Het is wel zo dat na Rusland>Oekraïne en VS>Venezuela (en wat mogelijk nog komen gaat), China nu ook niet echt achter kan blijven ...quote:Op zondag 4 januari 2026 14:51 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Kan je even lezen wat diegene waar ik op reageer schrijft? Juist door te denken dat je met diplomatie en “internationaal recht” veilig bent voor de tirannen als Trump en co loop je het risico bezet te gaan worden door diezelfde dictators. Zij geven geen zier om internationale wetgeving, dat heeft Trump nu laten zien en voor hem Putin, en ik durf te wedden dat Xi met Taiwan hetzelfde van plan is.
Wat denk je dat China voor stap gaat zetten dan?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is wel zo dat na Rusland>Oekraïne en VS>Venezuela (en wat mogelijk nog komen gaat), China nu ook niet echt achter kan blijven ...
Taiwan in 2 uur even innemenquote:Op zondag 4 januari 2026 14:56 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Wat denk je dat China voor stap gaat zetten dan?
China ziet hun kans schoon ja.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is wel zo dat na Rusland>Oekraïne en VS>Venezuela (en wat mogelijk nog komen gaat), China nu ook niet echt achter kan blijven ...
quote:
Taiwan mag zich gelukkig prijzen dat de VS (en Japan in woord) dat niet toelaat.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maduro is weg en de rest vh regime zit er nog, maar de Venozolanen worden ineens niet meer onderdrukt en uitgehongerd?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daar hebben de Venezolanen die werden onderdrukt en uitgehongerd weinig aan.
Als het 'internationale recht' betekent dat dictators ongehinderd mensenrechten kunnen schenden, dan functioneert dat recht dus niet.
Als sneeuw voor de zon.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maduro is weg en de rest vh regime zit er nog, maar de Venozolanen worden ineens niet meer onderdrukt en uitgehongerd?
Mooie samenvattingquote:Op zondag 4 januari 2026 15:00 schreef Harmankardon het volgende:
Trump gaat China Taiwan niet laten innemen. De dominos zijn dan heel simpel namelijk. Taiwan blaast de boel op > waanzinnig tekort aan chips > AI stort in > beurzen lopen leeg, waanzinnige recessie > de mensen achter Trump viesmad.
Ah, internationaal recht bestaat niet maar Great Power politics daadwerkelijk iets waar we rekening mee moeten houden. Landen die zich niet kunnen verdedigen tegen een Supermacht gerund door een veroordeeld crimineel en oplichter valt onder het kopje “politiek”?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef Chivaz het volgende:
Voor de mensen die nog steeds kakelen over internationaal recht, Konstantin Kisin legt het even haarfijn uit waarom internationaal recht niet bestaat.
[ x ]
Ik weet zeker dat er miljoenen Britten zijn die daar geen bezwaar tegen zouden hebben.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je al beetje idee wanneer Trump de UK gaat overnemen en Starmer op gaat pakken?
Nee het moet wel extreem simpel blijven, anders wordt het allemaal zo ingewikkeld. Dus Maduro weg, iedereen blij en vrij. Kijk maar op Twitter voor bewijs.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maduro is weg en de rest vh regime zit er nog, maar de Venozolanen worden ineens niet meer onderdrukt en uitgehongerd?
Van mij mag iequote:Op zondag 4 januari 2026 15:06 schreef Hathor het volgende:
Ik weet zeker dat er miljoenen Britten zijn die daar geen bezwaar tegen zouden hebben.
Dat kunnen ze glad vergeten, die hebben een van de best verdedigde kustlijnen ter wereld. Wel zouden ze het helemaal plat kunnen gooien maar dan hebben ze er zelf ook niks meer aan.quote:
Ontopic graag, ipv deze onzin.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Van mij mag ie
Als het zo doorgaat wordt de UK ook een bedreiging voor ons immers.
Correct.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef Chivaz het volgende:
Voor de mensen die nog steeds kakelen over internationaal recht, Konstantin Kisin legt het even haarfijn uit waarom internationaal recht niet bestaat.
[ x ]
Saai niet, maar dat zijn raaskallende zelfingenomen grootheidswaanzinnigen zelden. Ik kan me ook totaal niet aan de indruk onttrekken dat Trump niet de mastermind is in dit verhaal, dit moet afkomstig zijn van een of andere havik in het Pentagon en dat Trump alleen maar zijn handtekening heeft gezet onder de streep.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:05 schreef Tengano het volgende:
Je kan zeggen van Trump wat je wil, maar het is geen saaie man
Ga nu maar weer lekker door met eten.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Viesdik het volgende:
Precies wat ik aan het begin heb gezegd. Er is gewoon sprake van internationaal kwartetten op hoog niveau.
[ afbeelding ]
Lekker voor je beurt praten. Stereotypischquote:Op zondag 4 januari 2026 15:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee het moet wel extreem simpel blijven, anders wordt het allemaal zo ingewikkeld. Dus Maduro weg, iedereen blij en vrij. Kijk maar op Twitter voor bewijs.
Natuurlijk krijgt China Taiwan niet, en verder is het veel te vroeg om te weten wat de gevolgen gaan zijn.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Viesdik het volgende:
Precies wat ik aan het begin heb gezegd. Er is gewoon sprake van internationaal kwartetten op hoog niveau.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |