Tijdje daarvoor waren ze nog allemaal aan het filmen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet. Niemand die het heeft meegemaakt kan zich voorstellen hoeveel hitte er ontstaat.
Volgens een analyse op youtube was het op de enkele trap naar boven binnen een minuut 1000 graden. Iedereen die stond te dringen op de trap werd spontaan gecremeerd.
Ik snap nog steeds niet hoe dat meisje er via de schuifdeur uit kan, snap jij dat? Ik bedoel, waarom heeft niemand die open gezet? Ik snap echt heel veel dingen niet van deze ramp.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet. Niemand die het heeft meegemaakt kan zich voorstellen hoeveel hitte er ontstaat.
Volgens een analyse op youtube was het op de enkele trap naar boven binnen een minuut 1000 graden. Iedereen die stond te dringen op de trap werd spontaan gecremeerd.
Dat is boven, de brand was benedenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe dat meisje er via de schuifdeur uit kan, snap jij dat? Ik bedoel, waarom heeft niemand die open gezet? Ik snap echt heel veel dingen niet van deze ramp.
https://www.hln.be/video/(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik snap vooral niet dat mensen buiten aan het filmen zijn. Trek die mensen naar buiten en gooi die ruiten in desnoods maar doe wat ipv achterlijk te staan filmen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe dat meisje er via de schuifdeur uit kan, snap jij dat? Ik bedoel, waarom heeft niemand die open gezet? Ik snap echt heel veel dingen niet van deze ramp.
Wat ben jij toch een slimme vrouw.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:20 schreef tesssssssss het volgende:
Kortom, de keuze tussen vechten, vluchten, bevriezen of fawnen is een complexe, onbewuste reactie die wordt gevormd door onze unieke mix van genetica, opvoeding, en levenservaringen
Ja maar ik bedoel, dat ze van buitenaf niet al die glazen inslaan of zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is boven, de brand was beneden
https://www.hln.be/buiten(...)~a56c4be0/268180668/
Tja, maar waarmee?. Ik zag op de bovenverdieping geen losse stoelen of barkrukken. Denk niet dat je met een bloempot of wijnfles zo'n deur ingooit. Die zijn meestal juist gemaakt om niet te breken. In verband met de veiligheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel, dat ze van buitenaf niet al die glazen inslaan of zo.
het probleem was om uit die kelder te komen , de houten trap op in de dikke zwarte rook , vol met lichamen in paniek, de brand was in de kelderbarquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
die lange smalle trap in het pikkedonker met zwarte rook , vol met lichamen en vuur van 1100 gradenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En als je dronken bent zie je het ook niet allemaal meer zo helder. Dat is de keerzijde van je vol laten lopen.
Ik ben vaak genoeg naar uitgaansplekken gegaan waar er gewoon kaarsen stonden en maar een nooduitgang aan de voorkant. Dan ben je ook de lul als je achterin staat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:16 schreef Viesdik het volgende:
En het erge is.. het had 99,9 % van ons allemaal kunnen overkomen.
Zeg zelf.. wie ging vroeger tijdens het uitgaan controleren op brandveiligheid?
Maar íets doen ipv filmen. Filmen hoe mensen vluchten voor hun leven is het laagste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja, maar waarmee?. Ik zag op de bovenverdieping geen losse stoelen of barkrukken. Denk niet dat je met een bloempot of wijnfles zo'n deur ingooit. Die zijn meestal juist gemaakt om niet te breken. In verband met de veiligheid.
Als je het verleden erbij haalt, moet je een goede reden hebben om dat te doen. Bijvoorbeeld omdat het een sadist is, een moordenaar, een seriemoordenaar.quote:
nee, de glazen deur is de uitgang naar buitenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het probleem was om uit die kelder te komen , de houten trap op in de dikke zwarte rook , vol met lichamen in paniek, de brand was in de kelderbar
die glazen schuifdeur gaf toegang tot de bovenverdieping
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
toegang van buiten tot de bovenverdiepingquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:45 schreef Viesdik het volgende:
[..]
nee, de glazen deur is de uitgang naar buiten
Behalve dat het waarschijnlijk niet iemand is die het nauw lijkt te nemen met de regels.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:44 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je het verleden erbij haalt, moet je een goede reden hebben om dat te doen. Bijvoorbeeld omdat het een sadist is, een moordenaar, een seriemoordenaar.
Zijn verleden zoals dat wordt gebracht doet verder niet ter zaken.
Nu ben ik zelf ook geen regelnicht, en ga ik volgend oud&nieuw gewoon vuurwerk afsteken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Behalve dat het waarschijnlijk niet iemand is die het nauw lijkt te nemen met de regels.
Ze lijken niet allemaal op de grond te liggen kotsen, maar gewoon te feesten. Met dat dronken zijn lijkt het wel mee te vallen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En als je dronken bent zie je het ook niet allemaal meer zo helder. Dat is de keerzijde van je vol laten lopen.
Moet je altijd op de grond liggen kotsen als je dronken bent?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze lijken niet allemaal op de grond te liggen kotsen, maar gewoon te feesten. Met dat dronken zijn lijkt het wel mee te vallen.
als je de tube kijkt dan zie je dat de foamlaag onlangs is aangebrachtquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Behalve dat het waarschijnlijk niet iemand is die het nauw lijkt te nemen met de regels.
Als je kunt zingen, springen, dansen en je telefoon kunt gebruiken ben je in ieder geval niet dronken. Hooguit wat aangeschoten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Moet je altijd op de grond liggen kotsen als je dronken bent?
was jij er ook?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Moet je altijd op de grond liggen kotsen als je dronken bent?
Nee maar ik ben in het verleden wel vaak genoeg dronken geweest waarbij ik niet op de grond lag te kotsen.quote:
Weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je kunt zingen, springen, dansen en je telefoon kunt gebruiken ben je in ieder geval niet dronken. Hooguit wat aangeschoten.
Nee, zo zijn we niet getrouwd. Dit kun jij niet weten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze lijken niet allemaal op de grond te liggen kotsen, maar gewoon te feesten. Met dat dronken zijn lijkt het wel mee te vallen.
Blijkbaar veel Fokkers die vinden dat als je in een kroeg staat je al snel ladderzat bent, het kan niet anders.quote:
Blijkbaar één FOK!ker die denkt dat ie helderziend is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Blijkbaar veel Fokkers die vinden dat als je in een kroeg staat je al snel ladderzat bent, het kan niet anders.
Is dat niet precies wat jij hier doet?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:29 schreef Tjacka het volgende:
Altijd weer dat gemakzuchtige generatiebashen.
Bij brand verandert iedereen in hetzelfde paniekdier: tunnelvisie, terug naar de ingang. Volendam, Station Nightclub Fire (2003), niks nieuws.
Schuimrubber mag niet, maar ligt er wél. Sterretjes binnen? “Gaat altijd goed.”
Tot het één keer niet goed gaat en iedereen ineens verbaasd is.
Misschien minder wijzen naar jongeren en meer naar organisatoren, bouwinspecties en handhaving.
Of vinden we een zondebok zoeken gewoon makkelijker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |