containerslocaties die zuillen geen 30 jaar blijven staan hopelijkquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zie je die grote locaties dan als iets tijdelijks om tijd te winnen voor finesses? Of is dit wat het is?
Sorry maar ik ben het dit keer niet eens met je, de kabinetten Rutte vond ik niet geweldig, teveel dingen op deze manier geschoven en te weinig oog voor de kwetsbare mensen en lage inkomens pluspunt was dat toen de CU er nog bij zat die sociale inbreng had, nu zitten die er niet bij en krijg je misschien Ja21 er nog bij ookquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie een kabinet vergelijkbaar met Rutte III en IV komen en die waren helemaal niet zo slecht. Is het ideaal? Nee, wat mij betreft niet. Ik wilde een kabinet met GL-PvdA, zonder VVD (en als we dan toch wensenlijstjes indienen, ook D66 niet als grootste). Maar is het iets om somber van te worden? Dat dan ook weer niet.
met een minderheidskabinet is de invloed van VVD beperkt , er zal niets in het torentje bekonkeld gaan wordenquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar ik ben het dit keer niet eens met je, de kabinetten Rutte vond ik niet geweldig, teveel dingen op deze manier geschoven en te weinig oog voor de kwetsbare mensen en lage in komen, pluspunt was dat toen de CU er nog bij zat die sociale inbreng had, nu zitten die er niet bij en krijg je misschien Ja21 er nog bij ook
Weer een VVD in een kabinet is naar mijn inzien niet goed voor het land
Natuurlijk had ik er het liefst minstens 1 linkse partij bij (en ja, het liefst ook CU, uiteraard). Maar CDA is linkser dan toen. Ik vond het document van Bontenbal en Jetten echt niet slecht. En ik neem aan dat VVD moet betalen voor het buiten houden van GLPvdA, zo werkt het meestal wel (D66 kreeg bij Rutte IV enorm veel in ruil voor het toelaten van CU).quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar ik ben het dit keer niet eens met je, de kabinetten Rutte vond ik niet geweldig, teveel dingen op deze manier geschoven en te weinig oog voor de kwetsbare mensen en lage inkomens pluspunt was dat toen de CU er nog bij zat die sociale inbreng had, nu zitten die er niet bij en krijg je misschien Ja21 er nog bij ook
Weer een VVD in een kabinet is naar mijn inzien niet goed voor het land
Je had het eerst over AZC's en nu plots over woningen, dat zijn totaal onvergelijkbare zaken. Verzin even over welk onderwerp je nu praat...quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
containerslocaties die zuillen geen 30 jaar blijven staan hopelijk
Maaar het zijn toch woonlocaties
tzt moeten ze toch naar huurwoningen of koopwoningen, die nog gebouwd gaan worden ,daar kunnen we niet op wachten
ja er MOET heel snel grote woon locaties komen
dit kan nog in 2026 geregeld zijn zonder grote problemen , geen gezeur met stikstof
maakt niet uit waarvoor eigenlijk, het snelste en meest efficient is grote container locaties
di ezien er ook nog wel wat christelijk uit en zijn vooral humane locaties, waar men desnoods 10 jaar kan wonen
Het CDA is inderdaad nu linkser dan onder Hoekstra, we zullen moeten afwachten maar ik ben niet enthousiastquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk had ik er het liefst minstens 1 linkse partij bij (en ja, het liefst ook CU, uiteraard). Maar CDA is linkser dan toen. Ik vond het document van Bontenbal en Jetten echt niet slecht. En ik neem aan dat VVD moet betalen voor het buiten houden van GLPvdA, zo werkt het meestal wel (D66 kreeg bij Rutte IV enorm veel in ruil voor het toelaten van CU).
over container huisvesting buiten de dorpen en stedenquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je had het eerst over AZC's en nu plots over woningen, dat zijn totaal onvergelijkbare zaken. Verzin even over welk onderwerp je nu praat...
quote:Ouderenhuisvesting
Nederland heeft ruim 3,5 miljoen 55+-huishoudens, en dat aantal blijft de komende tijd groeien.
In deze groep is de woonvraag ook constant in beweging, onder meer door een flinke toename van huishoudens met een ADL-beperking..
Maar hoeveel procent van deze groep heeft daadwerkelijk een geschikte woning?
Waarom noem je dan de spreidingswet?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
over container huisvesting buiten de dorpen en steden
https://www.volkshuisvest(...)ing-woningbouwopgave
er staat ook nog een 400.000 woningen voor nederlanders op het programma en een 130.000 oekrainers
Nu blokkeren de asiel zoekers en statushouders de woonruimte planning
https://www.volkshuisvestingnederland.nl/woontop/alle-afspraken
[..]
Die is onderdeel van de woonvraag problematiek , die zit als een kurk in de wegquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom noem je dan de spreidingswet?
quote:Belangrijkste Groepen met Woonbehoefte
Ouderen: Een groeiende groep van 55+-huishoudens, vaak met specifieke eisen (toegankelijkheid, ADL-beperkingen), zorgt voor constante druk.
Jongeren & Starters: Hebben moeite met doorstromen en vinden een betaalbare plek in de middenhuursector, zegt Volkshuisvesting Nederland.
Middeninkomens: Kunnen vaak net niet in de sociale huur, maar vinden ook moeilijk een betaalbare woning in de vrije sector.
Dak- en thuislozen: Een kwetsbare groep jongeren, vrouwen, migranten en mensen na scheiding, waarvoor specifieke actieplannen nodig zijn.
Statushouders (Vluchtelingen): Vereisen ook passende huisvesting, wat bijdraagt aan de vraag naar sociale huur.
Wat een totale onzin... de spreidingswet gaat over AZC's, niet over woningen. De spreidingswet gaat over asielzoekers, niet over statushouders.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die is onderdeel van de woonvraag problematiek , die zit als een kurk in de weg
als die weg is dan komt er ruimte voor de kamertjesbewoners die een gezin willen stichten
Nog steeds is die kurk aanwezig ondanks de 100 kleine locaties met 60 of 80 of 135 mensen
[..]
Je bedoelt meer tijdelijke plekken , die niet tijdelijk zijnquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een totale onzin... de spreidingswet gaat over AZC's, niet over woningen. De spreidingswet gaat over asielzoekers, niet over statushouders.
Alweer: lees je eens in...
quote:AI-overzicht
Ja, een asielzoekerscentrum (azc) is woonruimte voor asielzoekers, maar het is tijdelijke opvang waar men zelfstandig woont, kookt en huishoudt, en waar statushouders (met verblijfsvergunning) wachten op een reguliere woning in een gemeente, wat vaak lang kan duren.
Het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) biedt deze onderdak, wat naast een bed ook begeleiding en middelen voor levensonderhoud omvat.
Wat een azc is:
Tijdelijke woonplek: Een azc is een opvanglocatie voor asielzoekers tijdens de asielprocedure en voor statushouders die wachten op een huis.
Zelfstandig wonen: Bewoners doen zelf hun huishouden, doen boodschappen en koken hun maaltijden met geld dat ze wekelijks krijgen.
Dorpsgevoel: Het voelt soms als een klein dorp, met een school, speelplekken en gemeenschappelijke voorzieningen.
Nee, ik bedoel de spreidingswet en dus AZC's.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je bedoelt meer tijdelijke plekken , die niet tijdelijk zijn
[..]
quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de spreidingswet en dus AZC's.
Een AZC is geen woning. Een asielzoeker is geen statushouder.
Jij kijkt naar de lucht en roept: wat is die groen!
Echt, je hebt totaal geen enkel benul.
quote:asielzoekerscentrum (azc) is woonruimte voor asielzoekers
Ja, zoals een gehandicapteninstelling woonruimte is voor gehandicapten.quote:
kloptquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zoals een gehandicapteninstelling woonruimte is voor gehandicapten.
Kom op, gooi alsjeblieft AI (waar je alleen maar dommer van wordt) weg en ga eens echt wat lezen over politiek. Of blijf hier gewoon weg.
Ik geef het op, je bent jezelf bewust dom aan het maken.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
net als een kamertje van 12m2 is woonruimte voor jonge mensen is die een gezin willen stichten
nou ik heb er hier twee van een ander op kamers die ik graag kwijt wilquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef het op, je bent jezelf bewust dom aan het maken.
Je hoeft geen containers te bouwen voor statushouders als je de spreidingswet uitvoert, want dan hoeven die niet meer met voorrang een woning te krijgen omdat er ruimte is in de AZC's.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik heb er hier twee van een ander op kamers die ik graag kwijt wil
dat heeft niets met domheid te maken maar wel met het massaal plaatsen van containers voor statushouders , zodat ze misschien woonruimte krijgen
of misschien ook een container
Alle huisvesting heeft met elkaar te maken of het nu oekrainers , vluchtelingen , jonge kinderen , statushouders , zwangere vrouwen , doorstroom ouderen of andere daklozen zijn , doet er niet zo heel veel toequote:Op donderdag 8 januari 2026 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hoeft geen containers te bouwen voor statushouders als je de spreidingswet uitvoert, want dan hoeven die niet meer met voorrang een woning te krijgen omdat er ruimte is in de AZC's.
Met containers woningen bouwen is dus voor woningzoekenden, niet voor statushouders. En heeft dus niets met de spreidingswet te maken.
Voor AZC's wil iedereen kleine locaties, rond de 100 tot max 150 man.
Voor woningbouw wil iedereen grootschaligheid. Maar liefst niet meer met containers, wat er tot nu toe is gedaan valt toch tegen.
Mag ik vragen wat je haalt uit je manier van posten hier op het internet, wat voor voldoening geeft het je om nooit echt het gesprek over een onderwerp aan te gaan maar telkens weer net een ander stokpaardje van je erbij te halen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Alle huisvesting heeft met elkaar te maken of het nu oekrainers , vluchtelingen , jonge kinderen , statushouders , zwangere vrouwen , doorstroom ouderen of andere daklozen zijn , doet er niet zo heel veel toe
En of het er heel mooi uit ziet ook niet
grootschalig kun je zo wel bereiken
de politiek krijgt de eigen problemen niet opgelost en dat wil men ook niet is mijn indrukquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je haalt uit je manier van posten hier op het internet, wat voor voldoening geeft het je om nooit echt het gesprek over een onderwerp aan te gaan maar telkens weer net een ander stokpaardje van je erbij te halen?
Mag ik vragen wat je haalt uit je manier van posten hier op het internet, wat voor voldoening geeft het je om nooit echt het gesprek over een onderwerp aan te gaan maar telkens weer net een ander stokpaardje van je erbij te halen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de politiek krijgt de eigen problemen niet opgelost en dat wil men ook niet is mijn indruk
Het is begonnen met het sluiten van de bejaardenwoningen en het binnenstedelijk wilen bouwen en de huishoudensverdunning, de vluchtelingen huisvesting komt er bovenop
Den Uyl had dit in notime geregeld
het is de leeftijd hequote:Op donderdag 8 januari 2026 15:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je haalt uit je manier van posten hier op het internet, wat voor voldoening geeft het je om nooit echt het gesprek over een onderwerp aan te gaan maar telkens weer net een ander stokpaardje van je erbij te halen?
Dan houd ik eerst weer op met op je reageren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is de leeftijd he
damantie heet dat dacht ik of niet ?
Als je niet serieus op je mede users in kan gaan, verwijs ik je toch echt door naar een minder serieus subforum.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is de leeftijd he
damantie heet dat dacht ik of was het korsiekov ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |