Dat zegt heel veel over hoe niet serieus die lijst genomen moet worden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:07 schreef rival het volgende:
Lijst van beste steden van de wereld.
Eerste Nederlandse stad in de lijst... Amsterdam.
In 2025 uitgeroepen tot meest leefbare stad van Nederland... Amsterdam.
Maar hey, blijf lekker jullie dorpjes promoten
Er is wel een Doctor Who aflevering met cowboys en aliëns, maar ik denk niet dat je die bedoelt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:25 schreef LTVDK het volgende:
Over box-office flops gesproken, wie herinnert zich de film Cowboys & Aliens nog?
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:25 schreef essnhills het volgende:
Misschien komt het omdat ik net al dacht dat het vrijdag was? Hele planning van Overmorrow gelijk overhoop
De titel wel ja.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:25 schreef LTVDK het volgende:
Over box-office flops gesproken, wie herinnert zich de film Cowboys & Aliens nog?
Oke Henk.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zegt heel veel over hoe niet serieus die lijst genomen moet worden.
Nee de film, met o.a. Daniel Craig, Olivia Wilde en Harrison Fordquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:26 schreef essnhills het volgende:
[..]
Er is wel een Doctor Who aflevering met cowboys en aliëns, maar ik denk niet dat je die bedoelt.
En welk deel is dat?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk is het nu gewoon veilig in het deel van Nederland waar toch nooit wat gebeurt.
Goeie film!quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:25 schreef LTVDK het volgende:
Ohquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee de film, met o.a. Daniel Craig, Olivia Wilde en Harrison Ford
Hoezo zie ik je linkje alleen in het quote schermpje trouwensquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee de film, met o.a. Daniel Craig, Olivia Wilde en Harrison Ford
Had er een link bij gezet, maar die pakt ie niet ofzo?quote:
| 1 | https://www.imdb.com/title/tt0409847/ |
Uhmmmmmm nee.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:25 schreef LTVDK het volgende:
Je bent niet alleen!quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Sprak de buurvrouw net, die heeft vanmorgen vijf mensen op hun muil zien gaan op de fietsGoed gestrooid.
Heb hem hier op blu-ray liggen, maar geen idee meer waar die over gingquote:
Ja ik zag het alleen tijdens het quoten?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had er een link bij gezet, maar die pakt ie niet ofzo?
[ code verwijderd ]
Ja ik vond het ook al raar, imdb linkjes mogen niet ofzo?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja ik zag het alleen tijdens het quoten?
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had er een link bij gezet, maar die pakt ie niet ofzo?
[ code verwijderd ]
James Bond moet wat mensen redden van Aliens. (ik vond het stiekem echt een leuke film)quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb hem hier op blu-ray liggen, maar geen idee meer waar die over ging![]()
Geen ideequote:Op donderdag 8 januari 2026 13:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook al raar, imdb linkjes mogen niet ofzo?
Ja kan me herinneren dat ik hem destijds best vermakelijk vond. Net als Wild Wild West die ook helemaal werd afgemaakt in de reviewsquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
James Bond moet wat mensen redden van Aliens. (ik vond het stiekem echt een leuke film)
Ja ik wil ook graag hoor. Heb gisteren heel even een klein stukje gewaagd maar het was alweer glibberen en glijden dus ik ben gauw weer naar binnen gegaan.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet kunnen. Moet elke dag minstens 1x naar buiten
Veel films met een lage rating zijn gewoon vermakelijk als je er niet in gaat met "dit wordt super hoogstaand"quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
James Bond moet wat mensen redden van Aliens. (ik vond het stiekem echt een leuke film)
Ja blijft toch een kwestie van smaak, er zijn ook films met superhoge reviews die ik zelf echt superkut vindquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Veel films met een lage rating zijn gewoon vermakelijk als je er niet in gaat met "dit wordt super hoogstaand"
Soms zijn dat soort films de leukste.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja kan me herinneren dat ik hem destijds best vermakelijk vond. Net als Wild Wild West die ook helemaal werd afgemaakt in de reviews
Meer dan 2 lettergrepen is al een hele uitdaging tegenwoordigquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef Ama het volgende:
Dit waren de populairste babynamen vorig jaar:
[ afbeelding ]
Apart dat al die tokkies dan wel Dylano, Milana, etc komen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Meer dan 2 lettergrepen is al een hele uitdaging tegenwoordig
Ja gewoon lekker ongedwongen, vaak vind ik de sfeer en het filmwerk belangrijker dan het verhaalquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Soms zijn dat soort films de leukste.
Daaromquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je kan @:nattekat niet zomaar weg geven.
[..]
Hij woont in Tilburg. Dat zegt wel genoeg.
Kenne ze laten zien da ze hooggelijt zeinquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Apart dat al die tokkies dan wel Dylano, Milana, etc komen.
Als het echt een slechte score heeft begin ik er niet eens aan. Zag laatst een film voorbij komen die best leuk klonk maar score van nog geen 4.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:38 schreef STING het volgende:
De iMDB rating is vrijwel altijd een indicatie voor mij of ik de film of serie vermakelijk ga vinden of niet
Uiteraard zijn er uitzonderingen, vanuit jeugdsentiment of type humor, maar voor mij wel een goede graadmeter.
Wil wel wat vaker niet eerst iMDB bekijken bij het aanzetten van een film of serie
Ik kijk meestal naar wat het publiek ervan vindt. Ook bij games.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:38 schreef STING het volgende:
De iMDB rating is vrijwel altijd een indicatie voor mij of ik de film of serie vermakelijk ga vinden of niet
Uiteraard zijn er uitzonderingen, vanuit jeugdsentiment of type humor, maar voor mij wel een goede graadmeter.
Wil wel wat vaker niet eerst iMDB bekijken bij het aanzetten van een film of serie
Als ik twijfel kijk ik er ook wel, maar dan vind ik de cijfers niet zo relevant, gewoon even een paar reviews lezenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:38 schreef STING het volgende:
Jaquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja blijft toch een kwestie van smaak, er zijn ook films met superhoge reviews die ik zelf echt superkut vind
Ja daarom ook de reviews lezen en die scores negeren. Net als bij boekverfilmingen waar sommigen helemaal uit hun plaat gaan omdat de film niet 100% exact zoals het boek gaatquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Maar er zijn sowieso genres die vaak per definitie al laag scoren. Omdat er hordes mensen een score geven die dat genre helemaal niet leuk vinden.
Romcom's die een 6 krijgen zijn dus best 'goed'.
Of dat ze het ergens niet mee eens zijn qua cast oid. Zo zag je dat er toen voor het eerst een vrouwelijke doctor was.. de afleveringen stonden al op IMDB, maar moesten nog worden uitgezonden.
Duizenden 1.0 scores want 'vrouw iewl vies bah'
En dat zie je nu nog steeds terug in de ratingen
Eens, al kijk ik geen romcom'squote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Maar er zijn sowieso genres die vaak per definitie al laag scoren. Omdat er hordes mensen een score geven die dat genre helemaal niet leuk vinden.
Romcom's die een 6 krijgen zijn dus best 'goed'.
Of dat ze het ergens niet mee eens zijn qua cast oid. Zo zag je dat er toen voor het eerst een vrouwelijke doctor was.. de afleveringen stonden al op IMDB, maar moesten nog worden uitgezonden.
Duizenden 1.0 scores want 'vrouw iewl vies bah'
En dat zie je nu nog steeds terug in de ratingen
Alsof het 100% mogelijk is om een boek EXACT te vertalen naar film.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja daarom ook de reviews lezen en die scores negeren. Net als bij boekverfilmingen waar sommigen helemaal uit hun plaat gaan omdat de film niet 100% exact zoals het boek gaat
In eigen land kunnen we het ook, lijkt wel alsof sneeuw iets oproeptquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)knokpartij~ac12b8fc/
Indeed. Games met "Mixed" of below raak ik niet aan. (sowieso al een veel te grote Steam libraryquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik kijk meestal naar wat het publiek ervan vindt. Ook bij games.
Dat is dan misschien weer een voordeel aan het feit dat ik weinig boeken lees. Kan ik ook niet teleurgesteld raken over de film hahaha.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja daarom ook de reviews lezen en die scores negeren. Net als bij boekverfilmingen waar sommigen helemaal uit hun plaat gaan omdat de film niet 100% exact zoals het boek gaat
Ja preciesquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik soms wel, omdat het me toch wel leuk lijkt en ik me er dan enorm mee vermaakquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:44 schreef STING het volgende:
[..]
Indeed. Games met "Mixed" of below raak ik niet aan. (sowieso al een veel te grote Steam library)
Daar is ook nog steeds veel onduidelijkheid over toch?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In eigen land kunnen we het ook, lijkt wel alsof sneeuw iets oproepthttps://www.rijnmond.nl/n(...)nwege-sneeuwbalruzie
Ja maar in het boek hadden ze groene truien aan en in de film zijn ze kaki, dat dit kan, waardeloze film 1/10quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Alsof het 100% mogelijk is om een boek EXACT te vertalen naar film.
Bij een lage score bekijk ik vaak ook even de reviews.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als ik twijfel kijk ik er ook wel, maar dan vind ik de cijfers niet zo relevant, gewoon even een paar reviews lezen
En dat is primaquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eens, al kijk ik geen romcom's
James? In Nederland? Wat een vreemde keuze.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef Ama het volgende:
Dit waren de populairste babynamen vorig jaar:
[ afbeelding ]
Behalve dan bij films met Will Ferrell, die kunnen een 10/10 scoren maar ik ga ze niet kijkenquote:
Ik weet niet of dat vroegâh heel anders was voor populaire namen als Jan, Kees, Fred, Klaas en Henkquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Meer dan 2 lettergrepen is al een hele uitdaging tegenwoordig
Ik verzin het niet. 🤷🏼♀️quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:46 schreef Strani het volgende:
[..]
James? In Nederland? Wat een vreemde keuze.
Ja, ik had Achmed, Mo, Yusuf of Abdul verwacht.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:46 schreef Strani het volgende:
[..]
James? In Nederland? Wat een vreemde keuze.
Ja dat. Of mensen die reviewbombenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
En dat is prima
Ik kijk geen horror
Maar ik ga ook geen 1.0 scores geven aan alle horrorfilms. Maar andersom doen veel mensen dat dus wel
Ik snap zulke mensen niet
Kijk het dan gewoon niet
Dat je een continu monoloog hebt van de hoofdpersoon voor alle belangrijke gedachtes. Net als in het boek.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Alsof het 100% mogelijk is om een boek EXACT te vertalen naar film.
Ik verlang terug naar die tijdquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat vroegâh heel anders was voor populaire namen als Jan, Kees, Fred, Klaas en Henk
Arthousequote:Op donderdag 8 januari 2026 13:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat je een continu monoloog hebt van de hoofdpersoon voor alle belangrijke gedachtes. Net als in het boek.
Maakt het vast een goed kijkbare film.
Horrorfilms halen zelden echt een hoge score. Vind ik altijd wel jammer.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
En dat is prima
Ik kijk geen horror
Maar ik ga ook geen 1.0 scores geven aan alle horrorfilms. Maar andersom doen veel mensen dat dus wel
Ik snap zulke mensen niet
Kijk het dan gewoon niet
Ik Mohammed maar vooral omdat dat nou eenmaal vaak gebruikt wordt voor de oudste zoon.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ik had Achmed, Mo, Yusuf of Abdul verwacht.
[..]
Ja dat. Of mensen die reviewbomben
Of het worden cultfilms.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:48 schreef Ama het volgende:
[..]
Horrorfilms halen zelden echt een hoge score. Vind ik altijd wel jammer.
Heb je wel alle films met hem een 1.0 gegeven?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behalve dan bij films met Will Ferrell, die kunnen een 10/10 scoren maar ik ga ze niet kijken
Happy Gilmore is wel vermakelijkquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Alle films met Adam Sandler verdienen een 1.0.
NEEquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:49 schreef essnhills het volgende:
[..]
Happy Gilmore is wel vermakelijk
Als ik weet dat ik me aan een acteur ga ergeren dan kijk ik gewoon niet. 🤷🏼♀️quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Alle films met Adam Sandler verdienen een 1.0.
Ik ook, daarom kijk ik ze nietquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:50 schreef Ama het volgende:
[..]
Als ik weet dat ik me aan een acteur ga ergeren dan kijk ik gewoon niet. 🤷🏼♀️
Ook dan zijn de scores zelden hoger dan een 6.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Of het worden cultfilms.
Nee ik geef nooit scores aan filmsquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Heb je wel alle films met hem een 1.0 gegeven?
Jammer is dat want er zitten echt wel goede horrorfilms tussen die zeker wel een 8 verdienen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ook dan zijn de scores zelden hoger dan een 6.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |