abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:42:50 #201
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219758963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oekraïne gaat wel een interessante casus zijn. Na de enorme ontvolking is er natuurlijk weer ruimte genoeg en is de vraag of dat gaat bijdragen aan een hoger geboortecijfer.
In 2025 zal de bevolking ongeveer met 320.000 gedaald zijn in Oekraïne waarmee er ontzettend veel woningen vrij komen en wonen op termijn bijzonder goedkoop kan worden.
Das ook wel waar. Wellicht gunstige wetten om snel economisch te groeien, niet te veel regels.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219758965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Door hun hele toekomstige generatie op te stoken aan het front. En als het nog 5 jaar duurt en zelfs als ze gewonnen hebben, wat dan? Dan wonen er nog 22 miljoen mensen in dat enorme land, de helft bejaarden en getraumatiseerden.
De Russen zitten in hetzelfde demografische schuitje.

Het is best fijn dat Oekraine zichzelf opoffert zodat Rusland, een geopolitieke opponent van ons, zwakker wordt. Mogen ze best wel een complimentje voor krijgen.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:46:18 #203
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219758998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Voor minder dan 10k heb je nu een mooi huis en een lap grond erbij in west Oekraïne.
Voor mij iets te koud, maar qua investeringen blijft Oekraïne interessant. Helaas zijn bedrijven als Vyriy, TAF, Skyfall, UkrSpecSystems en Athlon Avia, de bedrijven die drones maken of systemen daarvoor bouwen niet publiekelijk verhandelbaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:52:16 #204
56749 BlaZ
pi_219759070
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:42 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Het is best fijn dat Oekraine zichzelf opoffert zodat Rusland, een geopolitieke opponent van ons, zwakker wordt. Mogen ze best wel een complimentje voor krijgen.
Heel Europa zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Rusland zat in 2025 op 1,43 wat laag is maar wel hetzelfde niveau is waar Nederland op zit.

https://www.statista.com/(...)bwuzfZ47EpUfSBSZJBAf

Oekraïne zit op het bijzonder lage niveau van 0,99, maar ik las ergens dat het in 2025 weer wat hersteld is.
De vraag is of Oekraïne na een afname van de bevolking en een welvaartstoename weer naar een niveau boven de 2,1 kan komen. Het is wat dat betreft het eerste land wat in een dermate extreme situatie komt.

We zien wel dat landen als Bulgarije, Tsjechië en Roemenië een redelijke remonte hebben weten te plaatsen qua geboortecijfers.

Een van de grootste problemen is dat men te lang wacht met kinderen en voor een land als Oekraïne zou het dan ook praktisch zijn om vrouwen die niet studeren volop te subsidiëren bij het jong kinderen krijgen.
Het gebruik van oplopende subsidies bij het 2e, 3e en 4e kind zoals gebruikelijk in Oost-Europa kan ook gebruikt worden.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 11:08:05 #205
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219759238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Heel Europa zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Rusland zat in 2025 op 1,43 wat laag is maar wel hetzelfde niveau is waar Nederland op zit.

https://www.statista.com/(...)bwuzfZ47EpUfSBSZJBAf

Oekraïne zit op het bijzonder lage niveau van 0,99, maar ik las ergens dat het in 2025 weer wat hersteld is.
De vraag is of Oekraïne na een afname van de bevolking en een welvaartstoename weer naar een niveau boven de 2,1 kan komen. Het is wat dat betreft het eerste land wat in een dermate extreme situatie komt.

We zien wel dat landen als Bulgarije, Tsjechië en Roemenië een redelijke remonte hebben weten te plaatsen qua geboortecijfers.

Een van de grootste problemen is dat men te lang wacht met kinderen en voor een land als Oekraïne zou het dan ook praktisch zijn om vrouwen die niet studeren volop te subsidiëren bij het jong kinderen krijgen.
Het gebruik van oplopende subsidies bij het 2e, 3e en 4e kind zoals gebruikelijk in Oost-Europa kan ook gebruikt worden.
Zou hier ook een goed idee zijn om geboorte te subsidiëren. Denk jij dat dat op enig momenteel politiek bon ton wordt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 6 januari 2026 @ 11:18:05 #206
56749 BlaZ
pi_219759317
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou hier ook een goed idee zijn om geboorte te subsidiëren. Denk jij dat dat op enig momenteel politiek bon ton wordt?
Het probleem is denk ik eerder wat we daar voor gaan opofferen?
Het geboortecijfer is met 1,43 wel dermate laag dat er hierop ingegrepen dient te worden.

We kunnen denken aan 0,0% hypotheek van 100.000 voor gezinnen met 1 kind, 200.000 met 2 kinderen etc als steun voor het kopen van een huis.
Premie van 20.000 euro voor een 3e kind, 30.000 voor een 4e kind, 40.000 voor een 5e kind, mits de ouders geen uitkering of bijstand ontvangen.
pi_219759350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor mij iets te koud, maar qua investeringen blijft Oekraïne interessant. Helaas zijn bedrijven als Vyriy, TAF, Skyfall, UkrSpecSystems en Athlon Avia, de bedrijven die drones maken of systemen daarvoor bouwen niet publiekelijk verhandelbaar.
Vind het oostblok maar een enorm trieste bende. Zou nooit daar willen wonen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 11:35:14 #208
56749 BlaZ
pi_219759444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je kan het altijd een jaartje proberen. Heb in Vilnius gewoond en kan niet zeggen dat ik daar slechte herinneringen aan heb. Het klimaat vond ik persoonlijk wel echt te koud.
pi_219759454
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je kan het altijd een jaartje proberen. Heb in Vilnius gewoond en kan niet zeggen dat ik daar slechte herinneringen aan heb. Het klimaat vond ik persoonlijk wel echt te koud.
Hoe was het daar met de bureaucratie?
Daar hoor ik veel negatieve verhalen over uit oost Europa.
pi_219759692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oekraïne gaat wel een interessante casus zijn. Na de enorme ontvolking is er natuurlijk weer ruimte genoeg en is de vraag of dat gaat bijdragen aan een hoger geboortecijfer.
In 2025 zal de bevolking ongeveer met 320.000 gedaald zijn in Oekraïne waarmee er ontzettend veel woningen vrij komen en wonen op termijn bijzonder goedkoop kan worden.
In Kharkiv heb je een behoorlijk appartement voor zo'n 30.000 euro.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:14:56 #211
56749 BlaZ
pi_219759699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In Kharkiv heb je een behoorlijk appartement voor zo'n 30.000 euro.
En de bijna dagelijkse bombardementen er gratis bij.
pi_219759743
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hoe kijkt men daar nu tegen Polen aan?
In 1919 en 1920 negeerde Polen de afspraken van Versailles en veroverde Polen Vilnius en omgeving, waardoor Litouwen echt een rompstaatje werd, met Kaunus als hoofdstad.
pi_219760289
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Niet elke oostblok regio is hetzelfde :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe was het daar met de bureaucratie?
Daar hoor ik veel negatieve verhalen over uit oost Europa.
Ik woon in Estland en de ´´bureaucratie´´ is hier 100x beter dan in Nederland.
Je stuurt even formulier online, ook voor bv id-kaart en klaar ben je. Sturen ze het op.
pi_219760376
Estland is qua digitalisering een gidsland in vergelijking met NL. Wij digitaliseren op z’n polders waarbij iedereen inspraak heeft en eindverantwoordelijk is een jurist of bestuurskundige. Dus waar de gebruiker spotify nodig heeft ontwikkelen we 10 platenspelers naast elkaar die een enkele cd-speler voeden. Met twee monospeakers.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 13:30:17 #215
56749 BlaZ
pi_219760409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niet elke oostblok regio is hetzelfde :)
[..]
Ik woon in Estland en de ´´bureaucratie´´ is hier 100x beter dan in Nederland.
Je stuurt even formulier online, ook voor bv id-kaart en klaar ben je. Sturen ze het op.
Het is denk ik een misvatting dat Nederland niet bureaucratisch is.
pi_219760410
Altijd mensen die in het buitenland wonen om in Nederland te blijven vertellen hoe fantastisch het daar is.
En ondertussen lukt losmaken van Nederland dan weer niet.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 13:31:07 #217
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219760411
I
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:26 schreef Harmankardon het volgende:
Estland is qua digitalisering een gidsland in vergelijking met NL. Wij digitaliseren op z’n polders waarbij iedereen inspraak heeft en eindverantwoordelijk is een jurist of bestuurskundige. Dus waar de gebruiker spotify nodig heeft ontwikkelen we 10 platenspelers naast elkaar die een enkele cd-speler voeden. Met twee monospeakers.
Ik ken werkelijk geen enkel bedrijf uit Estland van enige omvang die in de (consumenten) technologie zit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 6 januari 2026 @ 13:33:13 #218
56749 BlaZ
pi_219760427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:19 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hoe kijkt men daar nu tegen Polen aan?
In 1919 en 1920 negeerde Polen de afspraken van Versailles en veroverde Polen Vilnius en omgeving, waardoor Litouwen echt een rompstaatje werd, met Kaunus als hoofdstad.
Ik meen dat specifiek Vilinus historisch gezien een meerderheid aan Poolse sprekers had. Hoewel dat tegenwoordig niet meer is was het niet bepaald Litouws hartland en zijn er in tegenstelling tot in Kaunus nog altijd veel Pools-sprekenden. Vaak was het wel een Poolse variant die anders is dan standaard Pools.
pi_219760444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Door hun hele toekomstige generatie op te stoken aan het front. En als het nog 5 jaar duurt en zelfs als ze gewonnen hebben, wat dan? Dan wonen er nog 22 miljoen mensen in dat enorme land, de helft bejaarden en getraumatiseerden.
Oekraine vecht juist op een manie waardoor hun generatie nog een toekomst heeft.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 13:35:16 #220
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219760446
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is denk ik eerder wat we daar voor gaan opofferen?
Het geboortecijfer is met 1,43 wel dermate laag dat er hierop ingegrepen dient te worden.

We kunnen denken aan 0,0% hypotheek van 100.000 voor gezinnen met 1 kind, 200.000 met 2 kinderen etc als steun voor het kopen van een huis.
Premie van 20.000 euro voor een 3e kind, 30.000 voor een 4e kind, 40.000 voor een 5e kind, mits de ouders geen uitkering of bijstand ontvangen.
Zeer mee eens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219760448

Budanov is bij de besprekingen vandaag in zijn nieuwe rol.
pi_219760473
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
I
[..]
Ik ken werkelijk geen enkel bedrijf uit Estland van enige omvang die in de (consumenten) technologie zit.
Ik durf geen lijst op te sommen maar ik ben meerdere keren ter plaatse geweest specifiek in dit kader en ik was erg onder de indruk van hun kennis en aanpak. Kunnen wij nog heel veel van leren.

Voor de rest genoeg minpunten aan Estland en ik zou er zelf niet willen wonen. Maar smaken verschillen gelukkig.
pi_219760510
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:26 schreef Harmankardon het volgende:
Absoluut.

Eerlijk gezegd toen ik hier voor het eerst kwam had ik verwacht dat het echt achter zou lopen t.o.v. Nederland.
Maar totaal niet, het loopt echt voor op Nederland (zie hieronder wat vb-en van bedrijven)

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
I
[..]
Wise, Bolt en Pipedrive bv.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Altijd mensen die in het buitenland wonen om in Nederland te blijven vertellen hoe fantastisch het daar is.
En ondertussen lukt losmaken van Nederland dan weer niet.
Grap toch?

Nergens prijs ik Estland telkens op, ik reageerde simpelweg op een opmerking over het Oostblok.
Daarnaast hoezo zou vertellen over een ander land betekenen dat je je niet losmaakt?

Ik ben Nederlands en dat blijf ik ook. Door familie en vrienden zal ik altijd een bepaalde band hebben met NL.
Maar verlang ik er naar terug of zit ik er vast aan? Nee, zeker niet.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 13:48:30 #224
56749 BlaZ
pi_219760558
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:41 schreef bianconeri het volgende:

Eerlijk gezegd toen ik hier voor het eerst kwam had ik verwacht dat het echt achter zou lopen t.o.v. Nederland.
Maar totaal niet, het loopt echt voor op Nederland (zie hieronder wat vb-en van bedrijven)

Zou je nog wat voorbeelden kunnen geven op welke vlakken het voorloopt?
pi_219760571
quote:

Kazaa (de peer to peer tech die er achter zit) en samen met wat Zweden Skype.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219760606
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zou je nog wat voorbeelden kunnen geven op welke vlakken het voorloopt?
Is dit niet het topic voor. Voor users weer komen janken dat mensen met elkaar praten :´)
Overigens was die opmerking over technologie. Niet zo zeer andere dingen.
pi_219760642
Is ook een factor remmende voorsprong.

Menig ex sovjet land kon z'n bueacratie van de grond af opnieuw gaan bouwen toen rus opgetiefd was.

Dan heb je heel weinig obstakels, ivm met historische bereaucratien, zoals in west-europa.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 14:48:40 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219761071
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:42 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Oekraine hoeft zich daarvoor helemaal niet op te offeren, zoals je zelf al aangeeft.
The End Times are wild
  dinsdag 6 januari 2026 @ 14:51:06 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219761084
quote:

[..]
Absoluut.

[..]
[..]
Grap toch?

Nergens prijs ik Estland telkens op, ik reageerde simpelweg op een opmerking over het Oostblok.
Daarnaast hoezo zou vertellen over een ander land betekenen dat je je niet losmaakt?

Ik ben Nederlands en dat blijf ik ook. Door familie en vrienden zal ik altijd een bepaalde band hebben met NL.
Maar verlang ik er naar terug of zit ik er vast aan? Nee, zeker niet.
Ik heb Estland een paar jaar terug ook bezocht en stond ook te kijken hoe modern het was, in de meest afgelegen uithoeken nog 3G (toen), terwijl dat in Nederland nog niet overal was. Overal digitaal betalen etc. Véél moderner dan bijv een Duitsland.
En dan een flat tax op inkomen van rond de 22%. Dan heeft het letterlijk zin om te gaan werken anders dan voor je sociale contacten. Logisch dat ze snel vooruitgang boeken.
The End Times are wild
pi_219761173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:
Véél moderner dan bijv een Duitsland.
Noem je ook een land o|O
pi_219761253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oekraine hoeft zich daarvoor helemaal niet op te offeren, zoals je zelf al aangeeft.
Maar dat doen ze dus wel.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 15:24:41 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219761379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:10 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Maar dat doen ze dus wel.
Ik mag hopen dat dat gaat om de eigen territoriale souvereiniteit. Niet om afbreuk te doen aan Rusland ten bate van de EU waarvan ze niet eens lid zijn.
The End Times are wild
pi_219761393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat dat gaat om de eigen territoriale souvereiniteit. Niet om afbreuk te doen aan Rusland ten bate van de EU waarvan ze niet eens lid zijn.
Ik hoop met je mee hoor. :P
pi_219761667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat er idd vrij weinig Oekraïners zijn die inderdaad hun leven bewust hebben gegeven zodat de EU straks sterker is tegenover Rusland.

Godverdomme wat een uitspraak weer. ;(
pi_219761794

Chasiv yar.
  FOK!Fotograaf dinsdag 6 januari 2026 @ 16:20:23 #236
364681 over_hedge
pi_219761809
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:18 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Chasiv yar.
Weet je heel zeker dat dit niet Osgiliath is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219761815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Weet je heel zeker dat dit niet Osgiliath is
In beide verbijven nu orcs.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 16:36:12 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219761938
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:18 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Chasiv yar.
Lijkt wel een ai..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219761965
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt wel een ai..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ok
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 16:40:52 #240
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219761981
quote:

[..]
Lijkt wel een ai..
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219762012
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219762059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Wat een drugskop heeft die man toch
pi_219762146
Even nog een opsomming van afgelopen nacht:

Oliedepot opgeblazen in Liptesk

twitter

Raffnaderij doelwit in Yaroslavl (onduidelijk hoeveel schade)

twitter

GRAU munitie arsenaal in Neya Kostroma

twitter

Munitiedepot nabij Donetsk ( Oekraiense general staff zegt 2 verschillende te hebben geraakt)

twitter

Farmaceutisch bedrijf in Tver (geen idee waarom deze, mogelijk dat het naastgeleden bedrijf voor kogellagers het doelwit was.

twitter

Chemisch bedrijf in Sterlitamak

twitter

Volgens de gouverneur van Leningrad oblast:

Regelt de druk voor gaspijpleidingen. Als ze al toegeven dat er drones zijn neergevallen, reken maar dat er iets geraakt is. Maar te afgelege ndaar voor beeldmateriaal vrees ik. Wellicht later satellietbeelden.

En tenslotte:

De gouverneur van Voronezh oblast die toegeeft dat drones een treinstation ergens in de stad geraakt hebben. Helaas ook geen beeldmateriaal van.

Weet je ook weer wat Oekraine op 1 zon nacht uitspookt.

(en ja ondertussen raakte helaas Rusland ook veel doelen in Oekraine de afgelopen 24 uur)
pi_219762271
Kreeg ook wat mee van een raffinaderij die er op eigen kracht maar de brui aan het gegeven. = achterstallig onderhoud.
pi_219762326
Hij ziet het negatief in. Incl. dingen waarvan ik denk, nou, zo'n vaart zal het denk nie lopen.

twitter
  dinsdag 6 januari 2026 @ 17:56:39 #246
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219762672
quote:

[..]
Nederland (zie hieronder wat vb-en van bedrijven)
[..]
[..]

Wise is genoteerd aan de LSE en Brits, Bolts is een echt Ests bedrijf , kleine 2mld omzet en klein verlies. Maar wel veel potentie, eigenlijk zouden wij Europeanen dat bedrijf moeten gebruiken voor onze eigen taxi ritjes en andere service behoeften. Raar dat we dat allemaal via USA bedrijven doen.

Pipedrive nog nooit van gehoord. Klein bedrijfje voor zover ik het overzie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FOK!Fotograaf dinsdag 6 januari 2026 @ 18:30:11 #247
364681 over_hedge
pi_219763017
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:17 schreef ExTec het volgende:
Hij ziet het negatief in. Incl. dingen waarvan ik denk, nou, zo'n vaart zal het denk nie lopen.

[ x ]
Trump turning against Russia in 2026,

ja dit zie ik ook wel gebeuren! En 1 telefoontje met oom vladje en het is weer 180 graden omgedraaid
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219763043
quote:

[..]
Lijkt wel een ai..
Deze voor je

Edit: Meteen maar even met foto

[ Bericht 15% gewijzigd door MaxMark op 06-01-2026 18:52:00 ]
pi_219763411
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wise is genoteerd aan de LSE en Brits, Bolts is een echt Ests bedrijf , kleine 2mld omzet en klein verlies. Maar wel veel potentie, eigenlijk zouden wij Europeanen dat bedrijf moeten gebruiken voor onze eigen taxi ritjes en andere service behoeften. Raar dat we dat allemaal via USA bedrijven doen.

Pipedrive nog nooit van gehoord. Klein bedrijfje voor zover ik het overzie.
Ik kom regelmatig in Oost-Europa. Daar is het overal Bolt en gebruikt geen hond Uber. Bolt heeft daar ook een aantal lokale spelers overgenomen.

In Nederland neemt überhaupt niemand een taxi omdat het schofterig duur is.
pi_219763417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:33 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Deze voor je

Edit: Meteen maar even met foto
[ link | afbeelding ]
De Russen zijn daar met bloemen onthaald, dat zie je zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')