quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vertel me dat je ongeïnformeerd bent zonder te vertellen dat je ongeïnformeerd bent.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/07/vs-mazelen-epidemie/quote:De Verenigde Staten maken sinds begin 2025 hun ergste mazelenepidemie in meer dan dertig jaar mee. Dat blijkt uit een telling van de universiteit Johns Hopkins.
De huidige epidemie brak eind januari uit in een landelijke regio in Texas waar een mennonitische geloofsgemeenschap - een ultraconservatieve en vaak slecht-gevaccineerde gemeenschap - leeft. Hoewel vaccinatie tegen de mazelen verplicht is in de Verenigde Staten, kunnen Amerikanen in een groot deel van het land, waaronder Texas, een uitzondering verkrijgen door religieuze redenen in te roepen.
De Amerikaanse minister van Volksgezondheid Robert Kennedy Jr wordt ervan beschuldigd de crisis te hebben verergerd en de vrees voor vaccinatie te hebben gevoed via de verspreiding van valse informatie.
Vaccinatie blijft nochtans de beste bescherming. Het mazelenvaccin geeft een levenslange immuniteit van 93 procent na één dosis en 97 procent na twee dosissen. De vaccinatiegraad daalt echter in de Verenigde Staten, vooral door een golf van desinformatie over vaccins tijdens en na de coronapandemie.
Ja en dat zijn kinderen die onder Biden zijn geboren lmfao, toen WHO actief was.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/07/vs-mazelen-epidemie/
Honk Honk, reee orangemannnnnnnquote:Kimie is one of more than 3,800 in Canada who have been infected with measles in 2025, most of them children and infants. That figure is nearly three times higher than the number of confirmed US cases, despite Canada's far smaller population.
Er is een verschil tussen het niet aanraden en het gewoon volledig verbieden "omdat je daar autistisch van wordt".quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en dat zijn kinderen die onder Biden zijn geboren lmfao, toen WHO actief was.
Plus, het is toch "my body my choice" net zoals met abortus.
Maar orangemanbaddd hurrduurrrrrrrrrrr.
How Canada became the centre of a measles outbreak in North America
[..]
Honk Honk, reee orangemannnnnnn
Hou jij het maar bij je plaatjes met gele tekst posten. Welke allemaal misinformatie bevatten.![]()
Lekker blaffen johquote:Op donderdag 22 januari 2026 19:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vertel me dat je ongeïnformeerd bent zonder te vertellen dat je ongeïnformeerd bent.
En onder Trump 1 en 2.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en dat zijn kinderen die onder Biden zijn geboren lmfao,
Raar, dat ouders er onder de WHO voor kunnen kiezen om hun kinderen niet te vaccineren..quote:toen WHO actief was.
En het WHO dan?quote:Plus, het is toch "my body my choice" net zoals met abortus.
Enfin, je juicht dus de terugkeer van eerdergenoemde ziekten toe merk ik...quote:Maar orangemanbaddd hurrduurrrrrrrrrrr.
How Canada became the centre of a measles outbreak in North America
[..]
Honk Honk, reee orangemannnnnnn
Hou jij het maar bij je plaatjes met gele tekst posten. Welke allemaal misinformatie bevatten.![]()
Ik juich het helemaal niet aan, ik ben alleen een realist die met feiten komt dat de echte anti-vaxxers tegenwoordig geïmporteerd worden. Daarom zie je ook veel moslims zich aanhaken bij FvD.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
En onder Trump 1 en 2.
[..]
Raar, dat ouders er onder de WHO voor kunnen kiezen om hun kinderen niet te vaccineren..
Hoe kan dat toch, Epic?
[..]
En het WHO dan?
[..]
Enfin, je juicht dus de terugkeer van eerdergenoemde ziekten toe merk ik...
Allah en Darwin zijn jouw helden!quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik juich het helemaal niet aan, ik ben alleen een realist die met feiten komt dat de echte anti-vaxxers tegenwoordig geïmporteerd worden. Daarom zie je ook veel moslims zich aanhaken bij FvD.
Allah houdt ze nl. gezond.
Dat zie je ook terug in de enorme aantallen in Canada afgelopen jaar, een land wat overspoeld is met migranten.
In Marokko waren er al tussen 2023-2025 maar liefst 40.000 meldingen van mazelen, Nederlandse bronnen (zoals RIVM) melden dat veel importgevallen van mazelen in Nederland in 2025 gelinkt waren aan reizen naar Marokko (bijv. 39 gevallen)
Daarnaast zijn Trump en RFK ook helemaal niet anti-vaccinatie, echter is het nooit slecht om de farmaceutische industrie eens onder de loep te nemen.
Zeker na het hele corona debacle.
Wat is dan het probleem?quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik juich het helemaal niet aan, ik ben alleen een realist die met feiten komt dat de echte anti-vaxxers tegenwoordig geïmporteerd worden. Daarom zie je ook veel moslims zich aanhaken bij FvD.
Allah houdt ze nl. gezond.
Dan heb je niet opgelet bij wat RFK over vaccins zegt..quote:Dat zie je ook terug in de enorme aantallen in Canada afgelopen jaar, een land wat overspoeld is met migranten.
In Marokko waren er al tussen 2023-2025 maar liefst 40.000 meldingen van mazelen, Nederlandse bronnen (zoals RIVM) melden dat veel importgevallen van mazelen in Nederland in 2025 gelinkt waren aan reizen naar Marokko (bijv. 39 gevallen)
Daarnaast zijn Trump en RFK ook helemaal niet anti-vaccinatie, echter is het nooit slecht om de farmaceutische industrie eens onder de loep te nemen.
Zeker na het hele corona debacle.
Never let the facts stand in the way of a good conspiration theory.quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem?
[..]
Dan heb je niet opgelet bij wat RFK over vaccins zegt..
Ik (en velen met mij op dit forum) zijn ook geboren terwijl de WHO actief was. Maar gelukkig hadden wij in die tijd geen RFK jr. met idiote gedachten over vaccinaties en heb ik gewoon mijn mazelen- en andere vaccinaties gekregen als kind. Zo kan ik ook geen Polio, Kinkhoest en dergelijke krijgen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en dat zijn kinderen die onder Biden zijn geboren lmfao, toen WHO actief was.
Het land schrikt steeds meer mensen af...quote:Reisorganisaties zien de interesse voor de Verenigde Staten afnemen sinds de inauguratie van Trump, blijkt uit een rondgang van de NOS. Het aantal boekingen naar Amerika is gemiddeld met 20 procent afgenomen ten opzichte van een jaar daarvoor.
Dat blijft ook gewoon allemaal mogelijk hoor in Amerika. Plus, als jij of je kinderen gevaccineerd zijn is dat toch geen probleem als anderen het wel niet doen. Ik ben zelf ook wel voor de kindervaccinaties hoor, maar moeten niet doordraven met alles. Iets wat de farmaceutische industrie natuurlijk wel graag wil. Die zien het liefste bij elke baby meer dan 40 prikken erin door de jaren heen. Wat nu al vrij normaal is.quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik (en velen met mij op dit forum) zijn ook geboren terwijl de WHO actief was. Maar gelukkig hadden wij in die tijd geen RFK jr. met idiote gedachten over vaccinaties en heb ik gewoon mijn mazelen- en andere vaccinaties gekregen als kind. Zo kan ik ook geen Polio, Kinkhoest en dergelijke krijgen.
Ah, je vind het dus gewoon prima als er een paar miljoen Amerikaanse kinderen doodgaan. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 22 januari 2026 22:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat blijft ook gewoon allemaal mogelijk hoor in Amerika. Plus, als jij of je kinderen gevaccineerd zijn is dat toch geen probleem als anderen het wel niet doen. Ik ben zelf ook wel voor de kindervaccinaties hoor, maar moeten niet doordraven met alles. Iets wat de farmaceutische industrie natuurlijk wel graag wil. Die zien het liefste bij elke baby meer dan 40 prikken erin door de jaren heen. Wat nu al vrij normaal is.
Er mogen best instituten zijn die alle vaccinaties challengen en kijken wat voor adverse effects iets mogelijk kan hebben. Net zoals de corona vaccinatie ontstoken hartspier kan veroorzaken of zelfs ergere zaken zoals verlammingen ect.
Wij zelf mogen dan bepalen of wij of wij deze risico's van de griep willen opwegen als fit iemand tegenover de mogelijke bijwerkingen. Dat is gewoon logisch. Net zoals een vrouw mag bepalen of ze het kind wil of niet wil.
quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je vind het dus gewoon prima als er een paar miljoen Amerikaanse kinderen doodgaan. Weten we dat ook weer.
quote:Donald Trump heeft de grote Amerikaanse bank JPMorganChase en diens topman Jamie Dimon voor de rechter gedaagd. Hij beschuldigt de bank ervan hem om politieke redenen geen bankdiensten meer te willen aanbieden. Voor dit 'debanken' zou Trump nu miljarden aan compensatie willen.
In de aanklacht, ingediend bij een rechtbank in Florida, wordt de bank beticht van handelslaster en schending van de impliciete overeenkomst van goede trouw en eerlijke behandeling. Ook beweert Trump dat Dimon de wet betreffende oneerlijke en misleidende handelspraktijken van Florida heeft overtreden. JPMorgan heeft nog niet gereageerd op een verzoek om commentaar.
Nee nooit van gehoordquote:Op donderdag 22 januari 2026 23:40 schreef kree het volgende:
kennen jullie die serie trouwens?
House of cards????
Kijkcijfers.quote:
Knettergek, maar heel populair bij zijn achterban? Zoals hier Wilders en Baudet?quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:44 schreef kree het volgende:
en trouwens laat ik dat nog even zeggen, ik ben er niet oke mee dat ze allerlei dingen medisch gaan noemen over trump.
En dat is typi8sch weer USA en media daar,. maar gaat erom.
die man is niet meer goed bij zijn hoofd joh, en denkt niet meer over wereld, maar om zijn ego. en werd er vergelijking wel gemaakt met hitler. en hoe dat ging.
ik zie het niet anders USA dit wat ze nu doen. net als Rusland.
oke mag je hopen dat ze nog wat geleerd hebben van alles van bv 2e wereld oorlog. maar die man Ius zo van zijn padje dat ze hem per direct af moeten zetten als president.
ja weet welke je bedoelt, en oke voor een bedrijf is dat nog te zien.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kijkcijfers.
Weet je nog die serie waarbij Trump ieder aflevering iemand ontsloeg? Dat, dus. Maar dan op wat grotere schaal.
Hij is een maffiabaas en entertainer, geen wereldleider. Hij kijkt alleen naar de kijkcijfers en zijn populariteit. Dat laatste is wat vertekend, omdat je meteen ontslagen wordt als je wat zegt dat hem niet bevalt.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:52 schreef kree het volgende:
[..]
ja weet welke je bedoelt, en oke voor een bedrijf is dat nog te zien.
maar als een wereldleider??? die man ontspoort in mijn idee, zoals ik het zie en lees en ook vanuit USA. denk niet dat ie dat ooit te boven komt.
En maar goed ook, nieuwe president zou daar moeten zijn. en vind EU te slapjes nog eigenlijk hoewel ze het proberen te sussen.
En erger nog vind dat USA zelf de mensen dus er wel eens wat meer tegen weerstand mogen bieden. en doen ze (nog) niet.
ja en hoe nu, na zoveel jaar dat dart voorspeld was is ie nog aan de macht?quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij is een maffiabaas en entertainer, geen wereldleider. Hij kijkt alleen naar de kijkcijfers en zijn populariteit. Dat laatste is wat vertekend, omdat je meteen ontslagen wordt als je wat zegt dat hem niet bevalt.
De gemiddelde Amerikaan kijkt alleen het lokale nieuws en weet niks over de wereld of de EU. En naar hun portemonnee, natuurlijk. Alles buiten de USA, het beste en grootste land ter wereld, is onbeduidend.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:54 schreef kree het volgende:
zie ook filmpje van Lubach jaren geleden. en vooral hoe de teens van de USA daarop reageerde
herinner me nog "we should feel very secure over how the rest of the world feels over USA". iets in die strekking. naja zie hier.
dik beschaamd. wmb doet EU het maar alleen met putin en XI en de rest en canada en zoekt USA het nu maar eens uit.
ja. hoe anders is trump eigenlijk anders als Putin, kan iemand me dat uitleggen dan?quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De gemiddelde Amerikaan kijkt alleen het lokale nieuws en weet niks over de wereld of de EU. En naar hun portemonnee, natuurlijk. Alles buiten de USA, het beste en grootste land ter wereld, is onbeduidend.
Trump heeft een veel groter en beter leger?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:00 schreef kree het volgende:
[..]
ja. hoe anders is trump eigenlijk anders als Putin, kan iemand me dat uitleggen dan?
ze doen beide hetzelfde eigenlijk. ??
En erger nog is trump mss nog wel als putin. maargoed.
toch trouwens ook uit de USA en YouTube met best zeg maar 5 miljoen subs krijgen tractie ook in USA.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De gemiddelde Amerikaan kijkt alleen het lokale nieuws en weet niks over de wereld of de EU. En naar hun portemonnee, natuurlijk. Alles buiten de USA, het beste en grootste land ter wereld, is onbeduidend.
hmms vraag me af hoeveel in het leger nog achter hem staan als USA personen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump heeft een veel groter en beter leger?
Denk je dat Trump dat zelf gaat lezen? Zijn ministers en getrouwen zeggen gewoon, dat ze allemaal van hem houden. Alleen de Europeanen zijn soms een klein beetje onvriendelijk. (Behalve Mark Rutte, natuurlijk! Zijn vriend!) Maar dat zijn natuurlijk ook grote aso's!quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:03 schreef kree het volgende:
[..]
toch trouwens ook uit de USA en YouTube met best zeg maar 5 miljoen subs krijgen tractie ook in USA.
En als ik de reacties lees, dan zijn ze het totaal neit eens met trump en hoe het nu gaat.
Dat er niks aan gedaan wordt snel, is omdat trump natuurlijk een entourage omzichtig heen heeft gebouwd.
het congres daar faalt hard wmb.
Ja, dat is de vraag. We zullen het zien, als het op schieten aankomt.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:06 schreef kree het volgende:
[..]
hmms vraag me af hoeveel in het leger nog achter hem staan als USA personen.
bedoel USA is bekend om oorlogen te starten die uiteindelijk op niks uitlopen?
Zie Vietnam. zie Irak. zie Iran zie etc.
Ze zijn ze zelf begonnen allemaal, en nu moet trump de nobel prijs voor vrede krijgen omdat ie ze "oploste". min of meer laat het meer chaos na daar.
maar oke mijn mening.
tuurlijk niet zeg het tegen jullie, die hele regering daar is 1 grote kliek.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Denk je dat Trump dat zelf gaat lezen? Zijn ministers en getrouwen zeggen gewoon, dat ze allemaal van hem houden. Alleen de Europeanen zijn soms een klein beetje onvriendelijk. Maar dat zijn natuurlijk ook grote aso's!
nou dat schieten zal niet gebeuren, maarre hoe kun je USA nog als bondgenoot zien nu danquote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is de vraag. We zullen het zien, als het op schieten aankomt.
Ja laten we als EU Trump gaan uitlokken, heel verstandig. Lachen man, totdat hij alle techbro's beveelt alle cloud services laat uitzetten in Europa.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:27 schreef kree het volgende:
laatste wat ik even zeg want maak me er te druk om anders wat geen jut heeft.
USA denkt veel meer macht te hebben wel, en alles te kunnen oplossen want strengt en leger. en hebben ze.
maar hoe de hell gaat dat naar de klote zodra de EU echt even economisch dingen gaat doen.,
ik vond de EU te slap eigenlijk in deze, want ze hadden harder meoten zijn.
maar al met al willen we allemaal ook geen drama, dus oke wat rutte deed en ff zijn als kussen van trump en dat het kleine kindje weer even tevreden is, tja voor nu oke.
Nee, heel Europa in de kont batsen is een goed plan wil je zeggenquote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja laten we als EU Trump gaan uitlokken, heel verstandig. Lachen man, totdat hij alle techbro's beveelt alle cloud services laat uitzetten in Europa.
Even kijken hoe lang Europa het volhoudt zonder internet, zonder te kunnen pinnen, zonder elektriciteit, water (want veelbij de netbeheerders draait op Microsoft/Amazon cloud, zeker service gerelateerd)
Bij ISP's kunnen medewerkers niet meer in hen systemen inloggen.
Geen whatsapp meer, geen telefonie meer. De EU is helemaal niets zonder Amerika. Vliegtuigen kunnen wss niet eens veilig opstijgen.
Goed plan wel.
Al die jaknikkers achter Trump, doen dat voor de centen, alles wat hun beurs pijn kan doen, lullen ze meteen uit Donalds hoofdje.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:12 schreef kree het volgende:
juist dus de NAVO zorgde ervoor dat landen elkaar niet aan gingen vallen. omdat we weten we staan als 1 met al voor onderenen en laten ons niet gek maken,
en als je ons aanvalt dan krijg je de complete NAVO tegen je, dat hielp alles in vrede na koude oorlog ook
Nu hebben we een roque president die volgens mij al van zijn padje is. en valt een land aan binnen navo.
oke zie putin en XI al lachen,
owhja wacht je mag je ook aansluiten bij trump zijn private Quatar akkoord enzo? WTF
Tis mss nog erger voor mensen die in de USA wonen als voor ons als in EU
ze zijn alleen populair omdat gewoon de Nederlandse bevolking het zat is enzo..... om belujlt te worden door beloften die niet waar kunnen maken.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Knettergek, maar heel phier, we moeopulair bij zijn achterban? Zoals hier Wilders en Baudet?
ter zijde, als je natuurlijk wist hoe Trumo ging draaien (insiders enzo he en trump bedrijf als ie is). dan had je nu met aandelen go0eie winst kunnen maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 01:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
Al die jaknikkers achter Trump, doen dat voor de centen, alles wat hun beurs pijn kan doen, lullen ze meteen uit Donalds hoofdje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |