Accuut.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
zet je Nederlandse bekeerlingen ook lekker uit naar het kalifaat mijn zegen heb je
Ebru is zeker helderziend want in de telegraaf staat dit anders geformuleerd:quote:Op maandag 5 januari 2026 17:18 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
De 60-jarige man die maandag rond het middaguur overleden op straat werd gevonden in de Limburg van Stirumstraat in Schiedam, zou op brute wijze zijn doodgeslagen
De lijst is lang.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
Weer iemand overleden dankzij de florerende multiculturele samenleving. Gaaf!
Heb het eigenlijk nergens in het nieuws gezien, anders spelen we Wilders in de kaart.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef ach het volgende:
Dit is nieuws is alweer nagenoeg van de voorpagina's verdwenen. Ik weet de tijd nog dat het land dagen in shock was door zoiets. Nu is Gerda die haar poedel uitlaat in sneeuw van 5cm diep belangrijker nieuws
Het is pas 5 januari en we zitten al op:quote:Op maandag 5 januari 2026 18:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb zo een gevoel dat 2026 een heel slecht jaar wordt. Of je nou links of rechts of midden bent.
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef ach het volgende:
Dit is nieuws is alweer nagenoeg van de voorpagina's verdwenen. Ik weet de tijd nog dat het land dagen in shock was door zoiets. Nu is Gerda die haar poedel uitlaat in sneeuw van 5cm diep belangrijker nieuws
Ahmet is de held! Even framen. Maar over de daders hoor je heeeeeeeel toevallig nietsquote:Ahmet probeerde leven van man te redden na mogelijke ruzie over sneeuwballen: ‘Voelde niet goed’
Case in point; in jouw opsomming noem je niet eens meer dat er in amsterdam twee personen van 16 en 18 zijn doodgeschoten.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.
Nu haalt iedereen zijn schouders op want "dit is normaal geworden". Niemand kijkt er meer van op en vult stilzwijgend in dat het slachtoffer er best aan gedaan had zijn mond te houden, "want dit is wat we gewend zijn dat er gebeurd" (en ook dat er niks aan gedaan wordt)
Eigenlijk zou dat laatste pas voorpaginanieuws moéten zijn. Maar schijnbaar laten we het gelaten over ons heen komen.
Dit nieuwsbericht is het zoveelste bericht waarvan je kan denken; het zou je partner/ouder/broer maar zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:48 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Het is pas 5 januari en we zitten al op:
- Gewelddadige jaarwisselingsrellen
- Cafébrand Zwitserland met 40 doden
- Trump valt Venezuela binnen
- Minderjarig meisje dood gevonden (Kollum)
- Man doodgeslagen vanwege sneeuwballen
Wordt een lang jaar zo
Ik zat net op de middelbare school toen Rene Steegmans werd doodgeslagen. De media hield er lange tijd niet over op, de politiek had het er langdurig over, in de lessen ging het erover, het debat over normen en waarden kwam er mede door op gang, etc. Nu is het gewoon een van de vele geweldincidenten, ditmaal weliswaar met dodelijke afloop wat gelukkig nog steeds ongewoon is, maar in bredere zin lijkt geweld normaler te zijn geworden. In 2002 had ik me bijvoorbeeld ook helemaal niet voor kunnen stellen dat er ooit dagelijks op huizen van, soms volstrekt onschuldige, burgers aanslagen met explosieven zouden plaatsvinden. Ruim twintig jaar verder, de discussie over normen en waarden heeft niets voortgebracht, de toen opkomende kritiek op falende integratie heeft voor zowel bestaande en als nieuwe gevallen niet tot sterke verbeteringen geleid, de instituten die de samenleving moeten beschermen zijn vooral verder afgebroken. Er is weinig perspectief op verbetering en dat maakt cynisch.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.
Nu haalt iedereen zijn schouders op want "dit is normaal geworden". Niemand kijkt er meer van op en vult stilzwijgend in dat het slachtoffer er best aan gedaan had zijn mond te houden, "want dit is wat we gewend zijn dat er gebeurd" (en ook dat er niks aan gedaan wordt)
Eigenlijk zou dat laatste pas voorpaginanieuws moéten zijn. Maar schijnbaar laten we het gelaten over ons heen komen.
Die Khalid L. hadden ze samen met z'n achterlijke ouders linea recta terug in het rifgebergte moeten dumpen.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zat net op de middelbare school toen Rene Steegmans werd doodgeslagen. De media hield er lange tijd niet over op, de politiek had het er langdurig over, in de lessen ging het erover, het debat over normen en waarden kwam er mede door op gang, etc. Nu is het gewoon een van de vele geweldincidenten, ditmaal weliswaar met dodelijke afloop wat gelukkig nog steeds ongewoon is, maar in bredere zin lijkt geweld normaler te zijn geworden. In 2002 had ik me bijvoorbeeld ook helemaal niet voor kunnen stellen dat er ooit dagelijks op huizen van, soms volstrekt onschuldige, burgers aanslagen met explosieven zouden plaatsvinden. Ruim twintig jaar verder, de discussie over normen en waarden heeft niets voortgebracht, de toen opkomende kritiek op falende integratie heeft voor zowel bestaande en als nieuwe gevallen niet tot sterke verbeteringen geleid, de instituten die de samenleving moeten beschermen zijn vooral verder afgebroken. Er is weinig perspectief op verbetering en dat maakt cynisch.
Wat vreemd dat het met bijna alle andere nationaliteiten dan niet mis gaat. Of is de regering destijds niet tekort geschoten bij Chinese of Turkse arbeiders?quote:Op maandag 5 januari 2026 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Toen eenmaal duidelijk was dat onze gastarbeiders hier permanent zouden blijven, schoot de regering zo erg tekort.
Ik ga het wangedrag van Rachid (16) en Mohammed (18) niet goedpraten, maar ik wil jullie er wel even op wijzen dat destijds de Nederlandse regering actie had moeten ondernemen en dit niet deed.
Dat is jouw interpretatie. Beter lezen, jochie.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien je zoveel begrip hebt voor de situatie, kun je dan ook zwijgen over hoe erg mannelijke cultuur is?
Kennelijk loop je helemaal over van tolerantie en begrip zolang het immigranten betreft. Zijn hun achterlijke ideeën wel te pruimen, omdat ze zielig zijn?
De verdeeldheid die mensenhandelaren hebben gezaaid, heeft het onmogelijk gemaakt om de neuzen nog dezelfde kant op te krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is al veel te veel van dit schorem in dit land en dat worden er alleen maar meer want f ..... als konijnen. He, wat zeg ik nu toch weer ...........
Dit werkt dus van twee kanten. Onze overheid liet het maar zo en kwam deze mensen tegemoet door berichten meertalig te versturen. Geen Engels, Frans, Duits of Spaans, maar Arabisch en Turks. Zodat onze 'medelanders' ook van de overheidsbesluiten op de hoogte waren.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die mensen zouden hier tijdelijk zijn en hebben gewoon taalcursussen gekregen.
En op welke manier is dit een verklaring voor het feit dat iemands kleinkinderen hier nog altijd moeite hebben met integreren?
Dat is natuurlijk het resultaat van individuele keuzes, men wil simpelweg vasthouden aan de cultuur van het herkomstland die generatie op generatie wordt doorgegeven.
Zo zit je dus een aantal generaties later, alsnog met slecht geïntegreerde en geassimileerde mensen. Dat zijn keuzes en niet het gevolg van beleid van de overheid.
Ja professor - daar ligt het aan 🧐quote:Op dinsdag 6 januari 2026 02:23 schreef torentje het volgende:
[..]
De verdeeldheid die mensenhandelaren hebben gezaaid, heeft het onmogelijk gemaakt om de neuzen nog dezelfde kant op te krijgen.
En dat Arabisch spreken ze in 90% van de gevallen ook niet eensquote:Op dinsdag 6 januari 2026 02:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit werkt dus van twee kanten. Onze overheid liet het maar zo en kwam deze mensen tegemoet door berichten meertalig te versturen. Geen Engels, Frans, Duits of Spaans, maar Arabisch en Turks. Zodat onze 'medelanders' ook van de overheidsbesluiten op de hoogte waren.
Pappen en nathouden. Dat is wat de overheid decennialang heeft gedaan. En Janmaat en de SP waren decennialang roepende in de woestijn.
Maar er zit toch zoveel kracht in multicul?quote:Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je vraagt je soms af waarom die mensen hier überhaupt willen zijn als ze overal zo'n hekel aan hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar er zit toch zoveel kracht in multicul?
Genoeg kracht om iemand dood te meppen in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar er zit toch zoveel kracht in multicul?
Gratis geld, zolang we daarmee doorgaan blijven we een influx van tuig houdenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je vraagt je soms af waarom die mensen hier überhaupt willen zijn als ze overal zo'n hekel aan hebben.
Daars heulegaar niks gaafs aan johquote:Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
Machtsvertoon van de groepen mensen met voldoende vrij te besteden geld ter beschikking.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je vraagt je soms af waarom die mensen hier überhaupt willen zijn als ze overal zo'n hekel aan hebben.
Jakkes. Ik hoop maar dat degenen die dit wel gedaan hebben gewoon hiervoor gepakt gaan worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:37 schreef DefKu het volgende:
De twee jongemannen die gisteren zijn aangehouden na het overlijden van een 60-jarige Schiedammer zijn weer op vrije voeten. De Vlaardinger (18) en Rotterdammer (19) waren niet aanwezig bij het incident, meldt de politie. Het rechercheteam doet verder onderzoek.
Het gaat elkaar weer allemaal de hand boven het hoofd houdenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:37 schreef DefKu het volgende:
De twee jongemannen die gisteren zijn aangehouden na het overlijden van een 60-jarige Schiedammer zijn weer op vrije voeten. De Vlaardinger (18) en Rotterdammer (19) waren niet aanwezig bij het incident, meldt de politie. Het rechercheteam doet verder onderzoek.
Wel goed kans van.quote:
Ze hadden de pech dat ze toevallig ook een groene en oranje jas droegen vermoed ik.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:37 schreef DefKu het volgende:
Als vastgesteld is dat ze daar niet waren op het bewuste tijdstip heeft dat toch niks te maken met "hand boven het hoofd houden". Of zie je liever dat we willekeurig mensen aanwijzen als schuldige ?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het gaat elkaar weer allemaal de hand boven het hoofd houden
Elkaar een alibi geven. Of de schuld.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als vastgesteld is dat ze daar niet waren op het bewuste tijdstip heeft dat toch niks te maken met "hand boven het hoofd houden". Of zie je liever dat we willekeurig mensen aanwijzen als schuldige ?
Maar ik denk dat dit hier niet op gaat ....quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Elkaar een alibi geven. Of de schuld.
In ieder geval zo dat de autoriteiten niet kunnen vaststellen wie het gedaan heeft. Zie die scooteraanrijding in Nijmegen een aantal jaren terug. Kerel werd aangereden maar 'ik reed niet hoor, dat deed hij!'. Politie kon niet vaststellen wie de dader was, 2 teringtuigwezens vrijuit.
En het slachtoffer? Geen recht gekregen.
Ja, zo werkt dat dus niet. Anders heb je een vrijbrief om elkaar altijd maar te mishandelen als je een maatje naast je hebt staan. Blijkbaar zijn er gegronde redenen om er vanuit te gaan dat zij niet bij de situatie betrokken zijn geweest. Dat de onderbuik van jou of van @Fok-it dan iets anders zegt, is voor de politie niet relevant.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Elkaar een alibi geven. Of de schuld.
In ieder geval zo dat de autoriteiten niet kunnen vaststellen wie het gedaan heeft. Zie die scooteraanrijding in Nijmegen een aantal jaren terug. Kerel werd aangereden maar 'ik reed niet hoor, dat deed hij!'. Politie kon niet vaststellen wie de dader was, 2 teringtuigwezens vrijuit.
En het slachtoffer? Geen recht gekregen.
Zo werkt het dus wel. Die gasten uit Nijmegen gingen vrijuit he.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:45 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat dus niet. Anders heb je een vrijbrief om elkaar altijd maar te mishandelen als je een maatje naast je hebt staan. Blijkbaar zijn er gegronde redenen om er vanuit te gaan dat zij niet bij de situatie betrokken zijn geweest. Dat de onderbuik van jou of van @:Fok-it dan iets anders zegt, is voor de politie niet relevant.
Dit is toch een heel andere situatie? Dat snap je zelf hopelijk toch ook wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo werkt het dus wel. Die gasten uit Nijmegen gingen vrijuit he.
Iet's met lastig identificeren als ze allemaal in zwarte hoodiejassen lopen met de capuchon op.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:01 schreef littlemindy het volgende:
Staan er geen camera's bij dat station?
Er staat bovendien een flat pal op dat punt, ik kan me niet voorstellen dat niemand wat gezien heeft.
Dat is ieder voorval. Een andere situatie.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dit is toch een heel andere situatie? Dat snap je zelf hopelijk toch ook wel.
Deze twee vielen wel op. Een oranje en.een groene jas.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Iet's met lastig identificeren als ze allemaal in zwarte hoodiejassen lopen met de capuchon op.
Bij een mishandeling werkt dat natuurlijk heel anders. In het ergste geval kan je geen hoofddader aanwijzen, maar als de mishandeling heeft plaatsgevonden en beide personen waren er bij betrokken gaan ze echt niet beide vrijuit. Dat is gewoon dom gelul.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ieder voorval. Een andere situatie.
Gaat om het principe. Elkaar aanwijzen, elkaar een alibi geven of beide zeggen dat je het gedaan hebt.
In alle gevallen kan de politie niet bewijzen wie het heeft gedaan.
En dan nog 2 verkeerden pakkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:11 schreef maily het volgende:
[..]
Deze twee vielen wel op. Een oranje en.een groene jas.
2 zullen altijd elkaar aanwijzen maar ik vermoed dat DNA hier wel gaat helpen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Durmada het volgende:
[..]
Bij een mishandeling werkt dat natuurlijk heel anders. In het ergste geval kan je geen hoofddader aanwijzen, maar als de mishandeling heeft plaatsgevonden en beide personen waren er bij betrokken gaan ze echt niet beide vrijuit. Dat is gewoon dom gelul.
Zullen ze die jassen snel aan hun niffo's hebben gegeven?quote:
Terwijl er een voorbeeld is met een uitspraak?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Durmada het volgende:
[..]
Bij een mishandeling werkt dat natuurlijk heel anders. In het ergste geval kan je geen hoofddader aanwijzen, maar als de mishandeling heeft plaatsgevonden en beide personen waren er bij betrokken gaan ze echt niet beide vrijuit. Dat is gewoon dom gelul.
Het is enorm dom gelul. De situatie is compleet anders, totaal onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl er een voorbeeld is met een uitspraak?
Zulk dom gelul is het dus niet.
Dan zijn we het niet eens.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:11 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het is enorm dom gelul. De situatie is compleet anders, totaal onvergelijkbaar.
Het is dom gelul, want zo werkt ons strafrechtspraak niet. Dat zou wel heel makkelijk zijn hè? De Nijmeegse scooterzaak is een zeldzaam geval geweest en absoluut niet te vergelijken met de situatie zoals hier het geval is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan zijn we het niet eens.
Dan is het niet opeens dom gelul
Klaar.
Zullen vast 'hele lieve jongens' geweest zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:16 schreef Mubassie het volgende:
Wel apart dat ze 2 gasten oppakken, die blijken het dan niet? te zijn en vervolgens tast men in het duister. En dat in Schiedam.
laat me raden, die met die capuchon op de foto geeft geen commentaar?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:08 schreef Tengano het volgende:
Bijna 2400 reakties al, waar je niet echt vrolijk van wordt.....
Bekijk deze YouTube-video
Zó lief dat er maar verdomde weinig aandacht aan besteed wordt op de mediakanalen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 00:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zullen vast 'hele lieve jongens' geweest zijn.
Het is echt bizar inderdaadquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:40 schreef Mubassie het volgende:
Zó lief dat er maar verdomde weinig aandacht aan besteed wordt op de mediakanalen.
Dan kunnen we wel vaststellen wat het waren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zó lief dat er maar verdomde weinig aandacht aan besteed wordt op de mediakanalen.
Als het slachtoffer een gekleurd persoon was dan ging het over niets anders.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:08 schreef Tengano het volgende:
De man met de petquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:08 schreef Tengano het volgende:
Hoezo omgekeerd? Als een blanke wordt gediscrimineerd door een of andere etnische minderheid, dan noemen we het toch ook geen omgekeerd racisme?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:38 schreef Koortsdroom het volgende:
Als de jongeren een getinte huidskleur hebben, is het gooien van sneeuwballen dan omgekeerde culturele appropriatie?
Precies, racisme naar blanken bestaat nietquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:32 schreef thedeedster het volgende:
PS: sommige mensen noemen dit eigenlijk niks. Want het bestaat in hun ogen niet.
Onzin, racisme en discriminatie komt over de hele aardbol voor door- en naar elke etniciteit.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:48 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Precies, racisme naar blanken bestaat niet![]()
En als het al bestaat, dan is het gerechtvaardigd vanwege al die stoute dingen die we vroeger gedaan hebben
Er is wel een dubbele standaard he?quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:23 schreef Jippie het volgende:
Onzin, racisme en discriminatie komt over de hele aardbol voor door- en naar elke etniciteit.
Waarom zou een blanke man, of wie dan ook, nietctrots op zichzelf mogen zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:55 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Er is wel een dubbele standaard he?
'Ik ben een trotse zwarte man..!' zei de zwarte man
'Ik ben een trotse Aziaat..!' zei de Aziaat
En je voelt 'm al aankomen:
'Ik ben een trotse blanke..!' zei de racist
Het huis zou te klein zijn als blanken toch eens zo'n opmerking zouden maken. Nee, wij mogen niet trots zijn. Om 1 of andere reden.
Dat is wel het hypocriete ja.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:55 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Er is wel een dubbele standaard he?
'Ik ben een trotse zwarte man..!' zei de zwarte man
'Ik ben een trotse Aziaat..!' zei de Aziaat
En je voelt 'm al aankomen:
'Ik ben een trotse blanke..!' zei de racist
Het huis zou te klein zijn als blanken toch eens zo'n opmerking zouden maken. Nee, wij mogen niet trots zijn. Om 1 of andere reden.
Doe niet alsof je zijn punt niet begrijptquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom zou een blanke man, of wie dan ook, nietctrots op zichzelf mogen zijn?
Ik stel mijn vraag zoals die in mij opkomt. Waarom zou ik dat niet mogen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Doe niet alsof je zijn punt niet begrijpt
Het ergste nog zijn die zelfhatende linkse blanken die hier graag aan meewerken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:19 schreef Zoddie het volgende:
Nee, lekker schijten op onze tradities en cultuur.
Dat mag zeker.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom zou een blanke man, of wie dan ook, nietctrots op zichzelf mogen zijn?
quote:Dalilla Hermans: “Zwart zijn is meer dan een huidskleur: het definieert me en beïnvloedt alles in mijn leven”
Waarschijnlijk boeit het helemaal niemand in de echte wereld, behalve in een paar echokamers online.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat mag zeker.
Maar zie onderstaande uitspraak.
Hoe zal er gereageerd worden door de linkse brigade als je zwart door blank vervangt?
[..]
Nou, het tegenovergestelde lijkt af en toe werkelijkheid te zijn...quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:40 schreef kalinhos het volgende:
Niemand neemt jou persoonlijk de VOC kwalijk.
Je kan het potsierlijk vinden, maar het heeft wel een functie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:40 schreef kalinhos het volgende:
maar trots zijn (of je schamen) voor iets waar je part noch deel aan had als individu is altijd wat potsierlijk
Snap je het verschil tussen “jou persoonlijk” en “namens”?quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, het tegenovergestelde lijkt af en toe werkelijkheid te zijn...
Waarom moest Willempie namens NL zijn excuses aanbieden?
Alsof elke NLer een slaaf in huis had....
Nou het hebben van een vrij witte huid beinvloedt mijn leven ook, altijd in de schaduw blijven zonder elk uur mijzelf met spf 50 in te smeren. En ja als roodharige verbrand ik sneller dan mijn blanke medemens.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat mag zeker.
Maar zie onderstaande uitspraak.
Hoe zal er gereageerd worden door de linkse brigade als je zwart door blank vervangt?
[..]
Ja hoi, Brabander hier.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:33 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Snap je het verschil tussen “jou persoonlijk” en “namens”?
Het zijn excuses namens het instituut de Staat der Nederlanden. Net als bv Duitsland als land ook excuses aan heeft geboden voor WW2 maar weinig mensen Susie Muller uit een voorstadje van Hamburg persoonlijk verantwoordelijk hielden.
Als Staat erken je dat iets in het verleden fout was en daar bied je dan NAMENS DE STAAT excuses voor aan. Niemand verwacht dat je je persoonlijk verantwoordt.
quote:De 60-jarige Schiedammer die overleed na een ruzie over het gooien van sneeuwballen, werd bekogeld toen hij in zijn auto zat. Toen hij uitstapte om verhaal te halen, kreeg hij mogelijk tijdens een vechtpartij of mishandeling één klap. Met wie hij ruzie kreeg, weet de politie twee dagen later nog niet.
De politie heeft nog veel vragen over de gebeurtenissen die maandag bij metrostation Nieuwland plaatsvonden. Dat een 60-jarige man na een ruzie over sneeuwballen midden op de dag overleed, is hard aangekomen in Schiedam.
Duidelijk is geworden dat de man werd bekogeld met sneeuwballen toen hij in zijn auto reed. Het latere slachtoffer heeft daarop zijn wagen even verderop geparkeerd en is verhaal gaan halen. Wat er toen precies gebeurde, blijft nog gissen. Mogelijk kreeg het slachtoffer één klap.
De politie zegt alle scenario’s nog open te houden over wat er is voorgevallen. De doodsoorzaak van het slachtoffer staat nog niet vast. Wel is duidelijk dat er geen wapen is gebruikt.
Twee eerdere verdachten vrijgelaten
Alles wordt uit de kast getrokken om de verdachten die betrokken waren bij de sneeuwbalruzie aan te houden. Kort na het overlijden van de Schiedammer werden twee jongemannen van 18 en 19 jaar in de buurt aangehouden op basis van het signalement van getuigen. Na uitgebreid onderzoek bleken zij echter een alibi te hebben: ze waren niet bij metrostation Nieuwland maar elders.
Je verraadt niemand. Niet bij de politie, maar ook niet bij een journalist
Bij incidenten waarbij verdachte en slachtoffer onbekenden van elkaar zijn, zoals naar alle waarschijnlijkheid ook in Schiedam het geval is, is de politie nog meer afhankelijk van getuigen en ander bewijs. Nabestaanden hebben bijvoorbeeld ook geen idee wat er is gebeurd. Dat maakt het onderzoek voor het Team Grootschalig Onderzoek (TGO) ingewikkelder.
Jongeren zien ‘snitchen’ als fout
Rond het metrostation liggen veel scholen en de verdachten zijn waarschijnlijk ook jong. De vraag is echter of jongeren alles vertellen wat ze weten. De politie loopt er vaker tegenaan dat jongeren niet willen praten. Maandag vertelde een leerling kort na het incident dat jongeren niet snel met de politie praten. Dat wordt gezien als snitchen, wat in de straatcultuur als fout wordt gezien en gevolgen kan hebben. „Je verraadt niemand. Niet bij de politie, maar ook niet bij een journalist’’, klonk het.
De hoop van de politie is echter dat wie meer kan vertellen over het ernstige incident dit toch doet. „Dit kan ook anoniem’’, benadrukt een politiewoordvoerder. Ook kunnen ouders, trainers of leerkrachten misschien wel iets opvangen wat de politie verder kan brengen. Jeugd- en wijkagenten spreken jongeren aan die ze kennen om te vragen of zij meer weten.
De politie doet opnieuw uitgebreid buurtonderzoek. Daarbij worden ook voorbijgangers aangesproken die rond het tijdstip van het overlijden van de 60-jarige Schiedammer in de buurt van het metrostation zijn. Mogelijk waren ze daar maandag ook. De politie vraagt mensen die op de metro stonden te wachten of dashcambeelden hebben zich te melden. Dit kan ook online via een speciaal ‘ik meld mezelf’-formulier.
Lees in dit dossier alle verhalen over de ruzie om sneeuwballen in Schiedam.
Vele uren aan camerabeelden minutieus bekeken
Getuigen en camerabeelden zijn vooralsnog het belangrijkste bewijs. De politie spreekt opnieuw met getuigen en bekijkt camerabeelden minutieus. Niet alleen de beelden van rond het middaguur vlak bij het metrostation kunnen de sleutel zijn, maar ook van voor en na het incident en verder weg.
Deze beelden kunnen informatie opleveren over waar de verdachten vandaan kwamen én waar ze heen gingen. Maar ook over getuigen die de politie nog niet heeft gesproken. Onder agenten zijn al beelden gedeeld om te vragen of iemand een bekend gezicht ziet op bepaalde beelden.
In een bericht van Burgernet werd maandag gesproken over twee jongens tussen de 16 en 20 jaar. Ze zouden via het viaduct waar het slachtoffer werd gereanimeerd zijn weggelopen. De twee zouden donker gekleed zijn, eentje met een oranje jas en de andere met een groene jas.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:52 schreef kalinhos het volgende:
Er staan hier ook de halve dag kinderen sneeuwballen op auto’s te gooien (en grandioos te missen). Lekker laten gaan.
Het is een zinloos “verhaal halen”quote:
Nee dit staat dus niet ''volledig los van de afloop'', want iemand is dood na aanleiding van.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is een zinloos “verhaal halen”
- ja jullie gooiden sneeuwballen!! Waarom?!?
Ja wat denk je zelf maat, er ligt sneeuw en auto’s zijn makkelijk te raken en weinig risico op schades.
Ga je helemaal een punt willen maken omdat wat mensen een sneeuwbal gooien: lekker laten gaan.
Staat volledig los van deze afloop natuurlijk, die daders mag je levenslang opbergen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |