abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2026 @ 15:15:43 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219744313
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Viesdik het volgende:
Precies wat ik aan het begin heb gezegd. Er is gewoon sprake van internationaal kwartetten op hoog niveau.

[ afbeelding ]
Welnee :D dit is gewoon weer een zoveelste fuckup van Trump en co. Alsof hij China zomaar de grootste chipfabrikant ter wereld laat overnemen.

Laatste keer dat ie iets met China probeerde was ie binnen 48 uur overtuigd dat het een kansloos verhaal werd met z’n tariefjes.

Trump zit er voor de BV Trump en gaat nu veel geld verdienen met olie wat nergens anders terecht komt dan bij Trump. En wat de Venezolanen doen interesseert ‘m 0,0. De man is krankzinnig.
Dit, dus.
pi_219744322
Regering is overigens nog intact, dus ik denk niet dat er heel veel gaat veranderen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:17:27 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219744329
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
Regering is overigens nog intact, dus ik denk niet dat er heel veel gaat veranderen.
Dit is vooral ook een waarschuwing: kijk eens wat we kunnen doen met staatshoofden die ons niet aanstaan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 4 januari 2026 @ 15:17:30 #54
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219744330
quote:
Precies wat ik aan het begin heb gezegd. Er is gewoon sprake van internationaal kwartetten op hoog niveau.

[ afbeelding ]
Dus Rusland raakt haar hele invloedssfeer kwijt in ruil voor wat vierkante kilometer steppe in de Donbass?
pi_219744336
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit is vooral ook een waarschuwing: kijk eens wat we kunnen doen met staatshoofden die ons niet aanstaan.
Dan nog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219744340
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat hadden ze na Saddam en Khadaffi toch al moeten beseffen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:20:55 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219744374
Ik zie het vooral weer als een volgende stap in het geopolitieke arena m.b.t. het veilig stellen van grondstoffen. Zulke grote oliereserves relatief dicht bij huis moest de VS natuurlijk wel veilig stellen. Rusland in Oekraïne beetje hetzelfde verhaal. China heeft hier natuurlijk ook wel een handje van al die pakken die het weer wat tactischer aan. Maar de EU staat er wederom bij en kijkt er naar.. Geen wonder dat het leven voor ons steeds duurder wordt door ons alsmaar afhankelijker te maken van anderen..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219744380
quote:

[ afbeelding ]
Nee. Ze zijn stil omdat ze niet langer een andere dictator als bondgenoot hebben en hopen niet hetzelfde lot te moeten ondergaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 4 januari 2026 @ 15:22:44 #59
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219744387
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie het vooral weer als een volgende stap in het geopolitieke arena m.b.t. het veilig stellen van grondstoffen. Zulke grote oliereserves relatief dicht bij huis moest de VS natuurlijk wel veilig stellen. Rusland in Oekraïne beetje hetzelfde verhaal. China heeft hier natuurlijk ook wel een handje van al die pakken die het weer wat tactischer aan. Maar de EU staat er wederom bij en kijkt er naar.. Geen wonder dat het leven voor ons steeds duurder wordt door ons alsmaar afhankelijker te maken van anderen..
Europa is al ruim 80 jaar afhankelijk van de VS.

De geopolitieke ambities die we toentertijd nog hadden hebben we allemaal opgegeven onder het mom van dekolonisatie.
pi_219744390
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat deugde er niet aan?
Teveel burgerdoelen geraakt. De uitvoering in Libië was heel wat beter.
Incelfrikandel
  zondag 4 januari 2026 @ 15:23:18 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219744392
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Ze zijn stil omdat ze niet langer een andere dictator als bondgenoot hebben en hopen niet hetzelfde lot te moeten ondergaan.
Dat eerste denk ik wel ja, dat tweede lijkt me niet, zeker niet in het geval van China.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:23:20 #62
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219744394
quote:
Nee, want je zit in Rusland, grote delen van Amerika of China natuurlijk veel fijner op je plek dan in West-Europa. Het is hier pas echt afzien.

Dat wij niet dezelfde kant op gaan als de landen met de Grote Sterke Leiders is eerder een zege dan dat we achterlopen, zo veel is op dit moment wel zeker.
Dit, dus.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:24:09 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219744401
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, want je zit in Rusland, grote delen van Amerika of China natuurlijk veel fijner op je plek dan in West-Europa. Het is hier pas echt afzien.

Dat wij niet dezelfde kant op gaan als de landen met de Grote Sterke Leiders is eerder een zege dan dat we achterlopen, zo veel is op dit moment wel zeker.
Oke meneer de struisvogel.
Op 't randje en erover.
pi_219744403
quote:
China gaat vaak tekeer als een olifant in een porseleinkast (Hongkong, Taiwan, South China Sea) maar hebben Westerse media aan hun kant. China wordt door bijna al haar buurlanden gehaat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 4 januari 2026 @ 15:24:56 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219744409
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
Nee, dus iedereen die juicht om de 'bevrijde' Venozolanen mag wel eens iets dieper na gaan denken dan tot nu toe :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 4 januari 2026 @ 15:25:45 #67
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219744421
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Oke meneer de struisvogel.
Verhuis je naar Rusland. Die gaan ons toch zo hard voorbij?
Dit, dus.
pi_219744427
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat eerste denk ik wel ja, dat tweede lijkt me niet, zeker niet in het geval van China.
Ik denk dat Putin het in z’n broek doet. Die is van nature al paranoïde.

Voor Xi hoop ik dat hij door het volk zal worden veroordeeld voor mensenrechtenschendingen.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:26:55 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219744431
quote:
4s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Europa is al ruim 80 jaar afhankelijk van de VS.

De geopolitieke ambities die we toentertijd nog hadden hebben we allemaal opgegeven onder het mom van dekolonisatie.
Er komt ook nog een VS na Trump en neem aan dat het dan allemaal wel weer een beetje terug gaat naar 'normaal'. De afhankelijkheid van China baart mij meer zorgen.
Op 't randje en erover.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:27:19 #70
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219744435
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Verhuis je naar Rusland. Die gaan ons toch zo hard voorbij?
Waar zeg ik dat?
Op 't randje en erover.
  Moderator zondag 4 januari 2026 @ 15:27:31 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219744439
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Teveel burgerdoelen geraakt. De uitvoering in Libië was heel wat beter.
Viel reuze mee, we waren overdreven voorzichtig, daardoor duurde het zolang
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219744445
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
China gaat vaak tekeer als een olifant in een porseleinkast (Hongkong, Taiwan, South China Sea) maar hebben Westerse media aan hun kant. China wordt door bijna al haar buurlanden gehaat.
Wut? Waar blijkt dat uit dan?
  zondag 4 januari 2026 @ 15:28:31 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219744446
twitter

Hier moet ik dan wel weer om lachen, wordt het meegenomen in de pro Hamas rallies?

ja dus

twitter
pi_219744453
twitter

Mag Trump deze prijs nu claimen?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:30:38 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219744467
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Dat impliceer je niet met “we staan erbij en kijken ernaar hoe alles duurder wordt en we afhankelijk zijn/worden van anderen?”

Dan heb ik geen idee wat je punt is.
Dit, dus.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:30:48 #76
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219744469
quote:
Klinkt als een perfect land waar een ongeschoolde buschauffeur de baas mag zijn die vervolgens vaten olie voor stuivers aan de Russen en Chinezen verkoopt terwijl het leger met tanks letterlijk over de burgerbevolking heen walst.
pi_219744471
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219744497
quote:
4s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dus Rusland raakt haar hele invloedssfeer kwijt in ruil voor wat vierkante kilometer steppe in de Donbass?
Gast.. heb jij nou echt totaal geen kennis van zaken?
De hele donbass regio is de grote schatkist van Europa.
Daar zitten zoveel kostbare delfstoffen in de grond, daar kan je de economie van Rusland de komende decennia hard op laten draaien.

Dus de hele angstpropaganda dat Rusland het gemunt heeft op andere landen is gewoon klinkklare onzin. In Letland is niks van waarde te vinden, dus Rusland heeft daar ook vrij weinig te zoeken.

Mensen die internationale belangen-politiek niet begrijpen :')_______!!!

Waarom denk je anders dat Elon afstand neemt van Tesla, en waarom Amerika weer investeert in Olie?
Omdat de lithium-mijnen in Oost-Oekraïne niet meer binnen handbereik ligt van Amerika.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:34:11 #79
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219744504
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat impliceer je niet met “we staan erbij en kijken ernaar hoe alles duurder wordt en we afhankelijk zijn/worden van anderen?”

Dan heb ik geen idee wat je punt is.
Weet niet hoe jij daaruit opmaakt dat ik zou stellen dat mensen in Rusland het beter zouden hebben dan wij hier..
Op 't randje en erover.
pi_219744513
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Daar zitten zoveel kostbare delfstoffen in de grond, daar kan je de economie van Rusland de komende decennia hard op laten draaien.

Dus de hele angstpropaganda dat Rusland het gemunt heeft op andere landen is gewoon klinkklare onzin. In Letland is niks van waarde te vinden, dus Rusland heeft daar ook vrij weinig te zoeken.

Waarom denk je anders dat Elon afstand neemt van Tesla, en waarom Amerika weer investeert in Olie?
Omdat de lithium-mijnen in Oost-Oekraïne niet meer binnen handbereik ligt van Amerika.

Als de oorlog in het huidige tempo (en met de huidige kostenposten voor Rusland) door blijft gaan hebben ze twee keer zo veel uitgegeven als ze daar ooit uit de grond kunnen trekken :').
  zondag 4 januari 2026 @ 15:38:54 #81
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219744536
quote:

[..]

Dat gebied hebben ze al sinds 2014 onder controle. Bovendien heeft Rusland zelf ook voor miljarden in de grond zitten, maar missen ze de mensen, middelen en kennis om het eruit te halen.
pi_219744538
Wie gaat de tientallen miljarden ophoesten om de olieoutput weer enigszins op peil te krijgen, en wie gaat dat uitvoeren? Sinds Chavez de helft van het personeel ontsloeg ~20-25jr geleden is het al een puinzooi daar (waar Canada de grote winnaar van was overigens)
  zondag 4 januari 2026 @ 15:41:01 #83
438527 MissButterflyy
pi_219744572
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:39 schreef tjoptjop het volgende:
Wie gaat de tientallen miljarden ophoesten om de olieoutput weer enigszins op peil te krijgen, en wie gaat dat uitvoeren? Sinds Chavez de helft van het personeel ontsloeg ~20-25jr geleden is het al een puinzooi daar (waar Canada de grote winnaar van was overigens)
Amerikaanse oliebedrijven.
En reken maar dat die daar ook winst in willen zien, dus dat de gewone bevolking echt niet gaat profiteren.
pi_219744608
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Amerikaanse oliebedrijven.
En reken maar dat die daar ook winst in willen zien, dus dat de gewone bevolking echt niet gaat profiteren.
Soort van driemaal scheepsrecht _O-

Eerst in de jaren 70 onteigend, daarna nog eens soort van eind jaren 90, en geheid over 20 jaar weer natuurlijk :D
pi_219744615
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Het dubbele zelfs.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219744646
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Nee.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219744650
Conspiracy to use and carry machine guns :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219744655
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:43 schreef Aether het volgende:

[..]
Het dubbele zelfs.

[ afbeelding ]
Ook niet.

Zou een mooie bak zijn: de overheid looft een beloning uit, die ze vervolgens zelf opstrijkt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 4 januari 2026 @ 15:47:39 #89
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219744656
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Weet niet hoe jij daaruit opmaakt dat ik zou stellen dat mensen in Rusland het beter zouden hebben dan wij hier..
Ja nogmaals; dan is het punt wat je probeert te maken totaal onduidelijk. Want dat is niet dat we voorbijgestreefd worden door grootmachten die op basis van imperialistische gevoelens andere landen (deels) bezetten en de grondstoffen toe-eigenen om daar beter van te worden. Dat bedoel je dus niet? Maar wat dan wel?
Dit, dus.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:48:25 #90
438527 MissButterflyy
pi_219744663
twitter

Is deze foto echt? :')
pi_219744668
quote:
4s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Nee dat is Frankrijk. Die zijn Afrika kwijtgeraakt door toedoen van zowel Rusland en China. Dáárom is Micron ook zo anaal als het gaat om Oekraïne.

Leuk feitje is dat het leeuwendeel van zo'n beetje alle grondstoffen die je wilt hebben in Oekraïne, rond de Krim en in de Donbass zitten.
pi_219744672
quote:
Ik hoor wel veel geklaag in deze trant, maar ik hoor niet de vragen waarom dit het geval is.

Stel een veroordeling komt ter stemming in het parlement. Die wordt gegarandeerd afgeschoten door alle politici die er belang bij hebben dat Amerika hen gunstig gezind blijft. Om te beginnen met die vette pad Orban die gewoon overal tegenstemt wat zou kunnen betekenen dat zijn financiële toekomst in gevaar komt. En sinds enige tijd kan je Babis en Fiço er ook bij tellen. "ja maar die zitten niet in het Europees parlement". Nee hoeft ook niet, gewoon een belletje plegen naar je parlementariërs en klaar. Er is geen verenigd Europa, de economische unie die was wel een goed idee. Maar individuele landen willen alleen maar de lusten en niet de lasten van zo'n vereniging, dat hebben de afgelopen 10 jaar wel duidelijk gemaakt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 4 januari 2026 @ 15:50:54 #93
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219744675
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook niet.

Zou een mooie bak zijn: de overheid looft een beloning uit, die ze vervolgens zelf opstrijkt.
Wat is daar een mooie bak aan? Jezelf 50 euro geven heeft hetzelfde effect als jezelf die 50 euro niet geven.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219744676
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als de oorlog in het huidige tempo (en met de huidige kostenposten voor Rusland) door blijft gaan hebben ze twee keer zo veel uitgegeven als ze daar ooit uit de grond kunnen trekken :').
Weer zo'n copy-paste mening van de mainstream media.
Leer eens zelf nadenken, in plaats van meningen over te nemen.
Er zijn weinig landen in de wereld die zo zelfredzaam zijn, als Rusland.
Dus de economie in dit soort landen is zelfhelend (geldt helaas niet voor de politiek daar).
Nederland is ook zelfhelend, maar dat wordt steeds moeilijker als we onze boeren wegpesten en het Gronings gasveld met beton hermetisch willen dichten.
En zolang Rusland zaken blijft doen met landen als Iran en China, hoef je totaal geen medelijden met het Rusland te hebben; een oorlogseconomie is immers ook een economie.

Sowieso raar waar mensen het moraal vandaan halen van een utopisch ineenstortende economie. Heb je de economie en staatsschuld van Amerika al eens gezien?

https://www.destaatsschul(...)nigde-staten-vs-usa/

Dan kan je nog zo'n goed draaiende economie hebben, als het geld niet eerlijk is verdeeld en mensen in tenten op straat wonen en als zombies liever dood dan levend zijn, leef ik liever in een aftands slecht geïsoleerd flatje zonder elektriciteit in een armoedig Russische wijkje dan dat ik het leven in een zombie Apocalyps ambieer.

En wat het hele verhaal natuurlijk nog wranger maakt. De economie in Europa en met name Duitsland is mogelijk in een veel slechtere staat dan Rusland. Vooral met de vernietiging van de Nordstream, het vernietigingen van 6 jaar oude kerncentrales, en het verplaatsen van hun industrieën naar lage-loon landen, en de miljarden die gestoken worden in een eindeloze oorlog, maakt een Europa veel en veel kwetsbaarder dan die van Rusland.

Dus ik plaats van je violen, trommels en fluit te pakken om het leed van Rusland te vieren, wil ik je adviseren het advies van de overheid m.b.t. het noodpakket toch iets serieuzer te nemen dan het vliegtuigje dat je ervan hebt gevouwen.
pi_219744695
quote:

[..]

Als een van Putin's oligarchen de macht zou hebben had ik je gelijk gegeven. Maar Putin zit nog steeds in die psychose vast dat hij zijn oude land zoals hij het zich herinnert terug wil. Die wil niet "iets van waarde in Letland", hij wil Letland zelf. Gewoon omdat het kan, en gewoon omdat het ooit zo was.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219744745
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:52 schreef Sabata het volgende:

[..]
Als een van Putin's oligarchen de macht zou hebben had ik je gelijk gegeven. Maar Putin zit nog steeds in die psychose vast dat hij zijn oude land zoals hij het zich herinnert terug wil. Die wil niet "iets van waarde in Letland", hij wil Letland zelf. Gewoon omdat het kan, en gewoon omdat het ooit zo was.
Gaat niet gebeuren. Misschien over 200 jaar.. maar zeker niet in de nabije toekomst.
Zet die rare gedachtes maar gauw uit je hoofd.
Mark Rutte heeft in het verleden ook 1000 dingen gezegd die hij niet is nagekomen.
Niet alles wat gezegd wordt, wordt werkelijkheid.
Het zou de stomste strategische zet van Rusland ooit zijn. Want Rusland probeert met hun operatie juist Europa aan zijn zijde te krijgen. Dat gaat hij bij een aanval op Letland niet voor elkaar krijgen bij mensen die een zeer kritische houding hebben ten opzichte van de EU (zoals ik).

Neemt trouwens niet weg dat Rusland (en overigens geheel terecht), opkomt voor de belangen van de Russische minderheid in Letland. Een groep mensen die niet geheel op humane wijze worden behandeld daar. Maar dat wordt allemaal verzwegen door de media.

https://platformraam.nl/a(...)het-lets-tot-vertrek
pi_219744755
twitter

Heeft dit dan ook wat met de 2020 verkiezingen te maken en Smartmatic/CIA en Maduro's inbreng? zijn daarom de democraten in paniek over deze arrestatie? wat voor banden heeft de DNC met Maduro (hen 2de cuba)

twitter
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219744763
twitter
  zondag 4 januari 2026 @ 16:03:12 #99
438527 MissButterflyy
pi_219744772
Maar goed. Ik gok dat binnen nu en een paar maanden Groenland geannexeerd gaat worden, en dat het lidmaatschap met de NAVO dan voorbij is van de VS.
Weet nu zeker dat ze het gewoon gaan doen.
pi_219744794
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Heb je al beetje idee wanneer Trump de UK gaat overnemen en Starmer op gaat pakken?
Heb alleen gezegd dat de VS zich gaat bemoeien met de UK, beleidsmatig of door indirecte sturing.
Dit zie ik nu nog eerder gebeuren.

Vergeet niet dat de UK zoekende is na het aftreden bij de EU en een nieuwe machtsblok partij zoekt. De UK zou goed passen maar niet met Starmer.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')