abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2026 @ 19:25:33 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219754989
quote:
16s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
zet je Nederlandse bekeerlingen ook lekker uit naar het kalifaat mijn zegen heb je
Accuut.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 5 januari 2026 @ 20:01:43 #102
485843 crew  Jippie
pi_219755427
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:18 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]

De 60-jarige man die maandag rond het middaguur overleden op straat werd gevonden in de Limburg van Stirumstraat in Schiedam, zou op brute wijze zijn doodgeslagen
Ebru is zeker helderziend want in de telegraaf staat dit anders geformuleerd:

Omwonenden zeggen dat op de plek waar de tragedie plaatshad vaker onrust is. ,,Er zijn hier jongeren die vaker voor problemen zorgen” zegt een oudere bewoner van de flat pal tegenover het metrostation, en naast de plaats delict. ,,Een bepaald groepje, zeg maar, bekend bij de politie. Ik versta ze ook niet altijd. Maar als je er wat van zegt als bewoner krijg je meteen een grote mond van ze.”
pi_219756063
Ik ben wel heel benieuwd wat voor straffen hieruit gaan volgen.

Wordt er bijvoorbeeld ook een strafmaat toegekend voor zinloos geweld en aantasting van de openbare veiligheid?

Er is natuurlijk nooit een goede reden om iemand dood te slaan, maar zomaar uit het niets met meerdere personen een willekeurig iemand eerst lastig vallen (even aangenomen dat het zo is gegaan) en vervolgens doodslaan omdat hij er wat van zegt, daar mogen wmb speciale strafmaten voor komen.
pi_219756195
Dit is nieuws is alweer nagenoeg van de voorpagina's verdwenen. Ik weet de tijd nog dat het land dagen in shock was door zoiets. Nu is Gerda die haar poedel uitlaat in sneeuw van 5cm diep belangrijker nieuws :')
pi_219756259
Weer iemand overleden dankzij de florerende multiculturele samenleving. Gaaf!
U MAD?
pi_219756303
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
Weer iemand overleden dankzij de florerende multiculturele samenleving. Gaaf!
De lijst is lang.
pi_219756304
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef ach het volgende:
Dit is nieuws is alweer nagenoeg van de voorpagina's verdwenen. Ik weet de tijd nog dat het land dagen in shock was door zoiets. Nu is Gerda die haar poedel uitlaat in sneeuw van 5cm diep belangrijker nieuws :')
Heb het eigenlijk nergens in het nieuws gezien, anders spelen we Wilders in de kaart.
pi_219756375
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 18:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik heb zo een gevoel dat 2026 een heel slecht jaar wordt. Of je nou links of rechts of midden bent.
Het is pas 5 januari en we zitten al op:
- Gewelddadige jaarwisselingsrellen
- Cafébrand Zwitserland met 40 doden
- Trump valt Venezuela binnen
- Minderjarig meisje dood gevonden (Kollum)
- Man doodgeslagen vanwege sneeuwballen

Wordt een lang jaar zo
pi_219756406
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef ach het volgende:
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.

Nu haalt iedereen zijn schouders op want "dit is normaal geworden". Niemand kijkt er meer van op en vult stilzwijgend in dat het slachtoffer er best aan gedaan had zijn mond te houden, "want dit is wat we gewend zijn dat er gebeurd" (en ook dat er niks aan gedaan wordt)

Eigenlijk zou dat laatste pas voorpaginanieuws moéten zijn. Maar schijnbaar laten we het gelaten over ons heen komen.
pi_219756426
quote:
Ahmet probeerde leven van man te redden na mogelijke ruzie over sneeuwballen: ‘Voelde niet goed’
Ahmet is de held! Even framen. Maar over de daders hoor je heeeeeeeel toevallig niets :')
U MAD?
pi_219756500
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:53 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.

Nu haalt iedereen zijn schouders op want "dit is normaal geworden". Niemand kijkt er meer van op en vult stilzwijgend in dat het slachtoffer er best aan gedaan had zijn mond te houden, "want dit is wat we gewend zijn dat er gebeurd" (en ook dat er niks aan gedaan wordt)

Eigenlijk zou dat laatste pas voorpaginanieuws moéten zijn. Maar schijnbaar laten we het gelaten over ons heen komen.
Case in point; in jouw opsomming noem je niet eens meer dat er in amsterdam twee personen van 16 en 18 zijn doodgeschoten.
Doodgeschoten jongens (16 en 18) woonden in azc’s, mogelijk sprake van conflict tussen groepen jongeren

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:48 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Het is pas 5 januari en we zitten al op:
- Gewelddadige jaarwisselingsrellen
- Cafébrand Zwitserland met 40 doden
- Trump valt Venezuela binnen
- Minderjarig meisje dood gevonden (Kollum)
- Man doodgeslagen vanwege sneeuwballen

Wordt een lang jaar zo
Dit nieuwsbericht is het zoveelste bericht waarvan je kan denken; het zou je partner/ouder/broer maar zijn.
Dood. Om niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpaceOddity op 05-01-2026 23:39:16 ]
pi_219756523
En de daders staan binnen 2 jaar weer buiten.

Je hebt gelijk, die schietpartij was ik nog vergeten.
pi_219756526
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:53 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Ik zat net op de middelbare school toen Rene Steegmans werd doodgeslagen. De media hield er lange tijd niet over op, de politiek had het er langdurig over, in de lessen ging het erover, het debat over normen en waarden kwam er mede door op gang, etc. Nu is het gewoon een van de vele geweldincidenten, ditmaal weliswaar met dodelijke afloop wat gelukkig nog steeds ongewoon is, maar in bredere zin lijkt geweld normaler te zijn geworden. In 2002 had ik me bijvoorbeeld ook helemaal niet voor kunnen stellen dat er ooit dagelijks op huizen van, soms volstrekt onschuldige, burgers aanslagen met explosieven zouden plaatsvinden. Ruim twintig jaar verder, de discussie over normen en waarden heeft niets voortgebracht, de toen opkomende kritiek op falende integratie heeft voor zowel bestaande en als nieuwe gevallen niet tot sterke verbeteringen geleid, de instituten die de samenleving moeten beschermen zijn vooral verder afgebroken. Er is weinig perspectief op verbetering en dat maakt cynisch.
pi_219756547
Als het slachtoffer een Marokkaan was en de daders blanke tokkies dan zou de media het een 'racistische hatecrime' en 'white supremacy' noemen. Nu is het slechts 'jongens' en 'mishandeling'.
pi_219756601
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 5 januari 2026 @ 22:21:25 #116
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219756607
Vroeger werden er liedjes gemaakt over dit soort gevallen, grote stille tochten.

Nu is het een klein artikeltje ergens, het is gewoon geworden.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219756636
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zat net op de middelbare school toen Rene Steegmans werd doodgeslagen. De media hield er lange tijd niet over op, de politiek had het er langdurig over, in de lessen ging het erover, het debat over normen en waarden kwam er mede door op gang, etc. Nu is het gewoon een van de vele geweldincidenten, ditmaal weliswaar met dodelijke afloop wat gelukkig nog steeds ongewoon is, maar in bredere zin lijkt geweld normaler te zijn geworden. In 2002 had ik me bijvoorbeeld ook helemaal niet voor kunnen stellen dat er ooit dagelijks op huizen van, soms volstrekt onschuldige, burgers aanslagen met explosieven zouden plaatsvinden. Ruim twintig jaar verder, de discussie over normen en waarden heeft niets voortgebracht, de toen opkomende kritiek op falende integratie heeft voor zowel bestaande en als nieuwe gevallen niet tot sterke verbeteringen geleid, de instituten die de samenleving moeten beschermen zijn vooral verder afgebroken. Er is weinig perspectief op verbetering en dat maakt cynisch.
Die Khalid L. hadden ze samen met z'n achterlijke ouders linea recta terug in het rifgebergte moeten dumpen.

Die stond na 8 jaar weer op vrije voeten, terwijl familie van Rene hem voor altijd kwijt is.

De straffen die hiervoor gegeven worden staan gewoonweg totaal niet in verhouding tot de daad.
  maandag 5 januari 2026 @ 22:38:36 #118
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_219756780
Zionistische kutsneeuw verbieden dan hoeven ze binnen niet meer te gamen.
RED ONS HENNIEGOD
pi_219756901
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Toen eenmaal duidelijk was dat onze gastarbeiders hier permanent zouden blijven, schoot de regering zo erg tekort.

Ik ga het wangedrag van Rachid (16) en Mohammed (18) niet goedpraten, maar ik wil jullie er wel even op wijzen dat destijds de Nederlandse regering actie had moeten ondernemen en dit niet deed.
Wat vreemd dat het met bijna alle andere nationaliteiten dan niet mis gaat. Of is de regering destijds niet tekort geschoten bij Chinese of Turkse arbeiders?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 6 januari 2026 @ 02:14:38 #120
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_219757403
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gezien je zoveel begrip hebt voor de situatie, kun je dan ook zwijgen over hoe erg mannelijke cultuur is?

Kennelijk loop je helemaal over van tolerantie en begrip zolang het immigranten betreft. Zijn hun achterlijke ideeën wel te pruimen, omdat ze zielig zijn?
Dat is jouw interpretatie. Beter lezen, jochie.
pi_219757409
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Er is al veel te veel van dit schorem in dit land en dat worden er alleen maar meer want f ..... als konijnen. He, wat zeg ik nu toch weer ...........
De verdeeldheid die mensenhandelaren hebben gezaaid, heeft het onmogelijk gemaakt om de neuzen nog dezelfde kant op te krijgen.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 02:35:30 #122
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_219757414
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, die mensen zouden hier tijdelijk zijn en hebben gewoon taalcursussen gekregen.

En op welke manier is dit een verklaring voor het feit dat iemands kleinkinderen hier nog altijd moeite hebben met integreren?

Dat is natuurlijk het resultaat van individuele keuzes, men wil simpelweg vasthouden aan de cultuur van het herkomstland die generatie op generatie wordt doorgegeven.

Zo zit je dus een aantal generaties later, alsnog met slecht geïntegreerde en geassimileerde mensen. Dat zijn keuzes en niet het gevolg van beleid van de overheid.
Dit werkt dus van twee kanten. Onze overheid liet het maar zo en kwam deze mensen tegemoet door berichten meertalig te versturen. Geen Engels, Frans, Duits of Spaans, maar Arabisch en Turks. Zodat onze 'medelanders' ook van de overheidsbesluiten op de hoogte waren.

Pappen en nathouden. Dat is wat de overheid decennialang heeft gedaan. En Janmaat en de SP waren decennialang roepende in de woestijn.
pi_219757415
Er is een patroon....denk als een realist
  dinsdag 6 januari 2026 @ 07:19:18 #124
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219757702
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 02:23 schreef torentje het volgende:

[..]
De verdeeldheid die mensenhandelaren hebben gezaaid, heeft het onmogelijk gemaakt om de neuzen nog dezelfde kant op te krijgen.
Ja professor - daar ligt het aan 🧐
"Hoka Hey!"
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:33:04 #125
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219759857
Maar goed, ontopic weer. Voor mij de zoveelste hatecrime die nooit als zodanig beoordeeld zal worden. Denken mensen nu serieus dat ditzelfde gebeurd was als dit een Marokkaanse of Turkse man was geweest? :')

Sterker nog dan hadden ze niet eens met sneeuwballen gegooid. Waarom wordt dit niet meegewogen met de veroordeling. Is helemaal niet zo lastig te bewijzen lijkt mij. Ik denk dat de gemiddelde telefoonchats van dit soort lowlifes vol staat met zaken als <Knip>, kechs en nog meer van dat soort pareltjes. Gek hè dat mensen die opgroeien in een zieke cultuur waarin alles wat niet islamitisch is of (blanke) vrouw is ondergeschikt moet zijn aan jou als uitverkorene zich ook daarnaar gaan gedragen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 06-01-2026 21:14:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')