Iedereen doet wel eens domme dingen. Ik heb wel eens slierten aan de messen van een staafmixer weggehaald terwijl ik mijn duim nog op de knop had zetten (niet ingedrukt).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik moet denken aan deze video op Reddit van een aantal dagen terug. Dit had ook slecht kunnen aflopen met dat vuur.
https://www.reddit.com/r/(...)_lighter_was_a_good/
Klopt, verantwoordelijkheid ligt dan ook bij de eigenaar van dat kot - waar blijkbaar van alles mis was qua brandveiligheid! Die gaan zware straffen tegemoet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:16 schreef Viesdik het volgende:
En het erge is.. het had 99,9 % van ons allemaal kunnen overkomen.
Zeg zelf.. wie ging vroeger tijdens het uitgaan controleren op brandveiligheid?
Precies als je tussen de 16 en 22 bent is dit gewoon zelfs guitig en spannend zo'n brandje. Helemaal onder invloed van wat alcohol.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:16 schreef Viesdik het volgende:
quote:
quote:De manager, oorspronkelijk afkomstig uit Corsica, is bij de Franse autoriteiten bekend vanwege pooierschap en werd zo'n twintig jaar geleden gevangengezet in een zaak betreffende fraude, ontvoering en wederrechtelijke vrijheidsberoving. (Le Parisien)
Ik denk dat wel, maar ik heb een "flight" reaktie. Dan denk je verder nergens meer aan als "heel hard rennen!." Als er dan echt iets heel engs achter mee aanzit ( zeg ik maar even) dan gun ik mezelf nog niet eens de tijd om om te kijken, zo hard wil je rennen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Normaal denk je toch: vlammen, kelder, drukte = wegwezen.
Ik denk dat mensen ook te snel in paniek raken waardoor je chaos krijgt. Je moet vooral verstandig blijven. Als je die brand ziet, moet je niet gaan filmen, maar alvast eventjes naar de voordeur lopen. Mensen stonden erbij en keken er naar.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:16 schreef Viesdik het volgende:
Zo simpel is het allemaal niet. Niemand die het heeft meegemaakt kan zich voorstellen hoeveel hitte er ontstaat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen ook te snel in paniek raken waardoor je chaos krijgt. Je moet vooral verstandig blijven. Als je die brand ziet, moet je niet gaan filmen, maar alvast eventjes naar de voordeur lopen. Mensen stonden erbij en keken er naar.
Tijdje daarvoor waren ze nog allemaal aan het filmen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet. Niemand die het heeft meegemaakt kan zich voorstellen hoeveel hitte er ontstaat.
Volgens een analyse op youtube was het op de enkele trap naar boven binnen een minuut 1000 graden. Iedereen die stond te dringen op de trap werd spontaan gecremeerd.
Ik snap nog steeds niet hoe dat meisje er via de schuifdeur uit kan, snap jij dat? Ik bedoel, waarom heeft niemand die open gezet? Ik snap echt heel veel dingen niet van deze ramp.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet. Niemand die het heeft meegemaakt kan zich voorstellen hoeveel hitte er ontstaat.
Volgens een analyse op youtube was het op de enkele trap naar boven binnen een minuut 1000 graden. Iedereen die stond te dringen op de trap werd spontaan gecremeerd.
Dat is boven, de brand was benedenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe dat meisje er via de schuifdeur uit kan, snap jij dat? Ik bedoel, waarom heeft niemand die open gezet? Ik snap echt heel veel dingen niet van deze ramp.
https://www.hln.be/video/(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik snap vooral niet dat mensen buiten aan het filmen zijn. Trek die mensen naar buiten en gooi die ruiten in desnoods maar doe wat ipv achterlijk te staan filmen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe dat meisje er via de schuifdeur uit kan, snap jij dat? Ik bedoel, waarom heeft niemand die open gezet? Ik snap echt heel veel dingen niet van deze ramp.
Wat ben jij toch een slimme vrouw.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:20 schreef tesssssssss het volgende:
Kortom, de keuze tussen vechten, vluchten, bevriezen of fawnen is een complexe, onbewuste reactie die wordt gevormd door onze unieke mix van genetica, opvoeding, en levenservaringen
Ja maar ik bedoel, dat ze van buitenaf niet al die glazen inslaan of zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is boven, de brand was beneden
https://www.hln.be/buiten(...)~a56c4be0/268180668/
Tja, maar waarmee?. Ik zag op de bovenverdieping geen losse stoelen of barkrukken. Denk niet dat je met een bloempot of wijnfles zo'n deur ingooit. Die zijn meestal juist gemaakt om niet te breken. In verband met de veiligheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel, dat ze van buitenaf niet al die glazen inslaan of zo.
het probleem was om uit die kelder te komen , de houten trap op in de dikke zwarte rook , vol met lichamen in paniek, de brand was in de kelderbarquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
die lange smalle trap in het pikkedonker met zwarte rook , vol met lichamen en vuur van 1100 gradenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En als je dronken bent zie je het ook niet allemaal meer zo helder. Dat is de keerzijde van je vol laten lopen.
Ik ben vaak genoeg naar uitgaansplekken gegaan waar er gewoon kaarsen stonden en maar een nooduitgang aan de voorkant. Dan ben je ook de lul als je achterin staat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:16 schreef Viesdik het volgende:
Maar íets doen ipv filmen. Filmen hoe mensen vluchten voor hun leven is het laagste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja, maar waarmee?. Ik zag op de bovenverdieping geen losse stoelen of barkrukken. Denk niet dat je met een bloempot of wijnfles zo'n deur ingooit. Die zijn meestal juist gemaakt om niet te breken. In verband met de veiligheid.
Als je het verleden erbij haalt, moet je een goede reden hebben om dat te doen. Bijvoorbeeld omdat het een sadist is, een moordenaar, een seriemoordenaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |