Is niet inside maar publiekelijk bekend.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze inside information (eigen fee, AI)? Is het resultaat dan ook dat projecten minder goed gescreend worden en het risico toeneemt, zonder hogere risicoklassificatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik benieuwd hoe het rendement van Knabbel en Babbel eruit ziet:-)quote:Op maandag 19 januari 2026 09:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Is niet inside maar publiekelijk bekend.
-------------
het beleid van Collin Crowdfund is dat Crowdfund Coaches actief mee investeren in de leningaanvragen die zij begeleiden. Dit is geen vrijblijvende aanbeveling maar een structureel onderdeel van de rol binnen het model van Collin, bedoeld om “skin in the game” te creëren en de belangen van coaches en investeerders op één lijn te brengen.
📌 Wat uit de informatie blijkt
1. Actieve investering door coaches is onderdeel van de rol
Op de pagina voor Crowdfund Coach worden staat expliciet dat je als coach actief en met noemenswaardige bedragen mee moet investeren in meerdere leningaanvragen.
2. Collin geeft aan dat investeringen door coaches altijd plaatsvinden
Een Collin-publicatie (met beleidsinformatie) vermeldt dat externe Crowdfund Coaches bij de desbetreffende leningaanvraag te allen tijde investeren. Dit beleid is bedoeld om verkeerde incentives te voorkomen en ervoor te zorgen dat alleen kwaliteitsvolle aanvragen worden goedgekeurd.
3. Historische context onderschrijft dit principe
Ook eerdere informatie over Collin’s werkwijze laat zien dat mee investeren voor coaches standaard onderdeel was van het model, met een focus op vertrouwen in de cases en goede kwaliteit van de projecten.
🧠 Waarom dit zo geregeld is
Door coaches zelf inzet te laten tonen via financiële participatie:
hebben zij eigen financieel belang bij zorgvuldige beoordeling en begeleiding;
vermindert het risico op te snelle of te optimistische toelating van projecten;
stroomlijnt het belang van coach en investeerder richting kwaliteit.
Dat zal best in orde zijn, dit soort jongens eten nl meestal van twee walletjes. Vangen bij lening nemer voor advies en van Collin voor het aanbrengen van klant. Het deel wat ze van Collin vangen wordt (vermoedelijk deels) verplicht geïnvesteerd in de lening. Dus als een lening halverwege mislukt is er toch verdiend. Loopt alles goed af tot eind lening wordt er alleen wat meer verdiend.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:48 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd hoe het rendement van Knabbel en Babbel eruit ziet:-)
Ik neem niet aan dat welke Collin adviseur dan ook in privé de adviesfee mag factureren aan de leningnemer.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat zal best in orde zijn, dit soort jongens eten nl meestal van twee walletjes. Vangen bij lening nemer voor advies en van Collin voor het aanbrengen van klant. Het deel wat ze van Collin vangen wordt (vermoedelijk deels) verplicht geïnvesteerd in de lening. Dus als een lening halverwege mislukt is er toch verdiend. Loopt alles goed af tot eind lening wordt er alleen wat meer verdiend.
De CF coaches zijn allen z.z.p. er en het coach zijn is een bijbaan bij hun normale bedrijfsuitoefening. Deze mannen zullen dus niet schromen om twee petten op te zetten. Zeker Knabbel en Babbel niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat welke Collin adviseur dan ook in privé de adviesfee mag factureren aan de leningnemer.
"Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 1.540.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 6-12-2024 en een waarde van ¤ 2.480.000,- op basis van een update per 15-12-2025 op het taxatierapport door een andere taxateur."quote:Op maandag 19 januari 2026 10:36 schreef Jaco078 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)517e47ba5c17c6cdeca0
Linkje, gaat om 11 uur open
quote:Op maandag 19 januari 2026 11:39 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
"Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 1.540.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 6-12-2024 en een waarde van ¤ 2.480.000,- op basis van een update per 15-12-2025 op het taxatierapport door een andere taxateur."
Wat kan zo'n pand snel in waarde stijgen he
Zouden ze allebei lid zijn van Tegova of RICS?quote:Op maandag 19 januari 2026 11:39 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
"Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 1.540.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 6-12-2024 en een waarde van ¤ 2.480.000,- op basis van een update per 15-12-2025 op het taxatierapport door een andere taxateur."
Wat kan zo'n pand snel in waarde stijgen he
Het Duitse en in 1 keer 4 grote leningen aangaan hield mij ook een beetje tegen.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zouden ze allebei lid zijn van Tegova of RICS?Iets met beroepsstandaarden (ik neem aan dat er niets vermeld wordt over een verbouwing?)
Gezien de potentiële problemen van uitwinning van zekerheden in Duitsland, neem ik dit soort projecten niet mee
Je kunt het ook een half jaartje tegen 2,8% vrij opneembaar bij Garantibank zetten (actierente voor 6 maanden).quote:Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Het Duitse en in 1 keer 4 grote leningen aangaan hield mij ook een beetje tegen.
Moet best wat vervroegde aflossingen herinvesteren maar als ik zie wat er nu aan komt met 5%, 5,5% en 6% ... zucht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 januari 2026 16:26 schreef ovdm het volgende:
AS Magdeburger Liegenschaften II GmbH
¤ 4.500.000 | 8,5 % rente | 24 maanden
Linkje:Ultimo 2023 bedroeg de solvabiliteit, exclusief stille reserve, 3% op een balanstotaal van ¤ 30.202.000,-.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ultimo 2024 bedroeg de solvabiliteit, exclusief stille reserve, 3% op een balanstotaal van ¤ 29.838.000,-
Pecunia non olet
Da's factor 10 te laagquote:Op maandag 19 januari 2026 20:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ultimo 2023 bedroeg de solvabiliteit, exclusief stille reserve, 3% op een balanstotaal van ¤ 30.202.000,-.
Ultimo 2024 bedroeg de solvabiliteit, exclusief stille reserve, 3% op een balanstotaal van ¤ 29.838.000,-
.....en wedden dat ie toch vol komt?quote:
Executieveiling van het Landgraaf pandje van meneer Blaa*uw is geannuleerd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:00 schreef Soulfreak het volgende:
Of Collin verwacht niet al te veel van de executieveiling.
https://www.vastgoedveili(...)dgraaf-hoogstraat-42
Voor een box3 belegger een keuze tussen 6 - 2,16 - 1,2 = 2,64% rendement of deposito 5 jaar 3 - 0,51 = 2,49%quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:41 schreef Jaco078 het volgende:
Ik denk dat HHZ om 14 uur opengaat.
rente is laag (6%), maar wel een mooie van 5 jaar.
Je kunt ook nog kiezen voor de Duitser met 8,5% of nog even wachten of er later in de week nog wat leukers voorbij komt. Mijn keuze voor nu is het laatste.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:56 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Voor een box3 belegger een keuze tussen 6 - 2,16 - 1,2 = 2,64% rendement of deposito 5 jaar 3 - 0,51 = 2,49%
De zekerheden zorgen voor een minimaal risico, maar dan vind ik het verschil toch te karig.
Ik doe hetzelfde. Er komt de laatste tijd weinig fatsoenlijks voorbij, terwijl er weer volop geïnvesteerd wordt (heeft ook te maken met peildatum denk ik).quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:07 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Je kunt ook nog kiezen voor de Duitser met 8,5% of nog even wachten of er later in de week nog wat leukers voorbij komt. Mijn keuze voor nu is het laatste.
Waarbij ik zelf nog nauwelijks Duitse projecten meeneem, totdat blijkt dat de recovery in Duitsland resultaten boekt. Voorlopig is dat nog niet zover.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:20 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde. Er komt de laatste tijd weinig fatsoenlijks voorbij, terwijl er weer volop geïnvesteerd wordt (heeft ook te maken met peildatum denk ik).
Het beste is om even stil te zitten en zoals altijd alleen in te schrijven als je het 'normaal' ook zou doen.
Niet investeren omdat er gelden vrijkomen en bang zijn dat je rendement mist.
Het meenemen van slechte projecten kost je veel meer rendement.
Ik heb tot nu toen nog geen enkel Duits project meegenomen. Niet alleen omdat ik eerst even wil zien hoe dat loopt, maar ook omdat het vaak het soort projecten zijn die ik ook in Nederland niet meeneem.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:24 schreef obligataire het volgende:
[..]
Waarbij ik zelf nog nauwelijks Duitse projecten meeneem, totdat blijkt dat de recovery in Duitsland resultaten boekt. Voorlopig is dat nog niet zover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |