D66 zoals de VVD doet met PvdA/glquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoezo? Ze willen inderdaad niet met JA21, en terecht ook.
Omdat deze coalitie iets meer in het midden van het politieke spectrum zit wn derhalve links (gl/pvda) en rechts (bbb) kan shoppen voor een meerderheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom is deze samenstelling logischer dan zeg D66, CDA,PvdA?
VVD is de constante factor in de politieke misere in Nederland.
Zie ook Hanca's commentaar, het ging D66 om de combinatie van partijen in het kabinet, ze sloten JA21 als partij niet uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoezo? Ze willen inderdaad niet met JA21, en terecht ook.
Als het echt geen probleem was, dan was de combi met JA21 nu wel aan het formeren ipv een minderheidskabinet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zie ook Hanca's commentaar, het ging D66 om de combinatie van partijen in het kabinet, ze sloten JA21 als partij niet uit.
D66 wilde gewoon niet met 3 conservatief-rechtse partijen in een kabinet, had JA21 20 zetels gehad dan zouden ze echt niet tegen een D66-CDA-JA21-GL/PvdA kabinet zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het echt geen probleem was, dan was de combi met JA21 nu wel aan het formeren ipv een minderheidskabinet.
Die kans lijkt me helaas bijna 100%.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hopelijk geen Heinen als MinFin. Dan mogen we onze boel wel gaan inpakken
Allicht, maar je weet op voorhand ook dat GL/PvdA nooit met de uiterst rechtse droeftoeters van JA21 in een kabinet zou gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 wilde gewoon niet met 3 conservatief-rechtse partijen in een kabinet, had JA21 20 zetels gehad dan zouden ze echt niet tegen een D66-CDA-JA21-GL/PvdA kabinet zijn geweest.
Groenland is ook een autonoom land binnen het Koninkrijk Denemarken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar toch kan ik me voorstellen dat ze liever een eigen land zijn. Voor Curaçao was de vorige regeling ook niet slecht, toch wilden die een eigen land (binnen een koninkrijk, maar dat kan Groenland misschien ook wel) worden.
JA21 vind ik echt wel anders dan FvD, PVV en BBB en ik denk ook dat het goed is als er een normale stabiele partij rechts van de VVD komt, dus het lijkt me niet slecht om ze de hand te reiken, zo kan er ook een beetje voor gezorgd worden dat de Eerdmans-Coenradie-tak prevaleert boven de Boomsma-Nanninga-tak.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, maar je weet op voorhand ook dat GL/PvdA nooit met de uiterst rechtse droeftoeters van JA21 in een kabinet zou gaan.
Ja, ze zijn geniepiger.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
JA21 vind ik echt wel anders dan FvD, PVV en BBB
Waarom hebben we nóg een partij rechts van de VVD nodig? En waarom vind jij dat JA21 een 'normale' partij is?quote:en ik denk ook dat het goed is als er een normale stabiele partij rechts van de VVD komt, dus het lijkt me niet slecht om ze de hand te reiken, zo kan er ook een beetje voor gezorgd worden dat de Eerdmans-Coenradie-tak prevaleert boven de Boomsma-Nanninga-tak.
Maak je niet zo dik. We hobbelen altijd de VS achterna. Onder Clinton hadden we ineens ook een progressievere kijk. Onder Obama idem. Radicaal rechts surft op de GOP en Maga. Wilders gaat binnenkort nog speechen daar.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, ze zijn geniepiger.
[..]
Waarom hebben we nóg een partij rechts van de VVD nodig? En waarom vind jij dat JA21 een 'normale' partij is?
Een gevestigde normale partij op rechts haalt ook een heel stuk macht bij de VVD weg en dwingt de VVD een stukje naar links.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, ze zijn geniepiger.
[..]
Waarom hebben we nóg een partij rechts van de VVD nodig? En waarom vind jij dat JA21 een 'normale' partij is?
Heeft hij gedaan:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:43 schreef Beathoven het volgende:
. Wilders gaat binnenkort nog speechen daar.
Je had liever alle rechtse stemmen van heel Nederland bij de VVD gehad?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, ze zijn geniepiger.
[..]
Met de PvdA/GL ook niet. Men denkt hier nog steeds dat dit de constructieve PvdA is als onder Kok, Bos, Asscher en Samsom. Niets is minder waar, het is gewoon een verkapt GL bolwerk geworden waar je net zoveel weinig (of veel, zoals je wilt) mee kan als BBB of JA21. Het is niet voor niets dat Bontebal ook PvdA/GL er niet meer bij wilt hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat er naast de partijen in dit kabinet er geen min of meer normale rechtse partijen meer zijn. Dat resterende zooitje, daar valt nooit serieus en constructief mee samen te werken…
quote:Op zondag 11 januari 2026 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Met de PvdA/GL ook niet. Men denkt hier nog steeds dat dit de constructieve PvdA is als onder Kok, Bos, Asscher en Samsom. Niets is minder waar, het is gewoon een verkapt GL bolwerk geworden waar je net zoveel weinig (of veel, zoals je wilt) mee kan als BBB of JA21. Het is niet voor niets dat Bontebal ook PvdA/GL er niet meer bij wilt hebben.
Hij heeft gelijk; en dat wordt bevestigd door deze reactie.quote:
Kijk eens dom? Ja ho maar!quote:Op zondag 11 januari 2026 02:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk; en dat wordt bevestigd door deze reactie.
Links is gesloopt door intersectionele DEI-extemisten die enkel nog in ras kunnen denken. Al de kritiek op rechts is dan ook bijzonder hypocriet.
2026 en we zijn weer terug naar kleurenkaarten. Op alle fronten. Wat een armoede.
Tip: kijk eens naar wat GL de afgelopen 15 jaar constructief heeft bijgedragen. En als je je daar op hebt ingelezen, lees dan je eigen reactie eens terug. Rutte heeft na de val van Rutte I geen moment zonder steun van GL geregeerd, dat weet je neem ik aan.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Met de PvdA/GL ook niet. Men denkt hier nog steeds dat dit de constructieve PvdA is als onder Kok, Bos, Asscher en Samsom. Niets is minder waar, het is gewoon een verkapt GL bolwerk geworden waar je net zoveel weinig (of veel, zoals je wilt) mee kan als BBB of JA21. Het is niet voor niets dat Bontebal ook PvdA/GL er niet meer bij wilt hebben.
Wat is er dan zo “echt wel anders” aan? Ze delen toch gewoon de standpunten en de mensen met die andere radicale clubjes?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
JA21 vind ik echt wel anders dan FvD, PVV en BBB en ik denk ook dat het goed is als er een normale stabiele partij rechts van de VVD komt, dus het lijkt me niet slecht om ze de hand te reiken, zo kan er ook een beetje voor gezorgd worden dat de Eerdmans-Coenradie-tak prevaleert boven de Boomsma-Nanninga-tak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |