abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2026 @ 13:32:30 #176
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219769302
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:38 schreef Koortsdroom het volgende:
Als de jongeren een getinte huidskleur hebben, is het gooien van sneeuwballen dan omgekeerde culturele appropriatie?
Hoezo omgekeerd? Als een blanke wordt gediscrimineerd door een of andere etnische minderheid, dan noemen we het toch ook geen omgekeerd racisme?

PS: sommige mensen noemen dit eigenlijk niks. Want het bestaat in hun ogen niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219769465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:32 schreef thedeedster het volgende:
PS: sommige mensen noemen dit eigenlijk niks. Want het bestaat in hun ogen niet.
Precies, racisme naar blanken bestaat niet :7

En als het al bestaat, dan is het gerechtvaardigd vanwege al die stoute dingen die we vroeger gedaan hebben
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 7 januari 2026 @ 15:23:30 #178
485843 crew  Jippie
pi_219770250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:48 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Precies, racisme naar blanken bestaat niet :7

En als het al bestaat, dan is het gerechtvaardigd vanwege al die stoute dingen die we vroeger gedaan hebben
Onzin, racisme en discriminatie komt over de hele aardbol voor door- en naar elke etniciteit.

"Wat de boer niet kent vreet hij niet"
pi_219770532
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:23 schreef Jippie het volgende:
Onzin, racisme en discriminatie komt over de hele aardbol voor door- en naar elke etniciteit.
Er is wel een dubbele standaard he?

'Ik ben een trotse zwarte man..!' zei de zwarte man
'Ik ben een trotse Aziaat..!' zei de Aziaat

En je voelt 'm al aankomen:

'Ik ben een trotse blanke..!' zei de racist

Het huis zou te klein zijn als blanken toch eens zo'n opmerking zouden maken. Nee, wij mogen niet trots zijn. Om 1 of andere reden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 7 januari 2026 @ 16:19:02 #180
485843 crew  Jippie
pi_219770708
quote:
11s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:55 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Het huis zou te klein zijn als blanken toch eens zo'n opmerking zouden maken. Nee, wij mogen niet trots zijn. Om 1 of andere reden.
Waarom zou een blanke man, of wie dan ook, nietctrots op zichzelf mogen zijn?
  woensdag 7 januari 2026 @ 16:19:25 #181
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219770711
quote:
11s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:55 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Dat is wel het hypocriete ja.

Cultuur en tradities ook, volgens veel linksen zijn de cultuur en tradities erg belangrijk voor de gekleurde mensen en moet alles aan gedaan worden om die te behouden.
Geld dat ook voor de blanke Nederlanders? Nee, lekker schijten op onze tradities en cultuur.
En zo gauw je je tradities wilt beschermen ben je een tokkie, PVV tokkie.
  woensdag 7 januari 2026 @ 16:22:02 #182
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219770728
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Doe niet alsof je zijn punt niet begrijpt :')
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 7 januari 2026 @ 16:25:10 #183
485843 crew  Jippie
pi_219770748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Doe niet alsof je zijn punt niet begrijpt :')
Ik stel mijn vraag zoals die in mij opkomt. Waarom zou ik dat niet mogen?
pi_219770769
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:19 schreef Zoddie het volgende:
Nee, lekker schijten op onze tradities en cultuur.
Het ergste nog zijn die zelfhatende linkse blanken die hier graag aan meewerken.

'We moeten zwarte Piet afschaffen! We moeten excuses maken voor het koloniale verleden..!'

Fuck dat. Wij 'moeten' helemaal niets.

Sterker nog, ik ben trots op ons koloniale verleden. Zijn er dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen? Vast wel. Maar nu komt het; de gekoloniseerden hadden met ons PRECIES hetzelfde gedaan als ze de kans hadden gehad. Alleen, die kans hadden ze niet.
Waarom niet?

Zij wisten niet hoe je een degelijk schip moest bouwen dat duizenden zeemijlen kon varen.
Zij wisten niet hoe je moet navigeren op de sterren.

Wij wel.

En daarom is de geschiedenis zoals ze is.

w/
pi_219770782
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat mag zeker.
Maar zie onderstaande uitspraak.
Hoe zal er gereageerd worden door de linkse brigade als je zwart door blank vervangt?

quote:
Dalilla Hermans: “Zwart zijn is meer dan een huidskleur: het definieert me en beïnvloedt alles in mijn leven”
pi_219770824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:32 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dat mag zeker.
Hoe zal er gereageerd worden door de linkse brigade als je zwart door blank vervangt?
[..]

Waarschijnlijk boeit het helemaal niemand in de echte wereld, behalve in een paar echokamers online.

Net als dat trots zijn: ga vooral je gang hoor, maar trots zijn (of je schamen) voor iets waar je part noch deel aan had als individu is altijd wat potsierlijk :')

Niemand neemt jou persoonlijk de VOC kwalijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219770921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:40 schreef kalinhos het volgende:

Niemand neemt jou persoonlijk de VOC kwalijk.
Nou, het tegenovergestelde lijkt af en toe werkelijkheid te zijn...
:')
Waarom moest Willempie namens NL zijn excuses aanbieden?
Alsof elke NLer een slaaf in huis had....
  woensdag 7 januari 2026 @ 17:06:56 #188
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219770978
Ga Keti Koti of het Suikerfeest maar een bekritiseren.. Als je durft.
pi_219771092
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:40 schreef kalinhos het volgende:
maar trots zijn (of je schamen) voor iets waar je part noch deel aan had als individu is altijd wat potsierlijk
Je kan het potsierlijk vinden, maar het heeft wel een functie.
Waar blanken vooral individualistisch zijn ingesteld, zijn mensen van kleur meer groepsgericht.

Of dat een goede zaak is mag je zelf bedenken.
pi_219771121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:56 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, het tegenovergestelde lijkt af en toe werkelijkheid te zijn...
Waarom moest Willempie namens NL zijn excuses aanbieden?
Alsof elke NLer een slaaf in huis had....
Snap je het verschil tussen “jou persoonlijk” en “namens”?

Het zijn excuses namens het instituut de Staat der Nederlanden. Net als bv Duitsland als land ook excuses aan heeft geboden voor WW2 maar weinig mensen Susie Muller uit een voorstadje van Hamburg persoonlijk verantwoordelijk hielden.

Als Staat erken je dat iets in het verleden fout was en daar bied je dan NAMENS DE STAAT excuses voor aan. Niemand verwacht dat je je persoonlijk verantwoordt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 7 januari 2026 @ 18:27:54 #191
485843 crew  Jippie
pi_219771528
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:32 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dat mag zeker.
[..]

Nou het hebben van een vrij witte huid beinvloedt mijn leven ook, altijd in de schaduw blijven zonder elk uur mijzelf met spf 50 in te smeren. En ja als roodharige verbrand ik sneller dan mijn blanke medemens.
  woensdag 7 januari 2026 @ 18:30:37 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219771557
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 17:33 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Snap je het verschil tussen “jou persoonlijk” en “namens”?

Het zijn excuses namens het instituut de Staat der Nederlanden. Net als bv Duitsland als land ook excuses aan heeft geboden voor WW2 maar weinig mensen Susie Muller uit een voorstadje van Hamburg persoonlijk verantwoordelijk hielden.

Als Staat erken je dat iets in het verleden fout was en daar bied je dan NAMENS DE STAAT excuses voor aan. Niemand verwacht dat je je persoonlijk verantwoordt.
Ja hoi, Brabander hier.

Aangezien wij tot 1795 zelf wingewest waren zou ik willen vragen in hoeverre die STAAT mij representeert

Of waarom leerlingen in Brabant, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen uberhaupt zoveel lessen moeten krijgen over de Gouden Eeuw. Dat was het niet voor ons papisten.

Komt er nog een keer een koninklijk excuus voor de uitbuiting en kolonisering van de Katholieke provincies? Of mogen christelijke witte mensen niet zeuren over achterstelling?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 januari 2026 @ 18:36:02 #193
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219771599
Het nieuws is al van de voorpagina's af.

Waar zijn de fotos van de daders?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Spellchecker woensdag 7 januari 2026 @ 19:46:07 #194
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219772352
Overleden man werd bekogeld met sneeuwballen toen hij in de auto zat; daarna haalde hij verhaal
quote:
De 60-jarige Schiedammer die overleed na een ruzie over het gooien van sneeuwballen, werd bekogeld toen hij in zijn auto zat. Toen hij uitstapte om verhaal te halen, kreeg hij mogelijk tijdens een vechtpartij of mishandeling één klap. Met wie hij ruzie kreeg, weet de politie twee dagen later nog niet.

De politie heeft nog veel vragen over de gebeurtenissen die maandag bij metrostation Nieuwland plaatsvonden. Dat een 60-jarige man na een ruzie over sneeuwballen midden op de dag overleed, is hard aangekomen in Schiedam.

Duidelijk is geworden dat de man werd bekogeld met sneeuwballen toen hij in zijn auto reed. Het latere slachtoffer heeft daarop zijn wagen even verderop geparkeerd en is verhaal gaan halen. Wat er toen precies gebeurde, blijft nog gissen. Mogelijk kreeg het slachtoffer één klap.

De politie zegt alle scenario’s nog open te houden over wat er is voorgevallen. De doodsoorzaak van het slachtoffer staat nog niet vast. Wel is duidelijk dat er geen wapen is gebruikt.

Twee eerdere verdachten vrijgelaten
Alles wordt uit de kast getrokken om de verdachten die betrokken waren bij de sneeuwbalruzie aan te houden. Kort na het overlijden van de Schiedammer werden twee jongemannen van 18 en 19 jaar in de buurt aangehouden op basis van het signalement van getuigen. Na uitgebreid onderzoek bleken zij echter een alibi te hebben: ze waren niet bij metrostation Nieuwland maar elders.

Je verraadt niemand. Niet bij de politie, maar ook niet bij een journalist

Bij incidenten waarbij verdachte en slachtoffer onbekenden van elkaar zijn, zoals naar alle waarschijnlijkheid ook in Schiedam het geval is, is de politie nog meer afhankelijk van getuigen en ander bewijs. Nabestaanden hebben bijvoorbeeld ook geen idee wat er is gebeurd. Dat maakt het onderzoek voor het Team Grootschalig Onderzoek (TGO) ingewikkelder.

Jongeren zien ‘snitchen’ als fout
Rond het metrostation liggen veel scholen en de verdachten zijn waarschijnlijk ook jong. De vraag is echter of jongeren alles vertellen wat ze weten. De politie loopt er vaker tegenaan dat jongeren niet willen praten. Maandag vertelde een leerling kort na het incident dat jongeren niet snel met de politie praten. Dat wordt gezien als snitchen, wat in de straatcultuur als fout wordt gezien en gevolgen kan hebben. „Je verraadt niemand. Niet bij de politie, maar ook niet bij een journalist’’, klonk het.

De hoop van de politie is echter dat wie meer kan vertellen over het ernstige incident dit toch doet. „Dit kan ook anoniem’’, benadrukt een politiewoordvoerder. Ook kunnen ouders, trainers of leerkrachten misschien wel iets opvangen wat de politie verder kan brengen. Jeugd- en wijkagenten spreken jongeren aan die ze kennen om te vragen of zij meer weten.

De politie doet opnieuw uitgebreid buurtonderzoek. Daarbij worden ook voorbijgangers aangesproken die rond het tijdstip van het overlijden van de 60-jarige Schiedammer in de buurt van het metrostation zijn. Mogelijk waren ze daar maandag ook. De politie vraagt mensen die op de metro stonden te wachten of dashcambeelden hebben zich te melden. Dit kan ook online via een speciaal ‘ik meld mezelf’-formulier.

Lees in dit dossier alle verhalen over de ruzie om sneeuwballen in Schiedam.

Vele uren aan camerabeelden minutieus bekeken
Getuigen en camerabeelden zijn vooralsnog het belangrijkste bewijs. De politie spreekt opnieuw met getuigen en bekijkt camerabeelden minutieus. Niet alleen de beelden van rond het middaguur vlak bij het metrostation kunnen de sleutel zijn, maar ook van voor en na het incident en verder weg.

Deze beelden kunnen informatie opleveren over waar de verdachten vandaan kwamen én waar ze heen gingen. Maar ook over getuigen die de politie nog niet heeft gesproken. Onder agenten zijn al beelden gedeeld om te vragen of iemand een bekend gezicht ziet op bepaalde beelden.

In een bericht van Burgernet werd maandag gesproken over twee jongens tussen de 16 en 20 jaar. Ze zouden via het viaduct waar het slachtoffer werd gereanimeerd zijn weggelopen. De twee zouden donker gekleed zijn, eentje met een oranje jas en de andere met een groene jas.

pi_219772432
Er staan hier ook de halve dag kinderen sneeuwballen op auto’s te gooien (en grandioos te missen). Lekker laten gaan.
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:47:17 #196
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219773042
Wat een horrorstory :{w
pi_219773599
Dus er liepen rond dezelfde tijd 2 jongeren van dezelfde leeftijd in dezelfde buurt rond met een oranje en een groene jas. Op basis van wat pak je ze anders op?

Echter omdat vriendjes/familie zeiden dat ze elders waren op het bewuste tijdstip zijn ze weer vrijgelaten, want "alibi".

Steekhoudend.
pi_219773919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:52 schreef kalinhos het volgende:
Er staan hier ook de halve dag kinderen sneeuwballen op auto’s te gooien (en grandioos te missen). Lekker laten gaan.
pi_219773934
quote:
4s.gif Op woensdag 7 januari 2026 22:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Het is een zinloos “verhaal halen”
- ja jullie gooiden sneeuwballen!! Waarom?!?
Ja wat denk je zelf maat, er ligt sneeuw en auto’s zijn makkelijk te raken en weinig risico op schades.

Ga je helemaal een punt willen maken omdat wat mensen een sneeuwbal gooien: lekker laten gaan.

Staat volledig los van deze afloop natuurlijk, die daders mag je levenslang opbergen.
pi_219774355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 22:25 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Het is een zinloos “verhaal halen”
- ja jullie gooiden sneeuwballen!! Waarom?!?
Ja wat denk je zelf maat, er ligt sneeuw en auto’s zijn makkelijk te raken en weinig risico op schades.

Ga je helemaal een punt willen maken omdat wat mensen een sneeuwbal gooien: lekker laten gaan.

Staat volledig los van deze afloop natuurlijk, die daders mag je levenslang opbergen.
Nee dit staat dus niet ''volledig los van de afloop'', want iemand is dood na aanleiding van.
De grens ligt bij geweld.

Als iemand er wat van zegt, juist dan dus ''lekker laten gaan''.

Maar onze cultuur is blijkbaar dusdanig verrijkt dat je er blijkbaar maar beter niets van kan /mag zeggen?
Fuck dat. ^p^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')