Rusland bezette de Krim op 18 maart 2014quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals sp3c terecht opmerkt: de dreiging van Poetin heeft ertoe geleid dat de politieke wil om te investeren er eindelijk was.
Sad to say, maar echte investeringen kwamen pas op gang na de invasie van Oekraïne.
en wat vind milieudefensie daar vanquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, vanwege alle mooie dingetjes in de grond aldaar.
De lange termijn voor een maatschappij is nooit populair geweest. Zelfs stabiele unies die enigszins lange termijns bestendig waren / zijn zijn meer ontstaan door een bepaalde evolutie. We betalen wel, maar hangen het liefst aan de zekerheid van vroeger en wat we nu nog als 'ok' waarnemen ipv dat we nieuwe zekerheden opzoeken. Bovendien is de lange termijn nog verder uit het zicht geraakt sinds we aan marktwerking doen, waarbij diezelfde markt vervolgens de overheid probeert te slopen. Zie populaire kopstukken op de commerciele TV dat genoeg animo wil creeeren om de publieken door het putje te spoelen met hun consumentenprogramma's en achtergrondjournalistiek.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rusland bezette de Krim op 18 maart 2014
Neerschieten van de MH17 17 juli 2014
Etc etc
Dat we met zijn alleen liever wegkijken en daardoor de portiek pas handeld wanneer ze gedwongen worden is niet alleen met defensie zo, dat zien we bv ook met de vergrijzing en de kosten daarvan. Wij willen met zijn allen (politiek en kiezers) helemaal geen visie of vooruitzien als het geld kost of pijn doet. Lekker vooruitschuiven, geen verantwoording nemen en verder niets doen.
waarbij de overheid de markt gaat beïnvloeden bedoel jequote:Op donderdag 15 januari 2026 10:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De lange termijn voor een maatschappij is nooit populair geweest. We betalen wel, maar hangen het liefst aan de zekerheid van vroeger en wat we nu nog als 'ok' waarnemen ipv dat we nieuwe zekerheden opzoeken. Bovendien is de lange termijn nog verder uit het zicht geraakt sinds we aan marktwerking doen, waarbij diezelfde markt vervolgens de overheid probeert te slopen.
Groenland is alleen belangrijk vanwege de zelfverrijkingsdrang van Trump en zijn miljardairsvrienden. Voor de 'nationale veiligheid' moet hij zich a) druk maken om Alaska en de Aleoeten en b) mag hij zoveel basis, militair personeel en militair materieel in Groenland plaatsen onder de "Defense of Greenland Agreement" uit 1951. Totaal doorzichtige bullshit.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groenland is heel belangrjk
Politiek is liever bezig met zaken die hun in een goed daglicht stellen en met aardig gevonden te worden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De lange termijn voor een maatschappij is nooit populair geweest. Zelfs stabiele unies die enigszins lange termijns bestendig waren / zijn zijn meer ontstaan door een bepaalde evolutie. We betalen wel, maar hangen het liefst aan de zekerheid van vroeger en wat we nu nog als 'ok' waarnemen ipv dat we nieuwe zekerheden opzoeken. Bovendien is de lange termijn nog verder uit het zicht geraakt sinds we aan marktwerking doen, waarbij diezelfde markt vervolgens de overheid probeert te slopen. Zie populaire kopstukken op de commerciele TV dat genoeg animo wil creeeren om de publieken door het putje te spoelen met hun consumentenprogramma's en achtergrondjournalistiek.
Oke. De Permian in de VS is ook heel belangrijk, kunnen wij die ook gewoon claimen?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groenland is heel belangrjk
Er is altijd een wisselwerking, maar ik ben niet voor een wild-west markt met een kleine, begraafbare overheid. Dat is het einde van een samenleving tot er weer een schreeuw om betere structuur en meer overheid komt omdat de ene partij in de markt de ander domineert, of het allemaal kapotdraait omdat mensen steeds minder gemotiveerd raken door alles eromheen waar de markt zich niet mee wil bemoeien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarbij de overheid de markt gaat beïnvloeden bedoel je
Denk je dat Europa in staat is er wat tegen te doen? LOLquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:06 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd of Europa bereid is pijn te leiden om Trump te weerstaan. Of dat we Groenland toch offeren op het altaar van de weg van de minste weerstand.
[ x ]
Ik weet niet, het voelt een beetje als een kantelpunt. De manier van communiceren vanuit EU leiders is veel harder dan het was, een aantal EU landen hebben al doorgepakt en troepen die kant op gestuurd, dat doe je niet als je op je rug wil gaan liggen in de hoop op een aai op je buik.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:06 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd of Europa bereid is pijn te leiden om Trump te weerstaan. Of dat we Groenland toch offeren op het altaar van de weg van de minste weerstand.
[ x ]
van mij mag de USA Groenland gratis hebben ,quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oke. De Permian in de VS is ook heel belangrijk, kunnen wij die ook gewoon claimen?
Dan ben ik blij dat jij niet degene bent die erover gaat. Groenland is een soeverein land onderdeel van het koninkrijk van Denemarken. Daar heeft niemand behalve Groenland (en in beperkte mate Denemarken) iets over te zeggen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van mij mag de USA Groenland gratis hebben ,
en anders dan vragen ze er 100 miljard voor
Ja statements maken, politiek poseren.. Maar echt harde besluiten nemen? Moed tonen? Moeilijke keuzes maken? Pijn accepteren?quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik weet niet, het voelt een beetje als een kantelpunt. De manier van communiceren vanuit EU leiders is veel harder dan het was, een aantal EU landen hebben al doorgepakt en troepen die kant op gestuurd, dat doe je niet als je op je rug wil gaan liggen in de hoop op een aai op je buik.
tot op heden is het altijd de overheid geweest die de marktwerking om zeep helptquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is altijd een wisselwerking, maar ik ben niet voor een wild-west markt met een kleine, begraafbare overheid. Dat is het einde van een samenleving tot er weer een schreeuw om betere structuur en meer overheid komt omdat de ene partij in de markt de ander domineert, of het allemaal kapotdraait omdat mensen steeds minder gemotiveerd raken door alles eromheen waar de markt zich niet mee wil bemoeien.
Ja, die populisten staan te trappelen om er wat aan te doen, gelukkig maar dat die in de meeste landen niet aan de macht zijn. Gelukkig hebben we net een kabinet met de BBB en PVV gehad en heeft iedereen kunnen zien wat een pestzooi die ervan maken. Noem me naïef, maar wie weet, misschien komt een stukje van die intelligentie weer terug.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja statements maken, politiek poseren.. Maar echt harde besluiten nemen? Moed tonen? Moeilijke keuzes maken? Pijn accepteren?
Europa is politiek al een rommeltje. In Frankrijk, Duitsland, Engeland, zelfs Nederland staan populisten in de rij om de boel af te breken. Wat denk je dat de gevolgen zijn als de huidige politieke elite de bevolking ineens vraagt om als volwassenen de gevolgen van lastige keuzes te dragen? Heb je opgelet wat er tijdens Corona gebeurde?
oorlog is nooit een oplossingquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, die populisten staan te trappelen om er wat aan te doen, gelukkig maar dat die in de meeste landen niet aan de macht zijn. Gelukkig hebben we net een kabinet met de BBB en PVV gehad en heeft iedereen kunnen zien wat een pestzooi die ervan maken. Noem me naïef, maar wie weet, misschien komt een stukje van die intelligentie weer terug.
Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden, Denemarken, Nederland en nog een aantal anderen zijn op dit moment wel aan 't doorpakken om troepen die kant op te sturen. Dat geeft ook een sterk signaal af naar mijn mening.
Precies. Het hele idee van ons systeem was.. naar de stembus en de rest overlaten aan de politiek. Het veranderde met marktwerking en het idee dat we een soort directe inspraak hebben als "de wil van!' Het veranderde met dat politici ipv goede bureaucraten die soms niet mediageniek waren, ineens een soort snelle bedrijfsvertegenwoordigers moesten zijn en de polls en mediaformaties op polls hebben het helemaal verklootquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Politiek is liever bezig met zaken die hun in een goed daglicht stellen en met aardig gevonden te worden.
En wij, de kiezers willen dat zo
De clown luidkeels uitlachen verhult het ongemakkelijke feit dat die clown ons bij de ballen heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind het trouwens tekenend dat het er nog steeds 99% over gaat dat Trump een eikel is, een hufter, internationaal recht schend, stout is, bij politiek en pers, opiniemakers, etc.
Waar blijft de actie wat we er nu aan gaan doen, onze totale afhankelijkheid van de VS, op militair vlak, op digitale infra, etc etc.
Niemand noemt het een oplossing. Gewoon opzij stappen en zeggen: "Tuurlijk meneer Trump, neem Groenland maar, het is voor u." is ook geen oplossing.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oorlog is nooit een oplossing
Al langer dan ik leefquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
De clown luidkeels uitlachen verhult het ongemakkelijke feit dat die clown ons bij de ballen heeft.
waarom niet ?quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:29 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niemand noemt het een oplossing. Gewoon opzij stappen en zeggen: "Tuurlijk meneer Trump, neem Groenland maar, het is voor u." is ook geen oplossing.
quote:PSP Ontwapenend
Instelling/bron: Stedelijk Museum Breda
Het verkiezingsaffiche van de PSP uit 1971 behoort tot de opvallendste verkiezingsaffiches ooit. De vrijmoedige poster kwam tot over de grenzen in het nieuws.
Een blote vrouw en een koe om een partij te promoten... het maakte vele tongen los.
De tekst 'PSP ontwapenend' - voor meerdere uitleg vatbaar - completeerde het geheel.
Ik betwijfel sterk of Europa in staat is meer dan een paar strootjes in zijn weg te leggenquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:29 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niemand noemt het een oplossing. Gewoon opzij stappen en zeggen: "Tuurlijk meneer Trump, neem Groenland maar, het is voor u." is ook geen oplossing.
In staat misschien wel, tegen hoge kosten. Bereid? Ik denk het niet.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik betwijfel sterk of Europa in staat is meer dan een paar strootjes in zijn weg te leggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |