Wat had jij gewild, als het aan jou gelegen had, welke partijen erbij?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:02 schreef cherrycoke het volgende:
Lekker ad hoc compromisen sluiten,
Wanneer staan we weer bij de stembus? Dit is gedoemd te mislukken.
Ik voel mij als kiezer behoorlijk in de kleren gezet.
Als de hele volksvertegenwoordiging ergens voorstemt dan heeft het geen nut om uit te stappen he ,quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:02 schreef cherrycoke het volgende:
Misschien naïef vanuit mijn kant maar ik denk juist dat het tot sterkere samenwerking kan leiden. Het geeft de oppositie ook sterkere invloed, voor klimaatbeleid zoek je dan steun bij GL-PvdA, voor een betere bedrijfscultuur weer meer bij de rechtsere partijen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:02 schreef cherrycoke het volgende:
En hoe zorg er dan voor dat het beleid ook samenhangend is? Lijkt me compleet onmogelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Misschien naïef vanuit mijn kant maar ik denk juist dat het tot sterkere samenwerking kan leiden. Het geeft de oppositie ook sterkere invloed, voor klimaatbeleid zoek je dan steun bij GL-PvdA, voor een betere bedrijfscultuur weer meer bij de rechtsere partijen.
D66 en CDA hebben toch ook experts uitgenodigd op elk front om te kijken waar de beste aanpak zit? Ik denk dat je dat op beleidsmatig niveau ook best voor elkaar kunt krijgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoe zorg er dan voor dat het beleid ook samenhangend is? Lijkt me compleet onmogelijk.
Dat moet het kabinet bewaken, Jetten heeft natuurlijk wel een eigen mandaat anders dan Schoof.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoe zorg er dan voor dat het beleid ook samenhangend is? Lijkt me compleet onmogelijk.
Het blijft politiek. Als je steun zoekt bij GL/PvdA gaan die ook voorwaarden stellen aan hoe dingen betaald gaan worden. Je kunt ze meekrijgen met goed klimaatbeleid maar niet als dat betaald wordt door belasting te verhogen op werk of door AOW nog verder af te knijpen of te snijden in sociale zekerheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:29 schreef Nexum het volgende:
[..]
D66 en CDA hebben toch ook experts uitgenodigd op elk front om te kijken waar de beste aanpak zit? Ik denk dat je dat op beleidsmatig niveau ook best voor elkaar kunt krijgen.
Tja maar als je dit zegt ben je anti-Westers ofzo.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke consequenties verbinden ze daaraan? Echt helemaal niets, 0,0. Kortom er is volstrekt niets redelijks aan. Ook als je kijkt naar wat er nu in de VS zelf aan de hand is. Maar wel als de kippen erbij om achterlijkheden in Iran te veroordelen en sanctioneren. Echt, al die lui vallen door de mand. Heel West-Europa wordt door niemand meer serieus genomen op deze manier.
Leuk experiment voor een goed jaar gok ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:51 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)derlijk-in-nederland
[..]
Ik denk dat dit de enige oplossing bleek. Want met JA21 moet D66 echt niet willen en VVD bleef natuurlijk vasthouden aan de 'nee tegen GL/PvdA'.
Dan is dit de enige uitkomst. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
AOW is nog nooit afgeknepen en dat gaat ook niet gebeuren,quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het blijft politiek.
f door AOW nog verder af te knijpen of te snijden in sociale zekerheid.
Ik vind het wel redelijk teleurstellend, zeker nu er geen vaste "gedoog partner" is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de enige oplossing bleek. Want met JA21 moet D66 echt niet willen en VVD bleef natuurlijk vasthouden aan de 'nee tegen GL/PvdA'.
Kiesdrempel is erin zetten, dan was dit minderheidskabinet niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als de hele volksvertegenwoordiging ergens voorstemt dan heeft het geen nut om uit te stappen he ,
Nieuwe verkiezingen zullen hetzelfde resultaat hebben , namelijk, de wil van het volk
Wil jij graag iets wat niet de wil van het volk is ?/
Overal voedselbossen en schipholkrimp ofzo
jawel mede door internet stemt men veel extremer dan vroegerquote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Kiesdrempel is erin zetten, dan was dit minderheidskabinet niet nodig geweest.
het vertrouwen in het systeem is net zo belangrijk als de uitkomst van de stem zelf. Als kiezers denken dat hun stem niets betekent, is het voor populistische partijen een voedingsbodem.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel mede door internet stemt men veel extremer dan vroeger
toen stemde niemand Woke GL of PVV , hooguit CPN of SGP en dat waren mini partijtjes
nu zijn dat de buitenkanten van het kiezers publiekm, dus een minderheidskabinet dan kunnen ze beiden meestemmen
ja of Sjerriequote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik neem aan dat Klaver de schuld krijgt van de aankomende mislukking.
Ik denk dat dit de correcte samenvatting is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een no brainer/makkelijke zet voor Jetten?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:02 schreef -XOR- het volgende:
Knap en dapper van Jetten dat hij zijn poot stijf heeft weten te houden.
Tja, de laatste rationele VVD-stemmers weten ook wel dat je al die uiterst rechtse clubjes niet kan vertrouwen als het land daadwerkelijk bestuurd moet worden…quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de correcte samenvatting is.
Voor het merendeel van de VVD stemmers zal het wel een hele koude kermis zijn, een parlement dat duidelijk naar rechts overhelt en dan zien dat je partij aanschuift in een links georienteerde regering.
Dan moeten ze geen rare premiers maken zoals schoofquote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de laatste rationele VVD-stemmers weten ook wel dat je al die uiterst rechtse clubjes niet kan vertrouwen als het land daadwerkelijk bestuurd moet worden…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |