Welneequote:Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Viesdik het volgende:
Precies wat ik aan het begin heb gezegd. Er is gewoon sprake van internationaal kwartetten op hoog niveau.
[ afbeelding ]
Dit is vooral ook een waarschuwing: kijk eens wat we kunnen doen met staatshoofden die ons niet aanstaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
Regering is overigens nog intact, dus ik denk niet dat er heel veel gaat veranderen.
Dus Rusland raakt haar hele invloedssfeer kwijt in ruil voor wat vierkante kilometer steppe in de Donbass?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Viesdik het volgende:
Precies wat ik aan het begin heb gezegd. Er is gewoon sprake van internationaal kwartetten op hoog niveau.
[ afbeelding ]
Dan nog.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is vooral ook een waarschuwing: kijk eens wat we kunnen doen met staatshoofden die ons niet aanstaan.
Dat hadden ze na Saddam en Khadaffi toch al moeten beseffen.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is vooral ook een waarschuwing: kijk eens wat we kunnen doen met staatshoofden die ons niet aanstaan.
Nee. Ze zijn stil omdat ze niet langer een andere dictator als bondgenoot hebben en hopen niet hetzelfde lot te moeten ondergaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
Europa is al ruim 80 jaar afhankelijk van de VS.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie het vooral weer als een volgende stap in het geopolitieke arena m.b.t. het veilig stellen van grondstoffen. Zulke grote oliereserves relatief dicht bij huis moest de VS natuurlijk wel veilig stellen. Rusland in Oekraïne beetje hetzelfde verhaal. China heeft hier natuurlijk ook wel een handje van al die pakken die het weer wat tactischer aan. Maar de EU staat er wederom bij en kijkt er naar.. Geen wonder dat het leven voor ons steeds duurder wordt door ons alsmaar afhankelijker te maken van anderen..
Dat eerste denk ik wel ja, dat tweede lijkt me niet, zeker niet in het geval van China.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn stil omdat ze niet langer een andere dictator als bondgenoot hebben en hopen niet hetzelfde lot te moeten ondergaan.
Nee, want je zit in Rusland, grote delen van Amerika of China natuurlijk veel fijner op je plek dan in West-Europa. Het is hier pas echt afzien.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie het vooral weer als een volgende stap in het geopolitieke arena m.b.t. het veilig stellen van grondstoffen. Zulke grote oliereserves relatief dicht bij huis moest de VS natuurlijk wel veilig stellen. Rusland in Oekraïne beetje hetzelfde verhaal. China heeft hier natuurlijk ook wel een handje van al die pakken die het weer wat tactischer aan. Maar de EU staat er wederom bij en kijkt er naar.. Geen wonder dat het leven voor ons steeds duurder wordt door ons alsmaar afhankelijker te maken van anderen..
Oke meneer de struisvogel.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, want je zit in Rusland, grote delen van Amerika of China natuurlijk veel fijner op je plek dan in West-Europa. Het is hier pas echt afzien.
Dat wij niet dezelfde kant op gaan als de landen met de Grote Sterke Leiders is eerder een zege dan dat we achterlopen, zo veel is op dit moment wel zeker.
China gaat vaak tekeer als een olifant in een porseleinkast (Hongkong, Taiwan, South China Sea) maar hebben Westerse media aan hun kant. China wordt door bijna al haar buurlanden gehaat.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:20 schreef PzKpfw het volgende:
Nee, dus iedereen die juicht om de 'bevrijde' Venozolanen mag wel eens iets dieper na gaan denken dan tot nu toequote:Op zondag 4 januari 2026 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
Regering is overigens nog intact, dus ik denk niet dat er heel veel gaat veranderen.
Ik denk dat Putin het in z’n broek doet. Die is van nature al paranoïde.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik wel ja, dat tweede lijkt me niet, zeker niet in het geval van China.
Er komt ook nog een VS na Trump en neem aan dat het dan allemaal wel weer een beetje terug gaat naar 'normaal'. De afhankelijkheid van China baart mij meer zorgen.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Europa is al ruim 80 jaar afhankelijk van de VS.
De geopolitieke ambities die we toentertijd nog hadden hebben we allemaal opgegeven onder het mom van dekolonisatie.
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Verhuis je naar Rusland. Die gaan ons toch zo hard voorbij?
Viel reuze mee, we waren overdreven voorzichtig, daardoor duurde het zolangquote:Op zondag 4 januari 2026 15:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Teveel burgerdoelen geraakt. De uitvoering in Libië was heel wat beter.
Wut? Waar blijkt dat uit dan?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
China gaat vaak tekeer als een olifant in een porseleinkast (Hongkong, Taiwan, South China Sea) maar hebben Westerse media aan hun kant. China wordt door bijna al haar buurlanden gehaat.
Dat impliceer je niet met “we staan erbij en kijken ernaar hoe alles duurder wordt en we afhankelijk zijn/worden van anderen?”quote:
Klinkt als een perfect land waar een ongeschoolde buschauffeur de baas mag zijn die vervolgens vaten olie voor stuivers aan de Russen en Chinezen verkoopt terwijl het leger met tanks letterlijk over de burgerbevolking heen walst.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:24 schreef byah het volgende:
Lol
https://youtube.com/shorts/5UyII6LXTNA?si=Hga2e_fYFjfQuabK
Gast.. heb jij nou echt totaal geen kennis van zaken?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dus Rusland raakt haar hele invloedssfeer kwijt in ruil voor wat vierkante kilometer steppe in de Donbass?
Weet niet hoe jij daaruit opmaakt dat ik zou stellen dat mensen in Rusland het beter zouden hebben dan wij hier..quote:Op zondag 4 januari 2026 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat impliceer je niet met “we staan erbij en kijken ernaar hoe alles duurder wordt en we afhankelijk zijn/worden van anderen?”
Dan heb ik geen idee wat je punt is.
Als de oorlog in het huidige tempo (en met de huidige kostenposten voor Rusland) door blijft gaan hebben ze twee keer zo veel uitgegeven als ze daar ooit uit de grond kunnen trekkenquote:Op zondag 4 januari 2026 15:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gast.. heb jij nou echt totaal geen kennis van zaken?
De hele donbass regio is de grote schatkist van Europa.
Daar zitten zoveel kostbare delfstoffen in de grond, daar kan je de economie van Rusland de komende decennia hard op laten draaien.
Dus de hele angstpropaganda dat Rusland het gemunt heeft op andere landen is gewoon klinkklare onzin. In Letland is niks van waarde te vinden, dus Rusland heeft daar ook vrij weinig te zoeken.
Mensen die internationale belangen-politiek niet begrijpen_______!!!
Waarom denk je anders dat Elon afstand neemt van Tesla, en waarom Amerika weer investeert in Olie?
Omdat de lithium-mijnen in Oost-Oekraïne niet meer binnen handbereik ligt van Amerika.
Dat gebied hebben ze al sinds 2014 onder controle. Bovendien heeft Rusland zelf ook voor miljarden in de grond zitten, maar missen ze de mensen, middelen en kennis om het eruit te halen.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Daar zitten zoveel kostbare delfstoffen in de grond, daar kan je de economie van Rusland de komende decennia hard op laten draaien.
Dus de hele angstpropaganda dat Rusland het gemunt heeft op andere landen is gewoon klinkklare onzin. In Letland is niks van waarde te vinden, dus Rusland heeft daar ook vrij weinig te zoeken.
Waarom denk je anders dat Elon afstand neemt van Tesla, en waarom Amerika weer investeert in Olie?
Omdat de lithium-mijnen in Oost-Oekraïne niet meer binnen handbereik ligt van Amerika.
Amerikaanse oliebedrijven.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:39 schreef tjoptjop het volgende:
Wie gaat de tientallen miljarden ophoesten om de olieoutput weer enigszins op peil te krijgen, en wie gaat dat uitvoeren? Sinds Chavez de helft van het personeel ontsloeg ~20-25jr geleden is het al een puinzooi daar (waar Canada de grote winnaar van was overigens)
Soort van driemaal scheepsrechtquote:Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Amerikaanse oliebedrijven.
En reken maar dat die daar ook winst in willen zien, dus dat de gewone bevolking echt niet gaat profiteren.
Het dubbele zelfs.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Mag Trump deze prijs nu claimen?
Nee.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Mag Trump deze prijs nu claimen?
Ook niet.quote:
Ja nogmaals; dan is het punt wat je probeert te maken totaal onduidelijk. Want dat is niet dat we voorbijgestreefd worden door grootmachten die op basis van imperialistische gevoelens andere landen (deels) bezetten en de grondstoffen toe-eigenen om daar beter van te worden. Dat bedoel je dus niet? Maar wat dan wel?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Weet niet hoe jij daaruit opmaakt dat ik zou stellen dat mensen in Rusland het beter zouden hebben dan wij hier..
Nee dat is Frankrijk. Die zijn Afrika kwijtgeraakt door toedoen van zowel Rusland en China. Dáárom is Micron ook zo anaal als het gaat om Oekraïne.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:17 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dus Rusland raakt haar hele invloedssfeer kwijt in ruil voor wat vierkante kilometer steppe in de Donbass?
Ik hoor wel veel geklaag in deze trant, maar ik hoor niet de vragen waarom dit het geval is.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:20 schreef PzKpfw het volgende:
Wat is daar een mooie bak aan? Jezelf 50 euro geven heeft hetzelfde effect als jezelf die 50 euro niet geven.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook niet.
Zou een mooie bak zijn: de overheid looft een beloning uit, die ze vervolgens zelf opstrijkt.
Weer zo'n copy-paste mening van de mainstream media.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de oorlog in het huidige tempo (en met de huidige kostenposten voor Rusland) door blijft gaan hebben ze twee keer zo veel uitgegeven als ze daar ooit uit de grond kunnen trekken.
Als een van Putin's oligarchen de macht zou hebben had ik je gelijk gegeven. Maar Putin zit nog steeds in die psychose vast dat hij zijn oude land zoals hij het zich herinnert terug wil. Die wil niet "iets van waarde in Letland", hij wil Letland zelf. Gewoon omdat het kan, en gewoon omdat het ooit zo was.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Misschien over 200 jaar.. maar zeker niet in de nabije toekomst.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:52 schreef Sabata het volgende:
[..]
Als een van Putin's oligarchen de macht zou hebben had ik je gelijk gegeven. Maar Putin zit nog steeds in die psychose vast dat hij zijn oude land zoals hij het zich herinnert terug wil. Die wil niet "iets van waarde in Letland", hij wil Letland zelf. Gewoon omdat het kan, en gewoon omdat het ooit zo was.
Heb alleen gezegd dat de VS zich gaat bemoeien met de UK, beleidsmatig of door indirecte sturing.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je al beetje idee wanneer Trump de UK gaat overnemen en Starmer op gaat pakken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |