Accuut.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
zet je Nederlandse bekeerlingen ook lekker uit naar het kalifaat mijn zegen heb je
Ebru is zeker helderziend want in de telegraaf staat dit anders geformuleerd:quote:Op maandag 5 januari 2026 17:18 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
De 60-jarige man die maandag rond het middaguur overleden op straat werd gevonden in de Limburg van Stirumstraat in Schiedam, zou op brute wijze zijn doodgeslagen
De lijst is lang.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
Weer iemand overleden dankzij de florerende multiculturele samenleving. Gaaf!
Heb het eigenlijk nergens in het nieuws gezien, anders spelen we Wilders in de kaart.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef ach het volgende:
Dit is nieuws is alweer nagenoeg van de voorpagina's verdwenen. Ik weet de tijd nog dat het land dagen in shock was door zoiets. Nu is Gerda die haar poedel uitlaat in sneeuw van 5cm diep belangrijker nieuws
Het is pas 5 januari en we zitten al op:quote:Op maandag 5 januari 2026 18:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb zo een gevoel dat 2026 een heel slecht jaar wordt. Of je nou links of rechts of midden bent.
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef ach het volgende:
Dit is nieuws is alweer nagenoeg van de voorpagina's verdwenen. Ik weet de tijd nog dat het land dagen in shock was door zoiets. Nu is Gerda die haar poedel uitlaat in sneeuw van 5cm diep belangrijker nieuws
Ahmet is de held! Even framen. Maar over de daders hoor je heeeeeeeel toevallig nietsquote:Ahmet probeerde leven van man te redden na mogelijke ruzie over sneeuwballen: ‘Voelde niet goed’
Case in point; in jouw opsomming noem je niet eens meer dat er in amsterdam twee personen van 16 en 18 zijn doodgeschoten.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.
Nu haalt iedereen zijn schouders op want "dit is normaal geworden". Niemand kijkt er meer van op en vult stilzwijgend in dat het slachtoffer er best aan gedaan had zijn mond te houden, "want dit is wat we gewend zijn dat er gebeurd" (en ook dat er niks aan gedaan wordt)
Eigenlijk zou dat laatste pas voorpaginanieuws moéten zijn. Maar schijnbaar laten we het gelaten over ons heen komen.
Dit nieuwsbericht is het zoveelste bericht waarvan je kan denken; het zou je partner/ouder/broer maar zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:48 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Het is pas 5 januari en we zitten al op:
- Gewelddadige jaarwisselingsrellen
- Cafébrand Zwitserland met 40 doden
- Trump valt Venezuela binnen
- Minderjarig meisje dood gevonden (Kollum)
- Man doodgeslagen vanwege sneeuwballen
Wordt een lang jaar zo
Ik zat net op de middelbare school toen Rene Steegmans werd doodgeslagen. De media hield er lange tijd niet over op, de politiek had het er langdurig over, in de lessen ging het erover, het debat over normen en waarden kwam er mede door op gang, etc. Nu is het gewoon een van de vele geweldincidenten, ditmaal weliswaar met dodelijke afloop wat gelukkig nog steeds ongewoon is, maar in bredere zin lijkt geweld normaler te zijn geworden. In 2002 had ik me bijvoorbeeld ook helemaal niet voor kunnen stellen dat er ooit dagelijks op huizen van, soms volstrekt onschuldige, burgers aanslagen met explosieven zouden plaatsvinden. Ruim twintig jaar verder, de discussie over normen en waarden heeft niets voortgebracht, de toen opkomende kritiek op falende integratie heeft voor zowel bestaande en als nieuwe gevallen niet tot sterke verbeteringen geleid, de instituten die de samenleving moeten beschermen zijn vooral verder afgebroken. Er is weinig perspectief op verbetering en dat maakt cynisch.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Ik weet nog dat in 1997 de dood van Meindert Tjoelker dagenlang voorpaginanieuws was.
Nu haalt iedereen zijn schouders op want "dit is normaal geworden". Niemand kijkt er meer van op en vult stilzwijgend in dat het slachtoffer er best aan gedaan had zijn mond te houden, "want dit is wat we gewend zijn dat er gebeurd" (en ook dat er niks aan gedaan wordt)
Eigenlijk zou dat laatste pas voorpaginanieuws moéten zijn. Maar schijnbaar laten we het gelaten over ons heen komen.
Die Khalid L. hadden ze samen met z'n achterlijke ouders linea recta terug in het rifgebergte moeten dumpen.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zat net op de middelbare school toen Rene Steegmans werd doodgeslagen. De media hield er lange tijd niet over op, de politiek had het er langdurig over, in de lessen ging het erover, het debat over normen en waarden kwam er mede door op gang, etc. Nu is het gewoon een van de vele geweldincidenten, ditmaal weliswaar met dodelijke afloop wat gelukkig nog steeds ongewoon is, maar in bredere zin lijkt geweld normaler te zijn geworden. In 2002 had ik me bijvoorbeeld ook helemaal niet voor kunnen stellen dat er ooit dagelijks op huizen van, soms volstrekt onschuldige, burgers aanslagen met explosieven zouden plaatsvinden. Ruim twintig jaar verder, de discussie over normen en waarden heeft niets voortgebracht, de toen opkomende kritiek op falende integratie heeft voor zowel bestaande en als nieuwe gevallen niet tot sterke verbeteringen geleid, de instituten die de samenleving moeten beschermen zijn vooral verder afgebroken. Er is weinig perspectief op verbetering en dat maakt cynisch.
Wat vreemd dat het met bijna alle andere nationaliteiten dan niet mis gaat. Of is de regering destijds niet tekort geschoten bij Chinese of Turkse arbeiders?quote:Op maandag 5 januari 2026 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Toen eenmaal duidelijk was dat onze gastarbeiders hier permanent zouden blijven, schoot de regering zo erg tekort.
Ik ga het wangedrag van Rachid (16) en Mohammed (18) niet goedpraten, maar ik wil jullie er wel even op wijzen dat destijds de Nederlandse regering actie had moeten ondernemen en dit niet deed.
Dat is jouw interpretatie. Beter lezen, jochie.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien je zoveel begrip hebt voor de situatie, kun je dan ook zwijgen over hoe erg mannelijke cultuur is?
Kennelijk loop je helemaal over van tolerantie en begrip zolang het immigranten betreft. Zijn hun achterlijke ideeën wel te pruimen, omdat ze zielig zijn?
De verdeeldheid die mensenhandelaren hebben gezaaid, heeft het onmogelijk gemaakt om de neuzen nog dezelfde kant op te krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is al veel te veel van dit schorem in dit land en dat worden er alleen maar meer want f ..... als konijnen. He, wat zeg ik nu toch weer ...........
Dit werkt dus van twee kanten. Onze overheid liet het maar zo en kwam deze mensen tegemoet door berichten meertalig te versturen. Geen Engels, Frans, Duits of Spaans, maar Arabisch en Turks. Zodat onze 'medelanders' ook van de overheidsbesluiten op de hoogte waren.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die mensen zouden hier tijdelijk zijn en hebben gewoon taalcursussen gekregen.
En op welke manier is dit een verklaring voor het feit dat iemands kleinkinderen hier nog altijd moeite hebben met integreren?
Dat is natuurlijk het resultaat van individuele keuzes, men wil simpelweg vasthouden aan de cultuur van het herkomstland die generatie op generatie wordt doorgegeven.
Zo zit je dus een aantal generaties later, alsnog met slecht geïntegreerde en geassimileerde mensen. Dat zijn keuzes en niet het gevolg van beleid van de overheid.
Ja professor - daar ligt het aan 🧐quote:Op dinsdag 6 januari 2026 02:23 schreef torentje het volgende:
[..]
De verdeeldheid die mensenhandelaren hebben gezaaid, heeft het onmogelijk gemaakt om de neuzen nog dezelfde kant op te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |