abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:19:33 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219786586
De blueband plantaardige room uit het koelschap is echt net echt. En dat vindt zelfs mijn man en die vindt het meeste vegan spul niet lekker. Kant en klaar hartigetaartdeeg uit de koeling (op rol, zowel bij ah als jumbo) is ook zonder melk. En dan idd paddenstoelen, eventueel wat vegan spek, broccoli of asperges ofzo gebruiken. Iig iets wat smaak heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219786614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
https://www.ah.nl/r/1193867

Deze is echt lekker en feestelijk!
Ja!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219786714
Maar je hebt ook Vega kaas. Als je dan toch een soort vervanging zou zoeken.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:38:13 #55
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219786771
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:32 schreef vencodark het volgende:
Maar je hebt ook Vega kaas. Als je dan toch een soort vervanging zou zoeken.
quote:
Nope, amandel :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:43:17 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219786811
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat was ook mijn eerste reactie, maar hnet is iets dat vriend in zijn hoofd heeft zitten :D
Laat het hem dan maar uitzoeken :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:45:18 #57
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219786833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
https://www.ah.nl/r/1193867

Deze is echt lekker en feestelijk!
Dit lijkt nog wel smakelijk te zijn, ik ga deze eens opperen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:45:18 #58
176471 oh-oh
pi_219786834
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Alle varianten van koemelk zijn uitgesloten helaas, dus niet alleen de lactose. En ik haat geitenmelk helaas :D en geitenkaas :P en schaap. Die dingen die wel goed gaan dus
Melk is niet vegan...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:46:00 #59
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219786841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Melk is niet vegan...
De persoon in kwestie is ook niet vegan, maar vega ;) Maar hij heeft een ernstige reactie op zuivelrpocuten van de koe ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:47:03 #60
176471 oh-oh
pi_219786858
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:31 schreef BE het volgende:

[..]
Heb je Leev crackers al eens geprobeerd? Die vind ik echt heel lekker!

En uit de kerstpecial van mijn keto-programma had ik een heerlijk ‘feestbrood’. Meer cale dan beood, maar jummie!!! En keto-baileys om zelf te maken! :9~
Nee die van Leev vind ik niet lekker.
En duur.
Is dat dat brood met griekse yoghurt en choconibs? Die wil ik vandaag gaan proberen.
Maar ik heb me wat baksels weggegooid al :')

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 09-01-2026 11:26:15 ]
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:16:33 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219787140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nee die van Leev vind ik niet lekker.
En duur.
Is dat dat brood met griekse yoghurt en choconibs? Die wil ik vandaag gaan proberen.
Maar ik hen me wat baksels weggegooid al :')
Nee, wacht, ik upload het even voor je:

vrijdag 9 januari 2026 @ 11:24:44 #62
176471 oh-oh
pi_219787203
Oh thnx, opgeslagen!
Ik heb nu drie volkoren desem broden van de goede bakker waar ik goed op ga.
Maar echt zo duur :')
( Groucho Marx )
pi_219787392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh thnx, opgeslagen!
Ik heb nu drie volkoren desem broden van de goede bakker waar ik goed op ga.
Maar echt zo duur :')
Hoe duur?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:45:29 #64
176471 oh-oh
pi_219787428
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoe duur?
5.50 per brood of zo, en dat zijn kleine broden :')
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:04:12 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219787577
Troel, moet een quiche zijn? Deze veganistische koolrolletjes heb ik afgelopen weekend gemaakt, vielen erg goed in de smaak.
https://www.giallozaffera(...)n-cabbage-rolls.html
Je kunt er dan rijst of iets van aardappels uit de oven o.i.d. bij serveren. Wij aten er een heerlijke salade bij van geroosterde biet, sinaasappel, venkel & pistache. Kan dat recept zo gauw niet vinden, maar het was met hele dunne plakjes venkel, en een dressing van olijfolie, sinaasappelsap, citroensap, sumak & zout. Oja en wat baslamicoazijn.

(Mijn broer is niet alleen veganistisch, maar ook nog eens allergisch voor gluten én voor soja. Best een puzzel om daar geschikte recepten voor te vinden.)

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 09-01-2026 12:13:03 ]
in de haak.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:05:41 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219787590
Ik doe het nog steeds prima zonder brood, maar goed, bij mij is het een keuze, dat is wel anders.

Vorig jaar 7 januari ben ik gestart en sindsdien zijn de keren dat ik iets niet-keto gegeten heb letterlijk op 1 hand te tellen. (Los van dus de afgelopen 3 maanden veel te vaak en veel te veel drop :@, maar daar ben ik inmiddels echt vanaf weer).
Maar dus nog geen 1 frietje meegepikt, geen pepernoot, geen pasta, geen rijst, geen koekje, een chocolaatje, helemaal niks. :o Dat had ik nooit voor mogelijk gehouden.
1x heel chique uit eten en toen dus wel alles gegeten en 1x toen ik een dag mega-buikloop had, op een hotelkamer, en ik echt iets wilde eten aan het eind van de dag, dat werd 1 zakje chips. (Ik wilde eigenlijk 3 gekookte eieren bestellen via roomservice, maar de surcharge van 25 euro vond ik echt buitensporig! :D )

Nu afgelopen maandag weer serieus van voren af aan met boekje 1 gestart, kijken of ik er nog eens 16,8kg eraf kan krijgen naast de 30 die er al af zijn.
pi_219787604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]
5.50 per brood of zo, en dat zijn kleine broden :')
Kak.
pi_219787614
Wtf @BE
Wat een score en fucking discipline heb je dan! *O*
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:13:53 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219787666
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:08 schreef vencodark het volgende:
Wtf @:BE
Wat een score en fucking discipline heb je dan! *O*
Het voelt een beetje als stoppen met roken, ben zo bang dat als ik weer iets lekkers neem, dat ik dan niet meer kan stoppen.
Want het is een illusie om te denken dat ik het vanaf nu gewoon kan, normaal doen.
Binnen keto past namelijk ook gewoon slagroom kloppen met wat zoetstof. Of enorme stukken kaas.
En ja, dat kan ik lang niet altijd laten. :o ;)

Maar goed, ik kan iig goed van de koolhydraten afblijven, dat is al dikke winst voor mij.

Wel heel spannend is de week Singapore volgende maand, dan wil ik het wel los gaan laten, want een van de redenen om erheen te gaan is juist sommige van mijn favoriete gerechten daar. En de clue is dan natuurlijk om het gewoon weer op te pakken bij terugkomst.
Maar goed, ik denk eigenlijk dat me dat wel gaat lukken, want ik voel me zo lekker zonder al die extra kilo's!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:14:08 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219787669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:05 schreef BE het volgende:
Ik doe het nog steeds prima zonder brood, maar goed, bij mij is het een keuze, dat is wel anders.

Vorig jaar 7 januari ben ik gestart en sindsdien zijn de keren dat ik iets niet-keto gegeten heb letterlijk op 1 hand te tellen. (Los van dus de afgelopen 3 maanden veel te vaak en veel te veel drop :@, maar daar ben ik inmiddels echt vanaf weer).
Maar dus nog geen 1 frietje meegepikt, geen pepernoot, geen pasta, geen rijst, geen koekje, een chocolaatje, helemaal niks. :o Dat had ik nooit voor mogelijk gehouden.
1x heel chique uit eten en toen dus wel alles gegeten en 1x toen ik een dag mega-buikloop had, op een hotelkamer, en ik echt iets wilde eten aan het eind van de dag, dat werd 1 zakje chips. (Ik wilde eigenlijk 3 gekookte eieren bestellen via roomservice, maar de surcharge van 25 euro vond ik echt buitensporig! :D )

Nu afgelopen maandag weer serieus van voren af aan met boekje 1 gestart, kijken of ik er nog eens 16,8kg eraf kan krijgen naast de 30 die er al af zijn.
Klinkt heel goed, BE! Ik heb niet alles teruggelezen, maar wat voor boekjes zijn dat?
in de haak.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:31:36 #71
176471 oh-oh
pi_219787798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:05 schreef BE het volgende:

Keurig !!
Zoveel mag er bij mij niet eens af, dat lijkt nu wel stabiel te blijven.
Ik was wel te zwaar maar geen 50 kilo gelukkig.
Mijn doel is wel minder medicatie en dat lijkt wel goed te gaan omdat ik zo netjes eet.
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:33:00 #72
176471 oh-oh
pi_219787804
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:13 schreef BE het volgende:

[..]
Het voelt een beetje als stoppen met roken, ben zo bang dat als ik weer iets lekkers neem, dat ik dan niet meer kan stoppen.
Want het is een illusie om te denken dat ik het vanaf nu gewoon kan, normaal doen.
Binnen keto past namelijk ook gewoon slagroom kloppen met wat zoetstof. Of enorme stukken kaas.
En ja, dat kan ik lang niet altijd laten. :o ;)

Maar goed, ik kan iig goed van de koolhydraten afblijven, dat is al dikke winst voor mij.

Wel heel spannend is de week Singapore volgende maand, dan wil ik het wel los gaan laten, want een van de redenen om erheen te gaan is juist sommige van mijn favoriete gerechten daar. En de clue is dan natuurlijk om het gewoon weer op te pakken bij terugkomst.
Maar goed, ik denk eigenlijk dat me dat wel gaat lukken, want ik voel me zo lekker zonder al die extra kilo's!
Ik heb een vriendin die het al jaren doet en zich alleen op festivals laat gaan met bier en vette hap en dan gewoon weer even heel strak keto gaat, dat kan wel hoor.
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:36:42 #73
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219787832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:04 schreef trui het volgende:
Troel, moet een quiche zijn? Deze veganistische koolrolletjes heb ik afgelopen weekend gemaakt, vielen erg goed in de smaak.
https://www.giallozaffera(...)n-cabbage-rolls.html
Je kunt er dan rijst of iets van aardappels uit de oven o.i.d. bij serveren. Wij aten er een heerlijke salade bij van geroosterde biet, sinaasappel, venkel & pistache. Kan dat recept zo gauw niet vinden, maar het was met hele dunne plakjes venkel, en een dressing van olijfolie, sinaasappelsap, citroensap, sumak & zout. Oja en wat baslamicoazijn.

(Mijn broer is niet alleen veganistisch, maar ook nog eens allergisch voor gluten én voor soja. Best een puzzel om daar geschikte recepten voor te vinden.)
Oei, dat is ook wel lastig inderdaad. En ondanks dat we deze vrienden eigenlijk wel vaker willen zien, ben ik wel blij dat qua eten het om en om is, want vind het allemaal maar lastig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:37:51 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219787842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:14 schreef trui het volgende:

[..]
Klinkt heel goed, BE! Ik heb niet alles teruggelezen, maar wat voor boekjes zijn dat?
Het zijn de boekjes van The New Food: https://thenewfood.nl/
Ze hebben startgidsen, 3 boekjes van 4 weken waarin er gewoon heel duidelijk staat wat je die dag eet.
En deze keer niet onwijs ingewikkelde dingen, maar ook gewoon stamppot andijvie met bloemkool ipv aardappel en vanavond bijvoorbeeld zuurkool met wat slagroom, kaas en ham (en champigons, maar dat trek ik echt niet :D )
Ontbijt vandaag was een smoothie van avocado, kokosmelk en 3 aardbeien en lunch is een omelet met wat rucola, een eetlepel slagroom en wat kaas.
Het is echt heel goed vol te houden en er waren maar een paar dingen die ech-echt niet lekker vond.

Ik vind het vooral wel heel fijn dat ik niet zelf elke dag hoef te bedenken wat ik ga eten, want dan verval ik uiteindelijk steeds in hetzelfde en gaat het saai worden en komt de klad erin zeg maar.

Afgelopen maandag is op hun facebook pagina de nieuwe startgids-challenge begonnen. Kun je met elkaar ervaringen uitwisselen etc. Ik kijk alleen mee en half oog mee, want ik weet nu wel dat ik het kan, maar toch een leuk idee om tegelijk met zo'n grote groep bezig te zijn.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:41:38 #75
176471 oh-oh
pi_219787874
Ik heb wel laatst via Vinted zo een kookboek van Oanh besteld, die maakt wat interesantere dingen voor mij. En nu heb ik een koolhydraatarm Moluks kookboek besteld, daar ben ik wel echt heel benieuwd naar!
Maar die new food boekjes en weekplannen passen echt niet bij wat ik graag eet. Ik heb ook nog andere boekjes liggen, als ik ze tegenkom zal ik aan je vragen of je ze mss wil BE :D
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')