Eerst begin je over dat er geen enkele krant is die erover praat.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:35 schreef Lyrebird het volgende:
Stentor en ED laten niets zien.
Trouw heeft van alle DPG kranten de meeste aandacht aan Iran besteed:
https://www.trouw.nl/zoek(...)nce&from=full_period
Volksrant heeft maar liefst twee nieuwe artikelen over dit conflict:
https://www.volkskrant.nl(...)nce&from=full_period
De rest van de DPG kranten lijken te copy pasten van dezelfde source waar het AD haar nieuws haalt. Die hebben een artikel:
https://www.ad.nl/zoeken/?query=iran
Want nu.nl is natuurlijk leidend voor heel de media en NL......quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:55 schreef Homey het volgende:
Ga nu naar nu.nl en control f op 'iran'.
0 hits.
maar er is helemaal geen media censuur over die enorme volksopstand hoor
gelukkig hebben we X en Geenstijl dat dagelijks wel uitgebreid aandacht besteedt aan wat daar gebeurt
a) straalt slecht af op de islam en kritiek op de islam is bij de DPG Media Groep en de NPO verbodenquote:
Nu.nl heeft het afgelopen dagen ook meerdere keren gehad over Iran, deze persoon lult maar wat.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want nu.nl is natuurlijk leidend voor heel de media en NL......
Dat er meerdere (msm) media erover praten boeit natuurlijk niet... Want is geen nu.nl
Vandaar dat er meerdere bronnen van de DPG media erover praten...quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:58 schreef Homey het volgende:
[..]
a) straalt slecht af op de islam en kritiek op de islam is bij de DPG Media Groep en de NPO verboden
b) een val van de dictator in Iran is in het voordeel van Israël en Trump, en dat past bepaald niet in het straatje van de redacties van DPG en NPO.
Ergens weten ze ook wel dat de bevolking van Iran zwaar wordt onderdrukt, dus het credo is nu doodzwijgen of heel soms een schamel artikeltje publiceren met de spin van anti-inflatie.
Je weet ook gewoon dat als die dictatuur valt en ze dan er wel over moeten hebben, ze meteen de spin aan gaan geven dat Israel en Amerika erachter zitten etcetera.
Google eens op nu.nl, krijg je dit als antwoord:quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want nu.nl is natuurlijk leidend voor heel de media en NL......
Dat er meerdere (msm) media erover praten boeit natuurlijk niet... Want is geen nu.nl
Grappig dat je iets beweert en als je er dan op wordt gewezen dat je bewering incorrect is kom je als reactie met een nieuwe bewering. En als die bewering ook incorrect is kom je weer met een nieuwe bewering....quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeker. Het gekke is dat die kranten wel over Gaza publiceren.
https://www.ad.nl/zoeken/?query=Gaza
Of Israel.
https://www.ad.nl/zoeken/?query=israel
Blijkbaar hebben provincialen geen interesse in Iran, volgens de mensen die ervoor gestudeerd hebben bij DPG.
Nope, doe maar een control f zoals ik al zeiquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dat er meerdere bronnen van de DPG media erover praten...
Vandaar dat de NOS erover praat......
Owh en op nu.nl staat wel degelijk een artikel over Iran.
Ja, en?quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Google eens op nu.nl, krijg je dit als antwoord:
Ja, NU.nl wordt beschouwd als het grootste online nieuwsplatform in Nederland, met miljoenen unieke bezoekers per maand, die het vooral via hun smartphone benaderen, en staat daarmee aan kop in de Nederlandse nieuwsmarkt voor online bereik. Het merk is onderdeel van DPG Media en is populair vanwege zijn snelle, neutrale en feitelijke berichtgeving en interactieve elementen zoals NUjij, waardoor lezers betrokken blijven en zich gehoord voelen.
Belangrijke punten over NU.nl:
Marktleider: NU.nl is de nummer één nieuwssite van Nederland qua online bereik, gevolgd door namen als NOS, AD en Telegraaf.
Mobiel dominant: De meerderheid van de bezoekers (ongeveer 70%) consumeert nieuws via de smartphone.
Betrokkenheid: Dankzij functies als NUjij betrekken ze lezers actief bij de inhoud, wat bijdraagt aan loyaliteit.
Eigendom: Het platform behoort tot DPG Media.
Bereik: Het bereikt meer dan 7 miljoen Nederlanders per maand, met veel zeer loyale en terugkerende bezoekers.
Kortom, NU.nl is een dominante speler in de Nederlandse digitale nieuwsvoorziening.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-tegen-regering.htmlquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Nope, doe maar een control f zoals ik al zei
wel doen he
Dat zei je idd maar klopt feitelijk niet, doe maar een control f vandaagquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, en?
Zoals al gezegd: nu.nl schrijft er wel degelijk over. Net als andere DPG media en de NPO.
En ook al zou nu.nl er niet over schrijven, is alsnog niet boeiend. Is maar 1 partij.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:05 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat zei je idd maar klopt feitelijk niet, doe maar een control f vandaag
En je zei dat nu.nl er weinig doet, maar het is de grootste media speler
Ergo, je lult maar wat uit je nek. Komt erg dom over. En dat liegen staat niet sterk.
is het zo moeilijk toegeven dat die enorme opstand amper wordt verslagen in onze pers? Dat is inmiddels gewoon een feit
wat je daar verder van vindt is vers 2
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)-tegen-regering.html
oude link, staat niet op de voorpagina als je surft naar nu.nlquote:
Ah, nu moet het ineens frontpage staanquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
oude link, staat niet op de voorpagina als je surft naar nu.nl
stop gewoon met liegen bro
en geef toe, dat mensen opstaan tegen een islamitische dictatuur valt slecht bij jou
sowieso het proces van de-islamisering van jongeren in die regio
dat wil jij niet horen, maar het gebeurt wel!
Als je naar nu.nl gaat zie je alles, de frontpage is heel grootquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, nu moet het ineens frontpage staan![]()
![]()
Je wordt (alweer) op liegen betrapt en gewezen op je fout. Maar goed dat kan natuurlijk niet.
Zucht......quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je naar nu.nl gaat zie je alles, de frontpage is heel groot
doe dat nu en doe een control op iran
0 hits
en dat is heel vreemd, want als je goed kijkt zie je talrijke links als nu die site checkt van dagen geleden.
Een voorbeeld is deze:https://www.nu.nl/algemee(...)iet-uit-het-oog.html
geplaatst op 29 december, maar nog steeds op de frontpage te zien.
De link over iran die jij noemt is van gisteren, maar is al wel uit de frontpage gehaald
zie je?
Dat heb ik niet gezegd, niet liegen bro. En stop eens met jij-bakken en je eigen leugens projecteren, dat staat niet sterk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht......
Jij zegt dat het nergens in de media stond. DPG media niet. NPO media niet.
Er is je duidelijk aangetoond dat dit een leugen is.
Dat het niet (meer) op frontpage staat is niet je punt en ik zie het probleem ook niet.
Genoeg media doen er dus gewoon verslag van. Oftewel je liegt gewoon.
Die nieuwsberichten hebben op een bepaald moment op de voorpagina gestaan, maar zijn door ander recenter nieuws naar de achtergrond verdwenen. Daarnaast is men in de media zich ervan bewust dat de protesten op sommige plekken hevig of groot zijn, maar dat ze relatief gezien niet groot genoeg zijn om de Iraanse regering omver te werpen. Dat was ook het geval bij andere protesten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
oude link, staat niet op de voorpagina als je surft naar nu.nl
stop gewoon met liegen bro
en geef toe, dat mensen opstaan tegen een islamitische dictatuur valt slecht bij jou
sowieso het proces van de-islamisering van jongeren in die regio
dat wil jij niet horen, maar het gebeurt wel!
Dat is mooi voor je, maar wat ik van mijn Iraanse vrienden begrijp, is dat jongen mensen daar heel weinig met het geloof hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:50 schreef Kwntm het volgende:
Het idee dat er sprake zou zijn van een massaal verzet tegen de islam of dat er een proces plaatsvindt van de-islamisering lijkt mij vooral wishful thinking.
Vergelijkbaar met de vele immigranten in Nederland ook weinig met het islamitisch geloof hebben maar we toch hier constant berichten lezen dat ze echt allemaal fundamentalistische moslim extremisten zijn..quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is mooi voor je, maar wat ik van mijn Iraanse vrienden begrijp, is dat jongen mensen daar heel weinig met het geloof hebben.
Ja helaas een segment aan opiniemakers en journalisten die vaker wel dan niet betrokken zijn bij laten we zeggen minder gewaardeerde stromingen in de maatschappij. Het is een beetje als Edwin Wagensveld. Als je merkt dat dat soort zwijnen een valide punt moet maken, dan is de niche te klein en verrot om genoeg mensen te bereiken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:57 schreef Homey het volgende:
De redactie heeft, waarschijnlijk met frisse tegenzin, toch maar eens artikel gewijd aan die protesten:
https://nos.nl/artikel/25(...)e-provincies-in-iran
Verder geen diepere duiding, of worden mensen aan het woord gelaten.
Een groot verschil met de duizenden dagelijkse artikelen over Gaza, vol met activisme, oproepen, duiders aan het woord, etcetera.
De hamvraag is ook, als de media zogenaamd de macht controleert, wie controleert dan die media? Wie factcheckt de factchecker?
quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is mooi voor je, maar wat ik van mijn Iraanse vrienden begrijp, is dat jongen mensen daar heel weinig met het geloof hebben.
https://eenvandaag.avrotr(...)-point-gaande-141570quote:Een groot deel van Iran is nauwelijks meer islamitisch, zeggen deze onderzoekers: 'Er is echt een 'tipping point' gaande'
Wat ik wel/niet mooi vind staat daar buiten, ik probeer het gewoon realistisch te bekijken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, of zetpop Lidewij de Vos, die geen enkele moeite neemt om de flirt van Baudet en andere binnen haar partij met extremisten als Fuentes aan de kant te schuiven. Zo wordt het nooit wat met Forum.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja helaas een segment aan opiniemakers en journalisten die vaker wel dan niet betrokken zijn bij laten we zeggen minder gewaardeerde stromingen in de maatschappij. Het is een beetje als Edwin Wagensveld. Als je merkt dat dat soort zwijnen een valide punt moet maken, dan is de niche te klein en verrot om genoeg mensen te bereiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |