abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:54:26 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219786333
Dat zou fantastisch zijn, als de VS ook even het Iraanse regime zou oprollen. Helaas hebben we van de zomer al kunnen zien dat er in het Westen zelfs mensen zijn die denken dat het Iraanse regime steunen je 'on the right side of history' plaatst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:56:00 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219786350
'Terroristische vertegenwoordigers van de aartsvijanden Israël en de VS'

:')_! _O-
quote:
Zelfs de staatstelevisie van Iran kan niet meer om de protesten heen

De protesten tegen het Iraanse regime zijn inmiddels zo groot dat zelfs de staatstelevisie er niet meer omheen kan. In het ochtendjournaal van vanmorgen werd er voor het eerst officieel iets over gezegd, al zat het verslag wel diep weggestopt in het bulletin.

De nieuwslezer typeerde de betogers als "terroristische vertegenwoordigers" van de aartsvijanden Israël en de VS, die "privéauto's en motoren in brand hebben gestoken, evenals metrostellen, brandweerwagens en bussen". Er werd gerept over slachtoffers, zonder verder in details te treden.

Omdat er geen vrije pers mogelijk is in het land, is onduidelijk hoeveel slachtoffers er tot nu toe precies zijn gevallen. Mensenrechtenorganisatie HRANA uit de VS houdt het op zeker 42 doden op meerdere plekken in het land. Ook zouden ruim 2200 mensen zijn gearresteerd.

Oproep zoon sjah

Desondanks lijkt er nog geen einde te komen aan de groei van de protesten, de grootste sinds de dood van Mahsa Amini in 2022, die overleed na mishandeling door de Iraanse moraalpolitie. Het waren twaalf dagen geleden aanvankelijk vooral handelaren die protesteerden tegen het waardeverlies van de nationale munt, maar inmiddels wordt openlijk geroepen om het vertrek van het regime.

Ook vannacht gingen op verschillende plekken in het land weer mensen de straat op, is te zien op video's op sociale media. Deze betogingen volgden op een oproep van Reza Pahlavi, de zoon van de verbannen sjah van het land. "De ogen van de wereld zijn op jullie gericht", twitterde zijn zoon gisteren. "Vorm een verenigd front en laat je eisen horen."

Volgens verschillende media waren bij de betogingen gisteravond ook leuzen te horen voor de terugkeer van de sjah. Behalve "Dood aan de dictator" en "Dood aan de Islamitische Republiek" werd er ook "Lang leve de sjah" en "Pahlavi zal terugkeren" gescandeerd.

Trump terughoudend

Het is onduidelijk hoe groot de steun voor Pahlavi daadwerkelijk is in het land. Zijn vader werd in 1979 verdreven bij de Islamitische Revolutie en zijn rol is sindsdien beperkt.

Hoewel Pahlavi de Amerikaanse president Trump en de rest van het Westen opriep "het regime verantwoordelijk te houden", noemde Trump steun voor Pahlavi eerder voorbarig: "Laten we maar eens zien wie er komt bovendrijven", zei Trump over wie een goede gesprekspartner zou kunnen zijn.

In een poging het nieuws over de protesten te smoren, heeft de Iraanse overheid het internet in het land platgelegd. Ook lijkt het niet meer mogelijk om internationale telefoongesprekken te voeren. Dergelijke maatregelen waren in het verleden vaak een opmaat naar verdere repressie door het regime.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219786362
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zou fantastisch zijn, als de VS ook even het Iraanse regime zou oprollen. Helaas hebben we van de zomer al kunnen zien dat er in het Westen zelfs mensen zijn die denken dat het Iraanse regime steunen je 'on the right side of history' plaatst.
Ik zie Amerika wel puur militaire doelen nog raken. Je weet dat als hij dat doet en de revolutie is een feit, de media opeens wel aandacht zal geven, maar dan met de spin van 'trump overtreedt het internationaal recht'. Grote massa's juichende Iraniërs op straat worden dan doodleuk genegeerd.

Vergeet ook niet dat in onze systeempers (en omringende landen) er een strenge mediacode geldt: spreek geen kwaad woord over de islam. Deze overduidelijke anti-islam opstand komt dan even niet handig uit. Zwijgen is dan het credo. Bewijst ook hoe enorm gelijkgeschakeld al die kranten zijn, het is feitelijk 1 bron.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:00:49 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219786392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:57 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik zie Amerika wel puur militaire doelen nog raken. Je weet dat als hij dat doet en de revolutie is een feit, de media opeens wel aandacht zal geven, maar dan met de spin van 'trump overtreedt het internationaal recht'. Grote massa's juichende Iraniërs op straat worden dan doodleuk genegeerd.

Vergeet ook niet dat in onze systeempers (en omringende landen) er een strenge mediacode geldt: spreek geen kwaad woord over de islam. Deze overduidelijke anti-islam opstand komt dan even niet handig uit. Zwijgen is dan het credo. Bewijst ook hoe enorm gelijkgeschakeld al die kranten zijn, het is feitelijk 1 bron.
Correct.

Dan krijgt de VS natuurlijk meteen de schuld. Dit is dan ook de pijnlijke conclusie van zulke teksten die er op de Iraanse staatstelevisie worden verkondigd. Het idee dat niet het Iraanse regime, maar het Westen en landen zoals de VS en Israël het eigenlijke kwaad zijn, is niet alleen propaganda van het Iraanse regime, maar een visie die ook door een deel Westerlingen wordt gedeeld.
pi_219786423
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dan krijgt de VS natuurlijk meteen de schuld. Dit is dan ook de pijnlijke conclusie van zulke teksten die er op de Iraanse staatstelevisie worden verkondigd. Het idee dat niet het Iraanse regime, maar het Westen en landen zoals de VS en Israël het eigenlijke kwaad zijn, is niet alleen propaganda van het Iraanse regime, maar een visie die ook door een deel Westerlingen wordt gedeeld.
Ik vermoed ook een strategie van onze systeempers.

Opzichtig zwijgen en hier en daar een heel oppervlakkig artikel eraan wijden met de spin van inflatie (zo van kijk we besteden er wel aandacht aan hoor!) en ondertussen stiekem hopen op 1 raketaanval van Trump. Als dat gebeurt, gaan ze helemaal los op Trump.

Ik hoop dat zelf dat extern optreden niet nodig zal zijn, en het Iraanse volk helemaal zelf die islamisten aan de kant zetten.

Stel je eens voor, een enorme menigte van Iraanse vrouwen die collectief hun hoofddoek afzetten en vervolgens feest vieren.

Zouden onze media dat uitzenden? Hoe zouden feministische organisaties reageren?
pi_219786447
twitter

waarschuwing dode burgers.

Gaan veel geruchten dat er in meerdere steden slachtingen door IRGC hebben plaatsgevonden vannacht nadat alle internet werd gejammed door het regime. Met name in de stad Karaj.

[ Bericht 2% gewijzigd door skysherrif op 09-01-2026 10:14:04 ]
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:13:35 #207
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219786511
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Gaan veel geruchten dat er in meerdere steden slachtingen door IRGC hebben plaatsgevonden vannacht nadat alle internet werd gejammed door het regime. Met name in de stad Karaj.
:'(
Ik ga die filmpjes echt niet kijken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:15:57 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219786540
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:04 schreef Homey het volgende:

[..]

Opzichtig zwijgen en hier en daar een heel oppervlakkig artikel eraan wijden met de spin van inflatie (zo van kijk we besteden er wel aandacht aan hoor!) en ondertussen stiekem hopen op 1 raketaanval van Trump. Als dat gebeurt, gaan ze helemaal los op Trump.

Ik hoop dat zelf dat extern optreden niet nodig zal zijn, en het Iraanse volk helemaal zelf die islamisten aan de kant zetten.

Stel je eens voor, een enorme menigte van Iraanse vrouwen die collectief hun hoofddoek afzetten en vervolgens feest vieren.

Zouden onze media dat uitzenden? Hoe zouden feministische organisaties reageren?
Veel van onze media zouden daar schoorvoetend verslag van doen, bang zijnde dat Iran weer een land wordt met Westerse ambities. Men ziet het Westen zoals we weten als het grote probleem, dus is Iran zo slecht nog niet.

Ik hoop verder wel dat de VS zal ingrijpen, ik wil dat regime namelijk volledig zien vallen en vrees dat de bevolking zelf niet sterk genoeg is dit te bewerkstelligen. Het gaat enkel leiden tot enorm veel slachtoffers en dan niet aan de kant van degenen die steun hebben voor het regime, maar juist de seculiere, Westers ingestelde Perzen.
pi_219786565
Iran regime zal naar verwachting Revolutionaire Garde inzetten en is al meer dan 12 uur offline
https://www.israelnieuws.(...)r-dan-12-uur-offline
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219786587
Slachting in Iran, 'tientallen doden' nadat regimeboeven vuur openen op demonstranten, Trump zinspeelt op einde Khamenei
https://www.geenstijl.nl/5187747/ellende
pi_219786695
• Iran’s Supreme Leader to speak on protests shortly - state TV
• Turkish Airlines cancels Istanbul-Tehran flights amid Iran unrest
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:46:49 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219786856
Begint nu goed verder te rollen. Heel mooi. Misschien deze keer toch een kans om eindelijk van aan-je-tollie af te komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:47:45 #213
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219786867
quote:
Eerst Rusland. Daarna beirut. Nu Europa?
Moet het nog zien hoor. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:59:03 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219786975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef Perrin het volgende:
Zo te zien vlucht het regime niet naar Moskou maar naar Beiroet.

[ x ]
Makkelijk binnen bereik van Israël.. nice.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:09:11 #215
511598 Winzip
Rivendell
pi_219787075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

waarschuwing dode burgers.

Mooi. Goed aanpakken die relschoppers en moordenaars, die begonnen met het doden van politie en ordetroepen, gebouwen in de fik te steken, vernielingen. Ze kunnen het nooit houden bij vreedzaam protesteren.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:13:28 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219787118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:09 schreef Winzip het volgende:

[..]
Mooi. Goed aanpakken die relschoppers en moordenaars, die begonnen met het doden van politie en ordetroepen, gebouwen in de fik te steken, vernielingen. Ze kunnen het nooit houden bij vreedzaam protesteren.
ja men zou wel raad weten met de XR rebelilon snelwegplakkers daar

ze schieten je gewoon dood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:16:34 #217
511598 Winzip
Rivendell
pi_219787141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef Perrin het volgende:
Zo te zien vlucht het regime niet naar Moskou maar naar Beiroet.

[ x ]
O ja, wie gelooft dat nou? Alsof Libanon een veilige en stabiele haven is. De naïviteit om dit soort berichten te geloven.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:18:03 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219787150
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:04 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik vind het interessanter wat er gaat gebeuren als die aanjager van narratieven weg zou vallen. Alle "spontane" protesten voor Palestina, daar zat en zit een jarenlange, uitgekiende strategie achter vanuit Iran en Qatar waarbij de traditionele complottheorieën uit het Midden-Oosten gesteund door een groeiend volksdeel met wortels in die sfeer door middel van miljoenen accounts op de diverse social media uitgezaaid zijn. De vraag is dus wat er voor terugkomt aan informatiestroom en of de beeldvorming voldoende wortel heeft geschoten bij de Rode Lijn-mensen en activistische studenten.

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat er ergens een error ontstaat wanneer je eerst naast een Iraanse vlag hebt staan demonstreren en je dan ziet dat de Iraanse mensen zelf de schurft hebben aan jouw bubbel maar dat ze dat overduidelijk eerst niet mochten uiten op straffe van de dood. Je mag toch hopen dat er wat parallellen worden getrokken in die koppies.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:19:34 #219
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219787159
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Begint nu goed verder te rollen. Heel mooi. Misschien deze keer toch een kans om eindelijk van aan-je-tollie af te komen.
Het zou knap zijn als het nu wel een keer gaat lukken. Ben bang dat ze toch hulp van buiten af nodig zullen hebben. Bijvoorbeeld gerichte luchtaanvallen op gerichte doelen die het regime doen wankelen.
pi_219787412
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind het interessanter wat er gaat gebeuren als die aanjager van narratieven weg zou vallen. Alle "spontane" protesten voor Palestina, daar zat en zit een jarenlange, uitgekiende strategie achter vanuit Iran en Qatar waarbij de traditionele complottheorieën uit het Midden-Oosten gesteund door een groeiend volksdeel met wortels in die sfeer door middel van miljoenen accounts op de diverse social media uitgezaaid zijn. De vraag is dus wat er voor terugkomt aan informatiestroom en of de beeldvorming voldoende wortel heeft geschoten bij de Rode Lijn-mensen en activistische studenten.

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat er ergens een error ontstaat wanneer je eerst naast een Iraanse vlag hebt staan demonstreren en je dan ziet dat de Iraanse mensen zelf de schurft hebben aan jouw bubbel maar dat ze dat overduidelijk eerst niet mochten uiten op straffe van de dood. Je mag toch hopen dat er wat parallellen worden getrokken in die koppies.
Eens, ik zou het alleen ook wel weer heel tekenend vinden voor de huidige machteloosheid van de politiek om welk probleem dan ook aan te pakken, dat dergelijke omwentelingen dan wederom plaats zouden moeten vinden door externe gebeurtenissen (in dit geval de val van een kwaadaardig regime) in plaats van dat de politiek en ook de media eens zelf een keer kritisch duikt in de geldstromen achter maatschappijontwrichtende actieclubjes.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:06:07 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219787596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Eens, ik zou het alleen ook wel weer heel tekenend vinden voor de huidige machteloosheid van de politiek om welk probleem dan ook aan te pakken, dat dergelijke omwentelingen dan wederom plaats zouden moeten vinden door externe gebeurtenissen (in dit geval de val van een kwaadaardig regime) in plaats van dat de politiek en ook de media eens zelf een keer kritisch duikt in de geldstromen achter maatschappijontwrichtende actieclubjes.
Ik denk dat dit een blijvende worsteling gaat worden tussen censuur en vrijheid in waarbij er geen bevredigende uitkomst is de komende tijd. Sterker nog, ik denk dat dit dermate ontwrichtend gaat worden nog, dat er een soort finale, globale afrekening/richtlijn gaat komen. Dat, of zeg maar niet de gladiolen.

Er spelen zoveel ideologieën en belangen in mee dat ik voorlopig niet inzet op een oplossing.
pi_219787875
Ik hoop dat het nu lukt om het regime omver te werpen, maar dan zal het leger od de Garde zich ook tegen het eigen regime moeten keren... ben benieuwd of dat gaat gebeuren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:51:29 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219787950
Hoefijzermodel.

twitter
  vrijdag 9 januari 2026 @ 13:11:55 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219788078
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Trump en zijn Trump International Law maken dit mogelijk. Een verschrikkelijk regime (in dit geval heb ik het over de VS), maar het feit dat Trump zich nergens iets van aantrekt en dus dreigt dat de VS zich ermee gaat bemoeien als die betogers opnieuw iets wordt aangedaan, is een prettige bijkomstigheid.
Afshin Ellian is het eens met je, trouwens:

twitter

https://x.com/WNLVandaag/status/2009523363165896947
pi_219788373
Rob Jetten wordt opeens wakker:

https://x.com/RobJetten/status/2009585796785791364

Kan ook zijn dat Europese politici pas iets dapperder gaan reageren als duidelijk wordt dat echt het regime valt.
pi_219788374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:58 schreef Homey het volgende:
oh kijk de BBC twittert wel over wat protestjes in Amerika

https://x.com/BBCNews/status/2009255842374189247

check de comments ook
Il ben bang dat we inmiddels zo 'divers' zijn geworden dat er geen slecht nieuws voor de islam geaccepteerd wordt.
pi_219788440
the revolution shall not be televised

https://en.wikipedia.org/(...)ill_Not_Be_Televised

Prachtig artikel, en hoe waar ook vandaag.
pi_219788538
https://x.com/SkyNews/status/2009508727960096787

Dit is nog erger dan zwijgen, gewoon een fop claim van het regime als kop hanteren. Wow. Dan sta je echt als redactie aan de foute kant van de geschiedenis.
pi_219788694
twitter
  vrijdag 9 januari 2026 @ 14:22:22 #230
117098 Hathor
Effe niet
pi_219788737
Over een jaar of 20 is heel Europa islamitisch en Iran weer christelijk en heet weer Perzie.

Het balletje kan raar rollen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 14:22:47 #231
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219788740
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:00 schreef Homey het volgende:
https://x.com/SkyNews/status/2009508727960096787

Dit is nog erger dan zwijgen, gewoon een fop claim van het regime als kop hanteren. Wow. Dan sta je echt als redactie aan de foute kant van de geschiedenis.
Je ziet het wel vaker tegenwoordig, volgens mij zag ik ook zoiets voorbijkomen over die niet gebeurde aanval op verblijf van Poetin.

Zou het gewoon om ophef en clicks te genereren zijn?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219788762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:22 schreef Hathor het volgende:
Over een jaar of 20 is heel Europa islamitisch en Iran weer christelijk en heet weer Perzie.

Ben je gek, 99% van de Iraniers zijn moslim. /s
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219788775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:09 schreef Winzip het volgende:

[..]
Het regime begon. Alleen vreedzaam demonstreren werkt niet bij dit soort barbaren.
Incelfrikandel
pi_219788778
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Je ziet het wel vaker tegenwoordig, volgens mij zag ik ook zoiets voorbijkomen over die niet gebeurde aanval op verblijf van Poetin.

Zou het gewoon om ophef en clicks te genereren zijn?
Elk artikel of link met trump (altijd negatief) genereert standaard veel ophef en clicks, dus ja.

Heel soms zie je op nu.nl een artikel over leed in Afrika, wat ze niet kunnen relateren aan trump of israël.

Alleen daar reageert amper iemand op, nobody cares.

Ik controleer de media, en daarom kijk ik elke dag op nu.nl. Dan doe ik een control f op trump, altijd garant voor talloze hits.
pi_219788785
quote:

De-islamisering is zeker een trend in het M-O, en de grote dominosteen is Iran.

Daarom zetten islamisten ook zwaar in op Europa, met groot succes. Hadden ze ooit gedacht landen als Engeland zo makkelijk kunnen islamiseren?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 14:33:11 #236
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219788810
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het regime begon. Alleen vreedzaam demonstreren werkt niet bij dit soort barbaren.
Maar het zijn de regels in dat land, FAFO.
pi_219789071
nu.nl plaatst ook schaamteloos en volledig kritiekloos een video van de Iraanse staatstelevisie:

https://www.nu.nl/323007/(...)sten-zien.html#nujij

De redactie van nu.nl is helemaal geen doorgeefluik van het regime hoor, welnee hoe kom je daarbij?
pi_219789131
ah mijn account is geband omdat ik kritiek leverde op de redactie inzake hun verslaggeving oven Iran. Eerst dagenlang zwijgen, en nu opeens als spreekbuis van dat regime acteren. Dat is gewoon hartstikke kwalijk en heel fout. Op twitter lees je dat meer mensen er zo over denken, de comments op hun site worden natuurlijk gecensureerd, dan wel accounts eraf gegooid. Wat een bende daar zeg. Wel jammer, want andere secties zoals sport en tech zijn prima te pruimen, zolang het maar niet over politiek gaat.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 15:13:41 #239
511598 Winzip
Rivendell
pi_219789144
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Kan je aantonen dat vóór dit soort berichten, dus voor 1 januari de ordetroepen al bezig waren met doden van relschoppers:

https://x.com/ShayanX0/status/2006471732790788451

Basij member killed during unrest in western Iran as protests continue for fourth day

Het begon met vreedzame protesten onder winkeliers en marktlui, die later geïnfiltreerd werden door relschoppers, van wie sommigen in video's ook wapens droegen, vernielingen aanrichtten en brand stichtten. Jullie juichten dat zelf hier toe. Nu de regering, geheel gerechtvaardigd, keihard toeslaat, loopt men te janken. De barbaren hier zijn de relschoppers en lui hier die de chaos toejuichen.
pi_219789162
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:13 schreef Winzip het volgende:

[..]
Kan je aantonen dat vóór dit soort berichten, dus voor 1 januari de ordetroepen al bezig waren met doden van relschoppers:

Basij member killed during unrest in western Iran as protests continue for fourth day

Het begon met vreedzame protesten onder winkeliers en marktlui, die later geïnfiltreerd werden door relschoppers, van wie sommigen in video's ook wapens droegen, vernielingen aanrichtten en brand stichtten. Jullie juichten dat zelf hier toe. Nu de regering, geheel gerechtvaardigd, keihard toeslaat, loopt men te janken.
De Ayatollah approves your message.
pi_219789217
Ah dit kan verklaren waarom nu.nl nu pas meer aandacht geeft en als doorgeefluik van het regime acteert:

https://www.timesofisrael(...)-will-be-overthrown/

Khameini gaf een speech. Hij zit gewoon nog in Iran. Lijkt me ook geen man die zomaar op de vlucht slaat. Hij is ook al heel oud. Het is erop of eronder voor hem. Uiteraard geeft hij de hele wereld de schuld, die man kent geen zelfreflectie.

Dit was een signaal voor Westerse media redacties om toch eens aan verslaggeving te doen, ook al is het door een pro-Mullah bril.
pi_219789228
X to change Iran flag emoji to lion and sun symbol, product chief says
https://www.iranintl.com/en/202601094227

pi_219789234
quote:

[..]

Het begon met vreedzame protesten onder winkeliers en marktlui, die later geïnfiltreerd werden door relschoppers, van wie sommigen in video's ook wapens droegen, vernielingen aanrichtten en brand stichtten. Jullie juichten dat zelf hier toe. Nu de regering, geheel gerechtvaardigd, keihard toeslaat, loopt men te janken. De barbaren hier zijn de relschoppers en lui hier die de chaos toejuichen.

Speciaal hier voor een account geregistreerd?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219789286
quote:

[..]

Tijdens de demonstraties van 2009, 2017 en 2022 heeft het regime massaal vreedzame demonstranten doodgeschoten. Dat staat niet ter discussie.
Incelfrikandel
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 15:29:24 #245
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219789300
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:21 schreef Homey het volgende:
Ah dit kan verklaren waarom nu.nl nu pas meer aandacht geeft en als doorgeefluik van het regime acteert:

https://www.timesofisrael(...)-will-be-overthrown/

Khameini gaf een speech. Hij zit gewoon nog in Iran. Lijkt me ook geen man die zomaar op de vlucht slaat. Hij is ook al heel oud. Het is erop of eronder voor hem. Uiteraard geeft hij de hele wereld de schuld, die man kent geen zelfreflectie.

Dit was een signaal voor Westerse media redacties om toch eens aan verslaggeving te doen, ook al is het door een pro-Mullah bril.
Waarom zouden westerse media op de hand van het Iraanse regime zijn?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 9 januari 2026 @ 15:46:27 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219789481
quote:

Loopt heen met uw gezalfde Heiland, heil Zarathustra!
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 15:52:37 #247
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219789528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar worden stevige complottheorieën over opgehangen hier :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 januari 2026 @ 15:52:40 #248
511598 Winzip
Rivendell
pi_219789529
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tijdens de demonstraties van 2009, 2017 en 2022 heeft het regime massaal vreedzame demonstranten doodgeschoten. Dat staat niet ter discussie.
Je verschuift nu de doelpalen. Dat zegt genoeg.
pi_219789580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Om dezelfde reden dat ze pro Hamas waren.
pi_219789873
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:52 schreef Winzip het volgende:

[..]
Je verschuift nu de doelpalen.
Nee hoor.

Hoeveel rial levert dat nou eigenlijk op, het verdedigen van haatbaarden?
Incelfrikandel
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:15:45 #251
511598 Winzip
Rivendell
pi_219790289
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nee hoor.

Hoeveel rial levert dat nou eigenlijk op, het verdedigen van haatbaarden?
Dat je de doelpalen verschoof, was al veelzeggend. Door nu te reageren met een ad hominem bevestig je dat alleen maar verder.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:33:49 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219790468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:15 schreef Winzip het volgende:

[..]
Dat je de doelpalen verschoof, was al veelzeggend. Door nu te reageren met een ad hominem bevestig je dat alleen maar verder.
Gekkie met je doelpalen, met scherp schieten op demonstranten, dat is pas doelpalen verschuiven.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:49:47 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219790617
twitter
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:01:26 #254
511598 Winzip
Rivendell
pi_219790729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gekkie met je doelpalen, met scherp schieten op demonstranten, dat is pas doelpalen verschuiven.
Dit is ook weer zo’n emotionele reactie. Het lijkt erop dat je de discussie niet goed hebt gevolgd, wat niet verrassend is gezien je beperkte kennis van de situatie in Iran. Het gaat hier niet om vreedzame demonstranten, maar om relschoppers, in sommige gevallen zelfs gewapende extremisten, van wie in meerdere video’s te zien is dat zij wapens dragen, ordetroepen aanvallen en doden, en gebouwen in brand steken. Die zijn daarmee begonnen. Zij mengen zich bewust tussen vreedzame demonstraties, tenzij je relschoppers, zoals die in Den Haag, ook als “demonstranten” zou willen bestempelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Winzip op 09-01-2026 18:06:45 ]
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:04:59 #255
511598 Winzip
Rivendell
pi_219790757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:49 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Allemaal suggestief. Het beeldmateriaal ondersteunt de tekst niet, zoals bij zoveel tweets.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:06:41 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219790770
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:01 schreef Winzip het volgende:

[..]
Dit is ook weer zo’n emotionele reactie. Het lijkt erop dat je de discussie niet goed hebt gevolgd, wat niet verrassend is gezien je beperkte kennis van de situatie in Iran. Het gaat hier niet om vreedzame demonstranten, maar om relschoppers, in sommige gevallen zelfs gewapende extremisten, van wie in meerdere video’s te zien is dat zij wapens dragen, ordetroepen aanvallen en doden, en gebouwen in brand steken. Die zijn daarmee begonnen. Zij mengen zich bewust tussen vreedzame demonstraties, tenzij je vergelijkbare relschoppers, zoals die in Den Haag, ook als “demonstranten” zou willen bestempelen.
Wat jij stelt is feitelijk onjuist, de regering is met het geweld begonnen, al zal jij gezien je enorme kennis van de situatie in Iran, het tegendeel blijven beweren.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:09:45 #257
511598 Winzip
Rivendell
pi_219790807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat jij stelt is feitelijk onjuist, de regering is met het geweld begonnen, al zal jij gezien je enorme kennis van de situatie in Iran, het tegendeel blijven beweren.
Je bevestigt dus dat je de discussie niet gevolgd hebt, zie post #239.
pi_219790856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Massaal Iraanse, Syrische en Israëlische burgers afschieten en dan geveinsd verontwaardigd doen wanneer ze terugschieten.
Incelfrikandel
pi_219791201
quote:
Internet blackout means 'rhetoric of regime' filtering throughpublished at 18:29
18:29

Rachel Hagan
World Service reporter

Speaking to the World Service’s Outside Source, BBC Persian anchor Parizad Nobakht describes an almost total information blackout inside Iran.

“The internet is down, mobile phones are down, and we’re hearing that even normal phone lines are down,” she says, making it “extremely hard” to verify what is happening on the ground.

As a result, she says, much of what is filtering through is “just the rhetoric of the regime”.

Some footage is still emerging, she explains, likely because a small number of people retain access to Starlink satellite internet.

But the challenges go far beyond technical restrictions.

“It’s extremely complicated,” Nobakht says, explaining that many journalists abroad have families who have been directly targeted by the Iranian authorities.

“Many of us have family members who’ve been interrogated at least once. Many people’s family members have been arrested.”
https://www.bbc.com/news/live/clyzjn0w9l2t

Het lijkt er ook op dat het regime stoorzenders gebruikt tegen Starlink.
Incelfrikandel
pi_219791228
quote:
Dit is ook weer zo’n emotionele reactie. Het lijkt erop dat je de discussie niet goed hebt gevolgd, wat niet verrassend is gezien je beperkte kennis van de situatie in Iran. Het gaat hier niet om vreedzame demonstranten, maar om relschoppers, in sommige gevallen zelfs gewapende extremisten, van wie in meerdere video’s te zien is dat zij wapens dragen, ordetroepen aanvallen en doden, en gebouwen in brand steken. Die zijn daarmee begonnen. Zij mengen zich bewust tussen vreedzame demonstraties, tenzij je relschoppers, zoals die in Den Haag, ook als “demonstranten” zou willen bestempelen.
Relschopper is een koosnaam voor iemand die -zonder consequenties- in Nederland een prullenbak schopt, of een raampje intikt. Niet voor iemand die bereid is om met geweld een jihadistisch regime omver tracht te werpen met gevaar voor eigen leven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:24:56 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219792255
twitter
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:34:30 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219792370
Bekijk deze YouTube-video

Khomenie kan ook naar Moscow voor bescherming

Kan Groen Links weer de straat op om te protesteren , ze zijn er maar druk mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:36:19 #263
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219792401
Voor wat achtergrond informatie een heel interessant gesprek met Keyvan Shahbazi (schrijver met Iraanse roots)

pi_219792404
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hoop van harte dat de VS die leiding uitschakelt
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:45:16 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219792489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:09 schreef Winzip het volgende:

[..]
Je bevestigt dus dat je de discussie niet gevolgd hebt, zie post #239.
alles is een leugen en khomenie is de leider

maar hij is wel onderweg naar moscow nu

quote:

[..]
jij weet er alles van maar je baas is er vandoor gegaan , uithuilen bij Putin en Assad

https://www.telegraaf.nl/(...)ijden/122793794.html

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2026 21:14:08 ]
pi_219792758
twitter

Nou Trump, doe je ding.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:44:13 #267
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219793071
edit

[ Bericht 48% gewijzigd door Tengano op 09-01-2026 21:57:01 ]
pi_219793366
twitter
pi_219793377
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Nou Trump, doe je ding.
twitter

Grappig in context met dit.

Minder grappig is dat er zeer wss al honderden demonstranten zijn gedood.
pi_219793408
twitter

Beste wat X heeft gedaan sinds het X is.
pi_219793415
twitter
pi_219793445
Iran is in big trouble

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219793464
Er komen toch best wat beelden naar buiten. De menigten lijken op het eerste gezicht niet kleiner dan gisteren.

twitter
Incelfrikandel
pi_219793478
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er komen toch best wat beelden naar buiten. De menigten lijken op het eerste gezicht niet kleiner dan gisteren.

[ x ]
Heel veel iraanse bronnen zeggen dat de demonstraties in de meeste steden 2/3x zo groot is. Misschie nook logisch na vrijdagsgebeden etc. Wellicht in het weekend nog groter.
pi_219793486
twitter

"In Shiraz, they are firing live ammunition everywhere. They killed a girl. Eight people were shot right before my eyes in Ghasr-od-Dasht. Four people were killed in Saadi; they were shot in the head. Many others were hit in the legs and stomach, but they were taken into [people's] homes. They are firing live rounds everywhere across the board! Friday midnight, January 9, 2026, Shiraz."
pi_219793499
Vergeet overigens niet dat er momenteel in Iraans kurdistan gewapende conflicten zijn tussen de IRGC en PJAK + Pak

https://nl.wikipedia.org/(...)_leven_in_Koerdistan
https://en.wikipedia.org/(...)20Freedom%20Party%20(Kurdish%3A%20%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C,Region%20of%20Iraq%20(KRG).

Koerden zouden al meerdere dorpen en kleinere steden hebben ingenomen.
pi_219793536
Wordt interessant als er ook nog Peshmerga bijkomen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:41:07 #278
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219793569
Regime kan de koffers wel gaan inpakken.
Please consider the environment before printing this post
pi_219793616
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:41 schreef damsco het volgende:
Regime kan de koffers wel gaan inpakken.
Dat hebben we vaker gehoopt. Uiteindelijk kan het gewoon weer met een hoop opgeknoopte demonstranten eindigen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:57:51 #280
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219793691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:30 schreef skysherrif het volgende:
Heel veel iraanse bronnen zeggen dat de demonstraties in de meeste steden 2/3x zo groot is. Misschie nook logisch na vrijdagsgebeden etc. Wellicht in het weekend nog groter.
De autoriteiten hebben de straatverlichting uitgedaan met de verwachting dat er dan minder mensen de straat op zouden gaan. Maar omdat het donker is gaan er juist meer mensen de straat op omdat ze nu niet herkend kunnen worden.

Foutje van het regime dus.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:58:01 #281
511598 Winzip
Rivendell
pi_219793694
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:32 schreef skysherrif het volgende:
Vergeet overigens niet dat er momenteel in Iraans kurdistan gewapende conflicten zijn tussen de IRGC en PJAK + Pak

https://nl.wikipedia.org/(...)_leven_in_Koerdistan
https://en.wikipedia.org/(...)20Freedom%20Party%20(Kurdish%3A%20%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C,Region%20of%20Iraq%20(KRG).

Koerden zouden al meerdere dorpen en kleinere steden hebben ingenomen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:37 schreef skysherrif het volgende:
Wordt interessant als er ook nog Peshmerga bijkomen.
Vooral in Turkije. Lekker zo'n grote hap eruit.

vrijdag 9 januari 2026 @ 22:58:35 #282
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219793699
Als er dan toch één land is waar buitenlands militair ingrijpen 'gewenst' is, ten bate van de bevolking, dan is het wel Iran.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219793707
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:58 schreef StateOfMind het volgende:
Als er dan toch één land is waar buitenlands militair ingrijpen 'gewenst' is, ten bate van de bevolking, dan is het wel Iran.
De gemiddelde demonstrant heeft liever geen buitenlands ingrijpen, vergeet dat niet.

kan een averechts effect hebben.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:03:15 #284
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219793728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De gemiddelde demonstrant heeft liever geen buitenlands ingrijpen, vergeet dat niet.

[ afbeelding ]

Al is het alleen maar belangrijke militaire doelen.
Om het leger en/of die Republikeinse Garde (kan niet op de naam komen) ernstig te verzwakken, zodat zij niet of minder in staat zijn om als beesten tekeer te gaan tegen de bevolking.

De rest moet idd vanuit de bevolking gebeuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219793740
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Al is het alleen maar belangrijke militaire doelen.
Om het leger en/of die Republikeinse Garde (kan niet op de naam komen) ernstig te verzwakken, zodat zij niet of minder in staat zijn om als beesten tekeer te gaan tegen de bevolking.

De rest moet idd vanuit de bevolking gebeuren.
Denk dat er vooral wordt afgewacht of IRan het op eigen houtje kan, mocht het echt verkeerd gaan wordt er wel ingegrepen denk ik ook.

Beste is nu dat ze undercover helpen met de protesten zonder duidelijk signatuur.
pi_219793792
quote:
Ja het volk wil zelf.

Afghanistan is het volk te laf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219793801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Iran kampt met droogte en heeft watertekorten.
Israel heeft de mankracht en technologie om zout water om te toveren in drinkwater.

Al snap ik het sentiment wel verder
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219793819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Iran kampt met droogte en heeft watertekorten.
Israel heeft de mankracht en technologie om zout water om te toveren in drinkwater.

Al snap ik het sentiment wel verder
Ik kan me voorstellen dat ze betere relaties met hun buurlanden willen zodra het helemaal klaar is.

Ze hebben gewoon geen zin in tomahawks en F35s die hun steden straks bombarderen terwijl zij massaal op straat staan, ook al is het tegen hun regime. Ze vertrouwen het westen niet 100% en dat snap ik ergens ook wel.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:15:36 #289
511598 Winzip
Rivendell
pi_219793850
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[ x ]
Kijk dat is een vreedzame demonstratie. Ze leren het wel. Maar hoe werkelijk groot die is zien we hier ook niet echt. Laten we hopen dat het niet door relschoppers, Mossad- en CIA-agenten, wordt geïnfiltreerd en verpest.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:17:42 #290
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219793869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:15 schreef Winzip het volgende:
Kijk dat is een vreedzame demonstratie. Ze leren het wel. Maar hoe werkelijk groot die is zien we hier ook niet echt. Laten we hopen dat het niet door relschoppers, Mossad- en CIA-agenten, wordt geïnfiltreerd en verpest.
JA, waNT JE weTE hOE jOden ziJN!1!!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:18:00 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219793871
quote:
+ Noord Korea. Die leven nu al decennia in een gevangenis in feite. Kinderen worden daar geboren en sterven in werkkampen zonder ooit iets gehoord of gezien te hebben van de buitenwereld. Zou liever in Iran wonen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219793884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:15 schreef Winzip het volgende:

[..]
Oh ben jij er zo één.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:33:00 #293
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219793991
Uiteindelijk is het echte probleem de islam, al het andere is meer gevolg.
pi_219794001
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:33 schreef damsco het volgende:
Uiteindelijk is het echte probleem de islam, al het andere is meer gevolg.
De mensen die nu protesteren zijn voor een heel groot deel gelovig en moslim?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:35:38 #295
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219794025
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De mensen die nu protesteren zijn voor een heel groot deel gelovig en moslim?
Wat denk je zelf?
pi_219794057
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:35 schreef damsco het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Het was geen vraag, ondanks het vraagteken.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:39:26 #297
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219794103
Wauw

twitter
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:43:59 #299
511598 Winzip
Rivendell
pi_219794128
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
In 2019 ging Iran echt op zwart, pas na een paar dagen werd duidelijk wat er was gebeurd. Goed om te zien dat het regime dit nu niet meer lukt.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')