NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Hear, hear.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:32 schreef Montagui het volgende: [..] Dat is al enkele jaren het grote probleem. De algoritme bubbel. Past 'een feit' niet in het narratief dan negeert de bubbel het of verdraaid dat feit. Reden ook waarom ik op SM alle kanten volg om maar niet in een bubbel terecht te komen. De Libtards zijn compleet gehersenspoeld met anti-trump, anti-gezag algoritmes. Daarbij is sinds een aantal jaren bij deze groep ook 'het gevoel' leidend tov feiten. Geen idee hoe dat die groep kan terugkeren naar het geloof in waarheidsvinding. Dit geldt overigens voor beide extreme zijden van het hoefijzer. Ik mag hopen dat de extremen kleine minderheidsgroepen zijn tov van de 'gewone mens'.
Correct en daar zit dan dus ook de vraag, was dit wel een aanslag met een dodelijk wapen. Daar zou eigenlijk onafhankelijk onderzoek naar gedaan moeten worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef incel het volgende:
Als iemand een aanslag met dodelijk wapen op je pleegt mag je jezelf met dodelijk geweld verdedigen.
Het is niet simpeler dan dit. Als je het nog steeds niet snapt, dan zal je het ook nooit snappen.
De rest is al helemaal flauwekul, dus daar ga ik inderdaad niet op in. Maar je hebt helemaal gelijk man, ik ben overtuigd.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:37 schreef incel het volgende: [..] Omdat jullie er over vallen blijf ik het nu herhalen. Wel mooi dat je de rest negeert. Denk dat je nu vandaag ergens wel een beetje meer inziet dat die vrouw zichzelf ook wel even achter de oren had kunnen krabben en al een paar uur de tijd had om even te reflecteren waar ze nou eigenlijk mee bezig was. Dan was haar, haar familie en die agenten en de reputatie van ICE een hoop ellende bespaart gebleven.
Echt letterlijk niemand die een beetje intelligent is zet die agent weg als moordenaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze had niet moeten doen wat ze heeft gedaan. Maar deze uitkomst is bizar. Niet geheel onverwacht in de VS. Maar bij mij overheerst heel erg de droevenis over deze uitkomst.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat deze agent nu als een moordenaar wordt weggezet. Die doet zijn werk. Conform de normen die daar gelden.
De leugens die vervolgens allemaal verzonnen zijn om die man zwart te maken, daar kan ik net zo goed pissig over zijn, zeker ook omdat het door velen gebruikt wordt door politiek gewin. En dan ben je pas echt een minderwaardig mens. Als haar dood een tool voor je is.
100%quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef Homey het volgende:
[..]
In Amerika geldt de rule of law en treedt de politie hard op.
Hoe anders is dat in Nederland, waar je gewoon met zwaar vuurwerk op de politie kan knallen, zonder arrestatie. Je kan hele universiteitsgebouwen slopen, niemand wordt vervolgd. Je kan een jodenjacht instellen en er mee wegkomen. Sterker nog, de media draait de boel voor jou handig om. Etcetera.
Vanuit die anarchistische nepnieuws bubbel wordt het nieuws geduid van een land, waar het gewoon anders aan toe gaat. Tegelijkertijd wordt een bijzondere revolutie in Iran onder de pet gehouden.
Nepnieuws, lying by omission, opruiing.....als er 1 beroepsgroep is die de afgelopen 10 jaar door het putje is gegaan qua respect en integriteit is het wel de journalistiek.
Anders: de Hoge Raad der Nederlanden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:37 schreef Perox het volgende:
Je kan het blijven herhalen maar ze reed niet op de agent in, ze wilde ontkomen. Dat heeft ze met de dood moeten bekopen. En dat was totaal onnodig. Buitensporig geweld.
Dat is het risico bij die yanks hé. Moeten we daar nou 8 topics over vol lullen?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef Perox het volgende:
We zien in het filmpje iemand die probeert weg te rijden en bij het wegrijden wordt doodgeschoten.
Ja met een auto van 2000kg op gewapende agenten inrijden nadat je ze al uren aan het lastigvallen en intimideren en bedreigen bent is geen slim idee in zo'n land.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef Perox het volgende:
We zien in het filmpje iemand die probeert weg te rijden en bij het wegrijden wordt doodgeschoten.
Niet gelijktijdig. Het was eerst leave en daarna (vanwege het niet opvolgen) get out of the car.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was "LEAVE" en "GET OUT OF THE CAR"
Dat zijn idd conflicterende opdrachten.
Wie zegt dat het hier stopt?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is het risico bij die yanks hé. Moeten we daar nou 8 topics over vol lullen?
Ze rijdt weg, ze rijdt niet in op een agent.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef incel het volgende:
[..]
Ja met een auto van 2000kg op gewapende agenten inrijden nadat je ze al uren aan het lastigvallen en intimideren en bedreigen bent is geen slim idee in zo'n land.
Dit incident toont heel duidelijk dat ze dat dus wel doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:33 schreef incel het volgende:
[..]
Precies ja. Mensen doen echt alsof die ICE gewoon willekeurig mensen afschieten of zo. Het is ronduit belachelijk.
Uhm, nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump heeft morgen weer iets anders om zich druk over te maken.
Hier zijn procedures voor en die worden normaal doorlopen. Het is geen bananenrepubliek, ook al lijken sommigen dat inmiddels te denken door de verstoorde berichtgeving.
Ben je nou echt zo blind?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:43 schreef Perox het volgende:
[..]
Ze rijdt weg, ze rijdt niet in op een agent.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit incident toont heel duidelijk dat ze dat dus wel doen.
[..]
Lijkt me niet heel wenselijk dat de autoriteiten je zomaar dood kunnen schieten als je rijdt in je SUV, maar ieder zijn ding. Gelukkig kan dat alleen in Amerika.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is het risico bij die yanks hé. Moeten we daar nou 8 topics over vol lullen?
Zoals je zelf zegt het is te zien in het filmpje we zien haar toch duidelijk weg proberen te komen. We zien ook dat de agent meeloopt en haar beschiet terwijl ze langsrijdt.quote:
Ik denk vooral dat het binnen de geweldsinstructie past. De agent kon redelijkerwijs vermoeden dat zij hem probeerde aan te rijden en dan mogen ze daar iemand uitschakelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is leuk om hier over een tijdje nog eens op terug te komen.
Denk namelijk dat er geen gevolgen gaan zijn verder voor die ICE agent of wie dan ook. Die dame van de FBI zit ook in Trump z’n zak.
Wat jij zegt botst met elkaar....quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:41 schreef incel het volgende:
[..]
100%
Misschien reageert links daarom wel zo boos en verontwaardigd. Dat ze er langzaam achterkomen dat we in een democratie en een rechtsstaat leven waar gewoon wetten en regels gelden en waar we met onze handen afblijven van hulpverleners en handhavers.
Mij ook niet. Maar een minieme meerderheid in de USA vindt het klaarblijkelijk niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel wenselijk dat de autoriteiten je zomaar dood kunnen schieten als je rijdt in je SUV, maar ieder zijn ding. Gelukkig kan dat alleen in Amerika.
De VS doet het hier nu eenmaal beter dan de EU of zelfs NL, dus ja dat moeten we.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja in Amerika heb je dat ook en daar heb je hardere regels. Waaronder stand your ground. Daar hoef je niet weg te springen als iemand op je in rijdt daar mag je jezelf gewoon verdedigen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat jij zegt botst met elkaar....
Want ja NL is een democratie met wetten en regels. Nou die worden dus niet tot amper gehandhaafd.
En afblijven van hulpverleners is nou ook niet iets wat gedaan wordt.
Ze schieten random iemand in een auto dood. Zonder reden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:44 schreef incel het volgende:
[..]_!
Ja man ICE is aan het marcheren door de straten en ze schieten willekeurig mensen dood!!! Zo eng!!! Help!!! Stop Trump!!!
Als de Hoge Raad bij een vergelijkbaar geval in Nederland (achteraf in alle rust) oordeelt dat het poging tot doodslag is, dan zie ik werkelijk geen enkele ruimte om te denken dat hier geoordeeld gaat worden dat deze agent niet redelijkerwijs kon vermoeden dat dit een aanslag was op zijn lijf en leden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Correct en daar zit dan dus ook de vraag, was dit wel een aanslag met een dodelijk wapen. Daar zou eigenlijk onafhankelijk onderzoek naar gedaan moeten worden.
Ja random iemand die hun al uren aan het lastigvallen was en van hun taken aan het afhouden was en toen ze opeens doordraaide en met een auto op een agent inreed schoten ze. Compleet niet haar schuld ja.....quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ze schieten random iemand in een auto dood. Zonder reden.
Er zijn wel wat users die hier ook graag dezelfde law and order zien. Geestig genoeg hadden die wel een andere opinie toen die politieagent schoot naar een trekker hiero.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De VS doet het hier nu eenmaal beter dan de EU of zelfs NL, dus ja dat moeten we.
Knettergek land....quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:47 schreef incel het volgende:
[..]
Ja in Amerika heb je dat ook en daar heb je hardere regels. Waaronder stand your ground. Daar hoef je niet weg te springen als iemand op je in rijdt daar mag je jezelf gewoon verdedigen.
Moet je daar eens proberen cobras of bakstenen naar de politie gooien.
Daar heb je een bron van? Een betrouwbare dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:47 schreef incel het volgende:
[..]
Ja random iemand die hun al uren aan het lastigvallen was en van hun taken aan het afhouden was en toen ze opeens doordraaide en met een auto op een agent inreed schoten ze. Compleet niet haar schuld ja.....
Het mag, maar de gevolgen zijn dan voor jou. Zou jij ermee kunnen leven als je iemand hebt uitschakeld die probeerde weg te komen terwijl ze 3 (kleine) kinderen thuis heeft zitten die hun moeder nu nooit meer gaan zien?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:47 schreef incel het volgende:
[..]
Ja in Amerika heb je dat ook en daar heb je hardere regels. Waaronder stand your ground. Daar hoef je niet weg te springen als iemand op je in rijdt daar mag je jezelf gewoon verdedigen.
Moet je daar eens proberen cobras of bakstenen naar de politie gooien.
3 gemiddeld per dag. Wat dacht jij?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:40 schreef Twiitch het volgende:
Hoeveel mensen zijn er in heel Amerika al doodgeschoten (al dan niet door een agent) sinds deze vrouw vraag ik me af.
Moet je ff de vorige topics doorlezen geen zin om dat zelf nu te doen voor jou. Ze was iemand die beroepsmatig die mensen aan het volgen en stalken en lastigvallen en blokkeren was.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Daar heb je een bron van? Een betrouwbare dan?
Of in geheel Latijns-Amerika om maar wat te noemen. Het verbaast mij echt dat mensen zich hier 8 topics lang druk kunnen maken over de zoveelste trigger happy agent in een shithole country.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:40 schreef Twiitch het volgende:
Hoeveel mensen zijn er in heel Amerika al doodgeschoten (al dan niet door een agent) sinds deze vrouw vraag ik me af.
Jawel, dat blijkt duidelijk uit de filmpjes. Ze wil die agent omver rijden, dat is een moordpoging. En dat mag niet in Amerika, dan kan er geschoten worden. Tragisch, maar wel hoe het is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:43 schreef Perox het volgende:
[..]
Anders: de Hoge Raad der Nederlanden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:43 schreef Perox het volgende:
[..]
Antwoord is nee dus niet mee terugkomen dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef incel het volgende:
[..]
Moet je ff de vorige topics doorlezen geen zin om dat zelf nu te doen voor jou. Ze was iemand die beroepsmatig die mensen aan het volgen en stalken en lastigvallen en blokkeren was.
Fox news!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Daar heb je een bron van? Een betrouwbare dan?
Als iemand een poging doet op mijn leven heb ik het recht om mijn leven te verdedigen zolang mijn leven in gevaar is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het mag, maar de gevolgen zijn dan voor jou. Zou jij ermee kunnen leven als je iemand hebt uitschakeld die probeerde weg te komen terwijl ze 3 (kleine) kinderen thuis heeft zitten die hun moeder nu nooit meer gaan zien?
En zwijgen over de 60 jarige man die in ons land doodleuk werd doodgemept. Dat interesseert die mensen blijkbaar helemaal niks.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of in geheel Latijns-Amerika om maar wat te noemen. Het verbaast mij echt dat mensen zich hier 8 topics lang druk kunnen maken over de zoveelste trigger happy agent in een shithole country.
Ik heb geen zin om een halfuur lang op knoppies te drukken omdat jij net pas in de discussie komt. Ze was niet zomaar een voorbijganger.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Antwoord is nee dus niet mee terugkomen dan.
Ze schoten willekeurig op haar? Kom op!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit incident toont heel duidelijk dat ze dat dus wel doen.
[..]
Uhm, nee.
Zie Trump die de ene na de andere crimineel gratie geeft. Die elke rechter onder druk zet om zijn wil uit te voeren.
En zichzelf ook lekker wist vrij te krijgen van alles.
Oh ik denk dat diezelfde users het prima vonden dat er op die trekker werd geschoten. Ik denk dat diezelfde users het zelfs prima vonden dat de politie er aanvankelijk over loog, want ja het is wel Nederland hè....die agent die tenminste wel optrad is dan immers ineens de dader ipv het slachtoffer!!!1!11quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn wel wat users die hier ook graag dezelfde law and order zien. Geestig genoeg hadden die wel een andere opinie toen die politieagent schoot naar een trekker hiero.
4497lbs = 2039,8kg om precies te zijn. (uitgaande van een Honda Pilot LX 4WD 2014)quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:32 schreef incel het volgende:
[..]
Het is altijd treurig dat er iemand dood is. Maar mijn punt is dus dat het volledig haar eigen schuld is. Ze was uren bezig al. Liep niet perongeluk even 5 seconde langs of zo. En ze dat in een auto (van wel 2000kg) en reed in op een agent. Play stupid game win stupid prices. Iemand die dood is is tragisch, maar het is 100% compleet en volstrekt begrijpelijk dat die agenten in zo'n situatie zo'n gevaarlijk en knettergek persoon uitschakelde met dodelijk geweld. Conform de wet en het handboek.
Geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:50 schreef incel het volgende:
[..]
Als iemand een poging doet op mijn leven heb ik het recht om mijn leven te verdedigen zolang mijn leven in gevaar is.
Of het nou een ongeluk is of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |