Of je staat vast op de Veluwe omdat vrachtwagens voor je de Heuvel niet opkomen, nachtje sneeuwpoppen bouwen. Meegemaakt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn...
Met dit weer pik je iig de mensen eruit die hun auto niet goed onderhouden...
Sneeuwbom?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wij kregen zojuist weer een sneeuwbom. Al dooit het hier flink.
Altijd water mee op langere rittenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is sowieso geen slecht idee om zoiets gewoon standaard in de auto te hebben liggen. Ik heb in Duitsland een keer 8(!) uur in de file gestaan omdat er verderop een dodelijk ongeluk gebeurd was.
Flikker gewoon een dekentje,een paar flessen water,quote:Standaard in de auto, 2 fleece dekens. Ook handig voor vervoer van dingen en schade vrij houden van je auto
Standaard bij reservewielquote:een rol wc-papier,
Goeie tip.quote:een pak mueslirepen,
Nah, niet zo'n goeie combo met autorijdenquote:en een krat pils
quote:in de auto. Je zal 't maar een keer wel nodig hebben.
Wat is er precies zo naar aan 40cm sneeuw en waarom zou je dan niet weg kunnen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een naar idee, dat je niet weg zou kunnen. Dat er 40 cm sneeuw ligt. Of dat het spiegelglad is.
Daarbij: als het goed is heb je je noodpakket in huis, kun je daar de dingen uit opeten die je ivm de houdbaarheidsdatum het eerst moet vervangen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vooruit plannen, gewoon boodschappen voor een paar dagen in huis halen. Het is niet dat dit pas vanmorgen gecommuniceerd is.
Dat ligt eraan, als je kerngezond bent, en gewoon kan lopen en goed bewegen kan je weg.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat is er precies zo naar aan 40cm sneeuw en waarom zou je dan niet weg kunnen?
Drie weken op soep en noodles of wat?quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan eigenlijk altijd wel drie weken eten en drinken met wat hier allemaal ligt. En daarna nog wel langer, maar dan is het alleen nog alcohol.
Nee hoor, allerlei lekkers. Goedgevulde koelkasten, een voor eten en een voor drank en voorraadkast en diepvries. Lust geen soep en noodles.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Drie weken op soep en noodles of wat?
Met een goed gevulde koelkast doen wij hier thuis 3 dagen voordat we aan de ketchup en mayonaise moeten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor, allerlei lekkers. Goedgevulde koelkasten, een voor eten en een voor drank en voorraadkast en diepvries. Lust geen soep en noodles.
Dan is hij niet zo goed gevuld. Of jullie zijn met 12 man.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met een goed gevulde koelkast doen wij hier thuis 3 dagen voordat we aan de ketchup en mayonaise moeten.
Zelf koken is beter johquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:03 schreef tesssssssss het volgende:
Ik lijn, dus ik heb mijn hele vriezer vol met geprepte low calory maaltijden.
Die verder ook niemand hoeft.
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:03 schreef tesssssssss het volgende:
Ik lijn, dus ik heb mijn hele vriezer vol met geprepte low calory maaltijden.
Die verder ook niemand hoeft.
Ik heb 2 pubers in huis. We hebben ook geen kleine koelkast. Avondeten voor 3 dagen, wat te drinken een paar flesjes bier en wat wijn en dan houdt het ver op hoor. Als we slim zouden shoppen dan redden we het misschien met 5 dagen. Maar dan eten we toch vrij weinig bijzonders.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan is hij niet zo goed gevuld. Of jullie zijn met 12 man.
Heb een wijnkelder, dat waren ooit honderden flessen, inmiddels nog een 50 schat ikquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan eigenlijk altijd wel drie weken eten en drinken met wat hier allemaal ligt. En daarna nog wel langer, maar dan is het alleen nog alcohol.
Die heb ik eerst zelf gekookt. Daarna ingevroren. 😊😊quote:
Doe dat X 4 en je zit met je gezin op 5 dagenquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb, schat ik, vaak voor weken eten in huis, koop bij de horecaslager, heb dan bv 20 porties gevacumeerde kalfslever, kippenvleugels, karbonades, spareribs etc
Aardappelen, pasta, rijst ook, verse groenten minder, maar diepvries doperwten, rode kool, zuurkool, peen kom ik een heel eind.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb een wijnkelder, dat waren ooit honderden flessen, inmiddels nog een 50 schat ik
Lopen lijkt me geen pretje!quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat is er precies zo naar aan 40cm sneeuw en waarom zou je dan niet weg kunnen?
Nee, 20 porties lever, 20 porties van elk,quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Doe dat X 4 en je zit met je gezin op 5 dagen
Ik woon hier:quote:
Jij woont in een tunnel?quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon hier:
https://www.bndestem.nl/1(...)%2Fwww.google.com%2F
Zou je bij 40 cm sneeuw ook gaan lopen? Of ligt dat er al?quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon hier:
https://www.bndestem.nl/1(...)%2Fwww.google.com%2F
Vanmorgen ging ik lopend naar mijn werk en zag zelfs iemand een poging doen om te fietsen. Nou, dat ging echt niet. Hier was het zout op toen ze begonnen met strooien denk ik.
Voeten/enkels die snel zeer doen (neuropathie) zijn tijdens dit weer wel een extra groot nadeel.quote:
Dat ligt er al, en al je hoge schoenen aan doet, dan gaat het wel. ( met een heel goed profiel).quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zou je bij 40 cm sneeuw ook gaan lopen? Of ligt dat er al?
Hier in het noorden ook. En het heeft echt de hele dag gesneeuwd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik stond hier in het zuiden van het land tot mijn kuiten in de sneeuw vanmorgen. Het is wel iets meer dan een paar centimeter.
Vrij typisch iets voor daar.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:22 schreef Aether het volgende:
Supermarktschappen leeg door sneeuwval: "Geen proteïnerepen meer"
https://www.at5.nl/artike(...)n-proteinerepen-meer
Owja, gebeurde vroeger ook toen het 2 dagen sneeuwdequote:Op woensdag 7 januari 2026 17:22 schreef Aether het volgende:
Volgens mij maakt niemand daar een groot probleem van, alleen maakt het natuurlijk wel een lekkere clickbait-kop.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:22 schreef Aether het volgende:
Dat moet De Speld zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:22 schreef Aether het volgende:
Ik eet al een jaar of 5 tussen de middag elke dag twee boterhammen met pindakaas als ik op mijn werk ben.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:05 schreef maily het volgende:
En anders al die sneuneuzen die geen boterhammen met kaas eten.
Gewoon normaal doen dus.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik eet al een jaar of 5 tussen de middag elke dag twee boterhammen met pindakaas als ik op mijn werk ben.
Dat klinkt niet erg veganquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:05 schreef maily het volgende:
[..]
Dat moet De Speld zijn.![]()
En anders al die sneuneuzen die geen boterhammen met kaas eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |