abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2026 @ 23:27:39 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219757067
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:11 schreef mschol het volgende:

[..]
"U bent in elk geval aansprakelijk voor schulden tot uw kind 12 jaar is. Daarna hangt het van de situatie af of u moet betalen. Voor aankopen bent u meestal aansprakelijk tot 18 jaar. En voor schade en boetes meestal tot 16 jaar."
Leuk irrelevant AI antwoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219757082
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Leuk irrelevant AI antwoord.
je bedoelt dat je je eigen ongelijk niet wilt erkennen? ook prima maar zeg dat dan..

https://www.juridischloke(...)/#schuld-door-schade
:W
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  maandag 5 januari 2026 @ 23:35:10 #33
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219757110
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:30 schreef mschol het volgende:

[..]
je bedoelt dat je je eigen ongelijk niet wilt erkennen? ook prima maar zeg dat dan..

https://www.juridischloke(...)/#schuld-door-schade
:W
Nu heb je wel een juiste bron te pakken waar iets compleet anders in staat dan de post waar ik op reageerde, knap hoor ^O^
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219757608
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Nu heb je wel een juiste bron te pakken waar iets compleet anders in staat dan de post waar ik op reageerde, knap hoor ^O^
Het is ook voor de bühne, dat die boete aan het kind wordt opgelegd. Feitelijk ben je als ouder gewoon financieel verantwoordelijk voor je kind tot zijn 21e, dus betaal je het linksom of rechtsom toch gewoon.
pi_219757662
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Veel meer dan ik had verwacht eigenlijk.
Zullen de relatief lichtere letsels zijn...
pi_219757713
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:35 schreef Caland het volgende:

[..]
:')
knap inderdaad om je eigen fout niet in te zien, misschien moet je even teruglezen :W
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219757757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 06:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zullen de relatief lichtere letsels zijn...
Een brandwondje wordt al gezien als letsel in de cijfers
pi_219770015
Vuurwerk in gezicht BOA's, 2 maanden
quote:
De andere verdachte, een man van 40 uit Eindhoven, moest voor de snelrechter verschijnen voor het gooien van vuurwerk naar boa's op de fiets. Hij zei dat hij dat niet expres had gedaan, maar de rechter geloofde dat niet omdat hij al oogcontact had gemaakt. De handhavers werden door het ontploffende vuurwerk in hun gezicht geraakt. De man krijgt vier maanden cel, waarvan twee voorwaardelijk. Dat is ook wat het OM had geëist.
En niet gerelateerd aan vuurwerk, maar geweld tegen agenten:

Agent klappen is 2 dagen zitten, dat gaat helpen met respect voor agenten.

quote:
Een man van 39 werd in de nieuwjaarsnacht opgepakt omdat hij een agent in haar gezicht zou hebben geslagen, nadat hij uit een nachtclub was gezet en het aan de stok had gekregen met de beveiliging. Hij kreeg twee weken cel, waarvan twaalf dagen voorwaardelijk. De man ontkende de mishandeling en was niet bij de rechtszaak aanwezig. Omdat hij al twee dagen in voorarrest heeft gezeten, hoeft hij niet terug de cel in. Wel moet hij een boete van 1000 euro betalen, en een schadevergoeding van 300 euro aan de agent.
NOS
pi_219770052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]

[..]
NOS
Het punt is niet zozeer de straffen maar gezagsondermijning.
  woensdag 7 januari 2026 @ 15:07:45 #40
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219770125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]

[..]
NOS
Dit is het probleem.
pi_219770161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:07 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit is het probleem.
Hogere straffen zijn geen oplossing. voor referentie: US of A
  woensdag 7 januari 2026 @ 15:14:40 #42
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219770177
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hogere straffen zijn geen oplossing. voor referentie: US of A
Stokslagen op het dorpsplein
pi_219770221
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het punt is niet zozeer de straffen maar gezagsondermijning.
Hetpunt is natuurlijk dat als je weet dat je een agent met 1 vinger aanraakt je sowieso 12 maanden weg bent er toch wat mensen zich zullen inhouden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219770232
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Wel voor een arbeidsongeschiktheids en WA verzekering
Maar als je dus in t ziekenhuis komt en je zegt tegen de dokter ja nee mn vingers zijn eraf vanwege illegaal vuurwerk…

Dan gaat de dokter dat noteren en dan belt hij je WA-verzekering op? (die er niks mee te maken heeft?)

Idem voor arbeidsongeschiktheid. Ik ken de exacte polisvoorwaarden niet maar het lijkt me dat je de oorzaak tegen een verzekeraar moet opgeven, niet dat die de dokter opbellen om te zien hoe of wat. Die dokter mag dat helemaal niet vertellen namelijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219770259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Hetpunt is natuurlijk dat als je weet dat je een agent met 1 vinger aanraakt je sowieso 12 maanden weg bent er toch wat mensen zich zullen inhouden.
Het punt is natuurlijk dat je die agent niet eens aan moet raken.
pi_219770267
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk dat je die agent niet eens aan moet raken.
Dat klopt maar kennelijk gebeurt dat te vaak. Die mentaliteit qua gedrag krijg je niet zon1,2,3 weer normaal vrees ik, dan is de enige werkbare oplossing nu die mensen totn2–1-2027 vastzetten.
pi_219770288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar als je dus in t ziekenhuis komt en je zegt tegen de dokter ja nee mn vingers zijn eraf vanwege illegaal vuurwerk…

Dan gaat de dokter dat noteren en dan belt hij je WA-verzekering op? (die er niks mee te maken heeft?)

Idem voor arbeidsongeschiktheid. Ik ken de exacte polisvoorwaarden niet maar het lijkt me dat je de oorzaak tegen een verzekeraar moet opgeven, niet dat die de dokter opbellen om te zien hoe of wat. Die dokter mag dat helemaal niet vertellen namelijk.
Nee de dokter belt niet je WA verzekering op. Maar de dokter maakt een notitie bij het dossier dat het om illegaal vuurwerk ging.
Zodra je verzekering informatie gaat ophalen ivm de afhandeling via de verzekering en ze zien dat je de wet hebt overtreden kan je vergoedingen/schadeloosstellingen etc wel vergeten.

Ik wil trouwens wel eens zien hoe je met legaal vuurwerk je hand eraf blaast....
pi_219770295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat klopt maar kennelijk gebeurt dat te vaak. Die mentaliteit qua gedrag krijg je niet zon1,2,3 weer normaal vrees ik, dan is de enige werkbare oplossing nu die mensen totn2–1-2027 vastzetten.
Ik heb de oplossing ook niet hoor maar zwaarder straffen is niet de oplossing; dat werkt nergens.
Naast het feit dat de belastingbetaler weer op mag draaien voor deze raddraaiers.
pi_219770308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nee de dokter belt niet je WA verzekering op. Maar de dokter maakt een notitie bij het dossier dat het om illegaal vuurwerk ging.
Zodra je verzekering informatie gaat ophalen ivm de afhandeling via de verzekering en ze zien dat je de wet hebt overtreden kan je vergoedingen/schadeloosstellingen etc wel vergeten.
.
Natuurlijk niet, die arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft zijn eigen keuringsartsen (waar je aan moet meewerken).

De dokter mág jouw gegevens helemaal niet aan een AOV doorgeven.
  woensdag 7 januari 2026 @ 15:32:36 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219770317
quote:

[..]
Kijk eens dom, ja ho maar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219770645
quote:

[..]

Ik wil trouwens wel eens zien hoe je met legaal vuurwerk je hand eraf blaast....
Ten eerste maakt die arts die notitie helemaal niet want het is van 0 belang voor de medische situatie.

Ten tweede mag het ziekenhuis die informatie helemaal niet delen met een verzekeraar.

Je verhaal is eigenlijk gewoon gigantische lulkoek.
pi_219775318
Hoe komt VeiligheidNL dan aan de cijfers
https://www.veiligheid.nl(...)ling%202021-2022.pdf
Pagina 11

graag gedaan
pi_219775381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 07:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Pagina 11

graag gedaan
Maar wat er op pagina 11 staat is wel totaal iets anders dan wat jij beweert met notities door doktoren gemaakt en gedeeld met de zorgverzekering.

Dit is een dataverzameling, geen ziekenhuisbeleid.
Dit, dus.
pi_219775405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 07:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar wat er op pagina 11 staat is wel totaal iets anders dan wat jij beweert met notities door doktoren gemaakt en gedeeld met de zorgverzekering.

Dit is een dataverzameling, geen ziekenhuisbeleid.
en jij denkt dat ziekenhuizen en zorgverzekeringen geen contact hebben :')
pi_219775547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 07:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
en jij denkt dat ziekenhuizen en zorgverzekeringen geen contact hebben :')
Ik snap dat een ziekenhuis en zorgverzekeraars contact hebben, dat lijkt me logisch. Maar wat jij specifiek zegt zie ik niet terug.

Dat een arts bij een vuurwerkverwonding het type vuurwerk noteert en dit doorzendt naar de zorgverzekering waardoor de patiënt mogelijk geen/minder vergoed krijgt?

Dat lijkt me echt onmogelijk.

[ Bericht 23% gewijzigd door Buitendam op 08-01-2026 08:42:50 ]
Dit, dus.
pi_219775598
Je bent ook echt een mongool als je zegt dat het door een stuk illegaal vuurwerk kwam mocht je medische hulp nodig hebben.
pi_219775623
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:36 schreef incel het volgende:
Je bent ook echt een mongool als je zegt dat het door een stuk illegaal vuurwerk kwam mocht je medische hulp nodig hebben.
Inderdaad. Het is eigenlijk altijd verstandig om de mensen die jou medische zorg verlenen van foutieve informatie te voorzien.
Dit, dus.
pi_219775626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:36 schreef incel het volgende:
Dan nog mogen zorgverleners die persoonlijke informatie helemaal niet doorspelen aan je verzekeraar.

Ze mogen globaal aangeven dat ze een X-aantal patiënten op de SEH hadden n.a.v. vuurwerk, maar dat is geanonimiseerde informatie die niet te herleiden is naar individuele personen.

Uiteraard worden er declaraties uitgewisseld, maar daar staat alleen op welke medische handeling is verricht inclusief de kosten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219775630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 07:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Pagina 11

graag gedaan
Dat staat vrij duidelijk in het rapport. De onderzoeksinstelling heeft aan een deel van de SEH's in Nederland verzocht om een registratie te maken van de vuurwerkongevallen.

Dat gebeurt geanonimiseerd (want op een andere manier mag simpelweg niet van de wet) en steekproefsgewijs.

Het staat er allemaal in, in je eigen bron notabene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')